Keresés

Részletes keresés

Antera Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251853

Tudom, számokkal ciki itt jönni hitekkel szemben, bocs előre is...

 

Az idézet 2.0Tfsi olyan 280 Nm-t tud 1800 és 5000 közöt (tök egyenesen, valszeg elektronikusan szabályozottan), onnan esik meredeken, 6500-nál 200 Nm a vége.

 

A 3.2 JTS  meg 310 Nm felett van itt végig, hullámzóan (4000 körül 330 feletti púp, lehet, ezt érezni...) és 6500-nál is 260 felett tud és elpörög 6800-ig, ahol 200 Nm a végső csók.

 

Persze, tudom, tudom... ...az érzet meg hátbabaszás. De vajon hogyan kéne ezek figyelembe vételét beleprogramozni a fékpadokba??? :-))))))))))

 

A turbo az egyik jó módszer a nyomatékgörbe-szélesítésre (más megoldásokkal egyetemben), ez egy bonyolult játszma, de azt mondani, hogy ami turbós az egyből sokkal jobb nyomatékrugalmasság-ügyileg, a számok tükrében is elhamarkodott kinyilatkoztatás szvsz. A turbósság nagy előnye a takarékossabbra hangolhatóság, hatásfok, teljesítménysúly és maga ez a "szabadabban hangolhatóság" és így többfélére állíthatóság (lsd. BMW, ugyanaz a blokk lesz 18i-től 28i-ig, vagy valami ilyesmi, stb.). És igen, ezzel könnyebb becélozni az EuroX teszteket...

 

(Mi nem fogunk türelmesen várni Orára. És C!-re sem. (...türelmetlenül fogunk...)) :-))))))))))

Előzmény: euro (251848)
BlueFazer Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251852

"manapság a legnagyobb érv az, hogy alig-alig van feltöltés nélküli nagyobb motor, és ez nem a szuper karakterisztika miatt van, hanem mert így könnyebb átvágni az EU előírásokat..."

 

A bizonyos köbcenti sávonkénti adó/biztosítás szüli a "kis köbcentis", turbós, nagy teljesítményű motorokat. Szerintem :)

A kis GS-emben nincs turbó, ehhez képest az Euro3-as KLE-hez képest "friss erdei levegőt" tolt ki hátul amikor a garázsban járattam mindkettőt.

Előzmény: Törölt nick (251841)
dhpage Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251851
Előzmény: Siorac_BlackCB (251837)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251850

Pont ugyanez volt az érzésem nekem is.

 

Az asszonyra várakozásból én is geci jó vagyok már.:)))

Előzmény: euro (251848)
euro Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251849

Dunántúl felé indulunk egyébként. Ha valaki még jönne, dobjon SMS-t és bárhol találkozhatunk.

euro Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251848

Miért morogsz? Nem kéne az axiómákkal vitába szállni. Mivel az M3 nem turbós, így a turbós nem lehet erősebb és nem is érződhet erősebbnek.

Egyébként a turbós nekem is erősnek érződött, amikor próbáltam. A turbósban van egy hátbaverő feeling, ha rálépsz a gázra. De a BMW-nél meg kifejezetten az volt az érzésem, hogy nem mutatja látványosan az erejét, hanem nyugodtságot sugallva gyorsít nagyon. Nekem mindkettő tetszik.

(Éppen türelmesen várok Orára, hogy indulhassunk motort bejáratni.)

Előzmény: Törölt nick (251847)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251847

Minek, ha vezetve erősebbnek érződik???

Előzmény: Törölt nick (251846)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251846

Valahogy csak megkéne nézni, miért hülyeség az, hogy a turbós kétliteres alul erősebbnek tűnik, mint egy 3 literes. Pontosabban részigazság, egy szűk tartományra igaz :)

 

Előzmény: Törölt nick (251845)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251845

Bazz, egy új Bálna született a nyomaték racsni hülyeséggel. Ez fertőző vagy mi van?

Előzmény: Törölt nick (251843)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251844

Na ez jó ötletet is adott, úgyis megyek Szentendrére, az M0-án kipróbálom ezt a tesztet:)))

 

Előzmény: Törölt nick (251843)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251843

Próbáljuk ki mondjuk 5-ben 45-ről 200-ig a gyorsulást. Ha a turbós alul erősebb, ahogy állítod, akkor nyerni fogsz :) Azért csak eddig, mert 200 felett túl nagy előnyben lenne az M3, akkor kezd el húzni ötödikben:) És ne mond, h nem életszerű, hiszen egy nagy blokknál 45-nél már lehet ötödikben mennem, ha nem kapok pirosat, akkor országúton nem kell váltanom szinte sose, mert ötödikben elmegy mindenhol:)

 

Előzmény: Törölt nick (251842)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251842

Jó, ez hülyeség. 

Előzmény: Törölt nick (251841)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251841

Hogy ez mennyire csalóka, szeretném ezt az alábbi videóval ecsetelni. Egy Evo vs egy Fiat Stilo....

http://www.youtube.com/watch?v=n5nJac447i8

A turbós motorok jellemzően egy "szűk" tartományban erősek (ez persze lehet 3500-4000 fordulat is egy jobb motornál, mondjuk 1800-5800 között, de ritka), alatta, felette viszont nem feltétlenül érik el egy nagy turbó nélküli motor teljesítményét. Jó példa erre a városi tötymörgés: az Alfa, a 330i vagy az M3 ezres fordulattal csorogva, képes visszaváltás nélkül a forgalom tempójában gyorsulni. Az M3 akár ötödikben alapjáratról is (Timi ment már így át körforgalmon :)))), vagy bármilyen szűk utcába, hármas alapjáraton befordul, megy. Van egy tartomány, 2000-4000 között, ahol a turbós erősebb, akik itt használják, azoknak tökéletes. De túlzás lenne azt állítani, hoyg alul mindenképpen erősebbnek érződik. Egy tartományban igen, ennyi. ÉS persze nem feledve még két jellemzőt is: a késedelmet és a takarékosságot (ha nem nyomod. Az M3 városban ritkán megy 16 alá, könnyen 20 fölé nagy dugóban...)

Szóval van érv pro és kontra, manapság a legnagyobb érv az, hogy alig-alig van feltöltés nélküli nagyobb motor, és ez nem a szuper karakterisztika miatt van, hanem mert így könnyebb átvágni az EU előírásokat...

Előzmény: Törölt nick (251833)
gerzson_156 Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251840
Egyszer lesz egy ilyenem. :))
Előzmény: Siorac_BlackCB (251837)
BlueFazer Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251839

"Kicsit megvárom mi lesz itt."

 

Mi lenne? ... KORZIKA TÚRA!:D ... xarni a politikára!!! ... ez a hosszú élet titka! :)

Előzmény: Törölt nick (251838)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251838

Tetszik, köszi. De azt hiszem egyelőre semmit sem veszek. Kicsit megvárom mi lesz itt.

Előzmény: Siorac_BlackCB (251837)
Siorac_BlackCB Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251837
Előzmény: Törölt nick (251834)
euro Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251836

Ha összevetjük a 159-emet mondjuk egy 330i-vel, akkor azt látjuk a hahun, hogy a hasonló korú és felszereltségű 330i 6-7M, míg az enyém 4M volt. Ez az árkülönbség nem teljesen indokolatlan. A BMW csendesebb, kevesebbet fogyaszt, erősebbnek érződik a teljes fordulatszám tartományban. Plusz rajta van a JEL persze. Az Alfa viszont sokkal szebb. És talán nem fogják ellopni.

A megbízhatóságra vagyok nagyon kíváncsi. Az eddigi autóink mind motorcserén vagy motorvezérlés cserén estek át. Igazából ennél nem lenne túl nehéz megbízhatóbbnak lenni. A megbízhatóság persze nálunk semmit nem befolyásol azon, hogy mennyire szeretjük az autót. Ora teljesen ragaszkodik az RX8-hoz a motorcsere és a sorozatos szopások ellenére. A 325i-t én is szerettem nagyon annak ellenére, hogy fél életét szervizben töltötte. Szegény Mondeóim viszont totál megbízhatóan működtek, mégse ébresztettek érzelmeket.

Előzmény: Antera (251831)
gerzson_156 Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251835
Ja, ismerek ilyeneket. :))
De 1-2 fiókára nem kell még busz hál istennek. :))
Előzmény: Antera (251832)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251834

De amúgy meg tök mindegy, lehetne benne egy 1 literes motor is, csak szép legyen és beleférjen a gyerekülés hátra, nem?:)))

Előzmény: Törölt nick (251833)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251833

Nyilván régebben csak a nagy teljesítmény elérése volt a cél, de manapság a turbósok a mindennapi közlekedéshez lettek fejlesztve. A helyzet az, hogy érzetre a 3 literes autóknál alul egy 2 literes turbó erősebbnek érződik sokkal.

Előzmény: Antera (251825)
Antera Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251832

Ha tollazatban teljes ifjú kakadú lennék épp a tojásokon költve, 10 centis pórázon és láncraverve, na, akkor nekem is Pug 5008-am lenne! :-)))))

Előzmény: gerzson_156 (251828)
Antera Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251831

Figyelj, minden relatív... Ezt azért úgy kell érteni, hogy ahhoz képest semmi nem történik, mint amikor pl. 4000-nél adsz gázt. Egyszerűen más a tempóérzet a kocsiban, igazából magamhoz (és a forgalomhoz...) képest száguldozom, csak nem érzem úgy, úgy, mint érezném ezt pl. a Grandéban. És ez szvsz kifejezett pozitívum. Ha nem így gondolnám, és a másik véglet izgatna, én is inkább egy gázos fabijját vagy egy stiftet vennék! :-)))))))

 

(Még egy nagypapás kritika: a kocsi rohadt hangos, szép -vagy mondjuk érdekes, dögös- a hangja, de nekem ez a zajszint nem teljesen jön be.)

Előzmény: BlueFazer (251826)
BlueFazer Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251830

Ismét egy gyönyörűen bevitt övön aluli ütés :D

Előzmény: gerzson_156 (251828)
BlueFazer Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251829

Csak a BMW és csak egy bizonyos típusban hangolt jól, ha érted mire gondolok ;) De úgyis mindjárt jön Rnie és elmagyarázza :D

Előzmény: Antera (251825)
gerzson_156 Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251828
Mondtam már, hogy ha nem tollait elhullajtott öreg kakadu lennél, akkor a Pug 5008 lenne a te autód? :))
Előzmény: Antera (251821)
Antera Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251827

Úgy érted, hogy fiatalon tart, mint a fiatal csajok??? Akkor mindenem megvan a második kamaszkorhoz! :-)))))))))))

Előzmény: Mcemru (251820)
BlueFazer Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251826

"Alapjáraton elpöfög, de gázt hiába adsz. :-))))"

 

Jó lehez ez a Császári szekér :) És mi van ha a féket nyomod? Akkor történik valami? :)

Előzmény: Antera (251821)
Antera Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251825

Makacsul tartja magát ez a mániád, de a turbónak önmagában kevés köze van ehhez (még akkor is, ha személy szerint a turbómotorok nagy híve vagyok), egy motor karakterisztikája, hangolása soktényezős dolog, ráadásul a szimpla turbósoknál ugyanúgy megvan a "hova hangoljuk" dilemma, mint pl. a vezérléstervezésnél, mert a turbo karakterisztikája is jóval szűkebb és hegyesebb, mint a dugattyús gépé.... Alapból a sportosan felülre hangolt klasszikus turbós motorok ilyenek pont amúgy.

Manapság ez a mindenhol megjelent fura karakterisztika szvsz inkább a környezetvédelmi előírások és az előírt mérési módszereik számlájára írhatók, de ez csak egy öszeesküvéselmélet részemről...

Előzmény: Törölt nick (251823)
BlueFazer Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251824

Milyen turbóról beszélsz Fábiás? Vagy olyat tol a gáz, mintha turbós lenne? ;)

Előzmény: Törölt nick (251823)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!