Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

haflinger Creative Commons License 2008.08.11 0 0 3500
És ez vajon mi? Itt még a fülke sem segít a beazonosításban :-)
FügeGLX Creative Commons License 2008.08.11 0 0 3499
Egyrészről valóban illik rá másrészről gyalázat érte szegény 3011-es fülkét meg a kis dutrát is:D:D:D
Előzmény: haflinger (3490)
MEC GYVER Creative Commons License 2008.08.10 0 0 3498

HY!

Érdekes vas:-)

De hol a kormány?

Előzmény: rali (3489)
B-csabi Creative Commons License 2008.08.10 0 0 3497
Nem vettétek észre hogy Füge mester hogy el van tünve.
pléhúsz Creative Commons License 2008.08.10 0 0 3496

Vezetett itt valaki lánctalpast? Én egyszer amikor a Bodrogközi Állami Gazdaságban voltam egyetemi gyakorlaton az almásban. Meghatározó élmény, két kilinccsel kormányozni, szenzációs. A DT húzta csúszólapokon a konténereket, a gépész megmutatta hogyan kell és mindenki szaladt el tölem szerte széjjel, nagy kárt nem okoztam.

Másik történet ugyan itt. Volt egy idős kicsi kertész, minden fát ismert a nemtudom hány 100 ha-os almásban. Ilyen fajták is voltak, hogy batul, cox narancs renet, téli arany pármen stb. Jön egyszer az irodába ez a kedves ember, hogy baj van az MTZ becsúszott a barázdába. No mondom ezt már megnézem én is, kimentünk a traktoros részeg, mint ahogy az elvárható, a traktor kabinja szinte ellapulva, a barázda peddig egy kibetonozott vagy 10 méter mély vízelvezető volt.

Előzmény: mérnökferi (3495)
mérnökferi Creative Commons License 2008.08.09 0 0 3495
Tudsz vmit DT-ről? Nagyon szeretnék egy lánctalpast :-) Ha előbb nem majd nyugdíjas koromba (ha megérem) rendbe raknám. Zalakaros nincs is olyan nagyon messze tőlem.
Előzmény: dutraman (3483)
rali Creative Commons License 2008.08.09 0 0 3494
Valami régi könyvekből elő bírom bányászni, várj két-három napot.
Előzmény: B-csabi (3493)
B-csabi Creative Commons License 2008.08.09 0 0 3493
köszi de élőben azért rondább!

Csinál valaki valamilyen gépet!!!???jó volna látni más hogy halad,esetleg valami téma lenne belőle.
Tudja valaki hogy hogyan kell tangenciális éket elkésziteni és megékelni a lendkereket,mire kell odafigyelni.
Előzmény: rali (3492)
rali Creative Commons License 2008.08.09 0 0 3492
Gyönyörű munka, gratulálok!
Előzmény: B-csabi (3491)
B-csabi Creative Commons License 2008.08.09 0 0 3491
Egy pár kép akit érdekel ,kezd a traktor alakot ölteni,most következik még csak a java de már a saját kerekein áll csak az időm kevés sajna.
haflinger Creative Commons License 2008.08.09 0 0 3490
A gazdája már így vette és nem is tudta, hogy nem eredeti Dutra fülke :-)
Egyébként szerintem egészen jól illik rá.
Előzmény: bobekTLF (3488)
rali Creative Commons License 2008.08.09 0 0 3489
Előzmény: bobekTLF (3488)
bobekTLF Creative Commons License 2008.08.09 0 0 3488
Hát felni meg kerékagy alapján mókolt 28-asra tippelnék...
Előzmény: haflinger (3486)
hotib Creative Commons License 2008.08.09 0 0 3487
Egy zalakarosi 3011es Zetor?
Előzmény: haflinger (3486)
haflinger Creative Commons License 2008.08.09 0 0 3486
Ez mi lehet?
haflinger Creative Commons License 2008.08.08 0 0 3485
haflinger Creative Commons License 2008.08.08 0 0 3484
Üdv a Fórumon!
A DT valóban zalakarosi.






















Ezek a képek szintén Zalakaroson készültek, csak kb. 25 évvel korábban :-)
Előzmény: dutraman (3481)
dutraman Creative Commons License 2008.08.08 0 0 3483
Igen, pontosan Zalakomár. De 5 évig Karoson dolgoztam, ott ahol ez a DT van. 3 éve még ment. A sofőr felszántotta vele a műhely előtti betont. Szerintem még ma is üzemképes lehet ha csak bele nem folyt a víz télen.
Egyébként nekem egy UE 28-asom van ami működik, meg tegnap vettem egyet üzemképtelenül motor nélkül alkatrésznek. De egy alapos átnézés után lehet hogy még menni fog. Csak pénz és idő kérdése.
hotib Creative Commons License 2008.08.07 0 0 3482

Szia dutraman!

Zalakaros környékén laksz?

Előzmény: dutraman (3481)
dutraman Creative Commons License 2008.08.07 0 0 3481
Üdv mindenkinek!

Régóta olvasom a fórumot, és nagyon tetszik. Nekem csak egy 28-asom van de érdekel az összes régi gép (főleg a a magyar gépek).
A 3410-es hozzászólásban a 75 DT nem zalakarosi?
haflinger Creative Commons License 2008.08.07 0 0 3480
És még mindig MTZ, ma utoljára :-)
Az MTZ-50 fél-lánctalpas kivitele:












És a jövő veteránjai (ha nem csak prototípusként végzik) :-)
MTZ-k fél-, és egész lánctalpon:
Előzmény: haflinger (3479)
haflinger Creative Commons License 2008.08.07 0 0 3479
Az MTZ-50 családnak is akadtak különleges kivitelei.
MTZ-50H gyapotművelő












MTZ-50K hidas-traktor













Ezeket a hidas MTZ-ket még 1980 körül fényképeztem valamelyik alföldi gazdaságban. A másik típusra nem emlékszem pontosan, talán HAGIE, ha valaki felismeri, ne tartsa magában a megfejtést :-)
Előzmény: haflinger (3478)
haflinger Creative Commons License 2008.08.07 0 0 3478
Még pár kép és adat régi MTZ-kről:
Előzmény: haflinger (3477)
haflinger Creative Commons License 2008.08.07 0 0 3477
Ha már szóba kerültek a régi MTZ-k, akkor legyen még pár kép a kevésbé ismert típusokról, kivitelekről is.
MTZ-1











MTZ-2














































MTZ-5LSz féllánctalpas

Előzmény: haflinger (3476)
haflinger Creative Commons License 2008.08.07 0 0 3476
Az MTZ-7 a minszkiek első négykerékhajtású típusa volt, 1958-ban kezdték gyártani az MTZ-5 bázisán. Először a GAZ-67 első hídját használták hozzá (ez egy Jeep utánzat volt), majd a GAZ-63 (Molotov) hídját építették be. A motorja már az 5LSz/5MSz változatban is alkalmazott 50 lóerős kivitel volt.
Előzmény: haflinger (3475)
haflinger Creative Commons License 2008.08.06 0 0 3475
A kismotoros MTZ-5-ről csak régi fekete-fehér képem van, amit még 1980 körül készítettem Vépen. A román licenc-változatáról, az Utos-45-ről a télen készítettem pár képet Gödöllőn.



































És pár netről lopott kép.
MTZ-2













MTZ-5 (JuMZ változat)












Egy későbbi megoldás, MTZ-80
Előzmény: fecó1966 (3470)
bobekTLF Creative Commons License 2008.08.06 0 0 3474

Bútorüveget is elég sokat készítek egyedi mintával...

És hogy csak félig OFF legyek :)))    :

 

Előzmény: bobekTLF (3473)
bobekTLF Creative Commons License 2008.08.06 0 0 3473

Nekem kb 800l/perc van, ez most egész jól kiszolgál, bár nem mondom hogy tökéletesen elégedett vagyok. Kvarchomokot, gránáthomokot, korundot szoktam használni, a kívánt felületi minőségtől, ill. szennyezettségtől függően! De épp az ár miatt, ahogy írtad kvarchomokot nyomom, ami sajnos nagyon hamar porzik. Csináltam is egy porelszívót, nagyon faszán sikerült. Egy trabant hűtőventire készült egy szűkítő, arra megy egy 110/50-es ág. A 110 a polírozógépet, az 50 a port szívja. Ja és meg van forgatva mint az állat, olyan a hangja mint egy turbina, viszont cserébe akkorát szív mint az fene. Éppen csak mutatóban van szórás közben por. Persze nem nagy a kabin, de már megvan az anyag a nagyobbra.

Üveggyöngyöt 90-150-et használok, nagyon szép dolgokat lehet kihozni belőle, és egy nagyon tuti karbantartható felületet ad. Ilyen szép lesz :

Előzmény: Levays (3471)
B-csabi Creative Commons License 2008.08.06 0 0 3472
Az én Csepel motoromhoz egy Mávag ciklon kompressor van gyárilag szerkesztve percenként 1 köbméter levegőt tud a szerencsétlen colos slagokkal összekötve,közte persze a tartály Egy nagyobbacska fóliasátor van neki csinálva az alja is fólia
Én marosi homokkal fújok,az én céljaimnak tökéletesen megfelel(festés alá takaritás).
Mást különösebben nem tudok mondani a témában mert nincs két hete hogy vettem szerencsétlen motor eléggé gattya szét is van szedve rendesen kivettem a hüvelyeket is azokat cserélem holnap hétvégén jó lenne vele dolgozni
Előzmény: B-csabi (3468)
Levays Creative Commons License 2008.08.06 0 0 3471
Folyamatos szemcseszóráshoz min. 600l percenkénti levegőmennyiség kell..... Nagymértékben befolyásolja a fúvóka mérete mert ugye ami a csövön kifér... Szerintem aki cak alkalomadtán szór az használjon kvarchomokot max. vagy sima folyami sódert mert az a legolcsóbb. Injektoros rendszerűnél mivel a gúlába visszanyered az anyagot, ezért az kicsivel gazdaságosabb. A szemcse kb. 3-szor találkozik a tisztitandó felülettel utána törik (porrá válik) A nyitott, az nyomottszórós,amikor a kilépő szemcse sebessége háromszorosa az injektorosnak tehát a teljesitménye is kb 3-szoros. Aluminiumot szerintem üveggyöngyel lehet a legszebbre szórni. Festés alá szinte teljesen mindegy csak rozsdamentes legyen. 4fajta technikát használunk ezen a területen a fúvóka, pisztoly, injektorosnál még az elszivó is fontos, hogy lásd mit is csinálsz... 
Előzmény: bobekTLF (3469)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!