Sziasztok!
Állandóan visszatérő problémám megoldásában kérném az Urak segítségét!
Típus: C5 II, 1.6 HDi.
A jelenség:
Üzemanyag adalékolás hiányosságára következtetni engedő rángatózás, amely elsősorban jelentősebb emelkedőn, vagy hosszabb ídőtartamú tempós autózáskor, tehát fokozott terhelésen jelentkezik. A rángatás olyan jellegű, mint amikor már nagyon elfogyóban van az üzemanyag, és azon drukkolsz, hogy eljuss a kútig. A rázkódás, a gázpedál finom felengedésekor (lassítás motorfék üzemben) csökken, és átmegy remegésbe.
Ilyenkor lehet vele autózni a remegés-határon, vagy elkezd lassulni a verda, és csak az segít, ha mielőtt leállna, kinyomom a kuplungot és üresben felpörgetem a motort. Ekkor felpörög háromezer fölé is (tehát nem tilt le, mint a vészüzemben) és ha óvatosan rácsúsztatok, akkor megint húz egy darabig, míg újra nem kezd remegni. Általában, mielőtt leállna a motor, újra "megjön a cucc" és megint hajlandó melózni. Jártam már úgy, hogy nagyon kellet sietnem, nem értem rá finomkodni, hanem erőltettem a menetet. Ilyenkor
a motor egyre jobban rángat, a szokásosnál hangosabban becsörög, majd a kuplungot kinyomva azonnal leáll. A jelenség - az enyhébb esetben - nem tart sokáig, kábé 3-4 perc, majd, mintha mi sem történt volna, rendesen működik tovább az autó.
FONTOS!
Hibaüzenet semmi! Diagozásnál üres hibanapló, illetve csak olyan bejegyzéseket tartalmaz, amelyek nem függenek össze a jelenséggel, mint például a "túl gyakori regenerációs kérelem" vagy "adalékanyag hozzáadása nem lehetséges"!
Ezek visszatérő állandó hibák, sőt, ahogy itt olvasom típushibák amiken csak egy szoftverfrissítés segíthet, és amelyek kitörölhetők.
Azt figyeltem meg, hogy fogyóban levő üzemenyag esetén, a jelenség mintha gyakrabban jönne elő. Először dugulásra gyanakodván, az autót menet közben, határozottan megrángatva jobbra-balra, a jelenség tünetei mérséklődtek, illetve elmúltak.
Szerelő(i)m javaslatára kiemeltem az üzemanyag tartályból a szivattyúházat, ellenőriztem a szűrőt és a tartály tisztaságát.
SEMMI! MINDEN OKÉ!
(Azért kompresszorral kifújkáltam a szűrőt mielőtt visszaszereltem az egységet.) Ebben a típusban nincs üzemanyagszivattyú, a nagynyomású szívja fel magának a cuccot.
Mivel gázolajszűrőt nemrég cseréltünk ezért inkább falslevegő beszívására gyanakszunk.
Előélet:
Tavaly decemberben a turbó "leadta a szerelést", úgy gondolta, hogy nem melózik tovább. Valami darabja bekerülhetett a motorba, mert röviddel az erőtlenedést követően kopogó-csikorgó hang kíséretében beállt a motor is. Mindez másodpercek alatt zajlott le, amíg a lendület feltette a kocsit a járdára.
Gyújtás le, tréler, műhely stb.
A turbó cseréjét a motoré követte. Ugyanis olcsóbb megoldás volt venni egy keveset futott bontott motort, mint szétszerelni és felújítgatni a régit, az ugyanis nem kicsi meló időben, plusz a gépmunka, meg a tömítések stb.
Szerencsém volt a motorvásárlással, mert nyolcvan ropiért(!!!) vettem egy húszezret ment mocit. Ebben a típusban nincs motorszám, csak motorkód (9HZ), úgyhogy a vizsgáztatásnál sem volt gond.
A motorcsere óta van ez a jelenség.
Szerencsémre a műhelyben - ahol betegeskedett az autóm - volt egy motorcserés négyszázhetes pözsó ugyanezzel a motorral, így az remek donornak bizonyult.
Diagozás... turbó vákuum nyomásszabályzó csere, majd diagozás... légtömegmérő csere, majd diagozás... részecskeszűrő tisztítás, majd diagozás... ilyen szenzor, olyan hőmérő csere és csere és csere. Hadd ne ragozzam, minden másnap műhely, valamit kicserélünk, tesztelés, majd megint műhely megint csere, megint teszt.
Nem unatkoztam februárban, és altatót sem kellet szednem.
Még szerencse, hogy volt az a négyszázhetes, mert a gatyám ráment volna a találgatásra. Mielőtt bárki rossz véleményt alkotna a szerelőm tudását illetően el kell, hogy mondjam, ez egy team-munka volt, csupa külsős specialistával. Napokat görnyedtek a verdám felett. Úgy néztek ki mint egy orvostím a szívműtéten. Azonkívül csak a turbó és a motorcsere munkadíját kérte el, azóta ingyen kísérletezik.
Nomeg a műszer megvásárlásáig a diagozásért fizettem alkalmanként, de azt egy "házhoz-jövök-hatezerért" diagosnak, aki szintén szaktekintélynek számít a szakmában.
Az egyenlegem: mínusz ötszáz, és még mindig nem tökéletes a verda.
Hát ennyi.
Nekünk márcsak egyetlen elképzelésünk maradt, mégpedig az, hogy fals jön be a hosszú üzemanyagcső (tanktól, a gázolajszűrőig) gyorscsatlakozóinál.
Esetleg bárki másnak valami más ötlete?Tapasztalat?
Üdv mindenkinek, az Erő legyen a Céöttel!