Megérkezett hozzám is az MTB bézé (juhé), viszont az ütköző alatti kis kapaszkodók felhelyezésében nem vagyok biztos. Valakinek van esetleg közeli képe arról, hogyan kéne állniuk?
Az a gyakorlat, hogy a gyártók "ajánlott" fogyasztói árat határoznak meg, amitől a kereskedő természetesen fel is és le is eltér(het) a saját üzleti haszna javára, vagy kárára. (Pl: a Tillig vékonycsíkos mávos kocsijait 14.500-ért vettem az egyik kereskedőnél, miközben a másik 17.900-ért árulja.)
A szóban forgó Szergejjel a magyaroknak kívánt a PIKO a kedvére tenni, ezért vette fel gyártásba. A legyártott mennyiség után derült ki, hogy el elett szúrva, ezért tette ezt a "gáláns" lépést a magyar vásárlók felé a gyártó.
Egyébként életszerútlen is lenne, hogy egy országban -kivétel nélkül- az összes üzlet ugyanazon az áron adjon egy terméket, ami már más szempontból is aggályos lehet.
Nem követem naprakészen a gyártó életét, attól azért a kisebb gondom is nagyobb. Tehát így azt sem, hogy a külföldi kontingest javított formában kezdi-e el legyártani az ősszel, vagy marad a hibás konstrukció.
Kavicsasínen topiktársanak kiegészítve azzal, hogy a különkiadásúról első körben az volt, hogy fehér csíkos lesz, majd jött a sáraga, de csillag nélkül, s a megjelent pedig már ismert. Az oka igazából nem is nagyon érdekel. Akinek kell megveszi, akinek nem elengedi és kész.
A mostani Piko M62 rácsozással kapcsolatosan az jutott eszembe,ha marógéppel le lenne marva a felület és fotómaratott ráccsal pótolva az eredeti vízszintes zsaluzat,ez megfelelő szerszámozottsággal mennyire lenne egyszerű?
Gondolom létezik pici CNC maró ami ezt tudná !?
Ha ilyen projekt kivitelezhető lenne akár sorozatban lehetne javítani a zsaluzatot.
A modellbahnshop-lippe oldalán 149 euro a Piko 52818 Szergej és nem 170 euro mint a saját honlapján.
Most akkor mi van? Az van, hogy a Piko csökkentette az árát ennek a mozdonynak külföldön is.
Amúgy ha a forint/euro árfolyam okozná ezt az árcsökkentést akkor az összes modellnek kellett volna, hogy csökkenjen az ára. Tehát kicsamo tévedett mert úgy tűnik, hogy külföldön is csökkentette a Piko ennek a mozdonynak az árát.
"Az ára viszont külföldön marad az eredetileg meghírdetett." - Idézet kicsamo fórumtárs kommentjéből. A Piko csak Magyarországra (a magyar forgalmazóra) vonatkozóan csökkentette az árat? Ugye érzed a logikátlanságot?
Volt 270 környéki euró, nem kizárt, hogy azzal kalkuláltak először, mint lerosszabb forgatókönyvvel - és aztán mindenki hálás az árcsökkenésért. Fordítva felhördülés lett volna.
De amíg nem vagyunk tisztában olyan részletekkel, infókkal, amelyekkel valószínűleg soha nem is leszünk, addig egyszerűbb örülni a ténynek. Szerintem.:)
Azért ezt Te sem gondolod komolyan, hogy a forint/euro árfolyam miatt esett a Piko Szergej ára kb 15%-al ugye? Az euro nem gyengült, és a forint sem erősödött ennyit. Az lehet amit kicsamo írt, hogy a Piko engedett az árból a hiba miatt. Nehezen tudom elképzelni, hogy az összes modellbolt ugyanazt az árat határozza meg egymástól függetlenül. Az elmúlt egy évben mindennek, emelkedett az ára ( kivétel a polcon ragadt senkinek nem kellő cuccok ) főleg ami külön rendelésre készül. Bárcsak az ACME lett volna ilyen jó fej, mert ott aztán lehetett volna egy pár dolog miatt árat csökkenteni. De a Piko is megtehette volna, hogy árat emel, mert az elmúlt másfél év történéseit nézve a világban bőven lenne rá oka. Ez az ár csökkentés nagy valószÍnűséggel a Piko döntése volt és nem a boltosoké.
Ezek az infók ugyanolyan szintűek, mint amikor arról értekeztél talán két hete, hogy a 132-es pályaszámú Szergej vöröscsillag nélkül jön ki? Amikor már rég fent voltak a végleges modellről készült képek? És hogy nem is szerepelt a katalógusban, amikor pedig de? :)
Az árképzésben inkább a forint/euro árfolyam változása számíthatott. Magad is azt írtad, hogy az eurós ár ugyanannyi maradt, ergo szellőzőrács ide vagy oda, nem volt szerepe ebben.
Az érdekes lenne, ha a Piko vagy más gyártó meghatározná, ki mennyiért adhat bármit; tudtommal max. ajánlott fogyasztói ár lehetséges. És ha mondjuk egy bolt vesz egy adag mozdonyt a forgalmazótól, mi tartja vissza az egyedi árképzéstől?
A Magyarországra szánt teljes darabszám legyártásra és szállításra került. Szinte nincs is itthoni, lekötetlen készlet. Az 52818-ast külföldre ősszel kezdik meg gyáratni, s valamikor év vége felé fog a kinti boltokba megérkezni. Az ára viszont külföldön marad az eredetileg meghírdetett.
Teljesen korrekt, tisztességes eljárás volt a PIKO-tól, hogy a hibájuk miatt lejebb vitték az árat mindjárt a megjelenésre, s nem a korábban beharangozott 64 ezerért lehet idehaza hozzájutni, hanem 55-ért. Ezt az árat ők határozták meg, ezért egységes minden hazai kereskedőnél. Gondolm sokaknak feltűnt, hogy az előrendelés fázisában megjelölt ár a megérkezésre csökkent.
A motorkocsi mindkét tengelyen szed áramot, és a tekintélyes súlyának köszönhetően meglehetősen üzembiztosan is teszi azt. A Csíkos által említett problémának is kicsi a valószínűsége (kisebb, mint egy soktengelyes modellnél, de nagyobb, mint 0), mert a kerekek golyóscsapágyasak, így oldalirányban jól meg vannak vezetve.
Az én egyik motorkocsimnál mintha az egyik vezeték lett volna leszakadva a "forgóvázról", eléggé feszesre vannak véve. De már nem nagyon emlékszem, általában minden modellemet ripityára szedem, és javítom az ilyesmiket :)
akkor a digitális távirányítás önmagában is felesleges és nem életszerű funkció, hiszen az eredeti Bzmot-ok egyikét sem lehet mobiltelefonnal otthonról a karosszékből vezérelni... :-)
Nem tudom, nálam csak a mellékkocsi van még itt. De nem hiszem, hogy a motorkocsinál is ekkora hibát vétett volna az MTB. Ott más lehet a gond Nálad. Azt kellene megnézni, hogy a kerekeket nyomó áramszedő lamellák akkor is hozzáérnek-e minden kerékhez, ha oldalra elmozdul a tengely, vagyis ívben halad a modell?
Nem tudom számszerűleg mennyit, de egyenlőre ahogyan nézem csak a Magyarországra szánt darabszám lett legyártva. Lesz még belőle, mert az 52818-as M62.228 is csak a hazai boltokban elérhető jelenleg. Én annó a Memoba-nál rendeltem meg, oda még nem érkezett, Lippe-hez sem és az általam online látogatott többi német és holland boltokhoz sem.
A váltókon lassú menetben megáll. Kicsit gyorsabb sebességgel a lendkerék, átbillenti ezen a részen. Piko A vágányzatom van. Érdekes módon csak akkor áll meg váltón vagy angol váltón ha a menetirány szerinti ball kerék alá esik a műanyag rész (szív). A következő váltón a jobb oldali kerék megy át a műanyag részen, akkor nincs gond. Ha megfordítom a menetirányt akkor értelemszerűen minden fordítva történik az eddigi 2-ik váltón áll meg és az eddigi első váltón megy át hibátlanul. Gondolom nem mindegy neki, hogy a fázis vagy a 0-a szakad meg.
vajon mennyit gyárthatott a Piko a két frissen kiadott (tudom, hibás szellőzőrács-állású) M62-esekből, hogy még mindenütt kapható az 52818-as és a csak nekünk szánt különkiadású 97800-as?
Vagy ennyire nem fogynának a rácshiba miatt? (Ezt azért nehezen hiszem.)
Nem a versenytársamról tettem negatív nyilatkozatot, hanem a termékéről, hogy azt én másképp csinálnám. Közben magán levelezésben tisztáztuk is egymással, hogy ő miért ezzel a technológiával dolgozik. Ha van rá ügyfélköre, akkor miét ne? Funkcionalitásában még jó is lehet, noch da zu akár jobb is, mint a műhelyemé!
A kinézet, az más tészta, azt mindenki döntse el, hogy szép-e, vagy sem, érdekli-e, hogy nézi ki, vagy sem?
Amit meg én nem értek, az az, hogy miért kell ennek kapcsán rólam olyan dolgokat írni ide, amik finoman szólva sem fedik a valóság elhanyagolható százalékát sem?
Továbbra sem tudom egyértelműen eldönteni, hogy veled, mint magánemberrel beszélek, vagy a cégeddel, vállalkozásoddal. Mert a kettő itt szerintem kicsit össze van mosva, és ezt kellene tisztáznod.
Te az egyik hozzászólásoddal a műhelyedet promózod, aztán kettővel arrébb meg egy konkurensedről nyilatkoztál negatívan. Ö soha semmilyen portékádat nem kritizálta, te viszont sokadjára is nekimentél. Éretd mi a baj?
Sajnálom, hogy ha ki kell ábrándítanalak, de autóipari cégnél vagyok, és kényelmi elektronikákat tervezünk és gyártunk, így láttam már közelről egyet és mást.
1. A korrózió a réz felületeken technológiától függetlenül előjön egy idő után, ez ellen is kell a lakk.
2. Szép és jó az, hogy egy szénréteg ellenállással oldod meg a "plusz egy réteget", de vajon mi történik az ellenállással, ha gyártási hiba, vagy nyomódás hatására lepattan a szigetelő réteg róla és alatta lakkozatlan rézfólia van? Na ugye... Nem véletlen ám, hogy alkatrészek csak úgy keresztezhetnek vezetősávokat, ha a védősávok lakkozottak, és az alkatrészek tokozása ezt megengedi.
3. Nem lehet, hogy azért nem férsz el rendesen, mert a technológia miatt egy rétegben kell gondolkodnod? Ráadásul a forgácsolás miatt a vezetősávokat is szélesebbre kell hagynod, valamint közöttük a marószár szélessége határozza meg a minimális távolságot?
Részemről a témát lezárom, remélem a vehemeciád egy részét nem csak a vagdalkozásra, hanem a tanulásra is fordítod, és akkor jobb "termékeket" fogsz tudni létrehozni.
4., Az MTB Bzmot Plux22 dekódere első ránézésre nekem túlzottnak tűnt. A mellékkocsival együtt futtatva viszont látványos és változatos funkcionalitást tesz lehetővé, pl. a zárfények sem működnek feleslegesen. Így még érthetetlenebb a gyártó takarékoskodása a Bzx paneljén... Nem emeli az MTB fényét, hogy utólagos "tuningra" van szükség - de a végeredmény szerintem egy elfogadható és "játszható" szerelvény.