Ez egy nagyon jó hír, újabb mozdony szépül meg, amelyre "piszkosul" ráfér. A tiszafüredi Nyalókáról (275,120) Páger Józsi barátom készített képeket még 2008-ban. Már akkor is lehangoló látványt nyújtott:
Hát nem hinném hogy engedné,mert a morse korszaka már letünt és már van 30 lábas távvezérlési(vagy 32?mit tom),de mondjuk a távbeszélők megbízhatósága enyhén... növekedett a gőzös korszak óta!
Ha a mozdonyon meglenne minden szükséges, elvileg bármelyik működőképes vezérlőkocsival meg lehet oldani, mert a fék kell, és a telefon-csengetés adja a vezetési parancsokat.
Személyes véleményem, hogy ez a fajta megemlékezés nagy ötlet! Akár különvonattal, akár menetrend szerintivel! Kár, hogy nem előbb jutott eszedbe, mert ha valakik esetleg komolyan meg akarnák (akarták volna) valósítani, ahhoz azért hónapokkal előbb el kellett volna kezdeni beharangozni.
Annyira nem késett el vele sztem, kérdés, mennyien jelentkeznének egy különmenetre. Állandó gőzösvontatás egy-egy vonat kedvéért sztem viszont nem jönne össze. Csak egy mozdony van, sajnos.
"...menetrendi vonat helyett ez a 424 + Bhv-k vonat, normál díjszabással..."
Nem az ilyesmit hívják "Plandampf"-nak a németeknél? Ott elég nagy hagyománya van ennek.
Személyes véleményem, hogy ez a fajta megemlékezés nagy ötlet! Akár különvonattal, akár menetrend szerintivel! Kár, hogy nem előbb jutott eszedbe, mert ha valakik esetleg komolyan meg akarnák (akarták volna) valósítani, ahhoz azért hónapokkal előbb el kellett volna kezdeni beharangozni.
A kocsiösszeállításhoz még annyit hozzátennék, hogy legalább a látszat kedvéért egy hagyományos Szili vezérlőt akaszthatnának a vonat végére! :-)
C50 Fórumtárs személykocsis topikbeli megjegyzésére itt reagálnék (tudom, hogy olvassa!), hogy a 424.247-es ingavonatos gép volt! Hogy manapság ebből mennyi kellék maradt meg a mozdonyon, azt nem tudom...
Túl jók lettek az olajfinomítók - kevés pakura marad a lepárlás után. De volt valami olyan gond is a százhalombattai erőmű kapcsán, hogy pont a jó lepárlás miatt a megmaradó pakurában nagyon magas lett a nehézfém tartalom. Valami olyat mondtak, hogy Battán az erőműben "vissza kellett higítani", hogy el lehessen égetni - ami egy nonszensz: lepárolják aztán visszahigítják! Aztán valami olyasmi lett, hogy az erőmű kapott egy tisztítót, ami kimossa a nehézfémet (de lehet, hogy csak tervezték??) De egy gőzmozdonynál erre nem lehet számítani... :-((
Igen igen amit írsz pontosan ez a mostani valóság. Az egészben az a legelrettentőbb ,hogy a MÁV nak egy ilyen piti dolog számít mint x köbméter pakura 2 db gőzösnek . 1 évben max 3-4 alkalommal történő üzemre . Az én értékrendemben ezt hívják piti sz.... nak .
Ezt a személykocsis fórumba írtam, de ide is illik:
Igen, nekem is régi vágyam egy Bhv kocsis 424-essel továbbított vonat!
Most lenne erre egy kiváló évfordulós alkalom!
30 évvel ezelőtt 1984 június 2.-án szűnt meg a menetrendszerű személyvonati gőzvontatás.
Lehetne egy olyan emlék különvonat, hogy 424, 247 + 4 Bhv kocsik.
A Vámosgyörk-Gyöngyös vonal helyett mehetne például: a Nyugatiból-Vácrátót-Vácra.
Ez a vontatási telepről közel lenne és erre az útra talán a víz is elég lenne. (Esztergomba most nem lehet menni, Lajosmizse túl hosszú lenne.) Azért is a vácrátóti vonal lenne a legjobb erre a menetre, mert az volt az utolsó Bp.-ről induló vonal, ahol 424-es járt. Itt még 1982-ben is volt menetrendszerű személyvonati gőzvontatás.
A mozdony megvan, kocsik is vannak.
Ha nem lehet a menetrendbe különvonatot beilleszteni, akkor mehetne az egyik normál menetrendi vonat helyett ez a 424 + Bhv-k vonat, normál díjszabással.
De lehet, hogy ez már túl nagy kívánság lenne.
Tudom, a mai viszonyok ismeretében ez csak egy álom.
De az a szomorú az egészben, hogy simán megvalósítható lenne, csak hát a dologhoz való hozzáállás olyan amilyen.
Szerintem is szenes a szerkocsi és ha 96-os a kép, akkor minden bizonnyal úgy van ahogy írod, hogy az eredeti 424, 287-es látható rajta, mivel akkor 3 púppal, szenes, füstterelős gép ez az egy volt.
Csak úgy beleönteni a fáradt olajat és meggyújtani!
Hogy lesz ez EU komforn(lehet nem jól írom),hát mi ebben az üzlet a Mol-nak(na meg az EU-nak),hát erről szó sem lehet!(mmm)
Mondjuk a noszi meg a máv már két cég így a nem hivatalos eljárást kikerülni nehézkes,meg persze túl egyszerű lenne ha azt a néhány száz liter ilyen olyan olajat csak úgy átadhatná a máv/mozdony(nem tudom hány havonta-évente cserélik) a saját leány vállalatának,oda mindenképp a mol-nak bele kell nyúlnia(az állami vállalatnak)és egy kis(nem kis)sápot le köll szedni mindenképpen.
Kösz a válaszi ez rendben . Azt azért egy kissé furcsállom,hogy a MÁV nál ne lehetne annyi fáradt olajat vagy egyéb hulladék olajat és pakurát összeszedni ami igen olcsón megoldhatná a két pakurás mozdony üzemét . Bár manapság már semmin nem csodálkozom