Szerintem akkor sem férne bele ha akkumulátor nélküli üres súlyt vesszük. Mert elektromos estén ha jól olvastam akkor így van. A másik része, hogy segédmotor 4 személlyel nem közlekedhetne. Kíváncsi lennék rá milyen papírt ad hozzá a gyár.
Olvasgatom a primer variátor átalakításának leírását -- amit küldtél -- mert a jövő héten viszek néhányat a mintával együtt az esztergályoshoz .
Életemben egyszer láttam HANSEN variátort , rascal Casalinijében volt a Lombardini motoron . A képek a 2008-as találkozón készültek . Hasonlóan nyitott konstrukció , mint a tied , csak a megvezetést belső támasztással oldja meg . Aminek az a hátránya , hogy nem lehet túl hosszan megvezetni , mert ez egyben az ütközőgyűrű ( határoló ) is .
A segédmotor (L6e) kategóriába sorolásnál nem szempont a létszám -- legalábbis a jogszabály sehol sem foglalkozik vele . Az más kérdés , hogy nem tudunk 2 személyesnél nagyobb L6e-ről -- vélelmezem a 350 kg-os masinából nehezen lehet kihozni a 4 személyes kasztnit , és a 4 kW is nagyon megszenvedné a 4 ember súlyát .
A múlt héten leugrasztottam egy kis hulladékvasat a 400-as EVO-val , kifelé jövet mérlegelésnél az üres járgány ( porszáraz tankkal ) 380 kg volt .
Pont ma láttam, de szerintem ez egy kíni szürke import járgány. Egy ismerősöm is hozott már be konténerben kínai elektromos autót, aztán az lett a vége, hogy szét kellett bontani, mert nem tudta itthon üzembe helyezni. Az alibabán mindent úgy árulnak, hogy van CE minősítése, de ha megpróbálod üzembe helyezni, kiderül, hogy nincs semmilyen uniós certifikációja. Magyarországon eléggé reménytelen egy egyedi építésű járgányt üzembe helyezni, erről a kit-carosok és a trike építők tudnak mesélni...
Az ára amúgy nem rossz, a dieselhez képest féláron egy vadi új elektromos mopedautó...
Igen! Bevállalom ezt a kockázatot! Mert valószínűleg, hogy az a szíj, ami egy 2,2 -es diesel motort (mazda) vagy egy 1.8 as benzin motor minimum 2x akkora vezérmű tengelyét, és minimum 2x annyi szelepét elbírja, akkor egy kis focs olasz 2 hengeres diesel motor vezérmű tengelyénél el fog szakadni... S 3400ft ért a minőségi szíjat kaptam, nem a unix márkást... Egyik mopedautós cég 20ért adja másik 29,9 ért...
Ha épkézláb árban lennének az alkatrészek , akkor nem keresné senki sem az alternatívát! Unixnál 3000ft ért lehet fékbetétet kapni, kimondottan Aixam hoz. mopedes cégnél 7400ft.
Féktárcsa unix: 8300 ft, mopedesnél: 22ft... s ez nem a kedvezményes ár!
Tiszteletem. Uj vagyok itt a fórumon, üdvözlök mindenkit. Nem értek az autókhoz - de cserebere utján hozzájutottam egy Aixam 400 SL autócskához. Tisztelettel megkérdezném- Tapolca környékén van- e olyan szerelő, aki ismeri a típust, és elvállalná az átnézését, regisztráció és forgalomba helyezés előtti javítását
A 20.000Ft semmiképpen sem mondható reális árnak egy nyamvadt szíjért, de ennyibe kerül a kapzsi mopedautóalkatrész kereskedők pofátlan árképzése miatt itthon. Ha korrekt haszonkulccsal dolgoznának akkor több pénzük lenne, mert sokkal többet adnának el kisebb haszonkulccsal. Ezt a kapitalizmus izét még tanulgatni kell, 25 év kevés volt.
Amilyen ütemben bővíti a Bárdi a kínálatát simán lehet hogy náluk is lesz nemsokára, egyre több mopedautó cuccot árulnak.
Lehet egy emailt megérne küldeni nekik mennyiért szereznék be.
Kimentem délelőtt a vaskereskedésbe, de nem találták azt a csövet, amit ígértek telefonon. Találtunk egy 3 m-es csövet, amire 167,8x4,5 volt írva, gondoltam az is jó lesz, 158,8 mm a furata, még a leszabályozásra is marad 6-6 tized. 2 karikát vágattam próbaképpen, nem volt drága. 800 Ft a 2db 45 mm széles karika, plusz 400 Ft a 2 vágás. De korai volt az örömöm, az esztergályosnál kiderült, a csőnek nem az a mérete, ami rá volt írva. A tényleges méret 169x4,5 mm, azaz pont 160 mm a belső átmérő, nem marad semmi a leszabályozásra. Hétfőn megnézem, nincs-e vastagabb fallal ez a cső...
Én se aggódok, hogy hamarost megadja magát a hátsó fékdoomb , de egy 6 járműves flottánál szerintem előbb-utóbb számítani kell a fékdobproblémákra , ezért 2 garnitúrát ( 4 darab ) bevállalok .
Úgy látom a rendelt mennyiség fele ezzel majdnem el is ment pár óra alatt...
Gondolom már lerágott csont ,de nekem nem a variátor .apuméknak most lett véve egy aixam 400 aminek rossz a váltó felőli variátor része kopott és a köröm csere nem segít esetleg valaki tud megoldást???? vagy keresnék használhatót ! kérlek titeket aki tud segíteni csörgessen meg vissza hívom!!!!! mert nem tudok mindig gép közelben lenni a számom 06205509981 Csaba előre is köszi a segítséget
KÖszi a segítségeket fiúk! Nálunk a közelben 1db csapágybolt van, ott kérdeztem, s ő körülnézett. Bár gondolom ez csak 1 hálózat volt. Majd hívtam egy másik csapágyboltot, nekik lesz hétfőre. 5-600ft ot mondott. Az már elfogadható.
Hasonló a helyzet a kis csapágyakkal is! Bár gondolom a boltnak jobban megéri a 2e ft os csapággyal foglalkozni, mint a 400ft ossal... Kisebb a haszon rajta, ezért nem tartja...
Beszéltem telefonon a vaskereskedéssel, csak 168,3 x 4,5-es varrat nélküli csövük van. Ennek a furata 159,3 mm, éppen ki lehet esztergálni 160 mm-re. Régebben vastagabb falú csövet találtam a méh telepen, abból 158 mm-es furatú karikákat esztergáltattam, és a fékpofákra vékonyabb ferodolt ragasztattam. De már nem lehet a vastelepen guberálni, abból kell dolgozni, amit a boltban árulnak.
Az Aixam fékdobok külső átmérője 174-177 mm, ha az acél betét falvastagságát 4 mm-re tervezzük, akkor a karika külső átmérője 168 mm lesz. Ha az alu dobot kiesztergáljuk 168 mm-re, 3-4,5 mm falvastagság marad. Szerintem az elég lesz, a csapágyragasztóval beragasztott acél karika úgy is megmerevíti a dobot.
A vastelepen bevállalták a karikák lefűrészelését, vágatok 20 db-ot, gondolom annyi el fog fogyni...
Azért szokott "pulzálni" a fék, mert a rozsda benyomja a vékony acél betétet. Elég sokáig el lehet így is járkálni, gond majd akkor lesz, amikor átlyukad az acél betét, és feltekeredik a fékpofákra..:)
Ezek szerint hamarosan megtudjuk hány gombóc fagyit ér egy JDM teleszkóprugó ?
Ami fékdobos ügyet illeti felkereslek privátban, mert bár elvileg mindegyik kocsi rendben van , de.... Ha jól számolom a baráti és rokoni körben + a saját kocsijaim ( a járatósok és üzletiek együtt ) összesen 6 Aixam . Az én nagylámpásom a legfiatalabb -- és legkevesebbet futott a maga félszázezer km-ével , bár itt nem ez számít -- , de az sincs egészen rendben mert kicsit pulzál fékezéskor a pedál ; bordó járgánynak pedig valami gyanús csavarok állnak ki (!?) a fékdobjából . Szóval egy-két garnitúra biztos kellene előbb-utóbb ekkora flottához .
Köszi, élek a lehetőséggel, remélem majd tudok valami hasznosat adni cserébe.
A múltkor írtam, hogy a JDM fékdobban sokkal vastagabb az acél betét, mint az Aixamokéban. Hát tévedtem, ugyan olyan vékony abban is az acél betét, ki is lyukadt, amikor leszabályozták a dobot. Egy rozsda csík volt körben a dobon, az csapott be...
Sajnos az acél karikákat már elosztogattam, amik kimaradtak a legutóbbi fékdob felújítás után, de holnap elmegyek egy céghez, ahol lehet kapni nagy átmérőjű varrat nélküli csöveket. Hátha hajlandóak pár darab 4 cm széles karikát vágni. Esetleg valaki akar még fékdobot felújítani?
Woodoo! ma voltam csapágy boltban.. A két kiscsapágy megvan, azoknak is volt majd' 2000ft darabjuk, viszont a Glycodur perselyt nem találtak semelyik boltban az országban. Esetleg tudod hol lehetne beszerezni. Ráadásul 200ft -os tétel helyett 1200+áfa lenne, ha hozatnának külföldről.