Nincs semmi hír. De a remény hal meg utoljára :) Azért még eléggé bizakodóak vagyunk. '80-ban azt mondták, hogy 3 év alatt Bátaszékre kellene érniük a felújítással. Nos látjuk hol járnak...
A Vasútépítők Biztos eltévedtek útközben az erdőben. Aztán kikötöttek az 1.-es vonalon és már ott bolyonganak oda vissza több mint 10 éve....
Hát nálam a jelenlegi 20-asokat látva eléggé haldoklik a remény...
A fehérvári pók lazításának szempontjából igen (Szabolcs-Tapolca ütem is lehetne, bár nem tudom, hogy az utasforgalom lehetővé teszi ezt; a 44-esen szinkron-Bz-re van igény), de a tapolcai csatlakozás miatt nem triviális.
Kétórás ütem, kereszt Fűzfőn és Révfülöpön, de inkább Almádiban és Badacsonytomajon.
A Fűzfői és Révfülöpi még járhatóbbnak tűnik.
Lehet, hogy feladom a bajai közvetlen vonatot...
Csak Usgyival lehetne, mert csörgővel a Szekszárd-Bátaszék 20 perccel több lenne. Márpedig Gyékényesről jobban kéne a közvetlen pesti eljutás, márcsak azért is, mert így lehetne "jól" kiszolgálni a településeket Szabolcs és Sörbogárd között.
Felőlem azt adsz fel amit karsz, szíved joga.... De az a 20 perc van 10 is, de ez csak részletkérdés.
Nem. A menetidő semmivel nem lenne hosszabb az átszállás miatt
KB ugyanolyan hosszú. De átszállással is ami sztem a gyorsabb lenne max 3.30 körül lenne. Busznál nem lenne jobb és akkor még át kell szállnod is. Világ megváltása nem lenne belőle.
Nincs semmi hír. De a remény hal meg utoljára :) Azért még eléggé bizakodóak vagyunk. '80-ban azt mondták, hogy 3 év alatt Bátaszékre kellene érniük a felújítással. Nos látjuk hol járnak...
Ezt D55 még nem mondta el nekünk, így meg csak általánosságban beszélünk össze vissza, igazából azt sem tudjuk mit akar még.
Pedig megmondtam :)
Kétórás ütem, kereszt Fűzfőn és Révfülöpön, de inkább Almádiban és Badacsonytomajon.
Lehet, hogy feladom a bajai közvetlen vonatot...
Csak Usgyival lehetne, mert csörgővel a Szekszárd-Bátaszék 20 perccel több lenne. Márpedig Gyékényesről jobban kéne a közvetlen pesti eljutás, márcsak azért is, mert így lehetne "jól" kiszolgálni a településeket Szabolcs és Sörbogárd között.
Tökmindegy hogy most Sárbogárdon átszállok, vagy megyek 20-al a csörgővel
Nem. A menetidp semmivel nem lenne hosszabb az átszállás miatt.
Lehet én vagyok a vak de azért szoktam látni utasokat a gyorsokon. Olyanokat akik Szekszárd felől Budapest felé utaznak. Amikor viszont megcsinálják a pályát -idén talán :))- akkor meg a BZ-nek a 80-a lesz lassú a gyors vonatok 100km/h-hoz.
Szekszárdtól vannak úgy ahogy. De bajától az 5-6 utas/járatot nem nevezném utasmennyiségnek(most e hylközi utasokat ne nézzük, mert azoknak a nem közvetlen pesti is ugyanúgy megfelel). Azért a 10-20 szekszárdiért meg közvetlen járat meg túl sok. Jelenlegi körülmények közt a jelenlegi formájában sztem nemsok értelme van a Pesti vonatoknak. Ha megcsináják a Bátaszék-Szekszárd szakaszt és lesz jó menetrend akkor már lenne értelme, mert Baja is produkálna annyi utast mint Szekszárd, az ütemesség is növelné az utasszámot, na meg ha Megállóirtással még gyorsítanánk a dolgon, akkor Személyvonat és Pesti lenne egyszerre és akkor már lenne utas is.
Amúgy a pályafelújításról vannak hírek is vagy csak nálatok is a remény utolsó lángjai pislákonak már?
Lehet én vagyok a vak de azért szoktam látni utasokat a gyorsokon. Olyanokat akik Szekszárd felől Budapest felé utaznak. Amikor viszont megcsinálják a pályát -idén talán :))- akkor meg a BZ-nek a 80-a lesz lassú a gyors vonatok 100km/h-hoz.
Szerény véleményem szerint kár itt ilyen "nagyra törő" dolgokkal strapálni az agyatokat, mivel -ha jól tudom már Gyuri sincs annyira közel a kásához- ezek szép elképzelések ugyan, de megvalósításukra az esély minimális.
Jó akkor ugye kifizeted havonta a mozdonyvezetőknek és a jegyvizsgálóknak a fordájukból kiesett vonatokon való szolgálatukért járandó pénzt?
Bocs, de ez nem ennek a kérdése. A vasút nem szociális intézmény. Amúgy, meg mehetne helyette szépen Bz csak Sárbogárdig, azt lehetne vezetni. Kapacitást nézve az is untig elég lenne jelen helyzetben.
Például, ha a 29-esen a pályaállapotok miatt nem tudsz másként Tapolcán és Fehérváron csatlakozást adni csak úgy, ha egy részen begyorsítod a vonatot, és azon a szakaszon busszal oldod meg a helyi forgalmat+a ráhordást, akkor az szerintem jobb.
Csak ez annak a függvénye, hogy milyen menetidőt akarunk elérni a Székedfehérvár-Tapolca távon. Ezt D55 még nem mondta el nekünk, így meg csak általánosságban beszélünk össze vissza, igazából azt sem tudjuk mit akar még.
Van egy nagyjából fix összetételű kocsi- és motorvonatparkunk. Ebből kell gazdálkodni. A lehető legjobb eszközt kell megtalálni a megfelelő helyekre.
Tudom, hogy csak magamat ismétlem, de a kedves tervezők előbb saját maguk utazgassanak 3 és fél órát egyhuzamban az usgyin aztán mondják rá hogy de jó is lesz az.
Jó, de addig mi legyen? 20-szal döcögő közvetlen pesti vonat, vagy jó átszállás Sárbogárdon?
Busz. Az mindkettőt veri jelenleg, csak mindegyiket be kéne gyorsítani még 15-20 perccel és akkor már maga lenne a tökély, vonat meg majd akkor ha lesz pálya is hozzá.
D55-nél az usgyi pestig ment volna arról ment a vita. Tökmindegy hogy most Sárbogárdon átszállok, vagy megyek 20-al a csörgővel(+10-15perc) lényegi különbség már nincs a menetidők közt. Jelen helyzetben a 20-al döcörgő pesti vonatnak meg értelme sincs, nyugodtan meg is lehetne őket szüntetni, me senki sem használja. Hülye is lenne.
Ezzel az a gondom, hogy a macsi kereszt hiánya miatt kialakult nagyon laza füzesabonyi csatlakozást ez nem oldaná meg. Tehát sok pénzből jót tennénk a kisforgalmú 117-esnek. Ár/érték arányban talán lennének ennél jobb beruházási lehetőségek is...
Nem. Sok pénzből a Debreceni és Füzesabonyi pókok közti távolságot 3 óráról 2 órára csökkentenénk, az lenne a legfontosabb, és ha kicsit jobb lenne a pálya akkor nem kéne Macsi kereszt sem, hanem a betét Balmazújvárosba érne oda a Füzesabonyival keresztezni. A 117 csak hab a tortán, nem arra van egyáltalán kihegyezve a dolog, az csak adódik belőle, mint lehetőség.
Ez így van. Ezért támogatom inkább az egy-egy összefüggő szakaszon a vasúti kiszolgálás feladását (pl. 20-as vonal Fehérvár-Veszprém között a kismegállókban).
Jó csak a Veszprém-Székefehérvár vonal annyiban különbözik a 29-től, hogy ott Sárszentmihálynak és Csór-Nádasladányak nemsok köze van a vasúthoz, me' olyan messze vannak tőle, de a 29-en meg viszonylag jó a megállók elhelyezkedése. A többi kimegálló/kistelepülés Öskü, Hajmáskér vagy Pétfürdő meg elég jó helyen vannak. Sárszentmihályból meg Csór-Nádasladányból meg sztem ma sem használja senki sem a vonatot, szóval a buszos kiszolgáláson nemsokat kéne erőlködni.
Amúgy ha jól olvastam a "hó" miatt nem járnak a Monori és talán a Mendei ingák. El nem tudom képzelni, hogy milyen hóhelyzet van ott... És mi lesz ha komolyabban is esni fog egyszer a hó, akkor az egész vasúti forgalmat beszüntetik? Időnként már nevetséges amit az elővárosban művelnek.
De nézd meg hogy Debrecen - Budapest útvonalat mennyi idő alatt teszed meg távolsági busszal, vagy gyorsvonattal!!!!!-mondjuk szombaton.
A volán menetrend szerint az első járat 12 00-kor indul és át is kell szállni egerben-kerülő, nembeszélve arról hogy nézd meg a menetidejét!!!!!!!!!
jah, és akkor miért van az hogy a hagyományos gyorsvonat szinte mindíg tele van???+késés ez az.....-ezeket a szempontokat is vedd figylelembe és úgy nyilatkozz!!!!!!!!!!!
Ha figyeltéál volna nem a saját véleményemet írtam, hanem az előbbi hozzászóló logikáját követtem, ami nagy különbség. Különben is a Debrecen-Budapest nemlétező busznak mi köze van a Balaton északi parthoz?
Ezt a logikát nem értem. Ha kicsi a forgalom, akkor járassunk buszt is és vonatot is? :))
Nem jól fogalmaztam :)
A helyközi és a távolsági forgalom együtt tudja csak fenntartani a vonalat, ezért kell gyorsítani a személyt. A busz pedig most is ott van, a kismegállók utasainak csak az lenne.
Több utassal, mint a vonat. Épp ez az, hogy olyan sűrűn vannak a megállók, hogy (forgalmuk ugyan nincs) nagyon lassú a vonat. Ha a vonat Bp-re megy és a menetidő csökken, talán még utast is lehet nyerni. A kismegállók bezárásával elvesztett utasmennyiség, az túró...
Rosszul gondolod... :) Még nem tudod a menetidőt (én sem).
Szerintetek holnap bevállaljam, hogy a Kaposvárra 8.47-kor érkező 8802-ről át akarjak szállni a 8.50-kor induló Siófokira? Nincs meg a 7 perc, tehát nem tudom, hogy bevárja-e, ha kicsit megcsúszik a 8802. Esetleg fölhívjuk a Startos irényítót, hogy legyen szíves... úgy is jó, ha megfogja nekünk Kaposszentjakabon a 8802-t, hogy a siófokit ne kelljen (annyira) elverni.
A 41-es vonalról valamilyen rendszeres, közvetlen pesti eljutást nem ártana biztosítani.
Ezt mondtad "Nyúl úrnak" is? El kell dönteni, hogy Bajának, Szekszárdnak és Tolnának, vagy Kaposburgnak fontosabb-e az ütemes pesti eljutás. Vagy marad a stock és a 20-as lassújel...
Ha nem megy tovább Pestig a személy, akkor miért nem busz? Szerintem azért ennyire nem kicsi a forgalom ott sem a "normális" forgalmú megállók jóvoltából. A személy nálam lehet, hogy Bp-ig menne és gyorsvonat nem lenne, hanem nyáron egy-két üf, ami direkt szinte csak a kismegállókban állna meg (illetve annyi helyen, amennyi ráfér a menetvonalára).
Indokolja a helyközi utasforgalom a vonatot?
Ahogy mondod, nem. Ezért járjon a vonat mellett busz (most is jár, nem tudom, mennyi utassal), sűrűbb megállókiosztással. A nagyobb településeken megállna a vonat (sőt, a kicsiken is, csak egy településen belül nem lenne annyi megállója), így a forgalom nagyobb részét (Pl. budapesti eljutás) továbbra is a vasút vinné.
Jobban ki tudja szolgálni az utasigényeket a vonat (pl. megállósűrűség)?
Ezt így nem lehet általánosságban kijelenteni, hogy busz kontra vonat. Szerintem együtt tudná a kettő jól kiszolgálni, ráhordással. A kismegállók kiirtásával a forgalom alig csökkenne, de a menetidő már jobban,
aki pedig messze lakik a vasúttól, az menne busszal. Ha messezbbre utazik, akko átszállna a vonatra, akár akkor is, ha Brendesről megy Füredre, hát még, ha Fehérvárra, vagy Bp-re. Főleg azért kéne megállót irtani, mert itt is és a déli parton is rengetegnek csak nyáron van forgalma. Lehet, hogy nyáron érdemes pár vonatot megállítani, hogy kedvében járhassunk a nyaralóknak, akik sokan vannak és így lehet őket megnyerni, na meg a buszra nem is férnének fel. Szezonon kívül azért a néhány lakosért már nem érdemes ezzel vacakolni, az a pár utas menjen busszal a legközelebbi ütemes vonat által használt megállóig.
Chabee87
Indokolja a távolsági forgalom az év2/3-ad részében a távolsági vonatot?
Az IC-re gondolsz? Mert az szerintem nyáron sem kell. Én csak néhány kismegállót adnék fel (a nyári üf vonatok megállhatnának), tehát sem a helyi, sem a távolsági forgalom nem veszne el. A lényeg, hogy nálam egyféle vonat lenne, ami jó lenne a helyi forgalomnak és elfogadható a Bp-re utazóknak (főleg, hogy nemcsak a nagy helyeken állna meg, hanem csak pár helyet hagyna ki és lehet, hogy a Bp-ig járna). Nem tudom, hogy páran miért rágódnak azon a10-12 kismegállón, aminek télen szinte egyáltalán nincs utasforgalma és nyáron is ki tudná őket szolgálni az üf.
M63 010
Nem felejtjük el, mondom, ha van olyan kihagyandó megálló, aminek nyáron azért van forgalma, akkor ott az a pár üf megállna. Biciklivel való utazás: hát aki bringát hoz, az szálljon le az úti célhoz legközelebb lévő vasúti megállóban és a fennmaradó 1-2 km-t tekerje le! :)
Lehet, hogy humoros, de szerintem ez akkor is így van. Aki nek csak csomagja van, az arra a pár megállóra még fölcihelődhet a buszra. Az üf is csak akkor állna meg az ütem által kihagyott megállóban, ha annyi utas van, ami a busznál már gondot okozhatna, vagy csak szimplán megéri a bevételért.
Ugyanis üzemel annyi Talent, hogy már nem kell a V43-asnak besegíteni a személyfordában!
Ez nem volt válasz a kérdésemre... Miért nem a martoni fordában járt hagyományos szerelvény?
Így Igaz! Ők már elő vannak készítve szállításra, ha jól tudom Sv. kapja meg őket.
Lehet, hogy érdemes lenne elgondolkozni lassacskán inkább egy miskolci telephelyben (80-90, 80c) fordulókra, mert a fehérvári oldalba azért folyamatosan kerülnek vissza a Flirtek, meg a német kocsikból is lehet odaforgatni.
Chabee87: A busznak azokról a településekről kell ráhordania amiket a vasút nem érint, nem azokat a megállókat bezárnia amik jó helyen vannak.
Persze általában "modellszinten" ez OK, de vannak olyan helyzetek, amikor nem ez a legjobb megoldás.
Például, ha a 29-esen a pályaállapotok miatt nem tudsz másként Tapolcán és Fehérváron csatlakozást adni csak úgy, ha egy részen begyorsítod a vonatot, és azon a szakaszon busszal oldod meg a helyi forgalmat+a ráhordást, akkor az szerintem jobb. Annak kevesebb értelme van, hogy itt-ott kihagyni egy-egy megállót (kivéve azokat, amiknek "nulla" forgalma van).
De Usgyi NEM távolsági vonat!
Van egy nagyjából fix összetételű kocsi- és motorvonatparkunk. Ebből kell gazdálkodni. A lehető legjobb eszközt kell megtalálni a megfelelő helyekre.
D55: De Usgyit lehetne beforgatni Szentesről, nem?
Persze, hogy lehet :) sbb.hu-val már meg is terveztük a Szentes-Nyugati gyorsvonatot kerülő útirányon át: Szentes-Kkfegyháza-Kkhalas-Bátaszék-Szfvár-Komárom-Egom-Nyugati... "Csak" az a gond, hogy kifogyna belőle a gázolaj, annyit menne, és nem igazán lenne lehetőség hol kiszerelni (mert mindenhol viszonylag szoros pókokn keresztl folymatosan menne), meg a mosdót leszippantani...
Sosem késő megkérdezni, tehát megtenném (vagy csak nem jut eszembe?): a talentek melyik fűtőházhoz tartoznak?
Hát, olyan, mint fűtőház szerintem már nincs. Egyébként Istvántelken foglalkoznak velük, ha valami gondjuk van.
Mi nem tetszik rajta?
A 41-es vonalról valamilyen rendszeres, közvetlen pesti eljutást nem ártana biztosítani.
Chabee87: Oda pályafelújítás kéne legalább 60-ra, mert előb utóbb szétesik a vonal.
Jó, de addig mi legyen? 20-szal döcögő közvetlen pesti vonat, vagy jó átszállás Sárbogárdon?
Hát, hogyha a vonaton csökkenne az utasszám akkor az azt jelentené, hogy a különbözetet a volánnak kell kompenzálnia plusz járatokkal. Na most akkor ebben mi is az optimális?
Nem feltétlenül kell plusz járat. Sőt, lehet, hogy kevesebb busz is elég.
Ha jól gondolom akkor ez valami olyasmi lehet, hogy jön pár egységsugarú közgazdász, és minden szakmai alapot nélkülözve beleugat pl a járattervezők munkájába?
Magasabb szinten ugat bele. A járattervezőnek pedig majd a piszkos aprómunkát kell majd elvégeznie.
HLP: Tényleg olyan kicsi a terhelstsége a vasútnak a nyári időszakon kívűli időben, inkább segíteni kellene még több utazót odacsábítani.
Nem értek egyet ezzel. Ez olyan lenne, mint, ha a BKV-nál azért szüntetnének meg buszokat, hogy a villamosokra tereljék őket. Öööö... bár lehet, hogy ott most épp ezt "akarják" :(
Chabee87: Pici agyammal már csak azt nem tudom felfogni, hogyha az utasnak át kell szállnia az miért neki a legjobb? :)
Természetesen az egységsugarú utas, akinek eddig volt egy megszokott közvetlen járata, az nyilván ezt negatívumként érné meg. De ha lenne kétszer annyi eljutási lehetősége (akár átszállással), az már tud kompenzálni.
Nagyon durva ötlet lenne-e ha a 108-ra meg lehetne csinálni a Ohat Pusztakócsi-keresztet, ehhez húzni kéne Debrecen felől a pályán rendesen, hogy ez lehetséges lenne-e, és akkor az Ohati kereszthez jöhetne a 117-en(ha megmarad) az Ohat-Görögszállás személy, Polgári kereszttel( Itt Polgár-Görögszálláson kéne faragni) és amihez csatlakozna a Debrecen-Tiszalök személy Görögszállás irányába.
Ezzel az a gondom, hogy a macsi kereszt hiánya miatt kialakult nagyon laza füzesabonyi csatlakozást ez nem oldaná meg. Tehát sok pénzből jót tennénk a kisforgalmú 117-esnek. Ár/érték arányban talán lennének ennél jobb beruházási lehetőségek is...
Attól, hogy még elkiáltjuk magunkat, hogy buszos ráhordás attól nem magától értetődő, hogy az olcsóbb is.
Ez így van. Ezért támogatom inkább az egy-egy összefüggő szakaszon a vasúti kiszolgálás feladását (pl. 20-as vonal Fehérvár-Veszprém között a kismegállókban).
Max, ha valami 100-ra alkalmas 5 perc fordulóidejű motorvonat lenne akkor talán-talán, de ami dízel meg villany egyszerre olyan meg nincs, bár nem lenne hülyeség....
Engem nem zavarna, ha a 155-ösön Uzsgyik (is) járnának.
téesz-metró: Akkor miért kell a helyközi utasoknak (parton belüli) vonatot járatni? Miért nem jobb a busz? Elég az a néhány pesti.
A pesti vonatnak csörgősnek kellene lennie. Annyi gázolajból akár félóránként is járhatnának Bz-k. A "parton belüli" vonatok pedig tapolcai és szfvári átszállással távolsági forgalmat is ellátnak.
Fövenyesnek kell a megálló nyáron, mert 2 tábora is van.Maga a település azt hiszem nem önálló, túl sok állandó lakosa nem lehet. Aszófőnél közforgalmú kikötő nincs, szerintem sosem volt. Nincs is közel a vízhet. A fövenyesi kikötő sem nagyforgalmú, nincs átlagosna npi egy járata sem.
De nézd meg hogy Debrecen - Budapest útvonalat mennyi idő alatt teszed meg távolsági busszal, vagy gyorsvonattal!!!!!-mondjuk szombaton.
A volán menetrend szerint az első járat 12 00-kor indul és át is kell szállni egerben-kerülő, nembeszélve arról hogy nézd meg a menetidejét!!!!!!!!!
jah, és akkor miért van az hogy a hagyományos gyorsvonat szinte mindíg tele van???+késés ez az.....-ezeket a szempontokat is vedd figylelembe és úgy nyilatkozz!!!!!!!!!!!
Nyáron az utasok jelentős része túrista/nyaraló/diákcsoport sok-sok csomaggal, kerékpárral, akiket a buszon nem túlságosan kedvelnének. Kerékpárszállítás meg szóba sem jöhet.
Indokolja a távolsági forgalom az év2/3-ad részében a távolsági vonatot? Nem.
Olcsóbb a távolsági vonat üzemeltetése a távolsági busznál? Nem.
Jobban ki tudja szolgálni az utasigényeket a vonat (pl. megállósűrűség)? Nem.
Akkor miért kell távolsági vonatot is járatni? Miért nem jobb a busz? Ennyi erővel akkor semmi sem kell.
Távolsági járatok is ugyanúgy veszteségesek mint a helyköziek. De ha nincs helyközi utasod, kevesebben lesznek a vonatodon is ami ezzel csak még gazdaságtalanabbá válik.
" Inkább legyenek személyvonatok és napi 4-5 ütemen felüli pesti, az még mindíg barátságosabban hangzik "
Tyűha. Ha nem megy tovább Pestig a személy, akkor miért nem busz?
Indokolja a helyközi utasforgalom a vonatot? Nem. Olcsóbb a vonat üzemeltetése? Nem. Jobban ki tudja szolgálni az utasigényeket a vonat (pl. megállósűrűség)? Nem.
Akkor miért kell a helyközi utasoknak (parton belüli) vonatot járatni? Miért nem jobb a busz? Elég az a néhány pesti.
Boldog új évet az ITF-es csapatnak, vasutasnak, utasnak, vasútbarátnak, na meg a hozzám hasonló "pálya széléről bekiabálónak" is és mindenkinek!
Kicsit el lehet kalandolzni: remélem, ez az év már az az év lesz, melynek decemberétől lesz ITF-WEST. Reggel rendesen startolunk az IC-vel a Keleti felé. Kicsit laza a menetrend, Szentlőrincre -1-el érkezünk. Sok utas száll fel, rendesen megyünk tovább. Sásdon csak egy perc lenne, de a jelő vörös: még nem jött meg az ellenvonat. Leugrok a peronra, bemegyek a forgalmiba, megkérdezni, mi van. Azt mondják, az egyik térköz hamisfoglalt. Már jön a páros IC. A rendelkező megengedi, hogy én állítsam a bejáratot. Ellenvonat be, közben és visszaszállokm, mi megyünk +2-vel. Közben megcsinálták a térközt. A páros személy már Dombóvár elágazásnál vár minket, a bátaszáki vonal vágányán. Szakálytól már rendesek vagyunk. Lassújel alig van. Simontornyán előttünk nem sokkal zöldül meg az utolsó térközjelző. Sárbogárdon -1-el állunk meg. 3 perc múlva jön be a páros IC, nyolcvannal a nagysugarú kitérőn. Mi már megyünk is: ha késve indulunk, az egész elővárost felborítanánk. DuFi-n 100-ra kell lassítani, Érden is. Kelenföldön átgázolunk a hegyeshalmi oldalba, rendesen állunk meg a peron mellett. Közben még egy teher kilép Győrnek, majd egy Flirt jön be a Déli felől. Mis is megyünk tovább, szépen, ráérősen. Az összes jelző még épp időben áll szabadra előttünk. Rendesen állunk meg a 12-esen.