nagyon papasan van hasznalva, leszukul ennyi ido alatt is. legalabbis erre fele igen ... /
Valaki árulja már el, hogy a fenébe lehet összekormozni a szívócsövet annyira, hogy keresztmetszetcsökkenés lépjen fel...szétszedtünk-összeraktunk néhány 1,9 meg 2,5 tdi motort, amikben már nem az első 200e km volt benne, azt sose találtunk a szívócsonkban semmitse,(agr nem volt herélve egyiken sem) egy ronggyal kitörölhető korom/olajfilmen kívül...saját tragacsról(1Z tdi) olyan óra szerinti 270e környékén, ami inkább valós 400, levettem a szívócsövet, csak kíváncsiságból, és az égvilágon semmi nem volt benne...az autót néha annyira hajtom, hogy lekormozódik a wg tengelye:-D
:-) Mindjárt kiderül, hogy úgy értettem, hogy előbb meg kell várni hogy könyököljön ki a motor, majd aztán megkeresni az okát, és csak utána javítani. :-P
Káposztásmegyer az a Budai oldal, ugye? Van ott egy piac, meg egy kézi autómosó a Megyeri hídtól a Szentendrei út felé haladva, a hídtól kb. 500 méterre. Ott, a kézi mosó után a garázssorban van egy jó kis szerelőműhely, nézd meg őket.
Hasonló hibajelenséggel volt bajom pár éve pont egy ilyen autóval (is). A tulaj nem foglalkozott vele, hiába figyelmeztettük. Hajtotta egészen addig, amíg teljesen megállt. Eredmény: 1db hajtókar elhajolva, 2db dugattyú, 1garn dug. gyűrű, hengerfejjavítás, 1db szívó, 1db kip. szelep, 4 porlasztó csere, a porlasztók időben való cseréjének elmulasztása miatt, lett a megoldás.
Négyen elmondtátok 4 féleképp és mégsem értem, valszeg én vagyok a gyenge láncszem, bár szerintem jól raktam össze már első nekifutásra is amikor még nem komplikáltam túl.
Volt ennek már automata szívató gondja is(csak tippelem mert hidegen pöcre indul aztán meg változó, hogy napközben hogyan de nem pöcre az biztos), ugyhogy mostmár nem biztos, hogy a gyújtás miatt nem indul.
Az egész úgy indult, hogy kifogyott a benzin(nem útközben hanem leállítottam és a következő indításnál már kevés volt neki) és elkezdtem szerelni, lehet ha simán megtankoltam volna most is megy. :)
Ez van, korrekt szerelő vagy hobbyszerelő akinek Kápmegyer útba esik hogy ránézzen és ne keljen vontatni főleg hogy automata még mindig érdekel.
Clio 2, 1,5 dci-vel van egy kis gondom. 35e km van benne. Piszkosul el van lustulva. Gázpedált lenyomod, nem történik semmi. majd' egy másodperc, amire kezd lomhán felpörögni a motor, aztán még egy fél másodperc után változik a hangja, és kicsit élénkebben pörög fel. Közben szép fekete pamacsot ereget a kipufogón, úgy, hogy a fehér mészkövön 2-3 gázfröccs után látható nyomot hagy maga alatt.
Hali! Had adjak már én is tanácsot!:-) A rajzon látod az egyes hengert, ide dugod az ékszij felőli elsö henger gyujtókábelét. Vele átellenben a váltó felőli (utolsó henger kábelét dugd. Marad két szabad hely, 2-es és 3-as hengereké, dugd tetszőlegesen, és próbálj inditani! Ha megy jól, OK! Ha kéthengerezik, (döcögve jár) ezt az utóbbi két kábelt cseréld fel! Jó munkát!
közben olvasom, hogy automata. Akkor kénytelen leszel valami helyet keresni, ahol tudod előre forgatni a motort. Mondjuk a generátor ékszíjtárcsa... (ujjadra vigyázz, be ne csípje)
A hengerekben nem sorban egymás után van munkaütem, hanem 1, 3, 4, 2 általában. (ha a kocka suzin ez máshogy van, akkor kérem, javítsátok)
A gyertyákat ki tudod venni, ugye? Keress, egy jó egyenes placcot, és ott állj neki, ahol tudod előre tologatni az autót. Kiveszed mind a négy gyertyát, 5-be teszed a váltót, és lassan tolod előre az autót, miközben ujjaddal elzárod mondjuk a váltótól legtávolabbi gyertya helyét, és figyeled, mikor lesz benne nyomás. Egész addig a pillanatig told előre a kocsit, amíg növekszik a nyomás a hengerben. Ekkor állj meg, és nézd meg, hogy a gyújtáselosztó rotorja melyik kábel csatlakozója felé áll. Az lesz az adott henger kábele. Ezt így meg tudod csinálni minden hengernél?