Sziasztok, a kérdésem off, de nem tudom hol is tegyem fel.
Fórumot/sorstársat keresek horvátországi apartman vásárlásával kapcsolatosan. Ùgy olvastam a neten, hogy azért vannak tisztázatlan körülmények és nagy meglepetések ezen a területen, jó lenne többek tapasztalataiból kicsit felkészülni.
Látom a beszólogatás az megy, szerintem lapozz egyet :)
Mindenki máshogy nyaral, valaki kivonul a hűtőtáskával és a kempingszékével és egy hétig nézi a vizet, mások mennek és felfedeznek, látnak, megélnek (is).
Mellesleg ezeket a jó ötleteket saját tapasztalatból írtam, működik. Sőt mondok egy olyat, amit már tényleg nem tudsz hova tenni, nyolc órás vezetés után úszni, futni, kerékpározni, kajakozni is szoktunk ;) szép napot ! :)
odaúton megnézném Trogirt, visszaúton Splitet, így ezekkel nem menne el külön nap.
Helyszínnek pl Tucepi, Dubrovnik 150 kilométeren belül, Mostar 100 km körül és pár perc autózással benn vagytok Makarskában, ahol van belváros, bazár, nagyobb élet.
Bolt (Brac) hajókirándulás keretében nézném meg, Makarskából, de Tucepiből is indulnak egynapos hajókirándulások, amik Brac és Hvar szigetét is érintik. Bolra hagynak 3 órát, így ott strandolni is nyugisan lehet.
A klasszikus 8 nap 7 éjszakás nyaralás keretében ez mind teljesíthető és közte még jókat strandolni is tudtok.
Pár napja tértünk haza 10 napos nyaralásunkból. Egy kis faluban Zaboricban laktunk, Sibenik mellett. Az odaút során egy horrorfilmet éltünk át. Jól haladunk az autópályán, egyszer csak áll a sor Sveti Rok előtt. Egy órát araszolunk, mire látjuk, hogy leterelnek mindenkit a pályáról. Az egész autópálya forgalmát ráengedték keskeny hegyi ösvényekre, ezért haladni továbbra sem lehetett. Tájékoztatás, forgalomirányítás, szervezés stb nulla, szóval igazi keményvonalas Balkán. A legszebb, hogy a kamionokat sem vették ki, akik a szűk hegyi utakon egymást és mindenki mást is folyamatosan akadályoztak. Jártam már korábban is párszor Horvátországban, de ami itt folyt az minősíthetetlen. Mire visszakeveredetünk a pályára több mint 5 órája ültünk az autóban, hátul két kisgyerekkel.
A célhoz közeledve aztán lezárták a 8-ast is, mert égett a hegyoldal. Így a tervezett 1-2 óra körüli érkezés 5 utánra sikerült. A tűz oltása miatt ráadásul áramszünet is volt, este 9 körül jött vissza a villany.
A durva kezdés után a nyaraláson minden jó volt, végig sütött a nap, és az eleinte kissé hideg víz is langyos lett két nap után.
Vásárolni a Sibenik melletti Plodine-ba jártunk, ahol nagyjából hazai árakkal találkoztunk.
Ami érdekesség, hogy aug. 28. (vasárnap) után gyakorlatilag kiürült a part. Korábban is ilyenkor szoktunk nyaralni, de ilyen üresedést még nem tapasztaltunk.
a nyaralás előtt pár héttel vettem egy 26 éves corollát. olaj víz megnéz, mentek alá új lengéscsillapítók + 4 db új nyári dunlop (ezeket kellett cserélni). mentem vele sacc. 2000 km-t, aztán jött a nyaralás :)
most meg levettük a hengerfejet, mert az egyes hengerben kitámaszt vmelyik szelep. persze itthon még elmászkáltam vele 3,5 hengerrel is 2e km-t...
Azt szeretem olvasni, amikor szeptembeben tervezi valaki a jövő évi nyaralását! :-)
Várost keresel, de nyugisabb helyet... azt gondolom nyaralni, strandolni a nyugis helyek sorozata található Trogírtól délre, de vannak zajosabb, zsúfisabb helyek is, mondjuk Omis és környéke. A bejárandó városok km-ben közelinek tűnnek, de időben sokkal több, mint hinné az ember.
Röviden: nagyszerű a tervezgetés, látni, megfogott az Adria és meglátod, nem ereszt! Egyszerre nem tudod megragadni minden érdekességét, sok nyaralásra lenne elég...főleg hogy Bol is felmerült vagyis játszanak a szigetek is. Különben Bol tényleg csodaszép, forgalmas, eleve Brac sziget gyönyörű, fantasztikus a tenger, isteni a klíma.
A héten jöttünk haza pár nap Rogoznica-i pihenésből. Nagyon bejött ez a pár nap, úgy tervezzük, hogy jövőre hosszabb időre mennénk vissza horvátba. Mivel nem vagyok annyira jártas Horvátország terén, szeretném a segítségeteket kérni melyik városba lenne érdemes menni. A tervek a következők lennének. Egy könnyed 100-150 km távolság Dubrovniktól, hogy egy napot el tudjunk majd tölteni ott. Szeretnénk megnézni Makarska és Brela strandot, valamint mondjuk fél-fél napot Trogir/Splitben eltölteni. Illetve ha már ezen a területen lennénk filózom Mostar megnézésén is. Illetve kérdezném, hogy Bol mennyire látványos élőben?
Szállás terén a kicsit nyugodtabb helyet keresnénk. Az igazi az lenne ha pár perc autókázással el lehetne érni egy olyan várost, ahol kicsit nagyobb a nyüzsgés ( bazárok, étterem, óvárosi rész)
Erről beszéltem...:-) Kérdezte a barátunk, mit kell még cserélni? (hogy ne robbanjon le JÖVŐRE?!)
Hát, ami rossz, azt. Miért kellene az egész kocsit tervezetten lecserélni, csak a 130 e megtett km miatt? Az biztos, hogy fokozott ellenőrzés szükséges, utazás előtt is, de semmi parázás:-)
Ismertem egy embert, akinek 3 ugyanolyan autója volt a kertben, mert ha valami elromlik, lesz alkatrész. (persze romok) Érdekes módon mindig ugyanazok mentek tönkre, ami a másik kettőben is szar volt:-)
Ebben a karbantartásban az az idetartozó, hogy "Utazás Horvátországba-"... látjátok a gondos előre készül jövőre!!
A 14 éves lassan 300.000 km-t futott Legendemen nem cseréltünk még ennyi mindent, holott a kocsi tip-top, kvázi új állapotban van, minden tekintetben. Az újabb Legendemről nem is beszélve, igaz az "csak" 10 éves, de lassan 330.000 km-nél járok vele (kicsit sokat megyek, na...már a Lexusomban is lassan 200.000 km van)....
Időszakonként cserélni kell a gyertyakábelt? Ez karbantartási előírás lenne? A szűrőket előírás szerint, persze. A termosztát ház vszleg egy fatális hiba, elvileg a termosztátot is akkor kell cserélni, ha elromlik (egyben vagy nem, tipustól függően). A kerékcsapágyak vizsgálata, cseréje, ha megszólal valamelyik. Az autót leginkább olajcserekor, hosszabb út előtt vagy időszakosan, amikor ráér mindenki, szóval fel kell emelni, alámenni, megvizsgálni a futóművet, a kipuffogórendszert, az alját stb és feltenni a stekkert, van-e hibajelzés stb. Átnézetni, mi milyen állapotban van. A márkaszervizek gyári protokoll szerint (kéne) vizsgálnak. Ha pedig vlmi elromlik "műsoron kívül", akkor sajnos megoldást kell keresni. Külföldön is van szervíz, nem jó dolog, de ez a műfaj ilyen, a technika elromolhat. Azért megismétlem, ok nélkül nem kell lassan lecserélni mindent az autóban ha kell, ha nem...:-) 113 e km maga a fénykor!
(persze nekem volt Dáciám is, de évtizedekkel ezelőtti technika:-) 80 e-nél a rozsda tartotta össze. Sokezer km-t autóztam az akkori Jugoszlávia területén, és sokfelé, beleértve Olaszo. részeit is. A remény hal meg utoljára: 20 kg-s volt a szerszámosom, meg egy pótdácia a csomagtartóban. Az más kérdés alig kellett valami. Az is inkább másoknak az úton...)
Isten ments, csak a fórum kedvéért írok ezekről és érdeklődöm a kocsid tipusáról. Végül is csakis te tudod mi a teendő, mit hogyan tartassz fontosnak.
A cserélt dolgok szükségesek voltak vagy időszakosak!
A gyertyakábel és az üzemanyagszűrő szintén időszakos ami miatt cserélni kell.
Idén Zamárdiban a kompra felmenetel előtt a termosztát ház szétrepedt ami nem lett volna időszakos cserés. Két héttel előtte voltunk Pula-ban.Nem is merek belegondolni ha!!!!!!
Érdekes lista, azért tudni szeretném milyen vasról van szó? Sok autóval a hátam mögött az időben... szóval vannak karbantartási feladatok, olajcsere, lekopott gumi helyett új stb. és azt csináltatom, ami elromlik. Átvizsgálás időszakosan vagy ha valami problémás, csere, javítás.
Szerintem a jövő évi indulás előtt ezeket kellene számbavenni, átvizsgáltatni. Addig még... bármi lehet.
Azért nem kell folymatosan szépen kicserélni az autót:-)
nem soklépcsős? staniciben, pisakban, vagy lejjebbi részeken (Bratus, igrane) belefutottam laposba, de azt mind el is vetettem, túl könnyű megközelíthetőség okán (másoknak is)! Én -bevallom- egészen megkedveltem a soklépcsőst, nagyon speciális hangulata volt, engem megfogott. :)
Köszi a tippet, abban a régióban nem is gondolkoztam (így totál homály, hogy azon belül hová érdemes), de ott valóban kedvezőbbek a kilátások jövő hétre.
Sosem volt baj, ha volt kajája az embernek, az uti szendviseket nem belezték ki, hogy sajt van benne... Régen a nagy hús-sajt-vaj stb. forgalmat és üzletelést próbálták megakadályozni és ezért túrkáltak a cuccosban -ha túrkáltak. Nekem a hűtőbe benéztek, mert mi lenne a hűtóbe, ha nem kaja, és legyintettek többször. Akkoriban kötelező rutin volt a túrkálás de alapvetően azt nézték nem bújt-e el valaki.
De állítólag volt aki rosszabbakat tapasztalt, kekeckedést, ilyesmi. A nyers húsra nagyon ugrottak, de gondolom a túrista nem vitt ilyesmit.
Inkább a határmenti csencselésben fordult elő.
Viszont a jugó konyak (amit ma elég fenntartással kóstolná-inná meg az ember) piszokul jött... Műital volt, de olcsó és kereskedelmi cikké vált, meg sokfelé fogyott. Pl a mozdonyon hoztak át kb. 1000 (ezer) üveggel esetenként. A Lada Niva erősen emelte az orrát, ha tele volt...