Köszi a segitséget de közben rájöttem a hiba okára,banális az első nyugvócsapágy ahol az olaj a főtengelybe belép fel volt cserélve a telioldalas felével igy szerencsétlen pumpa még ha akart volna se tudott volna olajat szállitani,jó nagy balfaszság és cumi de mostmár lassan nem tud a csepel motor újdonsággal szolgálni szétszedtem teljesen ki van belezve holnap próba ha minden jól megy mert közben szerezetem egy vatta új motorházat főtengellyel műtrágyágya darálót hajtott volna ha használták volna ha lúd legyen kövér alapon,a többit meg majd meglátom
Földmunkával foglalkozom, ezt lazítóval használom néha, de jelenleg inkább csak dísz. Van belőle több is tolólappal, inkább azok mennek. Bár ehhez is szereztem, de még nem raktam fel.
Esetleg tudok gépet is eladót, ha a kolléga továbbra sem jelentkezik. Szerintem csak régi kisfülkést érdemes felújítani, ha a klasszikus formavilág is számít. Ráadásul panorámást még lehet újat is kapni.:)
Van egy pár év saját tapasztalat (+több idős szaki ismerős:)), egy szekrény szakkönyv és egy kamionnyi alkatrészem hozzá, ha valamire szükség lenne a felújításnál. Bár még viszonylag elég jó az alkatrészellátás. Nekem viszont sok olyan cuccom van, ami már nem kapható (szélvédők stb.).
Nyugi,nincs mindenki nyaralni! Ha abszolút nincs olajnyomás,akkor v.mi gixer van,mert hidegen a kopott motornak is van olajnyomása.Azt kellene+nézni hogy a mellékáramú szűrő betáp oldalá bent van-e a szűkítés? Ha nincs akkor ott elmehet az olajnyomás.A szivattyút úgy tudod leellenőrizni hogy leveszed a fésűs szűrőt házastól,és ha önindítóval megtekerteted a motort akkor az első furatból teljes keresztmetszetben jönni kell az oljnak.A fésűs szűrő visszaszerelésénél ügyelj arra hogy a tömítésen az összes furat ki legyen vágva!!!Cseréltél olajat?Ha igen kiszerelted a szivattyú szűrőkosarát a karterból,és azt is kitisztítottad?
Ez az ATOM gépezet önmagában is egy mérnöki és formai telitalálat. Semmi fölösleges, csak a lényeg! A te munkád előtt pedig emelem kalapom!!! Vannak szépségek a világon!
Gratulálok! Nagyon szép lett! Használod valamire? Nekem először még vennem kéne egy felújítandót, de a "JAWA lovas" kolléga se jelentkezik (aki eladásra kínál egyet).
valaki világosítson fel mert tudatlan vagyok egyszerűen nem tudok ezzel a csepel motorral dűlőre jutni.szétszedtem kipucoltam összeraktam 2 tekerésre beindult járt egy percig és hirtelen megállt,nincs olajnyomás!levettem az óra csövét odáig el sem ment a szelepfedél alatt nyomott valamennyi olajat a fésűs szűrőm is megtelt a szűrőben lévő nyomástartó szelepek nincsenek leragadva,a főtengely csapágyakat sem raktam forditva vissza másképp nem is lehet belerakni,levettem az olajpumpát és ahova engedi a szűrő az olajat ott van valami csavar a furatban azzal mit állitok?mert azt nem vettem ki vagy ez lehet a hiba vagy az olajpumpa nem nyom eleget, és nem tudja átnyomni a főtengelyen az olajat? mindenesetre ez is közrejátszhatott a melegedésre,meg az is hogy az összes szelep be volt égve verődve. szó-szó nincs olajnyomás és már ott tartottam hogy belebaszok egyet a nagykalapáccsal de szerencsére nem tettem
Csak egy sztori, hogy mik vannak !!! Konténerben jött pár traktor Amerikából. Mivel múzeális gépekről van szó nincs vám rajta, de mégis vámszemlére rendelték mert nehezen hihető, hogy csa a gépek szeretete miatt képes valaki onnan hozni gépeket (biztos valamit csempészel) Szóval rájöttek, hogy mégis létezhet ilyen. Kihozták a konténert amit a kollégáim azonnal kezgtek kipakolni. Az egyik traktor egy 1910-20 közötti Farmall F12 hútőjéből (nem volt rajta sapka) egy kigyó kandikált ki. Hat hétig utazott Amerikából Gyöngyösig. Kijött a rendőrség katasztrófavédelem tűzoltóság, lefényképezkedtek a gépek mellett, majd távoztak,hogy nincs eszközük a megfogására.Szerencsére nem lépett le az éjszaka. Ma kellett kihivnom azt a hóbortos kigyóspecialistát aki törött kézzel is megfogta, előzetesen valamilyen cobrának azonositotta. No ehhez mit szóltok..???
A motorja kb 3-4 éve még ment. A láncok kopottak, megnyúltak, a hidraulikája működött. Szerintem a tank beázott, talán a motor nem. A kismotorja könnyen indult. Vmi építési törmeléket egyengettek vele akkor, azóta nem volt rá szükség, mert van egy gumikerekes homlokrakodójuk. Többen meg szerették volna venni, de akkor még fel akarták újítani. Már akkor is megkérdeztem hogy minek, ha nincs rá szükség. Hogy most mi a helyzet nem tudom, de egy telefont megér. 0693340924 Káldiné Kopcsándi Szilvia ügyvezető.
Légyszíves tegyél fel róla képeket. Üzemóra? Állapota kicsit bővebben? Hol laksz? Az asszonnyal kicsit fasírtba vagyunk, de azért mindig próbálok valami "nemesfémet" venni. Nálam meglenne becsülve. Nem tudnám igazán semmire használni, olyan "kiállítási darabnak" szánnám. Ha egyszer ráérnék szépen rendbe raknám! Mindig szerettem volna egy ilyet! Kötelezettséget vállalnék, hogy amíg élek nem kerülne kohóba! Utána viszont már nem tudok felelősséget vállalni a sorsáért :-) Mennyiért adnád? Várom válaszod: lukacs_f@freemail.hu