Ezt írtam én is, hogy a 4838-et be kell tenni az utolsó martoni után, reggeli 4839, aztán S-menet Martonba.
Ez így oké, de akkor is csak le kellett volna vinni, meg a végén hazahozni a szerelvényt.
Lehet, hogy egyszerűbb, de a késések szempontjából már nem. Illetve a felesleges körüljárások is megspórolhatók lettek volna. A reggeli martoni vonaton pedig legalább elfértek volna...
Martonban is körül kellett volna járni...nem tudom ott mennyi idő van erre, de Rajkán volt bőven. A hegyesi tartózkodást kiejtve meg már nem is késett a vonat. Egy-két esetben volt elenyésző késés.
A szombat menetrend az egész országra érvényes egyébként? Tehát pl. martoni vonatok sem lesznek holnap? Vagy a 100-ason az (A)-s korlátozású személyvonatok... Hát, elég durva lenne...
Most zajlanak az egyezkedések a forgalommal...
A 100-ason az (A)-s vonatok nem lesznek! Viszont a zonázók megállnak mindenhol...
A 30-ason is le vannak mondva pl. a martoni kanyarok, de mivel ott nincsenek váltó állítási gondok, ezért ezek valószínű hogy menni fognak!
"Hát, ez katasztrófális... A 120a-n különösen kevés lesz az óránkénti egy vonat...
Vagy a szombati menetrenden azt értik, hogy reggel elindul minden 'hosszú" vonat (20 percenként, csak mindenütt megáll?! Remélem, erre gondoltak, mert egyébként nagyon brutális állapotok lesznek, még akkor is, ha viszonylag sokan nem dolgoznak még holnap...
A délutáni visszautazásnál a buszos csatlakozásokról nem is beszélve (illetve az így elvert távolsági vonatokról, mert, ha a zónázó idejében indul a mindenütt megállós, akkor azt valahol utoléri majd a gyors/IC...."
Ezek szerint nem csak én érzem abszurdnak, hogy éjfél előtt pár perccel nem lehet tudni, hogy holnap reggel 20 percenként jön-e egy vonat személyként Szolnokról, vagy óránként jön egy helyi kátáról/sülyből. Meg egyáltalán, ha a zónák jönnek majd megállósként, akkor honnan a fenéből lehet majd tudni, hogy mikor jön a vonat? Okés, hogy hozzávetőlegesen a menetrendjéből ki lehet számolni, de ne ez legyen már a kiindulási alap.
Délelőtt meg gondolom óránként jön majd csak valami, majd hasraütésszerűen kimegyek az állomásra, hátha jön egy vonat. Vicc.
Normális helyen, ilyen helyzetekre lapul a fiókban egy terv, amit elővesznek. Ebben egyértelműen le lenne írva, hogy ilyen helyzetben kinek mi a dolga. Lenne egy sajtóközlemény a szerveren, amit ilyenkor kilinkelnének, beleírnák a dátumot, és benne lenne, hogy mely vonatok milyen menetrend szerint járnak, melyek nem közlekednek.
Ehelyett ellentmondásos infók jelennek meg egy újságcikkben, és ha jól látom, a máv honlapon nincs semmi tájékoztatás. Csodálatos.
rutthin: Ha a martoni kanyarba tesszük, vagy Sv. Déli, úgy küldjük fel, és vissza, vagy a 4838-4839-et is Szili csinálja.
Ezt írtam én is, hogy a 4838-et be kell tenni az utolsó martoni után, reggeli 4839, aztán S-menet Martonba.
Így viszont csak Győr-Rajka között kellett vele pendlizni, és Győrben lehetett cserélgetni a szerelvényt+a gépet. Szerintem így egyszerűbb volt, bár nem én döntöttem ebben.
Lehet, hogy egyszerűbb, de a késések szempontjából már nem. Illetve a felesleges körüljárások is megspórolhatók lettek volna. A reggeli martoni vonaton pedig legalább elfértek volna...
*************
A szombat menetrend az egész országra érvényes egyébként? Tehát pl. martoni vonatok sem lesznek holnap? Vagy a 100-ason az (A)-s korlátozású személyvonatok... Hát, elég durva lenne...
Ez nem volt válasz a kérdésemre... Miért nem a martoni fordában járt hagyományos szerelvény?
Ha a martoni kanyarba tesszük, vagy Sv. Déli, úgy küldjük fel, és vissza, vagy a 4838-4839-et is Szili csinálja.
Így viszont csak Győr-Rajka között kellett vele pendlizni, és Győrben lehetett cserélgetni a szerelvényt+a gépet. Szerintem így egyszerűbb volt, bár nem én döntöttem ebben.
A havazás miatt szombati menetrend szerint közlekednek szerdán a vonatok.
Szerdán a havazás miatt a szombati menetrend szerint közlekedteti a vonatokat a MÁV. Ez főként az elővárosi betétjáratokat érinti. Nem közlekednek a vonatok a Budapest-Monor, illetve a Budapest-Sülysáp vonalon. Az ezeket a járatokat igénybe vevő utasok viszont utazhatnak a szolnoki távolsági vonatokkal, amelyek eredeti menetrendjüktől eltérően minden állomáson és megállóhelyen megállnak.
A havazás miatt még kedden este is 10-15 perces késéssel közlekedett néhány járat.
***********************
Hát, ez katasztrófális... A 120a-n különösen kevés lesz az óránkénti egy vonat...
Vagy a szombati menetrenden azt értik, hogy reggel elindul minden 'hosszú" vonat (20 percenként, csak mindenütt megáll?! Remélem, erre gondoltak, mert egyébként nagyon brutális állapotok lesznek, még akkor is, ha viszonylag sokan nem dolgoznak még holnap...
A délutáni visszautazásnál a buszos csatlakozásokról nem is beszélve (illetve az így elvert távolsági vonatokról, mert, ha a zónázó idejében indul a mindenütt megállós, akkor azt valahol utoléri majd a gyors/IC....
A gondom ezzel annyi, hogy Debrecenben én inkább a feles pókhoz csatlakoznék (nem az egészes IC-khez). Ez pedig egészes érkezést jelentene. vagy pedig nagyon laza füzesabonyi pókot.
Pontosan az egészes pókhoz. Szép csatlakozással Mátészalka, Nyírábrány fele:)) Meg ugye a Tiszalöki vonal is az egészeshez csatlakozik és gondolom majd talán a Nagykereki is. Feszes csatlakozások lennének Debrecenben és a mainál jobbak Füzesben. Te meg gondolom Macsi és Egyeki/Tiszafüredi keresztben gondolkozol.
HLP: A legudvariasabb formában kérdezem. Ugye Intercity Rapid most csak papíron létezik? Igen, illetve kocsik oldalán még lehet látni :) Chabee87: Mert itt tényleg jelentősen csökkenne a menetidő, nemcsak a vonal belső szakaszán, hanem azoknak akik a 108-ra átszállnak a végpontokon jelentős mértékben. Pókok közti távolság 1 órával, ami talán jelentősnek nevezhető.
A gondom ezzel annyi, hogy Debrecenben én inkább a feles pókhoz csatlakoznék (nem az egészes IC-khez). Ez pedig egészes érkezést jelentene. vagy pedig nagyon laza füzesabonyi pókot.
Hát, ez elég futurisztikus álomnak tűnik. Fabonyig vagy nagyon sokat kellene húzni, vagy nem tudnál saját magadba fordulni, és akkor még a vágányhelyzetről ne is beszéljünk. Szóval, egyelőre tegyük az íróasztal fiókjába ezt az ötletet is.
Pont hogy a Füzesabonyi oldalban nemsokat kéne csinálni. Ha az Ohati keresztet megcsináltuk, onnan Füzesabonyig 50 perc a tiszta menetidő, tahát Füzesben maradna vagy 18-20 perc a fordulásra. Tulajdonképpen a Debrecen-Ohat szakaszt kéne megcsinálni jobbra. Elsődlegesen, hogy Debrecen-Balmazújváros jöjjön ki fél óra alatt (Macsi és Nagyháti megállással), hogy útközben ne kelljen kersztezni, és hogy Balmaz-Ohat rész legyen a másik fél óra. 2 megállót biztos elhagynék, Gyökérkutat, és Tófürdőt, és akkor még ez mellé kéne az, hogy a 60-as részt 80-ra fel kéne turbózni pár helyen. A füzesi vonatok egymással Ohaton kereszteznek, Füzesben fordulnak, viszont Debrecenben már télleg nem lenne idő fordulni, de akár össze lehetne forgatni őket a Szalkaiakkal. És akkor a betét is elérne Balmazig fél óra alatt. 3 füzesi és 2 balmazi szerelvénnyel menne a dolog. De direkt mondtam, hogy nem máról holnapra gondolom, hanem távlati célként, ha már elvileg az lesz, hogy menetrend alapú infrastruktúra fejlesztés (jó persze én vagyok a hülye hogy ilyeneket elhiszek). Mert itt tényleg jelentősen csökkenne a menetidő, nemcsak a vonal belső szakaszán, hanem azoknak akik a 108-ra átszállnak a végpontokon jelentős mértékben. Pókok közti távolság 1 órával, ami talán jelentősnek nevezhető.
Ja, nem is tudtam, hogy amikor augusztusban jöttem haza Fonyódról, akkor kánikula jogcímen zord időjárás volt, hogy 20 perccel elverték a 8801-et a késett Nagykanizsa-Bp vonat miatt, ami szerintem csak annak lehetett értelmes átszállás, aki Nagykanizsáról, vagy Zalakomárról a 36-osra utazik, márpedig nekik nem az volt az aznapi utolsó vonat... :))))))
F.2. 15.177. Az EuroNight, EuroCity, InterCity Rapid, InterCity, InterPici vonatok nem várnak késett csatlakozó vonatokra. Ez alól kivétel az InterPici, amely az InterCity Rapid, illetve InterCity vonatára korlátlan ideig vár. Az InterCity Rapid, illetve InterCity nem vár saját késett InterPici vonatára sem. A gyors-, sebes-, budapesti elővárosi (személy) vonatok egységesen legfeljebb 10 (20) percet, a kishatárforgalmi és egyéb regionális (személy) vonatok 15 (25) percet, az utolsó vonatok 30 percet várnak bármely más késett vonatra. A zárójelben lévő várakozási időket zord időjárás esetén a Forgalmi Szakigazgatóság engedélyével kell alkalmazni. A budapesti pályaudvarokról induló személyszállító vonatokra a fenti általános várakozási idők nem érvényesek. Az induló vonatok részére szükség esetén a Szolgálati menetrendkönyv tartalmaz várakozási időket.
M41-2142: A kérdés már csak az, hogy fent is akarják-e ezt?! :)) Én csak azt írtam, hogy nálam az kristályosodik, hogy mit lehet és mit nem lehet megvalósítani még decemberig.
HLP: Milyen nyári változások várhatóak még a mostanihoz képest? Őszintén mondom: halvány fogalmam sincs.
Mivel még nincs nyári menetrend, ezért persze, hogy hiányoznak... Majd a 2-es módosítással bekerül.
Milyen nyári változások várhatóak még a mostanihoz képest? Van esély, hogy a Kvarner estére kap egy Balaton IC szerűséget Keszthely-Szentgyörgytől, vagy utolsó IC vonatként 3 kocsival akarják végigküldeni a Balatonparton? A tavayli 8 kocsis Goldoni-Balatonhoz képest ez azért kevés lesz...
A "7 perces" szabály az IC-hez csatlakozásnál van, máshol nincs ilyen.
ITF-es terüelten meg az állomási hirdetmény segírségével tájékozódj, hogy várhatsz 1, vagy 2 órát a következő vonatra csatlakozásmulasztáskor, mert utazás előtt rosszul tippelted meg az adott állomás csatlakozásra várási szabályait...
Mivel oda tudtommal nem adtak ki csatlakozásra nem várásról "titkos" táviratot, ezért 10 percet vár a késett vonatra.
Nem 20-ig várnak?
Ha nagyobb csoportról van szó, akkor igen, egyébként meg vegyük úgy, hogy meg sem hallottam...
Na jó: megkérjük a jv-t, hogy szóljon nekik :)
Mi értelme lenne ennek?
Semmi :)
Egy dolgot tudnak: helyi vonatokat lemondani, zónázókat megállítani.
D55: Szerintetek holnap bevállaljam, hogy a Kaposvárra 8.47-kor érkező 8802-ről át akarjak szállni a 8.50-kor induló Siófokira?
Szerintem igen.
Nincs meg a 7 perc
A "7 perces" szabály az IC-hez csatlakozásnál van, máshol nincs ilyen.
tehát nem tudom, hogy bevárja-e, ha kicsit megcsúszik a 8802.
Mivel oda tudtommal nem adtak ki csatlakozásra nem várásról "titkos" táviratot, ezért 10 percet vár a késett vonatra. Még ha 15 percet vár, akkor sem borítani vasúti csatlakozást.
Esetleg fölhívjuk a Startos irényítót, hogy legyen szíves...
Ha nagyobb csoportról van szó, akkor igen, egyébként meg vegyük úgy, hogy meg sem hallottam...
úgy is jó, ha megfogja nekünk Kaposszentjakabon a 8802-t, hogy a siófokit ne kelljen (annyira) elverni.
A siófokinak kevesebb problémát okoz a z esetleg 1 perccel nagyobb késés, de a már egyébként is késett pécsit meg "gond nélkül" megbuktatnád további percekre (IR kézbesítése - gondolom a 4-re jár be, tehát lehet a külsősnek kutyagolnia -, az utasok értesítése - más átszálló utasok is lehetnének -, plusz az újabb megállás...) Mi értelme lenne ennek?
téesz-metró: Ezt a logikát nem értem. Ha kicsi a forgalom, akkor járassunk buszt is és vonatot is? :))
Tehát, akkor nem érted a TSZ-iroda, akarom mondani a GKM-es álláspontot, hogy a menetrendváltástól "A 12 vonal" mentén a busz és vonat mellé még vonatpótló buszt is "terveztek"?
Chabee87: Csak ez annak a függvénye, hogy milyen menetidőt akarunk elérni a Székedfehérvár-Tapolca távon.
Ez annak függvénye, hogy fehérváron és tapolcán akarunk-e ütemes csatlakozni?
Vagy esetleg télen is feladjuk ezt az alapütemet, esetleg itt SEM vezetnénk be ütemes menetrendet.
Tudom, hogy csak magamat ismétlem, de a kedves tervezők előbb saját maguk utazgassanak 3 és fél órát egyhuzamban az usgyin aztán mondják rá hogy de jó is lesz az.
Ha nincs jobb megoldás, akkor egy kevésbé rosszat kell választani. (Ezzel nem a konkrét kérdésben nyilvánítok álláspontot, hanem tudom, hogy az ITF-OST során is sokszor meg kellett alkudni, akár kocsitípusban is egy-egy vonal esetében).
Nem. Sok pénzből a Debreceni és Füzesabonyi pókok közti távolságot 3 óráról 2 órára csökkentenénk, az lenne a legfontosabb, és ha kicsit jobb lenne a pálya akkor nem kéne Macsi kereszt sem, hanem a betét Balmazújvárosba érne oda a Füzesabonyival keresztezni.
Hát, ez elég futurisztikus álomnak tűnik. Fabonyig vagy nagyon sokat kellene húzni, vagy nem tudnál saját magadba fordulni, és akkor még a vágányhelyzetről ne is beszéljünk. Szóval, egyelőre tegyük az íróasztal fiókjába ezt az ötletet is.
Amúgy ha jól olvastam a "hó" miatt nem járnak a Monori és talán a Mendei ingák. El nem tudom képzelni, hogy milyen hóhelyzet van ott... És mi lesz ha komolyabban is esni fog egyszer a hó, akkor az egész vasúti forgalmat beszüntetik? Időnként már nevetséges amit az elővárosban művelnek.
Hát, ennyit tudnak, hogy elrendelik az I. fokú hókészenlétet, majdnem minden középállomáson egyenesbe rakják a váltókat, aztán várják a csodát...
A menetrendhez igazodóan lehetne tudni, hogy hová kellene váltópucolókat küldeni, akinek óránként egyszer-kétszer ki kellene pucolnia pl. Sülysáp kezdőpont felőli oldalát, hogy a sülyi betét mehessen.
A szokásos zavarhelyzet-kezelési hibák, mint mindig... Egy dolgot tudnak: helyi vonatokat lemondani, zónázókat megállítani. Azt hiszik, hogy placebóként ez mindenre használ.
M41-2142: Jó akkor ugye kifizeted havonta a mozdonyvezetőknek és a jegyvizsgálóknak a fordájukból kiesett vonatokon való szolgálatukért járandó pénzt?
Hát, ebben egyet kell, hogy értsek Chabee87-tel: el kellene felejteni a szociális foglalkoztatást...
Szerény véleményem szerint kár itt ilyen "nagyra törő" dolgokkal strapálni az agyatokat, mivel -ha jól tudom már Gyuri sincs annyira közel a kásához- ezek szép elképzelések ugyan, de megvalósításukra az esély minimális.
Szerintem az itt tárgyalt megoldási javaslatoknál sokkal másabbat nem lehet javasolni. Én lassan már borítékolni is merném, hogy a tervek közül mit lehet megvalósítani decembertől.
A fehér oldalakon az S.7.es mezőben az 5227-es személyvonat Slov. N. Mestoi indulását is módosítani kellene, ugyanis az nem 10:35-kor, hanem 10:40-kor indul Szerencsre. Ez azért is fontos, mert a túloldalt közlekedő Ágcsernyő-Kassa személy 10:38-ra érketik Kisúhelyre, így még éppen belefér egy átszállás, és meg is várja a MÁV vonat.
A tót menetendben és a magyar szolgálatiban is pontosan szerepel az indulás, de a mesekönyvet is javítani kellene a félreértések elkerülése végett!