Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.05.24 0 0 57347

Ez egy nagyon jó hír, újabb mozdony szépül meg, amelyre "piszkosul" ráfér. A tiszafüredi Nyalókáról (275,120) Páger Józsi barátom készített képeket még 2008-ban. Már akkor is lehangoló látványt nyújtott: 

 

    

 

    

 

Előzmény: 424 009 (57346)
424 009 Creative Commons License 2014.05.23 0 0 57346
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.05.23 0 0 57345

Miért kellene alközpont két készülékhez?

Előzmény: manhattani (57343)
manhattani Creative Commons License 2014.05.23 0 0 57344

Füst- és gőzemésztés angol módra, gőzvontatás a londoni földalattin.

manhattani Creative Commons License 2014.05.23 0 0 57343

Azon már egy alközpont is elműködik :-)

Előzmény: kihúzóvágány (57342)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.05.23 0 0 57342

A telefon is a 30 eres csatláson megy át.

Előzmény: M.machinátor (57341)
M.machinátor Creative Commons License 2014.05.22 0 0 57341

Szervusz.

 

Hát nem hinném hogy engedné,mert a morse korszaka már letünt és már van 30 lábas távvezérlési(vagy 32?mit tom),de mondjuk a távbeszélők megbízhatósága enyhén... növekedett a gőzös korszak óta!

Előzmény: rezgaras (57338)
Csa80 Creative Commons License 2014.05.22 0 0 57340

Nekem tetszene.

Én már máskor is felvetettem, hogy most kéne pár Bhv-t megtartani, és talán megbocsájtható lenne, ha feketére lennének festve.

Előzmény: Madrone (57323)
Vendégsín Creative Commons License 2014.05.22 0 0 57339

Akkoriban a telefon-csengetés volt a legegyszerűbb megoldás,most már 2 kézi rádió is elég volna,ha...

 

...így lett volna valamikor, vagy így lenne ma.

Előzmény: M62-238 (57337)
rezgaras Creative Commons License 2014.05.22 0 0 57338

A mai Utasítás megenged ilyesmit?

Előzmény: M62-238 (57337)
M62-238 Creative Commons License 2014.05.22 0 0 57337

Akkoriban a telefon-csengetés volt a legegyszerűbb megoldás,most már 2 kézi rádió is elég volna,ha van megfelelő Vk.

Előzmény: kihúzóvágány (57336)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.05.22 0 0 57336

Ha a mozdonyon meglenne minden szükséges, elvileg bármelyik működőképes vezérlőkocsival meg lehet oldani, mert a fék kell, és a telefon-csengetés adja a vezetési parancsokat.

Előzmény: fantal (57331)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.21 0 0 57335

Köszi!Egy kolléga szerette volna megvásárolni...

Előzmény: Törölt nick (57327)
division by zero Creative Commons License 2014.05.21 0 0 57334

Ha nem pont aznap lesz, hanem valamikor az idén, még az is bőven jó lenne!

Előzmény: fantal (57332)
smnks Creative Commons License 2014.05.21 0 0 57333

"...Tekintve, ennek a 247-esnek nem sok köze van az eredetihez..."

 

Tényleg, erről most el is felejtkeztem. Még az előzőre gondoltam, amelyik Szombathelyről került vissza.

Előzmény: fantal (57330)
fantal Creative Commons License 2014.05.21 0 0 57332

Személyes véleményem, hogy ez a fajta megemlékezés nagy ötlet! Akár különvonattal, akár menetrend szerintivel! Kár, hogy nem előbb jutott eszedbe, mert ha valakik esetleg komolyan meg akarnák (akarták volna) valósítani, ahhoz azért hónapokkal előbb el kellett volna kezdeni beharangozni.

 

Annyira nem késett el vele sztem, kérdés, mennyien jelentkeznének egy különmenetre.  Állandó gőzösvontatás egy-egy vonat kedvéért sztem viszont nem jönne össze. Csak egy mozdony van, sajnos.

Előzmény: smnks (57328)
fantal Creative Commons License 2014.05.21 0 0 57331

A gőzösvezérlőket úgy tudom hogy átalakították poggyászteres személykocsinak.

Előzmény: C50 (57329)
fantal Creative Commons License 2014.05.21 0 0 57330

Hogy manapság ebből mennyi kellék maradt meg a mozdonyon, azt nem tudom...

 

Szinte semmi. (Vezetőálláson semmi) Tekintve, ennek a 247-esnek nem sok köze van az eredetihez...

Előzmény: smnks (57328)
C50 Creative Commons License 2014.05.21 0 0 57329

Ha meg is maradt a vezérlés (nem hiszem) nincs vezérlőkocsi. De látványnak BDt besorozása remek!

Előzmény: smnks (57328)
smnks Creative Commons License 2014.05.21 0 0 57328

"...menetrendi vonat helyett ez a 424 + Bhv-k vonat, normál díjszabással..."

 

Nem az ilyesmit hívják "Plandampf"-nak a németeknél? Ott elég nagy hagyománya van ennek.

 

Személyes véleményem, hogy ez a fajta megemlékezés nagy ötlet! Akár különvonattal, akár menetrend szerintivel! Kár, hogy nem előbb jutott eszedbe, mert ha valakik esetleg komolyan meg akarnák (akarták volna) valósítani, ahhoz azért hónapokkal előbb el kellett volna kezdeni beharangozni.

 

A kocsiösszeállításhoz még annyit hozzátennék, hogy legalább a látszat kedvéért egy hagyományos Szili vezérlőt akaszthatnának a vonat végére! :-)

 

C50 Fórumtárs személykocsis topikbeli megjegyzésére itt reagálnék (tudom, hogy olvassa!), hogy a 424.247-es ingavonatos gép volt! Hogy manapság ebből mennyi kellék maradt meg a mozdonyon, azt nem tudom...

Előzmény: Madrone (57323)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.21 0 0 57327

Sajnos már az utánnyomott példányok is elfogytak. A szerzőktől és az Indóháztól már nem lehet hozzájutni.

Előzmény: Törölt nick (57326)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.21 0 0 57326

Üdv.! A 324-es könyvből van még megvásárolható példány? Ha igen,hol? Ha tud valaki infóval szolgálni,köszönöm!

rezgaras Creative Commons License 2014.05.21 0 0 57325

Túl jók lettek az olajfinomítók - kevés pakura marad a lepárlás után. De volt valami olyan gond is a százhalombattai erőmű kapcsán, hogy pont a jó lepárlás miatt a megmaradó pakurában nagyon magas lett a nehézfém tartalom. Valami olyat mondtak, hogy Battán az erőműben "vissza kellett higítani", hogy el lehessen égetni - ami egy nonszensz: lepárolják aztán visszahigítják! Aztán valami olyasmi lett, hogy az erőmű kapott egy tisztítót, ami kimossa a nehézfémet (de lehet, hogy csak tervezték??) De egy gőzmozdonynál erre nem lehet számítani... :-((

 

Előzmény: Madrone (57309)
Mágus23 Creative Commons License 2014.05.21 0 0 57324

ÜDV!

Igen igen amit írsz pontosan ez a mostani valóság. Az egészben az a legelrettentőbb ,hogy a MÁV nak egy ilyen piti dolog számít mint x köbméter pakura 2 db gőzösnek . 1 évben max 3-4 alkalommal történő üzemre . Az én értékrendemben ezt hívják piti sz.... nak .

Előzmény: M.machinátor (57320)
Madrone Creative Commons License 2014.05.21 0 0 57323

Tisztelt Topic Társak!

 

Ezt a személykocsis fórumba írtam, de ide is illik:

 

 

Igen, nekem is régi vágyam egy Bhv kocsis 424-essel továbbított vonat!

 

Most lenne erre egy kiváló évfordulós alkalom!

 

30 évvel ezelőtt 1984 június 2.-án szűnt meg a menetrendszerű személyvonati gőzvontatás.

 

Lehetne egy olyan emlék különvonat, hogy 424, 247 + 4 Bhv kocsik.

 

A Vámosgyörk-Gyöngyös vonal helyett mehetne például: a Nyugatiból-Vácrátót-Vácra.

Ez a vontatási telepről közel lenne és erre az útra talán a víz is elég lenne. (Esztergomba most nem lehet menni, Lajosmizse túl hosszú lenne.) Azért is a vácrátóti vonal lenne a legjobb erre a menetre, mert az volt az utolsó Bp.-ről induló vonal, ahol 424-es járt. Itt még 1982-ben is volt menetrendszerű személyvonati gőzvontatás.

 

A mozdony megvan, kocsik  is vannak.

 

Ha nem  lehet a menetrendbe különvonatot beilleszteni, akkor mehetne az egyik normál menetrendi vonat helyett ez a 424 + Bhv-k vonat, normál díjszabással.

 

De lehet, hogy ez már túl nagy kívánság lenne.

 

Tudom, a mai viszonyok ismeretében ez csak egy álom.

 

De az a szomorú az egészben, hogy simán megvalósítható lenne, csak hát a dologhoz való hozzáállás olyan amilyen.

 

 

 

Madrone Creative Commons License 2014.05.20 0 0 57322

Szerintem is szenes a szerkocsi és ha 96-os a kép, akkor  minden bizonnyal úgy van ahogy írod, hogy az eredeti 424, 287-es látható rajta, mivel akkor 3 púppal, szenes, füstterelős gép ez az egy volt.

Előzmény: smnks (57317)
Ep128 Creative Commons License 2014.05.20 0 0 57321

Arról volt szó nem rég, hogy a Füstiben álló 424 (009?) fel lesz élesztve.... (De azt nem tudom, ezt mennyire kell elhinni. :-P )

Előzmény: division by zero (57312)
M.machinátor Creative Commons License 2014.05.20 0 0 57320

Szervusz.

 

Hát hogy képzeled!!!

Csak úgy beleönteni a fáradt olajat és meggyújtani!

Hogy lesz ez EU komforn(lehet nem jól írom),hát mi ebben az üzlet a Mol-nak(na meg az EU-nak),hát erről szó sem lehet!(mmm)

 

Mondjuk a noszi meg a máv már két cég így a nem hivatalos eljárást kikerülni nehézkes,meg persze túl egyszerű lenne ha azt a néhány száz liter ilyen olyan olajat csak úgy átadhatná a máv/mozdony(nem tudom hány havonta-évente cserélik) a saját leány vállalatának,oda mindenképp a mol-nak bele kell nyúlnia(az állami vállalatnak)és egy kis(nem kis)sápot le köll szedni mindenképpen.

Előzmény: Mágus23 (57319)
Mágus23 Creative Commons License 2014.05.20 0 0 57319

ÜDV !

Kösz a válaszi ez rendben . Azt azért egy kissé furcsállom,hogy a MÁV nál ne lehetne annyi  fáradt olajat vagy egyéb hulladék olajat és pakurát összeszedni ami igen olcsón megoldhatná a két pakurás mozdony üzemét .  Bár manapság már semmin nem csodálkozom

Előzmény: fantal (57318)
fantal Creative Commons License 2014.05.20 0 0 57318

Múltkor volt szó arról, hogy már olcsóbb szenet venni, mint a pakurát, mert már nem hulladékként árusítja a MOL...

Előzmény: Mágus23 (57315)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!