Köszi szépen. Ezt a vezérlőt már én is kerestem, de nem találtam hol van fizikailag. A másik ülésfűtés működik, így nem hiszem, hogy biztosíték. Próbáltam, hogy maxra állítottam a fűtést, és mértem feszt. Az stabilan 12V volt. Szerintem az árammal lehet vezérelve, azt meg oszcilloszkóppal tudnám nézni. De sajna nincs ... jó lenne tudni, hogy hol van ez a vezérlő.
Még egy dolog,addig is amíg nincs rajz, az alap dolgokat megnézni. Azt nem tudom , hogy különálló biztosítója van-e a fűtésnek, de ha megnézed azt a biztit, nincs-e a lelazulva saru, vezetékkötés stb., mert ha nagy átmeneti ellenállás van valahol, egy nagyobb terhelésnél simán leránthatja a feszt.
Ha este időben haza érek megkeresem a rajzát, hogy hogyan is van az egész.
Én azért addig is kíváncsi lennék a helyedben, hogy ha egy 5W-os izzó világít a drót végén, de mi van akkor ha egy pl. 21w -os izzót teszel rá és mérsz feszt is, hogy esett-e valamennyit. Ha nem rántotta le, akkor 2 db 21W párhuzamosan mit lép rá? Esik a fesz stb...
Valami miatt nagyobb terhelésnél leesik a feszültséged, ez azért lehet pár dologtól, így sok az ismeretlen. Este megnézem a rajzot. És hátha megtalálom az ülésfűtés adatait is valahol.
Adott egy ülésfűtés, ami nem akar működni. Szétszedtem, 1 helyen megforrasztottam, mert meg volt szakadva. Most 4ohm körüli az ellenállása, de még mindig nem fűt. Próbált kicserélni a kapcsolóját, de az sem segített. Feszültséget kap, egy 5Wos izzót próbált ki a csatin, és világít. Szóval áramot is kap. Van valakinek ötlete mi lehet? Hol van a vezérlője? (Ha van neki)
Vagy a relé, vagy a kapcsolóba a kenőanyag szennyeződött fém kopadékkal és valamennyire vezető lett. Ki kell szerelni a kart szétszedni kipucolni (trükkös és elpattanó alkatrészek vannak benne, de nem lehetetlen küldetés) és újra kenni. ha nem segít akkor az indexrelé!
Superb I-nél indexelés után teljesen hektikus módon tovább, illetve össze vissza adja a kattogó hangot, mintha menne az index, de nem villog, csak a hangot adja. De teljesen random módon csinálja, van hogy indítás után rögtön úgy hogy előtte még nem volt index használat. Valaki tapasztalt már ilyet, vagy van tippje hogy mi lehet a gond?
Nem a hajtókarcsavar az igazi ok! Igazából a VW nem ad ki információkat az okokról, de sokak tapasztalata, akik megjárták, hogy a hajtókarcsapágyak (és lehet hogy a nyugvócsapágyak is!) nagymértékben lekoptak. Azután kiderült, vagy lehet, hogy ez is csak városi legenda, hogy egy ideig a VW valami környezetvédelmi okokból egy speciális összetételű csapágyfémmel készült csapágyakat használt, ezeket állítólag csak a 2007-es vagy 2008-as modellévű BXE motorokban használta és azokban sem mindben. Ha meg akarsz nyugodni, akkor le kell venned a hajtókar csészéket és meg kell nézni a csapágyak állapotát! Ha valahol jelentős kopást tapasztalni, esetleg a fehérfém alól kilátszik a bronz felület akkor azonnal cserélni kell a csapágysort!
Egyébként, ha érintett akkor ~200 ezer km-ig ki szokott jönni a hiba és a hajtókar a blokk oldalán...
Feltennék egy (lehet, hogy hülye) kérdést. Olvastam a BXE motorkódos PD motorok problémáiról. Több helyen írták, hogy az alulméretezett a hajtókar csavar szakad el és ez okoz motorhalált. Nekem egy BSV motoros Superb-m van. Itt ( http://etka.cc/skoda/main_group/markt/CZ/modell/SUP/year/2005/hauptgruppen/1234567890/drive_standart/265/lang/e ) nézegetve az alkatrészeket, azt vettem észre, hogy a BXE-ben ugyanaz a cikkszámú csavar van, mint a BSV-ben. Lehet, hogy a BSV-ben sem ártana 200000,- km körül kicserélni a csavarokat? Esetleg ez a csavar már erősebb és utólag már ezt adják (ajánlják) a BXE-hez is? Vagy nem is a csavar a probléma forrása? Tud erről valaki valamit?
Tömény folyadékot inkább legközelebb ne! A feltöltéshez G12, G12+, G12++ vagy G13 jelölésű fagyálló folyadék 1:1-es vizes hígításban használható! A cserekor is ilyet használj!
(csapvíz, vagy parásoknak ioncserélt víz is használható)
Az még ráér a vezérlés cseréig, viszont az fura, hogy egy 4 éves autónál már nincsenek jelölések a kiegyenlítőtartályon... Esetleg már nem eredeti a tartály?
Megnéztem a tartályt. épp csak a fenekén volt folyadék. rózsaszínű lötty volt benne, olyan színű hűtőfolyadékot töltöttünk bele.
Sajnos a tartályon nem találtuk meg a szintjelzőt, ezért közepéig töltöttük fel.
4 éves a táltos, kell cserélni hűtőfolyadékot, vagy 3-4 hónapot ráér mert a vezérlés cserével (203 000 km van benne) vizpumpát is cserélni kell és akkor úgy is lesz folyadék csere remélem.
A gyári bulletinek szerint a G12+ és utódai csapvízzel hígíthatóak. Tartalmaznak olyan összetevőket amik védik a motort a korróziótól és a lerakódásoktól is!
...azt is tudni kell, hogy ezeknek a vegyületeknek is van élettartamuk, miután szétesnek elkezdenek elektrolitként viselkedni, ilyenkor mindenképpen cserélni kell! (a fagyálló képességet ez nem feltétlenül befolyásolja, de a különböző fémeket tartalmazó hűtőrendszerben ilyenkor már beindul az anyagvándorlás)
Nézd meg a fűtőfolyadék szintjét a kiegyenlítőtartályban, ha szükséges akkor töltsél bele némi vizet! Sima csapvíz is megteszi ha a megfelelő hűtőfolyadék van benne, de tetszés szerint használhatsz ioncserélt vizet is.
Lehet nagyon laikusnak hangzik (az is vagyok, nem értek az autókhoz, csak érzem ha valami nem jó), de ha hideg a motor, és berakom a kulcsot elfordítom, még nem indítom el a motort, hanem várok egy kicsit a piros hőmérő villog a műszerfalon.
Kicsit bemelegszik a motor, pl 50 fok leállítom, újra indítom és akkor már nem villog, kialszik a piros hőmérő.