Keresés

Részletes keresés

rutthin Creative Commons License 2008.01.02 0 0 15147
Az egész szombati menetrend csak a Budapesti igazgatóság területére lesz érvényes! Tehát nyilván Sl-Záhony között nem.
Előzmény: PLACI (15146)
PLACI Creative Commons License 2008.01.02 0 0 15146
"A 100-ason az (A)-s vonatok nem lesznek! Viszont a zonázók megállnak mindenhol..."

Most a 100a-n, vagy a tényleges 100-ason? A záhonyi (A)-s vonatok is sztornózva? A hajnali is? 6119, 6259 lemondva? Az durva...
Előzmény: rutthin (15145)
rutthin Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15145

Ezt írtam én is, hogy a 4838-et be kell tenni az utolsó martoni után, reggeli 4839, aztán S-menet Martonba.

 

Ez így oké, de akkor is csak le kellett volna vinni, meg a végén hazahozni a szerelvényt.

 

Lehet, hogy egyszerűbb, de a késések szempontjából már nem. Illetve a felesleges körüljárások is megspórolhatók lettek volna. A reggeli martoni vonaton pedig legalább elfértek volna...

 

Martonban is körül kellett volna járni...nem tudom ott mennyi idő van erre, de Rajkán volt bőven. A hegyesi tartózkodást kiejtve meg már nem is késett a vonat. Egy-két esetben volt elenyésző késés.

 

A szombat menetrend az egész országra érvényes egyébként? Tehát pl. martoni vonatok sem lesznek holnap? Vagy a 100-ason az (A)-s korlátozású személyvonatok... Hát, elég durva lenne...

 

Most zajlanak az egyezkedések a forgalommal...

A 100-ason az (A)-s vonatok nem lesznek! Viszont a zonázók megállnak mindenhol...

A 30-ason is le vannak mondva pl. a martoni kanyarok, de mivel ott nincsenek váltó állítási gondok, ezért ezek valószínű hogy menni fognak!

Előzmény: István Gyuri (15143)
Nandesz2 Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15144
"Hát, ez katasztrófális... A 120a-n különösen kevés lesz az óránkénti egy vonat...

Vagy a szombati menetrenden azt értik, hogy reggel elindul minden 'hosszú" vonat (20 percenként, csak mindenütt megáll?! Remélem, erre gondoltak, mert egyébként nagyon brutális állapotok lesznek, még akkor is, ha viszonylag sokan nem dolgoznak még holnap...

A délutáni visszautazásnál a buszos csatlakozásokról nem is beszélve (illetve az így elvert távolsági vonatokról, mert, ha a zónázó idejében indul a mindenütt megállós, akkor azt valahol utoléri majd a gyors/IC...."

Ezek szerint nem csak én érzem abszurdnak, hogy éjfél előtt pár perccel nem lehet tudni, hogy holnap reggel 20 percenként jön-e egy vonat személyként Szolnokról, vagy óránként jön egy helyi kátáról/sülyből. Meg egyáltalán, ha a zónák jönnek majd megállósként, akkor honnan a fenéből lehet majd tudni, hogy mikor jön a vonat? Okés, hogy hozzávetőlegesen a menetrendjéből ki lehet számolni, de ne ez legyen már a kiindulási alap.

Délelőtt meg gondolom óránként jön majd csak valami, majd hasraütésszerűen kimegyek az állomásra, hátha jön egy vonat. Vicc.

Normális helyen, ilyen helyzetekre lapul a fiókban egy terv, amit elővesznek. Ebben egyértelműen le lenne írva, hogy ilyen helyzetben kinek mi a dolga. Lenne egy sajtóközlemény a szerveren, amit ilyenkor kilinkelnének, beleírnák a dátumot, és benne lenne, hogy mely vonatok milyen menetrend szerint járnak, melyek nem közlekednek.

Ehelyett ellentmondásos infók jelennek meg egy újságcikkben, és ha jól látom, a máv honlapon nincs semmi tájékoztatás. Csodálatos.
Előzmény: István Gyuri (15141)
István Gyuri Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15143

rutthin: Ha a martoni kanyarba tesszük, vagy Sv. Déli, úgy küldjük fel, és vissza, vagy a 4838-4839-et is Szili csinálja.

Ezt írtam én is, hogy a 4838-et be kell tenni az utolsó martoni után, reggeli 4839, aztán S-menet Martonba.

 

Így viszont csak Győr-Rajka között kellett vele pendlizni, és Győrben lehetett cserélgetni a szerelvényt+a gépet. Szerintem így egyszerűbb volt, bár nem én döntöttem ebben.

Lehet, hogy egyszerűbb, de a késések szempontjából már nem. Illetve a felesleges körüljárások is megspórolhatók lettek volna. A reggeli martoni vonaton pedig legalább elfértek volna...

 

*************

A szombat menetrend az egész országra érvényes egyébként? Tehát pl. martoni vonatok sem lesznek holnap? Vagy a 100-ason az (A)-s korlátozású személyvonatok... Hát, elég durva lenne...

Előzmény: rutthin (15142)
rutthin Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15142

Ez nem volt válasz a kérdésemre... Miért nem a martoni fordában járt hagyományos szerelvény?

 

Ha a martoni kanyarba tesszük, vagy Sv. Déli, úgy küldjük fel, és vissza, vagy a 4838-4839-et is Szili csinálja.

Így viszont csak Győr-Rajka között kellett vele pendlizni, és Győrben lehetett cserélgetni a szerelvényt+a gépet. Szerintem így egyszerűbb volt, bár nem én döntöttem ebben.

Előzmény: István Gyuri (15097)
István Gyuri Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15141

Chabee87: Te meg gondolom Macsi és Egyeki/Tiszafüredi keresztben gondolkozol.

Macsi és egyeki.

 

************

http://www.origo.hu/itthon/20080101-szombati-menetrendet-kovet-szerdan-a-ho-miatt-a-mav.html Szombati menetrendet követ szerdán a MÁV

A havazás miatt szombati menetrend szerint közlekednek szerdán a vonatok.

Szerdán a havazás miatt a szombati menetrend szerint közlekedteti a vonatokat a MÁV. Ez főként az elővárosi betétjáratokat érinti. Nem közlekednek a vonatok a Budapest-Monor, illetve a Budapest-Sülysáp vonalon. Az ezeket a járatokat igénybe vevő utasok viszont utazhatnak a szolnoki távolsági vonatokkal, amelyek eredeti menetrendjüktől eltérően minden állomáson és megállóhelyen megállnak.

A havazás miatt még kedden este is 10-15 perces késéssel közlekedett néhány járat.

 

 

***********************

Hát, ez katasztrófális... A 120a-n különösen kevés lesz az óránkénti egy vonat...

Vagy a szombati menetrenden azt értik, hogy reggel elindul minden 'hosszú" vonat (20 percenként, csak mindenütt megáll?! Remélem, erre gondoltak, mert egyébként nagyon brutális állapotok lesznek, még akkor is, ha viszonylag sokan nem dolgoznak még holnap...

A délutáni visszautazásnál a buszos csatlakozásokról nem is beszélve (illetve az így elvert távolsági vonatokról, mert, ha a zónázó idejében indul a mindenütt megállós, akkor azt valahol utoléri majd a gyors/IC....

Előzmény: Törölt nick (15139)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15140
Fedvény: Nagykereki is talán ahhoz fog ha egyszer ütemes lesz.
Előzmény: Törölt nick (15139)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15139

A gondom ezzel annyi, hogy Debrecenben én inkább a feles pókhoz csatlakoznék (nem az egészes IC-khez). Ez pedig egészes érkezést jelentene. vagy pedig nagyon laza füzesabonyi pókot.

 

Pontosan az egészes pókhoz. Szép csatlakozással Mátészalka, Nyírábrány fele:)) Meg ugye a Tiszalöki vonal is az egészeshez csatlakozik és gondolom majd talán a Nagykereki is. Feszes csatlakozások lennének Debrecenben és a mainál jobbak Füzesben. Te meg gondolom Macsi és Egyeki/Tiszafüredi keresztben gondolkozol.

Előzmény: István Gyuri (15137)
Infós Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15138

Ja, bocsánat, én valami mesekönyvet olvastam..... :-))))

Azt hittem, hogy ez a MeSekönyv az a MeSekönyv. :-))))

Előzmény: alex_86 (15126)
István Gyuri Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15137

HLP: A legudvariasabb formában kérdezem. Ugye Intercity Rapid most csak papíron létezik?
Igen, illetve kocsik oldalán még lehet látni :)
 
Chabee87: Mert itt tényleg jelentősen csökkenne a menetidő, nemcsak a vonal belső szakaszán, hanem azoknak akik a 108-ra átszállnak a végpontokon jelentős mértékben. Pókok közti távolság 1 órával, ami talán jelentősnek nevezhető.

A gondom ezzel annyi, hogy Debrecenben én inkább a feles pókhoz csatlakoznék (nem az egészes IC-khez). Ez pedig egészes érkezést jelentene. vagy pedig nagyon laza füzesabonyi pókot.

Előzmény: HLP (15130)
D55 Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15136
Aki Zalakomárról, vagy Nagykanizsáról arra megy Pécsre...
Előzmény: HLP (15135)
HLP Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15135

márpedig nekik nem az volt az aznapi utolsó vonat

 

Pécsre se?

Előzmény: D55 (15133)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15134

Hát, ez elég futurisztikus álomnak tűnik. Fabonyig vagy nagyon sokat kellene húzni, vagy nem tudnál saját magadba fordulni, és akkor még a vágányhelyzetről ne is beszéljünk. Szóval, egyelőre tegyük az íróasztal fiókjába ezt az ötletet is.

 

Pont hogy a Füzesabonyi oldalban nemsokat kéne csinálni. Ha az Ohati keresztet megcsináltuk, onnan Füzesabonyig 50 perc a tiszta menetidő, tahát Füzesben maradna vagy 18-20 perc a fordulásra. Tulajdonképpen a Debrecen-Ohat szakaszt kéne megcsinálni jobbra. Elsődlegesen, hogy Debrecen-Balmazújváros jöjjön ki fél óra alatt (Macsi és Nagyháti megállással), hogy útközben ne kelljen kersztezni, és hogy Balmaz-Ohat rész legyen a másik fél óra. 2 megállót biztos elhagynék, Gyökérkutat, és Tófürdőt, és akkor még ez mellé kéne az, hogy a 60-as részt 80-ra fel kéne turbózni pár helyen. A füzesi vonatok egymással Ohaton kereszteznek, Füzesben fordulnak, viszont Debrecenben már télleg nem lenne idő fordulni, de akár össze lehetne forgatni őket a Szalkaiakkal. És akkor a betét is elérne Balmazig fél óra alatt. 3 füzesi és 2 balmazi szerelvénnyel menne a dolog. De direkt mondtam, hogy nem máról holnapra gondolom, hanem távlati célként, ha már elvileg az lesz, hogy menetrend alapú infrastruktúra fejlesztés (jó persze én vagyok a hülye hogy ilyeneket elhiszek). Mert itt tényleg jelentősen csökkenne a menetidő, nemcsak a vonal belső szakaszán, hanem azoknak akik a 108-ra átszállnak a végpontokon jelentős mértékben. Pókok közti távolság 1 órával, ami talán jelentősnek nevezhető.

Előzmény: István Gyuri (15121)
D55 Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15133
Ja, nem is tudtam, hogy amikor augusztusban jöttem haza Fonyódról, akkor kánikula jogcímen zord időjárás volt, hogy 20 perccel elverték a 8801-et a késett Nagykanizsa-Bp vonat miatt, ami szerintem csak annak lehetett értelmes átszállás, aki Nagykanizsáról, vagy Zalakomárról a 36-osra utazik, márpedig nekik nem az volt az aznapi utolsó vonat... :))))))
Előzmény: István Gyuri (15128)
alex_86 Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15132
Még a díjszabásban is benne van, elvileg pótjegyet is lehetne rá kiadni (csak nincsenek felvéve ilyen vonatok a helyjegyfoglalási rendszerbe).
Előzmény: HLP (15130)
D55 Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15131

Ha van hó, akkor az már zord időjárás? :)

Amúgy mi köze a csatlakozásra várásnak az időjáráshoz? Talán az aznapi utolsó vonatnak lenne is értelme többet várni, de az időjárás miatt miért?

Előzmény: István Gyuri (15128)
HLP Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15130
A legudvariasabb formában kérdezem. Ugye Intercity Rapid most csak papíron létezik?
Előzmény: István Gyuri (15128)
M41-2142 Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15129
Én csak azt írtam, hogy nálam az kristályosodik, hogy mit lehet és mit nem lehet megvalósítani még decemberig.

Én az ITF beveztésére gondoltam a Dunántúlon.
Előzmény: István Gyuri (15128)
István Gyuri Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15128

D55: Nem 20-ig várnak?


F.2. 15.177. Az EuroNight, EuroCity, InterCity Rapid, InterCity, InterPici vonatok nem várnak késett csatlakozó vonatokra. Ez alól kivétel az InterPici, amely az InterCity Rapid, illetve InterCity vonatára korlátlan ideig vár. Az InterCity Rapid, illetve InterCity nem vár saját késett InterPici vonatára sem. A gyors-, sebes-, budapesti elővárosi (személy) vonatok egységesen legfeljebb 10 (20) percet, a kishatárforgalmi és egyéb regionális (személy) vonatok 15 (25) percet, az utolsó vonatok 30 percet várnak bármely más késett vonatra. A zárójelben lévő várakozási időket zord időjárás esetén a Forgalmi Szakigazgatóság engedélyével kell alkalmazni.
A budapesti pályaudvarokról induló személyszállító vonatokra a fenti általános várakozási idők nem érvényesek.
Az induló vonatok részére szükség esetén a Szolgálati menetrendkönyv tartalmaz várakozási időket.
 
M41-2142: A kérdés már csak az, hogy fent is akarják-e ezt?! :))
Én csak azt írtam, hogy nálam az kristályosodik, hogy mit lehet és mit nem lehet megvalósítani még decemberig.

 

HLP: Milyen nyári változások várhatóak még a mostanihoz képest? 
Őszintén mondom: halvány fogalmam sincs.

Előzmény: D55 (15122)
HLP Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15127

Mivel még nincs nyári menetrend, ezért persze, hogy hiányoznak... Majd a 2-es módosítással bekerül.

 

Milyen nyári változások várhatóak még a mostanihoz képest? Van esély, hogy a Kvarner estére kap egy Balaton IC szerűséget Keszthely-Szentgyörgytől, vagy utolsó IC vonatként 3 kocsival akarják végigküldeni a Balatonparton? A tavayli 8 kocsis Goldoni-Balatonhoz képest ez azért kevés lesz...

Előzmény: István Gyuri (15121)
alex_86 Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15126
A 80c-98-as szolgálati menetrendről beszéltem, nem a menetrendi segédkönyvről :)
Előzmény: Infós (15125)
Infós Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15125

"A tót menetendben és a magyar szolgálatiban is pontosan szerepel az indulás, de a mesekönyvet is javítani kellene a félreértések elkerülése végett!"

A menetrendi segédkönyv tartalmazza a vonatok indulási és érkezési idejét?!

Előzmény: alex_86 (15120)
HLP Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15124
A Kvaner adatai sincsenek rendben a 145. oldalon. Páratlanban a tavalyi adatok vanank, rossz zágrábi indulással. :(
Előzmény: PLACI (15118)
M41-2142 Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15123
Én lassan már borítékolni is merném, hogy a tervek közül mit lehet megvalósítani decembertől.

A kérdés már csak az, hogy fent is akarják-e ezt?! :))
Előzmény: István Gyuri (15121)
D55 Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15122

Szerintem igen.

Köszi! :)

 

A "7 perces" szabály az IC-hez csatlakozásnál van, máshol nincs ilyen.

ITF-es terüelten meg az állomási hirdetmény segírségével tájékozódj, hogy várhatsz 1, vagy 2 órát a következő vonatra csatlakozásmulasztáskor, mert utazás előtt rosszul tippelted meg az adott állomás csatlakozásra várási szabályait...

 

Mivel oda tudtommal nem adtak ki csatlakozásra nem várásról "titkos" táviratot, ezért 10 percet vár a késett vonatra.

Nem 20-ig várnak?

 

Ha nagyobb csoportról van szó, akkor igen, egyébként meg vegyük úgy, hogy meg sem hallottam...

Na jó: megkérjük a jv-t, hogy szóljon nekik :)

 

Mi értelme lenne ennek?

Semmi :)

 

Egy dolgot tudnak: helyi vonatokat lemondani, zónázókat megállítani.

Vagy még azt sem... :)

Előzmény: István Gyuri (15121)
István Gyuri Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15121

D55: Szerintetek holnap bevállaljam, hogy a Kaposvárra 8.47-kor érkező 8802-ről át akarjak szállni a 8.50-kor induló Siófokira?

Szerintem igen.

 

Nincs meg a 7 perc

A "7 perces" szabály az IC-hez csatlakozásnál van, máshol nincs ilyen.

 

tehát nem tudom, hogy bevárja-e, ha kicsit megcsúszik a 8802.

Mivel oda tudtommal nem adtak ki csatlakozásra nem várásról "titkos" táviratot, ezért 10 percet vár a késett vonatra. Még ha 15 percet vár, akkor sem borítani vasúti csatlakozást.

 

Esetleg fölhívjuk a Startos irényítót, hogy legyen szíves...

Ha nagyobb csoportról van szó, akkor igen, egyébként meg vegyük úgy, hogy meg sem hallottam...

 

úgy is jó, ha megfogja nekünk Kaposszentjakabon a 8802-t, hogy a siófokit ne kelljen (annyira) elverni.

A siófokinak kevesebb problémát okoz a z esetleg 1 perccel nagyobb késés, de a már egyébként is késett pécsit meg "gond nélkül" megbuktatnád további percekre (IR kézbesítése - gondolom a 4-re jár be, tehát lehet a külsősnek kutyagolnia -, az utasok értesítése - más átszálló utasok is lehetnének -, plusz az újabb megállás...) Mi értelme lenne ennek?

 

téesz-metró: Ezt a logikát nem értem. Ha kicsi a forgalom, akkor járassunk buszt is és vonatot is? :))

Tehát, akkor nem érted a TSZ-iroda, akarom mondani a GKM-es álláspontot, hogy a menetrendváltástól "A 12 vonal" mentén a busz és vonat mellé még vonatpótló buszt is "terveztek"?

 

Chabee87: Csak ez annak a függvénye, hogy milyen menetidőt akarunk elérni a Székedfehérvár-Tapolca távon.

Ez annak függvénye, hogy fehérváron és tapolcán akarunk-e ütemes csatlakozni?

Vagy esetleg télen is feladjuk ezt az alapütemet, esetleg itt SEM vezetnénk be ütemes menetrendet.

 

Tudom, hogy csak magamat ismétlem, de a kedves tervezők előbb saját maguk utazgassanak 3 és fél órát egyhuzamban az usgyin aztán mondják rá hogy de jó is lesz az.

Ha nincs jobb megoldás, akkor egy kevésbé rosszat kell választani. (Ezzel nem a konkrét kérdésben nyilvánítok álláspontot, hanem tudom, hogy az ITF-OST során is sokszor meg kellett alkudni, akár kocsitípusban is egy-egy vonal esetében).

 

Nem. Sok pénzből a Debreceni és Füzesabonyi pókok közti távolságot 3 óráról 2 órára csökkentenénk, az lenne a legfontosabb, és ha kicsit jobb lenne a pálya akkor nem kéne Macsi kereszt sem, hanem a betét Balmazújvárosba érne oda a Füzesabonyival keresztezni.

Hát, ez elég futurisztikus álomnak tűnik. Fabonyig vagy nagyon sokat kellene húzni, vagy nem tudnál saját magadba fordulni, és akkor még a vágányhelyzetről ne is beszéljünk. Szóval, egyelőre tegyük az íróasztal fiókjába ezt az ötletet is.

 

Amúgy ha jól olvastam a "hó" miatt nem járnak a Monori és talán a Mendei ingák. El nem tudom képzelni, hogy milyen hóhelyzet van ott... És mi lesz ha komolyabban is esni fog egyszer a hó, akkor az egész vasúti forgalmat beszüntetik? Időnként már nevetséges amit az elővárosban művelnek.

Hát, ennyit tudnak, hogy elrendelik az I. fokú hókészenlétet, majdnem minden középállomáson egyenesbe rakják a váltókat, aztán várják a csodát...

A menetrendhez igazodóan lehetne tudni, hogy hová kellene váltópucolókat küldeni, akinek óránként egyszer-kétszer ki kellene pucolnia pl. Sülysáp kezdőpont felőli oldalát, hogy a sülyi betét mehessen.

A szokásos zavarhelyzet-kezelési hibák, mint mindig... Egy dolgot tudnak: helyi vonatokat lemondani, zónázókat megállítani. Azt hiszik, hogy placebóként ez mindenre használ.

 

M41-2142: Jó akkor ugye kifizeted havonta a mozdonyvezetőknek és a jegyvizsgálóknak a fordájukból kiesett vonatokon való szolgálatukért járandó pénzt?

Hát, ebben egyet kell, hogy értsek Chabee87-tel: el kellene felejteni a szociális foglalkoztatást...

 

Szerény véleményem szerint kár itt ilyen "nagyra törő" dolgokkal strapálni az agyatokat, mivel -ha jól tudom már Gyuri sincs annyira közel a kásához- ezek szép elképzelések ugyan, de megvalósításukra az esély minimális.

Szerintem az itt tárgyalt megoldási javaslatoknál sokkal másabbat nem lehet javasolni. Én lassan már borítékolni is merném, hogy a tervek közül mit lehet megvalósítani decembertől.

 

PLACI: A Közforgalmú Menetrend 186-190 o.-ról 8502, 8735, 8736, 9652, 9654, 16806, 16809, 16906, 16909, 18735, 18736, 18800, 18801 időadatai hiányoznak!

Mivel még nincs nyári menetrend, ezért persze, hogy hiányoznak... Majd a 2-es módosítással bekerül.

Előzmény: D55 (15100)
alex_86 Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15120

Ha már a közforgalmú menetrend.....

A fehér oldalakon az S.7.es mezőben az 5227-es személyvonat Slov. N. Mestoi indulását is módosítani kellene, ugyanis az nem 10:35-kor, hanem 10:40-kor indul Szerencsre. Ez azért is fontos, mert a túloldalt közlekedő Ágcsernyő-Kassa személy 10:38-ra érketik Kisúhelyre, így még éppen belefér egy átszállás, és meg is várja a MÁV vonat.

A tót menetendben és a magyar szolgálatiban is pontosan szerepel az indulás, de a mesekönyvet is javítani kellene a félreértések elkerülése végett!

Előzmény: PLACI (15118)
Siemens113 Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15119
Tényleg ezt még nem is néztem....

Nekem még pluszvan hiányzik az 593-624. oldal az feltünőbb volt. Sebaj...
Előzmény: PLACI (15118)
PLACI Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15118
A Közforgalmú Menetrend 186-190 o.-ról 8502, 8735, 8736, 9652, 9654, 16806, 16809, 16906, 16909, 18735, 18736, 18800, 18801 időadatai hiányoznak!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!