Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

409 Creative Commons License 2016.10.06 0 0 52311

"jó lenne tudni, hogy hol van ez a vezérlő."

 

 A kapcsolóban.  Kitöltéssel szabályoz.

Előzmény: atos19881101 (52310)
atos19881101 Creative Commons License 2016.10.06 0 0 52310

Köszi szépen. Ezt a vezérlőt már én is kerestem, de nem találtam hol van fizikailag. A másik ülésfűtés működik, így nem hiszem, hogy biztosíték. Próbáltam, hogy maxra állítottam a fűtést, és mértem feszt. Az stabilan 12V volt. Szerintem az árammal lehet vezérelve, azt meg oszcilloszkóppal tudnám nézni. De sajna nincs ... jó lenne tudni, hogy hol van ez a vezérlő.

Előzmény: Sunny65 (52309)
Sunny65 Creative Commons License 2016.10.06 0 0 52309

Közben találtam nálam pendrive-on rajzot:

 

J131 vezérlőt kéne tudni, hogy hol is van.

30A a biztije a fűtésnek. Még az is elképzelhető, hogy valahol korrodált laza kötésed van.

 

 

Előzmény: atos19881101 (52305)
Sunny65 Creative Commons License 2016.10.06 0 0 52308

Csak a pontosság miatt:

 

"egy nagyobb terhelésnél simán leránthatja a feszt."

 

helyett: egy nagyobb terhelésnél simán leesik a fesz.

Előzmény: Sunny65 (52307)
Sunny65 Creative Commons License 2016.10.06 0 0 52307

Még egy dolog,addig is amíg nincs rajz, az alap dolgokat megnézni. Azt nem tudom , hogy különálló biztosítója van-e a fűtésnek, de ha megnézed azt a biztit, nincs-e a lelazulva saru, vezetékkötés stb., mert ha nagy átmeneti ellenállás van valahol, egy nagyobb terhelésnél simán leránthatja a feszt.

 

Egyelőre ez is több a semminél.:-)

Előzmény: Sunny65 (52306)
Sunny65 Creative Commons License 2016.10.06 0 0 52306

Ha este időben haza érek megkeresem a rajzát, hogy hogyan is van az egész.

 

Én azért addig is kíváncsi lennék a helyedben, hogy ha egy 5W-os izzó világít a drót végén, de mi van akkor ha egy pl. 21w -os izzót teszel rá és mérsz feszt is, hogy esett-e valamennyit. Ha nem rántotta le, akkor 2 db 21W párhuzamosan mit lép rá? Esik a fesz stb...

 

Valami miatt nagyobb terhelésnél leesik a feszültséged, ez azért lehet pár dologtól, így sok az ismeretlen. Este megnézem a rajzot. És hátha megtalálom az ülésfűtés adatait is valahol.

Előzmény: atos19881101 (52305)
atos19881101 Creative Commons License 2016.10.06 0 0 52305

Az jónak tűnik. 4ohm az ellenállása, és nem szakadt.

Előzmény: skt15 (52304)
skt15 Creative Commons License 2016.10.06 0 0 52304

fűtőszál?

Előzmény: atos19881101 (52303)
atos19881101 Creative Commons License 2016.10.06 0 0 52303

Sziasztok,

 

Adott egy ülésfűtés, ami nem akar működni. Szétszedtem, 1 helyen megforrasztottam, mert meg volt szakadva. Most 4ohm körüli az ellenállása, de még mindig nem fűt. Próbált kicserélni a kapcsolóját, de az sem segített. Feszültséget kap, egy 5Wos izzót próbált ki a csatin, és világít. Szóval áramot is kap. Van valakinek ötlete mi lehet? Hol van a vezérlője? (Ha van neki)

Octi19 Creative Commons License 2016.10.05 0 0 52302

Vagy a relé, vagy a kapcsolóba a kenőanyag szennyeződött fém kopadékkal és valamennyire vezető lett. Ki kell szerelni a kart szétszedni kipucolni (trükkös és elpattanó alkatrészek vannak benne, de nem lehetetlen küldetés) és újra kenni. ha nem segít akkor az indexrelé!

Előzmény: emre19 (52301)
emre19 Creative Commons License 2016.10.05 0 0 52301

Sziasztok,

 

Superb I-nél indexelés után teljesen hektikus módon tovább, illetve össze vissza adja a kattogó hangot, mintha menne az index, de nem villog, csak a hangot adja. De teljesen random módon csinálja, van hogy indítás után rögtön úgy hogy előtte még nem volt index használat. Valaki tapasztalt már ilyet, vagy van tippje hogy mi lehet a gond?

 

Köszi!

 

 

skt15 Creative Commons License 2016.10.05 0 0 52300

Csak gyári szett...

Előzmény: FantaSanyi (52299)
FantaSanyi Creative Commons License 2016.10.05 0 0 52299

Ha már így belemerültem a fórumozásba lenne még egy kérdésem.

CFF 2.0 CR TDi motorra a szakszervizben azt a felvilágosítást kaptam, hogy 210 000 km-nél kell a vezérlést cserélni.

240 000 Ft-os árat mondtak.

 

Az U..x honlapján a webshopban találtam komplett vezérlés szetteket 60-80 000 Ft között.

Melyik márkát ajánlanátok? 

Valakinek pozitív - negatív tapasztalata van már ez ügyben ??

 

Köszönök minden gondolatot..

FantaSanyi Creative Commons License 2016.10.05 0 0 52298

Az összeillesztésig töltöttem fel, talán 1-2 dl ment bele.

Köszönöm a képeket is, és a segítséget is.

Előzmény: Octi19 (52294)
DaKaJu Creative Commons License 2016.10.05 0 0 52297

Köszi a választ! A hajtókarcsapágyakat is megnéztem az előző levélben linkelt oldalon, annak eltérő a cikkszáma.

Előzmény: Octi19 (52296)
Octi19 Creative Commons License 2016.10.05 0 0 52296

Nem a hajtókarcsavar az igazi ok! Igazából a VW nem ad ki információkat az okokról, de sokak tapasztalata, akik megjárták, hogy a hajtókarcsapágyak (és lehet hogy a nyugvócsapágyak is!) nagymértékben lekoptak. Azután kiderült, vagy lehet, hogy ez is csak városi legenda, hogy egy ideig a VW valami környezetvédelmi okokból egy speciális összetételű csapágyfémmel készült csapágyakat használt, ezeket állítólag csak a 2007-es vagy 2008-as modellévű BXE motorokban használta és azokban sem mindben. Ha meg akarsz nyugodni, akkor le kell venned a hajtókar csészéket és meg kell nézni a csapágyak állapotát! Ha valahol jelentős kopást tapasztalni, esetleg a fehérfém alól kilátszik a bronz felület akkor azonnal cserélni kell a csapágysort!

Egyébként, ha érintett akkor ~200 ezer km-ig ki szokott jönni a hiba és a hajtókar a blokk oldalán...

Előzmény: DaKaJu (52295)
DaKaJu Creative Commons License 2016.10.05 0 0 52295

Üdv!

Feltennék egy (lehet, hogy hülye) kérdést. Olvastam a BXE motorkódos PD motorok problémáiról. Több helyen írták, hogy az alulméretezett a hajtókar csavar szakad el és ez okoz motorhalált. Nekem egy BSV motoros Superb-m van. Itt ( http://etka.cc/skoda/main_group/markt/CZ/modell/SUP/year/2005/hauptgruppen/1234567890/drive_standart/265/lang/e ) nézegetve az alkatrészeket, azt vettem észre, hogy a BXE-ben ugyanaz a cikkszámú csavar van, mint a BSV-ben. Lehet, hogy a BSV-ben sem ártana 200000,- km körül kicserélni a csavarokat? Esetleg ez a csavar már erősebb és utólag már ezt adják (ajánlják) a BXE-hez is? Vagy nem is a csavar a probléma forrása? Tud erről valaki valamit?

Octi19 Creative Commons License 2016.10.04 0 0 52294

Nem nagyon, bár függ attól is hogy mennyit tettél bele, de az a pár deci el fog benne keveredni.

A jelzés a tartályfelek összeillesztése alatt van:

Előzmény: FantaSanyi (52293)
FantaSanyi Creative Commons License 2016.10.04 0 0 52293

Remélem nem okoztam vele kárt, azt gondolom max 3-4 hónapig lesz benne.

A szervízt nem én fogom csinálni, nem értek hozzá, ott pedig remélem jó folyadékot töltenek bele.

Köszönöm a tanácsot.

A G12+ jelzést láttam a tartályon, meg a nyitott könyvet is. Nem lehet hogy matrica volt rajta, az meg leesett ??

 

Előzmény: Octi19 (52292)
Octi19 Creative Commons License 2016.10.04 0 0 52292

Tömény folyadékot inkább legközelebb ne! A feltöltéshez G12, G12+, G12++ vagy G13 jelölésű fagyálló folyadék 1:1-es vizes hígításban használható! A cserekor is ilyet használj!

(csapvíz, vagy parásoknak ioncserélt víz is használható)

Előzmény: FantaSanyi (52290)
Octi19 Creative Commons License 2016.10.04 0 0 52291

Az még ráér a vezérlés cseréig, viszont az fura, hogy egy 4 éves autónál már nincsenek jelölések a kiegyenlítőtartályon... Esetleg már nem eredeti a tartály?

Előzmény: FantaSanyi (52290)
FantaSanyi Creative Commons License 2016.10.04 0 0 52290

Megnéztem a tartályt. épp csak a fenekén volt folyadék. rózsaszínű lötty volt benne, olyan színű hűtőfolyadékot töltöttünk bele.

Sajnos a tartályon nem találtuk meg a szintjelzőt, ezért közepéig töltöttük fel.

4 éves a táltos, kell cserélni hűtőfolyadékot, vagy 3-4 hónapot ráér mert a vezérlés cserével (203 000 km van benne) vizpumpát is cserélni kell és akkor úgy is lesz folyadék csere remélem.

Köszönöm az ötleteket..

Octi19 Creative Commons License 2016.10.04 0 0 52289

A gyári bulletinek szerint a G12+ és utódai csapvízzel hígíthatóak. Tartalmaznak olyan összetevőket amik védik a motort a korróziótól és a lerakódásoktól is!

...azt is tudni kell, hogy ezeknek a vegyületeknek is van élettartamuk, miután szétesnek elkezdenek elektrolitként viselkedni, ilyenkor mindenképpen cserélni kell! (a fagyálló képességet ez nem feltétlenül befolyásolja, de a különböző fémeket tartalmazó hűtőrendszerben ilyenkor már beindul az anyagvándorlás)

Előzmény: atos19881101 (52286)
atos19881101 Creative Commons License 2016.10.04 0 0 52288

És a vízkő? Rozsda?

Előzmény: skt15 (52287)
skt15 Creative Commons License 2016.10.04 0 0 52287

Én meg úgy tudom, hogy mehet bele károsodás nélkül (sőt)...

Előzmény: atos19881101 (52286)
atos19881101 Creative Commons License 2016.10.04 0 0 52286

Én azért a sima csapvizet hanyagolnám, ha nem akar nagyobb problémát később.

Előzmény: Octi19 (52283)
Vikesz69 Creative Commons License 2016.10.04 0 0 52285

Szia. Bocsi de elkevertem a számodat. Küldd el légyszíves emailben. vikesz69@gmail.com  Köszönöm.

Előzmény: superbfanatic (52244)
Octi19 Creative Commons License 2016.10.04 0 0 52284

Bocsánat: fűtőfolyadék = hűtőfolyadék!

Előzmény: Octi19 (52283)
Octi19 Creative Commons License 2016.10.04 0 0 52283

Nézd meg a fűtőfolyadék szintjét a kiegyenlítőtartályban, ha szükséges akkor töltsél bele némi vizet! Sima csapvíz is megteszi ha a megfelelő hűtőfolyadék van benne, de tetszés szerint használhatsz ioncserélt vizet is.

Előzmény: FantaSanyi (52282)
FantaSanyi Creative Commons License 2016.10.04 0 0 52282

Sziasztok.

 

Egy kis segítséget szeretnék kérni.

Lehet nagyon laikusnak hangzik (az is vagyok, nem értek az autókhoz, csak érzem ha valami nem jó), de ha hideg a motor, és berakom a kulcsot elfordítom, még nem indítom el a motort, hanem várok egy kicsit a piros hőmérő villog a műszerfalon.

Kicsit bemelegszik a motor, pl 50 fok leállítom, újra indítom és akkor már nem villog, kialszik a piros hőmérő.

Van valakinek ötlete, tapasztalata ?

 

Köszönöm a segítségeket. 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!