Sziasztok! SEGÍTSÉÉÉÉÉG! Szűrő kicserélve, tank átmosva, kiganézva. Reggel az autóm csak hosszas indítózásra indul (Kb 6-7 mp), olyan mintha nehezen kapna üzemanyagot. Utána viszont ha beindult sokkal könnyebben lehet újraindítani, de így se nem tökéletes. Hibakód semmi se nem van. Nincs valami bizgentyű ami elengedi a benyát vissza a tankba? Opel Meriva 1,6 8V 2003 évjárat z16se mocikód. Előre is köszi!
Opel Zaira 2001-es Y20DTH Tudja valaki milyen tömítés van a porlasztók és a hengerfej közt azon a részen ahol a nyomó csatlakozik rá. Kiszedték a porlasztókat és most meg folyik a motorolaj végig szívósorra. Esetleg egy ábra erről a részről.
Akkor ez a megánnál se hiba? Álló helyzetben szép lassan lemegy majdnem padlóig a fékpedál. Menet közben meg szinte csak gondolni kell, hogy "fék" és már nyalja is a szélvédőt a bátor bekötetlen utas.
Van egy Peugeot 406 2.0 HDI autóm és ezzel kapcsoltaban lenne egy kérdésem:
1500 Km -el ezelőtt vezérműszijjat cseréltem benne és most a napokban ránéztem, hogy minden rendben van e. Szépen a helyén fut viszont lehet hogy kicsit feszes mert a felirat már kezd róla kopni. A szíjjat kb 70 fokra tudom elfordítani a vezérműtengely és pumpa közt.
Szóval nem feszes túlzottam a szíjjam? Hogyan tudom beállítani a megfelelő feszessége, mennyit tudjak rajta forítani vagy esetleg más módszer? (tudom hogy szíjfeszesség mérővel kellene de sajnos ilyenem nincs)
Hogy milyen motor, az nem játszik, az ABS a lényeg. Állva simán lehet padlóig nyomni, ha menet közben nyomsz rajta 3cm-t, lefejeled a szélvédőt. 2005-ös a szóban forgó Swift, ezekben a diesel sem ritka!!
Köszönöm a segítségetek. Még van 1.5 hónap vizsgáig, addig kitakarítom a fékeket elöl, meg még úgyis lesz karosszéria munka:( A lengéscsillapítók eredményei is jók?
Az első féket azért meg kéne nézni, 20% az engedélyezett eltérés... Esetleg egy tárcsa, betét szabályzás beleférne ha még nem cserés. 2-3E Ft-ból megvan.
A guminyomáson javithatsz ha leengeded 1.8-ra vizsga előtt, de igy se rossz.
Még annyit szeretnék kérdezni, hogy megéri-e kicserélni a termosztátot akkor, ha alapvetően minden jól működik, nyáron semmi nem melegszik túl, csak télen már egy kicsit lassabban melegszik fel a kocsi, mint régebben. Vagy nem éri meg vele foglalkozni, mert a gyári 11000 Ft? Pont termosztátból félnék beletenni utángyártottat.
Sokat számít egy ilyen "kicsit lassabban melegedős" termosztát a fogyasztásban, ill. a motor életében?
Jó, azért ez egy 2002-es kocsi, remélem mondjuk 3x átmosás után nem marad benne sok dzsuva. Inkább évente lecserélem a hűtőfolyadékot, és akkor hosszabb távon nem lesz gond.
Sziasztok! Segítsetek légyszi. Ma volt a kocsi fék és lengéscsillapító mérésen, mert közeleg a vizsga. Ezekkel az értékekkel megfelel a vizsgán? A mérési eredmények
akkor újra... tehát, ha álló helyzetben, de járó motornál taposom padlóig akkor a következő fékezéskor érzem hatásosabbnak. (mint már írtam is) valamint szintén álló helyzetben, szintén járó motornál ha fél útnál tovább nyomom a pedál akkor adja szuszogó/sípoló hangot.
álló helyzetben, járó motornál, pl. piros lámpa. a fékpedál nem változik, a fékhatást érzem kicsit jobbnak. de mondom, ez lehet, hogy csak hallucináció.
""ha nem megoldható hogy egy kerti slaggal átmossam? ""
akkor nem ér semmit az egész
A csöveket (amit lehet) le kell szedni , és slaggal kimosni . Kb 1 órát ell lehet vele játszani. Akármit töltessz bele a leeresztőn nem jön ki minden dzsuva.
A hűtő tisztító csak ezután menjen bele, deszt vízzel és kb 15p járatással. Utána lehűl és ujra slagolás. Ez a tuti
fékpedál fél állásnál tovább nyomására az utastérből szuszogó-sípoló hangot hallani. valamint álló helyzetben padlóig nyomás után a következő fékezésnél jobbnak tűnő fékhatás. bár ez lehet, hogy placebo.
"". Mondjuk a motoron látni/érezni, hogy nem jár egyenletesen, ""
ezér kellene szhézagot mérni , v ha hidrós akkor én meleg motornál ( ha kivitelezhető)
szoktam kompressziót mérni . 1enként beteszem a mérőt , jár alapjáraton 3 henger a 4.et mérem és így kitudom szűrni ha 1 hidró kitámaszt Ha hülyeségnek hangzik akkor ki kell próbálni . Nekem be szokott jönni.-)
A kompresszió v veszteség mérés ezt a hibát nem hozza
Én alapvetően azt nem értem, hogy ha valamely szerelő elmegy autóért házhoz (azaz elvileg fel van készülve szállításra), az miért nem trélert húz maga után? Miért vontatni akarja az autót? Beállt fékes autót is így visz haza a műhelybe?
Itt most arról van szó, hogy egy autószerelő nemtudja hogy vontatunk automatát, megkell kérnem mérjen már kompressziót ne csak találgasson, azt meg tudják már nélküled is hogy milyen autóról van szó.
Azt nemértem miért zavar téged az évjárat, nem lehet rendbe rakni?
a korretség kedvéért azt uis tedd hozzá hogy egy 88 as kocka swiftről van szó aminek ismeretlen az előélete és olcsón vetted szvsz ne csodálkozz hogy még a torka is véres
illetve nem véletlen volt az amit leírtunk a swiftes topicba neked
Lenne egy kezdő kérdésem: Hűtőfolyadék cseréjénél hogyan a legjobb átmostni a rendszert, ha nem megoldható hogy egy kerti slaggal átmossam? Töltsem fel desztvízzel, és járassam 5 percig alapjáraton? Esetleg x2?
Azért aggódom, hogy ha nincs benne fagyálló, akkor nincs mi kenje a vízpumpát. Vagy 5 perc alapjáraton nem lesz semmi baja?
Ja a Focus. Azt mondtam, a bakok rendben, pedig mint kiderült, mégsem. Bocs!! Kicseréltem az alsó kitámasztót és a rezonancia megszűnt. Ránézésre pedig kutyabaja a réginek, a kisebbik szilentje valamivel keményebb mint az újnak. Mondjuk a motoron látni/érezni, hogy nem jár egyenletesen, de kasznit most nem rázza.
""esetleg csak cam ult vontatva 900 km-et egy xaros R9-ben... :)) "
Dejo storry volt. :))
~ Pentek hajnalban zorget ál bratyo.. hogy lerobbantak r9-el valhol nemet-svajci hatarnal, s hf tomitest kell cserelni..
induljunk hát.. :)
2-3 d.u kornyeken kierunk.. hf le.. alu ragadas nyomok hengerben,.. ez nem jo..
De rakjam ossze uj hf tomitessel. hátha alapon. :))
osszerak.. dol a fust orran szajan. nem uzem kepes.
Kotelre rak.. helyzetjelzok elorol kiveve.. elottem egy szivo 1.6 D opel huz. /ejjel van /
masnap du 2 kornyeken haza erunk, du 4 korul haza visznek.. .. alszok, de elotte anyamnak szolok.. 9-kor keltsen.. mert szombati diszkoban jelenesem van.
Felriadok.. fel10.. anyam nem keltett... puccba vagom magam.. faluba le.. sehol senki ..
"golyo baratunk nyugodtn aludna, ha nem parazna tul, pl a valto reszt."
Hááát, kérdés mennyit és milyen sebességgel vontatták, azt a siklócsapágyas váltót nem illik sokat vontatni olajnyomás nélkül. Márpedig álló motorral nincs olajnyomása a váltónak, így kenése se.
Ez a szimpi.. ez eset fuggvenye nem ? van akinek a szakallas tetszik... s van akinek a baba arcu...
Ne igy szimpizzunk mar... meg ha cam baba arcu is.. :D
uveggolyo eseteben passz a felallas.. deha azon hoborog hogy nem N-ben akarta huzni.. hat az nem feltetlen minosit.
de baja valtonak nem lesz.. / nem tudjuk mennyi a tav.. de kocsit huzni nem szoktak sokaig.. esetleg csak cam ult vontatva 900 km-et egy xaros R9-ben... :))
Élő példának: Kaptam egy csodás tv-t ajándékba, hibásan természetesen. Elvittem az újpesti tv-szereldébe, krapek ránéz és mondja mi a baja. Annyira nem vagyok hülye hogy ne tudjam azt ha nagyfesz van akkor nem a sortrafó rossz. Fogtam átvittem egy kisöreghez ki kedvesen elmagyarázta hogy ő már ilyen nagy dögökkel nem foglalkozik,de ha van kedvem cseréljek ki benne egy ic-t. Adott egyet 3800Ft-ért, hazajöttem kicseréltem azóta tv mükszik. Szerinted meglátogatom mégegyszer a szervízt?
Melegen okés, csak az első indítás után csattog amíg át nem járja az olaj rendesen. Meleg motornál egyáltalán nem csinálja, szép hangja van. 30-40 perc leállítás után, újraindításkor max 2-3 másodpercig kattog, után megint jó. Nem lenne ezzel nagy baj, csak nekem olyan autóm volt eddig ami sose adott ki szelephangot(csavaros francia teknika). Így nehezen viselem reggelente a zajt.. Ha 5W40et raknék bele az nem túl vékony ebbe vw 1.4esbe?
A néphitekkel ellentétben ez esetben a viszkozitásnak kevés a jelentősége. Az a baj, egy vagy több hidró visszaengedi az olajat a benne lévő szelep hibája miatt. Álló motornál legalább 2szelepet / 16V-nél 4-et/, emel a veztengely, azaz terhelt a hidrotőke és a nem záró szelepe miatt lassan visszafolyik belőle az olaj. Indításnál addig csattog, amíg ezt az olajat pótolja az olajnyomás. Az "álló" tőkést gyorsabban, a mozgó tőkést lassabban.
Jó, csak ugye a szerelő nem csak az autókkal foglalkozik, hanem az autó gazdáját is kéne, hogy tudja kezelni. Ha nem áll neki háborogni, hanem kedvesen mosolyog egyet, most golyó barátunk is nyugodtan alhatna.. ;-)
"" motor kenésének szempontjából a 80 celsius fokos olaj lenne a legjobb már inditáskor. Ez elég hig ahhoz, hogy gyorsan és biztosan kenjen mindenhol."
igy van. :bologat. mert jo idezet.. ezek szerint a 0w-s olaj a legjobb.:)
viszont olajviszkot mint tomito elemet sem szabad elfeledni..
Szval a facomat.. kopott motorba jobb a surubb. :P
Hidrot meg kikell ganajolni.. /ha olajnyomas rendben.. s mitol ne lenne / , vagy kikell cserelni,, mert nem zar a nyomastarto golyo .
ugye, ne mar az olajszuro tartsa meg az olajat egy hidroelemben...
A motor kenésének szempontjából a 80 celsius fokos olaj lenne a legjobb már inditáskor. Ez elég hig ahhoz, hogy gyorsan és biztosan kenjen mindenhol.
Ezt a hatást hideg motornál a minél kisebb hidegoldali viszkozitással lehet elérni, tehát minél kisebb az elején az xW-40, pl. 0W-40 annál kevésbé sűrű, (annál higabb) már hidegen is az olaj. És annál drágább... 4-5 liter jófajta ilyen olaj 14-16E Ft.
Ha melegen is csattog a hidrotöke, az lehet, hogy koszos vagy kopott vagy nincs megfelelő olajnyomásod.
A koszosságát max motoröblitövel lehet javitani a helyén, vagy kiszerelve jól átmosogatni valami brigéciol, benzin, petróleum, féktisztító és társaival, majd puhára kinyomkodni őket satuban.
Leadtam ma szerelőnek a Swift-et(pontosabban elhúzta, felhívtam a figyelmét, hogy automata és csak óvatosan, teljesen fel volt háborodva mert N-be kell tenni és kész na mindegy lehet már váltóm sincs) este hívott is, hogy szerinte az egyik hengerben nincs kompresszió(fekete az olaj és szerinte a kipufogógáz jut bele az olajba azért, én megkérdeztem hogy nem lehet, hogy csak régi az olaj?) és alapjárat(karburátoros) sincs de tuningol( alapjáratot tuningolni kell vagy elcsavarni egy csavart?) rá egyet és visszaadja, én megkérdeztem, hogy és mit csinálok vele elviszem egy rendes szerelőhöz aki meg is csinálja és egyáltalán mért kompressziót vagy csak találgat?
A válasz: Ja hát mérhetek :)
szerintetek van benne valami amit magyaráz? vagy csak próbálja megmagyarázni miért fog lehúzni?
Holnap okosabb leszek ha visszakapom, masem alszom már.
Jó estét Uraim! Segítséget kérnék! A6 2.5 tdi AKN -NÉL G80 tűlöketjeladó hibát ír a technika! Ha széthúzom a barna stekkert mit tudok mérni a jeladón? Ellenállásmérő szerint szakadt. Jól gondolom hogy rossz?
Friss Castrol 10W40 sűrű lenne? OLajszűrő is új, az első röffenéskor elalszik a lámpa is. Megfordult a gondolat hogy 5w40 kéne bele, de azzal meg lehet hogy mégjobban kopogna.. Megkérdeztem egy szerelőt is, mondta hogy "ezek ilyenek" akár új koruktól is
Az kopik folyamatosan, csak nem mindegy milyen mértékben (olaj). Annyit kopik amig odaér az olaj inditáskor. Jó esetben alig 1-2 mp, függ az olajszűrőtől is, van-e benne visszacsapószelep. Lényegében ha elalszik az olajnyomás lámpa, akkor elvileg már mindenhol van kenés.
Más kérdés, hogy hidegen csattog a hidro ha kopott, sűrű olaj nem tudja bejárni olyan hamar.
A termosztat tuti jo, azis jo ami rajta volt meg a mostani is jo, a fiat termosztat eleve hulyen mukodik az also csovet szabajozza tehat a melegviz zart termosztatnal is reszben eljut a hutoig... a csoveket mivel gumi rovid ideig meglehet fogni.
Nem volt lancszakadas, a gazdi azt mondta ( a szerelo mondta neki), hogy az osszes dugattyun szelepnyom van. Valszeg ezert volt valami szelepleszakadas ami hazavagta a dugattyut... Vezerles atugrasra gondoltam ezek hallatan, de meg olyan is forog az agyamban, hogy mi van ha az adott hengerben beszart az injektor es hugyozta befele a gazolajat amit ugye cseppfolyos halmazallapotban nem lehet komprimalni.
Sziasztok! Lancia Phedra 2.2 JTD autóm van, most volt katalizátor tisztításom és ezt a két hibaüzenetet írja ki: 1. ESP/ASR system faulty 2. Depollution system faulty. A szervízben kiütötték a hibakódot, de 20 km után visszajött. Mi lehet a hiba? Hova forduljak segítségért? Elóre is köszi
,,Nem melegszik,, pedig elég jó a szigetelése:-))) A termosztát zár a blokkban, mert így elnézve.................? A csövek melegedéséből lehet következtetni. A hüvely hiány még elfogadhatónak látszik, a kihordási idő + majd elválik:-)
Adott egy Fiat tipo 1,9D par napja elkezdte melegen benyomni a gazt a vizbe mondom ategett a tomites vagy HF repedt ,leszedes utan latszott hogy retek modon volt osszerakva lese volt rendessen taharitva a blokk ugy raktak ossze ,javithato ez meg, vagy megy amig megy es kell uj motort vennem?
Most mint latszik szepen meglett pucolva osszelett rakva most jo is ,de hosszutavon nemtudom meddig lesz jo.
(Ha itt van az a pécskornyeki szerelo aki ezt anno csinalta irjon felkeresem a trogert)
Ezt leszamitva kocsi jo kevesset fogyaszt viszont nem melegszik, termosztat csere + teszteles utan se akar 75fok fole menni a viz (homerovel ellenorizve) huto 80%-a levan takarva meg nyaron is, nagy emelkedon nehezzen felkuszik 90fokra de ha vege a dombnak rohamleptekbe visszahul... ezzel lehet kezdeni valamit?
én már próbáltam sok kocsin , van amelyiket tök jól kiolvassa, és persze van amelyiket nem a gyári progiján van régebbi opel, illetve alfa opció ami jó mükszik
hat a padlizsanlilanal nem tudom mi a helyzet, de nekem ugy remlik, hogy az lehet rakni. De tovabba ugy remlik, mintha roncsolas nelkul szetszedheto lenne.
(de bevallom en duplaventis (ekszijas) audi 80-ba akartam Golf3 ventit rakni. mivel elszakadt mar szetszedesnel a szij, ha jol emlekszem a lapatot sem raktam at)
A klimakondenzátort, illetve a hűtőt elöl egy dupla ventilátor hűti. Van egy 3 vezetékes csatlakozója, ami a test, gyorsfokozatú ventilátor, lassú fokozatú ventilátor. A lassú fokozat nem megy, csatlakozóba belemérve jön az áram, másik motort rádugva megy a lassú is. Magyarul a motor lassú fokozata kukás, de a klimához meg kéne.
A két venti közül csak az egyiket hajtja motor, a másikat a venti keréken levő pici ékszij hajtja meg.
Namármost én a motor cserélném. Kaptam egy Golf 3 motort ventivel, viszont nem ékszijas.
Át lehet tenni a Passat kerekét a Golf motorra?
Addig nem szedném szét, mig nem biztos, ha nem akkor szerzek odavaló motort.
Újabb hiba jött elő a Ford Escort 1.3-on. Eddig is érintkezés hibás volt a bajuszkapcsoló, tehát, be-be villant a fénykürt indexelésnél, de viszont most sikerült azt tapasztalnom, hogy egyszerűen behal minden elektromos berendezés tőle. Se az ablaktörlő, sem az elektromos ablak nem megy ilyenkor, csak a balra index, viszont ha az megy, akkor a többi elektromos dolog is megy, olyan, mintha csak ekkor folyna át rajta áram. Ami jobban megijesztett, hogy egy kis füst is előjött a bajuszkapcsolótól. Hozzáteszem, hogy valamikor meg minden rendben működik.
Gondolom teljes bajuszkapcsoló csere, vagy lehet más?
Jó reggelt Uraim!!!! Rögtön 1 kérdésem lenne. Opel x16xel egy állandóan leragadó egr (égéstermék miatt) ha levakolnám az ecu észre veszi vajon? Az egr működne visszajelzést az ecu kapna csak a kip gáz nem áramlik.
nekünk valami motortéri kábeltkötegtöréstől produkált ilyent a gép. kurvára nem bírtunk vele mit kezdeni oszt átpakoltuk a fordosokhoz, hogy itt van, basszátok meg. még vissza se értünk a telepre, amikor utánunk telefonáltak, hogy megbasztuk és jó lett. :))))))) mondjuk csak jövő héten jutok hozzá, hogy megkérdezzem, mi volt a gond, de ha negyed óra alatt anyagfelhasználás nélkül sikerült rajta úrrá lenniük, akkor az nem lehetett valami bonyolult probléma, csak nem találta meg a villanyreszelőnk.
Manapság a japán se tud, valamikor meg az európai is tudott. (az ezüst szellem legendája :-P ) Hosszú lökettel, karburátorral, eurosok környezetvédelem nélkül nem kunszt. :-)
Japo autot meg ne merj Fordhoz, mert ez alapveto hiba.. :))
Európai autókat emlegettem, nem feltétlenül Fordot.
Ez csak amolyan elmélkedés volt, hogy a kisméretű csavaros észjárású japán mérnök tud olyan motort építeni, amiben egyformák a munkaütemek, az európai meg nem:-)
Dolgozik egy srac.. muszaki teszter.. es autoszerelo.. papirja van mindkettorol.
Ma felkotott egy akksit toltore.. ora mulva jar tolto kornyeken.. majd hangossan ordibal fonoknek.. hogy kell uj akksi. mert a tolton levo az xar... mert jonnek belole a buborekok..
Tegnapi Forddal/alapjáratstabilizálással kapcsolatosan eszembe jutott valami.Az "okos" európai autógyártók úgy próbálják minél simábbá tenni az alapjáratot, hogy a gyújtásidőpontot változtatják, mivel így akár munkaütemenként is le lehet reagálni az eltérő szöggyorsulást/fordulatszámot, az alapjárati motornál sokkal gyorsabban.
A világ legszebb négyhengeres alapjárata viszont a kicsit öregebb, forgóelosztós japán autómotoroknak van...és ott a gyújtásjel az rezzenetlenül áll, ahova állítod:-DDDD
De neha meg bolondul, s akkor mar csak inditozas kozben,, es utan pofog rovid ideig 2-3 henger. .. majd nagy kopogassal leall. Gazra nem reagal , gazpoti/k/ mukszik.
Aztan gondol egyet... es szalad megint tovabb rendessen. :@:@
/folytoszelep van ebben a xarban ? /
Onindito kuka rajta.. hatalmas aramot vesz fel.. es inditozas kozben ez latszik is veztengo jelen, /injektor jel ertelmezhetetlen / .. rail nyomas jelen.. ez utobbi ennek ellenere hozza a jo erteket, /~1.3V / de inditozas kozben ez is akksifesszel szinkronban "dadog" .
Kap masik oninditot... de esetleg tipp hibara ?
/semmi doksi nincs ehez a xarhoz, de vegulis Cr.. mi kellhet hozza.. :@ /
Az ELM327 mint "univerzális" interfész, gyakorlatilag mindent tud, csak nincs hozzá program ami ezt képes lenne kihasználni. Vagyis nem sokra jó. A programok többnyire az EOBD szabványosan kötelező részét, vagyis a 2001-től gyártott benzines és 2003-tól gyártott diesel motorok környezetvédelemmel kapcsolatos részét tudják. (kivéve amikor mégsem) Hibakódokat és néhány élőadatot lehet vele olvasni, de ez is program kérdése. Amit ezeken kívül eddig találtam hozzá, az a FiatEcuScan program. Magyar nyelvűt egyet sem. Ha azok a Suzukik EOBD szabványosak, akkor elvileg a fentieket olvasnia kell. Nem emlékszem, hogy Suzukival próbáltam volna.
Sziasztok! Segítsetek!!!! Benzintankom tele van dzsuvával, hogyan távolíthatom el belőle rendesen? A tankot leszereltem. A kocsi egy 1,6-os meriva. Segítsetek! (Hogyan kerül fémrészecske, (nagy darabok) a benzintankba, úgy hogy csak kúton tankolok háznál nem??????)
Ha kikötöd, azzal nem jutsz előrébb, az egy duplaérintkezős kapcsoló, ahol az kapcsolók egymással ellentétesen működnek. Nem adott hibajelzést? Értelmesen megírt programnak azonnal fel kell ismernie a kapcsolóhibát (kikötést). Nem tudom a Clio hogyan reagál a fék benyomására, de pl. a VW-k ilyenkor nem veszik a fordulatot. Van Renault ami kinyomott kuplunggal nem pörög 2600 fölé. Mondjál már egy motkódot, van ebből is több változat.
Nem ártassz a jobbal neki. Sokkal magasabb követelményeket tud kielégíteni. Abból még nem volt baj hogy nem 165 fok forrpontu "olaj" került bele hanem 195-ös. Fékolajnál se baj ha jobbat raksz bele, sőt inkább előny!
Hali! Bizonyosan! Csak rápillantottam a rajzra meló közben, a legördülőben nem láttam bréket, igy nem is kerestem a rajzon! De.. nem hinném hogy ezek a kapcsolók okoznák a bajt.
Szia Gesztenye! Csak a kuplungkapcsoló csatlakozik a motorvezérlőhöz a rajz szerint. Szerintem inkább akkor van szerepe amikor váltassz, nem engedi az ECU ilyenkor leesni a fordulatot alapjáratig, igy könnyiti a kapcsolást és csökkenti az emissziót. Pld. Fordnál tapasztaltam, hogy ha fékpadon forog, és benyomom a kuplungot megnő a motor fordulata. Annyit még esetleg megnézhetsz hogy a MAP-szenzor rendesen tömitett-e.
Tegnapi kérdésem kicsit tisztábban:-) opel combo 13cdti ismeretlen előélet:-)
olaj szint + 5cm . ( bele ment a gázolaj.) Fehér füstcsíkot húzott majd leállt. 1 csúcs résolajánál nyom 10cm-t a mipolánba . A többinél semmi. Állítólag 1 hónapja volt a nagynyomású szivattyúban O gyűrű csere. Hiba kód semmi.
Érdemes ezzel foglalkozni v vissza a feladónak,? vagy esetleg ez tipushiba?
Lehet ezt a szivattyút házilag tömítgetni ? (annyit kellene rajta csinálni , h eltudja vinni a kereskedésbe)
Márkaszervizben volt diagnosztikán, nem láttam a monitort, így nem tudom, mit csináltak vele, de szerintük minden rendben. :-/
Olvastam valamit, hogy a kuplung kiengedésekor rövid időre elveszi az üzemanyag mennyiséget, hogy rángatás nélkül el lehessen vele indulni. (csak ez lekapcsol vagy 30 lóerőt, a 68-ból :-) lehet, hogy e funkció környékén van valami elrágott vezeték.
Figyeli ez a clio a fékpedált? 1,9 dci-nél írták, hogy a fékpedál jeladó volt szétmenve, és az hasonlót produkált. (benyomott kuplungnál nem vette figyelembe a fékpedál jeladó jelét) Létezik az, hogy fékpedál benyomásakor elveszi a motortól a kakaót? (ugyanígy 1.5 dci megán nem veszi el)
A féklámpát ugyanaz a kapcsoló vezérli, ami a motorvezérlőnek adja a jelet a fékpedál helyzetéről, vagy van erre külön szenzor?
Köszönöm mindenkinek, aki foglalkozott/foglalkozik a kérdéssel!
Szia Gesztenye! A Renaultal kapcsolatban:Amikor ellenőrizték csak hibakód nézés volt. vagy élőadat is? A MAP vagy MAF hibát nem mindig irja be! Azért egy nyomon el lehet indulni, a kuplungkapcsolót müködtetve megjavul mint irod. Ennek az áramköre hogy kapcsolódik a fontos beavatkozókhoz, jeladókhoz ? Élőadatban látni esetleg hogy mi változik kuplungoláskor. Szerintem ilyen kevés kilóméternél nem kormolódhat el, három dolog elektromos oldalról amitől hiba van, de nem biztos hogy van hibakód. Légnyelés (szivócsőnyomás) gázpedál jeladó, üzemanyagnyomás (szekunder oldali). Mechanikus hiba talán kizárható, ha ez a kuplungkinyomás-javulás dolog valóban működik. De ez is ellenpróbázható, ha lehúzod a kuplungkapcsolót ! :-) Szerintem!
Félmelegen is ugyanannyira ugrál, mint melegen?(ha igen, akkor nyilván nem ez lesz a baja)
Ha szabályosan ugrál(mint a Lada , ha nagy volt a gyújtási szögeltérés), az szerintem nem jó*.Alapjáratstabilizáláskor szabálytalanul változik a gyújtás, mert az alapjárat is szabálytalanul ingadozik( VW ABD, vagy AEX motorkódnál szépen lehet látni - melegen 0 és 6-8 fok között táncol, összevissza)
*esetleg egy henger sánta, aztán azt próbálja visszahozni?
Több tipp nem jut a fejembe...esetleg levenni a szíjat, hogy van-e köze hozzá?Gyújtásidőpont nem ugrál ide-oda?(szabályos remegést kiegyensúlyozatlanság is okozhatna, de az nem hőfok és terhelésfüggő)
Ha most láncszakadásról beszélsz, a magam részéről eddig Mercedesben csak olyat láttam elszakadva, ami bekapott valamit. A régiek a vákuumpumpa csapágyát szokták, aztán olyan is volt, ami egy benn maradt alátétet próbált "megenni".
A magasabb fordulat miatt is, de amikor már visszaengedi, de még nem meleg, akkor nem, illetve jóval kevésbé rezonál. Kipuflexije van és jó is, szíjfeszítője nincs.
Kurva sok mindent.. tobbek kozt o dolga latni azt is, ha egy sikolas esetleg sok lett.. meg a hf tomitest is o valasztja. plusz vezerlest is o illeszti..
Feszito csere alap ezeknel a motoroknal. /talan Data is irja.. << minden esetben, ha kilett veve. ehez nem kell ragaszkodni.. de hf javitas utan.. sztem alap. /
""A szerelo azt allitja hogy tul sokat vettunk a hengerfejbol es azert van a baj. ""
Lehet igaza, de apja faszat.. hat ezt nem latta osszerakaskor ?? :@
8-10 fullgáz nem dobja ki, mert az állóhelyben való pörgetés az jóval kevesebb kipugázt termel, mintha küldöd...nincs kaja, mert túlforogna a motor(de mégis füstöl, mert fújja le a kipuról a kormot)
Menet közben, ha van turbónyomás+kajcsi rendesen, na akkor tudja lefújni talán jobban, főleg ha más fordulaton is rezonál* a kipucső, mint általában.
CR meg sehova nem megy légtömeg nélkül, tudod Te is.
*próbáld ki, hogy alapjáraton megkocogtatod a kipucsövet egy kalapáccsal finoman, tele lesz minden korommal, vagy azt, hogy befogod a kipu végét kézzel, tartod amíg bírod, aztán elengeded...hónaljig tiszta fekete leszel:-)
Amik átmennek a mérésen, azoknak is be van szűkülve a szívója?
Udv. Mercedes E200 CDI motornal mit tud elbaszni a szerelo, amitol egy hengerfej le-fel szereles utan 200km-el osszetorjon a motor? 270.000km van a gepjarmuben. Nalam csak egy sikolas erejeig jart a hengerfej, semmi egyebb. Osszeraktak, szepen ment es a tulaj elmondasa szerint minden elozmeny nelkul beutott a baj. A szerelo valami "nagy Mercedes specialista" aki sajat elmondasa szerint 20 ev alatt meg nem cserelt vezermulancot, mert nem kellett...na nekem ez mar startbol budos. Mellesleg lancfeszitot sem csereltek az auton. A foszer probalja kenni a szart, csak azt nem vagom, hogy megis mire fel vagyok en hibas amiatt mert elvegeztem azt a munkat amire kert az ugyfel, vagyis egyenesre sikoltam a hengerfejet. A szerelo azt allitja hogy tul sokat vettunk a hengerfejbol es azert van a baj. Annyit vettunk amennyi volt benne, se tobbet, se kevesebbet (hogy ez pontosan mennyi azt nem tudom, meg juliusban volt). A szerelo dolga eldonteni hogy mennyire sok vagy keves az a kulonbseg es hogy milyen tomitest valaszt hozza. A kocsi gazdaja egy bunko zsaru, aki vakon megbizik abban a fasz szereloben.
Focus 1,4 zetec, hidegen egyenletesen megy, bemelegedve egyre jobban rezonál alapjáraton. Bakok jók. Minél nagyobb a terhelés (lámpák/ablakfűtés/légkondi) annál jobban rázza a kasznit, a kormányt fogva "zsibbad" a kezem, miközben a fordulat nem csökken. Van benne 130ekm, de "háborús" körülmények mellett, kartergáz rengeteg, kompresszióvégnyomás megfelelő. Olajat eszi rendesen. Mi a ráktól rezonálhat?
Igen, és szerény is :-) a képeket a v.tengely bütykök fényesre "kopása" miatt raktam fel mer nem vót nyugodt a lelkivilágom:-) Aszt aszondtátok hogy nem az. Szerencsére
"Ellenben a kipufogórendszerbe rakodott korom, ami a zk mérésnél az első komolyabb padlógázra szépen kijön,"
Úgy bizony! Szépen látható a műszeren, ha többször megpörgeti az ember, minden pörgetés után kevesebb a korom. ( persze jó motor esetében! A füstokádókon ez nem segít :-/ )
Persze hogy le.Csak nem a szívó oldalról, hanem a kipufogóról...szerinted ha a flexi drótkefe alig hozza le az anyagot a szívócsőről, akkor a meleg levegő lehozza-e?:-) 409-nek igaza van, ami oda felment, az hajtástól nem jön le.
Ellenben a kipufogórendszerbe rakodott korom, ami a zk mérésnél az első komolyabb padlógázra szépen kijön, és telenyomja a műszert k-értékkel, na az faszán letisztul, ha meghajtogatod az autót - rutinos dízelesek már úgy érkeznek/tek a mérésre, hogy előtte adtak az autócska arcára egy kicsit, ettől harmada lesz a füst, mint előtte.
Komolyabb CR nemnagyon füstöl eldugódott szívócsőtől, mert ha nincs elég légáramlás MAF szerint, akkor nincs kaja se...szvsz.
Gondolom még mindig én:-), na megyek, rakok a tűzre:-(
tiszta hát, mikor tisztitás után fotóztam. Láttad volna előtte.. főleg a deknit. A htőke külön téma(nekem) A pözsómba csavaros, de sose volt hangja. Meg állítva se(120e km), nem nagyon kellett. Ennél megmondom, kissé zavar a kerepelés. de a szerelési könyve is azt írja "az indítás folyamán hallható rendellenes szelepzajok nem utalnak semmilyen meghibásodásra" Csak ha üzemmeleg motornál se hagyja abba. Na mind1 kénytelen leszek hozzászokni
Csak amint emlitetted ezzel 25 ezret mentek olajcsere nélkül, ami azért nem tűnik el nyom nélkül... Karter művelet kb 1 óra + siktömítő kell hozzá. Sztem megéri... mindenki nyugodtabban alszik.
Lehet hogy nem fogom. Az is lehet hogy nem annyira gáz ez a része. Tavaly a pug 106osomról vettem le a kartert és meglepődtem, hogy abszolút tiszta volt! ki tudja..
Értem.Tempomat nincs,rádió nem gyári,légkondi nincs használva,motor,abs-el lehetnek miatta problémák?Illetve vissza dugás után is megmaradnak a hiba jelzések?
"A motor kulturált járását szolgáló szenzor, mely a kuplung működtetéséről tájékoztatja a vezérlőegységet. Kuplungolásnál rövid időre lecsökken a befecskendezési mennyiség, így a pillanatnyi rángatás elkerülhető."
Még egy érdekes dolgot figyeltem meg. Mi köze van a kuplung pedálnak ahhoz, hogy milyen a motor gázreakciója. Kiengedett kuplungnál lusta, mint a dög, benyomott kuplungpedálnál meg harap rendesen, ahogy kell. (a váltó nem szorul, mert egyenletes motorfordulatot tartva mindegy neki, hogy be van nyomva, vagy ki van engedve a kuplung)
...vagy én vagyok hülye, és ez így kell, hogy működjön? ...de mééér?
A márkaszerviz diagnosztája azt mondta, hogy minden szép, és boldog. Ez ilyen...
Áprilisig még garis. Addig nem nagyon merem bontogatni. Elviszem egy másik márkaszervizbe, vagy Zoltánhoz... csak Ő 200 km-re van tőlem. Közelebb (Keszthely környékén meg nem ismerek értelmes+rönós szerelőt)
Igen, az a Zoltán nevű kolléga intézte. Ha dobsz egy mélt, válaszban küldöm a számát. (vagy tán már el is küldtem) Általában a "reménytelen" autók szoktak eljutni hozzá, de valahogy mindig megvarázsolja. :-)
Üdv!Segítséget szeretnék kérni abban hogy az 1.6 16v motoros Toledo 2-nél hogyan lehet kikötni legegyszerűbben a kilóméter órát(nem rosszra gondolni:):) Gondolom ugyanaz mint a golf 4-nél,ezért írtam ide nektek,a seat forum halott. Köszi előre is.
Próbálgattam megint a cliót. Első indítás után, hidegen viszonylag jól fogadta a gázt. Pár percet ketyegett, míg kiálltam vele a műhelyből, majd leállítottam. Utána akárhányszor is elindítva mindig ugyanolyan, mint tegnap. Pedál padlón, majd egy másodperc múlva a motor is elkezd szép lassan felpörögni. Mi "cicceg" halkan a légszűrőház környékén akkor, amikor lenyomom a gázpedált, meg amikor visszaengedem? Próbáltam, hogy 1500-as fordulaton tartom gázpedállal. Kb. másodperces intervallumokban 50-100-al esik a fordulat, ekkor kicsit élesebb (dieselesebb) hangja van, majd megint kisimul.
olaj szint + 5cm . ( Fehér füstcsík majd leállt.) 1 csúcsnál nyom 10cm-t a mipolánba . A többinél semmi. Állítólag 1 hónapja volt a nagynyomású szivattyúban O gyűrű csere.
Érdemes ezzel foglalkozni v vissza a feladónak,? vagy esetleg ez tipushiba?
Hát én úgy gondoltam, a karter takarítás után teszkós olajat gondoltam a mosóolaj szerepére, majd valami jobb 10w40est rendes olajnak. De az is lehet hogy visszaöntöm azt amit takarítás előtt leengedek, öblítő adalékkal kiegészítve. Persze csak ha nem telítődött el trutyival
Akkor vedd le a kartert is mielőbb, és takaritsd ki amennyire tudod. Azt javaslom, mivel a motort nem akarod emiatt szétszedni vegyél legalább 3-4 doboz STP Engine Flush motoröblitő adalékot (az ára 1000-2000 Ft).
Vagy ha igazán preciz akarsz lenni keress kimondottan mosóolajat, ami motorba való, (benzinkúton, autósboltban) ez drága lehet 6-8 Ezer Ft, de kifejezetten erre a célra való.
Saját tapasztalat, hogy az STP is beválik.
Motorolajat ha jól láttam most cserélted, ehhez is nyugodtan hozzáöntheted, de a max szint fölé ne menj vele, kicsit lehet le kell engedned belöle. 2 dobozzal rátöltesz és járatod a motor álló helyben 15 percig 2500-3500-ös fordulaton. A végére eléggé be fog higulni az olaj, forró lesz nagyon!, ne ilyedj meg ha alapjáraton világit az olajnyomás lámpa, ez ilyenkor "normális".
Megvárod mig leáll a ventilátor, leállitod, leengeded az olajat. Utána teszel bele friss olajat, valami olcsó is jó addig, beleteszed a maradék 2 doboz STP-t olajjal a max szintig és újra 15 perc járatás. Kitakaritja a rendzsert alaposan.
ELŐTTE MINDENKÉPP VEDD LE A KARTERT ÉS SZEDD LE A SZŰRŐKOSARAT IS A SZIVATTYÚRÓL, NEHOGY NAGYON EL LEGYEN TÖMŐDVE. BRIGÉCIOLLAL MOSD KI JÓL!
Majd a végén jó minőségű 10W-40-es olajat tegyél bele, ne valamelyik üzemanyag töltőállomás által favorizált olajat, hanem márkásat. Obil 1, vagy Astrol Agnatec ha érted mire gondolok...
Egy idősebb hölgyé volt az autó és nem cseréltette rendszeresen, kb. 25e km-t ment azzal ami benne volt.. Hát ezért ilyen retkes. A kartert is le akarom venni de kéne hozzá egy aknás garázs. Ott talán annyival jobb a helyzet hogy a szivattyún ott a szűrőkosár, a nagyobb darabokat talán megfogja
Hogy ugyanezt-e, azt nem tudom, de próbálkoztam vele. Gyakorolni kell nem keveset, de használható. Nagyon el kell találni a hőfokot, akkor működik, nekem olyan vékonyat mint a sörös doboz eddig nem sikerült, de klímacsövet forrasztottam vele, az jó lett. Megpróbáltam eltörni, mellette törött, a forrasztás nem engedett el.
Karc és berágódás nincs rajta, az (ujjbegyemmel és a szememmel ellenőrizve)csak ki van fényesedve. A tisztitást aprólákosan végeztem(2,5 óra),több tonna rongy, denaturált szesz, benzin és csavarhúzó segítségével.
Tegnap lekaptam a szepelfedelet és ki is takarítottam a deknit meg a vezérmű környékét az olajsártól(vw 1.4). Hát nem kevés olajkoksz volt benne! A HF csavarfejeibe is beült, de kiszedtem. Talán jó hír hogy eléggé pioszkálni kellett hogy kijöjjön, talán nem került a kenőrendszerbe. Ami feltünt és aggaszt, hogy a vezértengely bütyökprofiljainak az a része, ami a szeleptőkét emeli, fényes, mig az a rész ami nem érintkezik a tőkével, valami "bronzszínű" féle. Ez természetes? Remélem nem kopás.. néhány kép tisztitás után:
Egr rendszerben sehol nem latsz kartergaz visszavezetest.. jogos is.. nem olajat/kodot akarnak vissza vezetni... sztem.
viszont karter szuszogo is szivon van. tehat megis meg kapja..
..megis valahogy az egr szelep utan indulnak a kokszosodasok.. s nem elotte.. .
viszont kergetesrol annyit, amit mar irtam is.
itt minden masodik dizel bukik emisszio teszten.
de 20-30 perc autopalyas padlogaz utan a tobbseg at megy..
Ja.. es nezegettem anno.. hogy miert buknak meg... fustcsavaroson csavartam.. de cr.pd.. stb-n mit csavarok ? marad a bontas valahol egr utan... s maradt a megkuldes, mi vagy segit.. vagy nem.. de ha nem... akkor horror a szamla az inlet takaritasrol. .
Szval egy a lenyeg.. lejon az a dzsuva kuldesre.. /megne kerdezd mekkora darabokban.. es mit tud okozni .. tisztaban vagyok vele. :)/
A visszavezetett kipugáz és a kartergáz keverékéből alakul ki a lerakódás. Ha már lerakódott, azt kergetheted bármeddig, nem jön le, inkább még vastagabb lesz, az egyre kormosabb kipugáz miatt. Szerintem!
Ja.. evente van muszaki.. taxi. egyeb cab-nak felevente..
Vosa = KF be akarja vezetni az unios 4,2,2 -es muszakit.. haborgas megy.. ertheto.
rozsdas szar fektarcsa miatt pl nem lehet meghuzni az autot..
nincs csak fekero meres.. fekpedalero meres nincs........................... ez is manual modon... semmi digit, teszter papirra irja mit lat a mutatos fekpadon.. beuti szam.gepbe.. szam ,gep dob valaszt.. jo vagy nem ..
Leng.csillapito vizsgalat szivargasra vonatkozik.. bar jogaban all teszternek meg lokdosni az autot... de ha olajat nem lat... nem huzhatja meg a hintapalintat..csak tanacsolhatja azok cserejet...
Javitottam par autot... min a Mil..es/vagy az Abs,, meg az SRs egyutt aludt el olajnyomassal..
Ilyenkor csak azt szoktam kerdezni a tulajtol.. hogy lengyel, magyar, ukran, egyeb ciganytol vette-e az autot.. :))
/csakhogy az itteni muszaki gyenge ugyan.. de van visszjelzo lampa.. minek ki KELL aludnia motor inditas nelkul IS. .es ezek csekkolasat eloiras szogezi le muszaki teszternek. . :))) /
Egr visszavezetes elsosorban a Nox kepzodes miatt van.. az meg magas hofokot feltetelez.. tehat egr elsosorban NEM akkor uzemel.. mikor nem kergeted. sott, terhelesen jut neki a foszerep.
viszont dolgozik akkor is... mikor nem kergeted.. de ilyenkor nincs mi lemossa.. le tisztitsa szivosor kornyeket.. tehat befog dugulni.
olajat ide keverni.. hmm. nem tudom.. elmeletileg az kenoolaj szeparalva/tomitve van egestertol.. tehat elsodlegessen.. nem ez okoz lerakodast szivoban.. hanem a visszvezetett,nem jol elegetett diesel fuel... minek jo esetben vastag puffcsoben a helye.. s nem szivoban. .
Szerintem.
/itt rendre megbuknak muszakin a dizelek.. s tobbnyire azert, mert szegeny motor nem kap levegot.. ennyi. /
Hf nem sertodik.. Hf egyike azon emereknek.. kiktol cam sokat tanult.
ezert halas. es nem felejti ezt. (bar meg csak tanulja a rendszert. es nem tudja. )
/de itt mas vilag van.. ha auto nem ugy indul mint elotte.. ha Mil gyullad.. akkor szervizbe mennek a tulajok.. .. es nem hajtjak halalra az autot.. mert megy meg.. ./
Ha nem kergeted, akkor több a visszavezetés, ha igen, akkor kevesebb, ez eddig oké - nyilván második esetben a lerakódás is kevesebb.
De szerintem az olaj minősége beleszólhat a dologba, mert nem mindegy, hogy egy t*scós ganét önt bele a user, ami a bolttól hazáig el is fogy, nyilván elégve/visszavezetve/belerakódva a szívósorba, vagy egy jó minőségű olajat, ami ha el is ég, nem képez olyan trutyit, ami lerakódhatna.
Gondolom én - tapasztaltabbak javítsanak ki, köszönöm.
Nem a cr csinal ily problemt,, hanem az osszes EGR-es dizel.. mi nincs utve.
/esetleg cr gyakrabban.. mivel jobban szabalyzott a Nox kezelese. nem tudom.. nem tettem eddig kulonbseget cr. es tdi kozt.. de mindketto beszukul..>> ha kergetve nincs. es ez nem attol fugg. hogy mi olaj lotyog az aljaban./
Engem igazából az oka érdekel...a következményt azt tudom.
Több kipugázt forgat vissza egy cr*, vagy szarabb az olaj minősége(hajlamosabb a korom/kokszképződésre égés közben**), vagy mi?
Mi a különbség egy cr, meg egy ezeréves tdi között ilyen szempontból?
*de a cr magasabb nyomáson dolgozgat, ergo finomabb a porlasztás, jobb az égés, kisebb koromszemcsék képződnek, tehát a kipugáznak is tisztábbnak(kisebb szemcseméretű koromból állónak)kellene lennie
**cr-ekbe olyan olaj kell, aminek esetleges égéskor kisebb a hamutartalma, pont azért, hogy ne keletkezzen lerakódás
Saját kocsiba csak C*strol gtx 10W40 volt mindig, lehet az nem annyira képez lerakódást, ha ég?(olajfogyi 1l/10e km)
...de nem keves drotkefet bactam szet felxi szaron. furogeprol.. es volt szivosor.. min a cigi nem fert keresztul.. /1.7 isuzu ? tok mindegy.. szamtalan. /
nagyon papasan van hasznalva, leszukul ennyi ido alatt is. legalabbis erre fele igen ... /
Valaki árulja már el, hogy a fenébe lehet összekormozni a szívócsövet annyira, hogy keresztmetszetcsökkenés lépjen fel...szétszedtünk-összeraktunk néhány 1,9 meg 2,5 tdi motort, amikben már nem az első 200e km volt benne, azt sose találtunk a szívócsonkban semmitse,(agr nem volt herélve egyiken sem) egy ronggyal kitörölhető korom/olajfilmen kívül...saját tragacsról(1Z tdi) olyan óra szerinti 270e környékén, ami inkább valós 400, levettem a szívócsövet, csak kíváncsiságból, és az égvilágon semmi nem volt benne...az autót néha annyira hajtom, hogy lekormozódik a wg tengelye:-D
:-) Mindjárt kiderül, hogy úgy értettem, hogy előbb meg kell várni hogy könyököljön ki a motor, majd aztán megkeresni az okát, és csak utána javítani. :-P
Káposztásmegyer az a Budai oldal, ugye? Van ott egy piac, meg egy kézi autómosó a Megyeri hídtól a Szentendrei út felé haladva, a hídtól kb. 500 méterre. Ott, a kézi mosó után a garázssorban van egy jó kis szerelőműhely, nézd meg őket.
Hasonló hibajelenséggel volt bajom pár éve pont egy ilyen autóval (is). A tulaj nem foglalkozott vele, hiába figyelmeztettük. Hajtotta egészen addig, amíg teljesen megállt. Eredmény: 1db hajtókar elhajolva, 2db dugattyú, 1garn dug. gyűrű, hengerfejjavítás, 1db szívó, 1db kip. szelep, 4 porlasztó csere, a porlasztók időben való cseréjének elmulasztása miatt, lett a megoldás.
Négyen elmondtátok 4 féleképp és mégsem értem, valszeg én vagyok a gyenge láncszem, bár szerintem jól raktam össze már első nekifutásra is amikor még nem komplikáltam túl.
Volt ennek már automata szívató gondja is(csak tippelem mert hidegen pöcre indul aztán meg változó, hogy napközben hogyan de nem pöcre az biztos), ugyhogy mostmár nem biztos, hogy a gyújtás miatt nem indul.
Az egész úgy indult, hogy kifogyott a benzin(nem útközben hanem leállítottam és a következő indításnál már kevés volt neki) és elkezdtem szerelni, lehet ha simán megtankoltam volna most is megy. :)
Ez van, korrekt szerelő vagy hobbyszerelő akinek Kápmegyer útba esik hogy ránézzen és ne keljen vontatni főleg hogy automata még mindig érdekel.
Clio 2, 1,5 dci-vel van egy kis gondom. 35e km van benne. Piszkosul el van lustulva. Gázpedált lenyomod, nem történik semmi. majd' egy másodperc, amire kezd lomhán felpörögni a motor, aztán még egy fél másodperc után változik a hangja, és kicsit élénkebben pörög fel. Közben szép fekete pamacsot ereget a kipufogón, úgy, hogy a fehér mészkövön 2-3 gázfröccs után látható nyomot hagy maga alatt.
Hali! Had adjak már én is tanácsot!:-) A rajzon látod az egyes hengert, ide dugod az ékszij felőli elsö henger gyujtókábelét. Vele átellenben a váltó felőli (utolsó henger kábelét dugd. Marad két szabad hely, 2-es és 3-as hengereké, dugd tetszőlegesen, és próbálj inditani! Ha megy jól, OK! Ha kéthengerezik, (döcögve jár) ezt az utóbbi két kábelt cseréld fel! Jó munkát!
közben olvasom, hogy automata. Akkor kénytelen leszel valami helyet keresni, ahol tudod előre forgatni a motort. Mondjuk a generátor ékszíjtárcsa... (ujjadra vigyázz, be ne csípje)
A hengerekben nem sorban egymás után van munkaütem, hanem 1, 3, 4, 2 általában. (ha a kocka suzin ez máshogy van, akkor kérem, javítsátok)
A gyertyákat ki tudod venni, ugye? Keress, egy jó egyenes placcot, és ott állj neki, ahol tudod előre tologatni az autót. Kiveszed mind a négy gyertyát, 5-be teszed a váltót, és lassan tolod előre az autót, miközben ujjaddal elzárod mondjuk a váltótól legtávolabbi gyertya helyét, és figyeled, mikor lesz benne nyomás. Egész addig a pillanatig told előre a kocsit, amíg növekszik a nyomás a hengerben. Ekkor állj meg, és nézd meg, hogy a gyújtáselosztó rotorja melyik kábel csatlakozója felé áll. Az lesz az adott henger kábele. Ezt így meg tudod csinálni minden hengernél?
Két dolgot kéne tisztázni, honnan indul az 1-es henger, a másik pedig az elosztófedélen beszámozott pipákat melyik hengerre dugom, szerintem nem nehéz a kérdés, csak én nem értem.
Szia Teljes lelki nyugalommal belerakhatod!!!! Abból még soha nem volt baj hogy nagyobb telep került egy kocsiba, max nyugodtabban rajtafelejtheted a világítást:):):)
Köszi, most jöttem fel a kocsitól, a fedelet nem lehet forditva tenni szerencsére, kipróbáltam úgyis, hogy baloldalról számoltam 1-4 ig a hengereket ilyenkor a kipufogó durrogott, és kipróbáltam fordítva akkor meg a motor torpant meg néha indítózás közben, azt hiszem ennyi volt a tudomány részemről, keresek egy szerelőt szerintem.
Aki tud ajánlani valakit vagy saját magát esetleg újpesthez közel(ha házhoz jönne hab lenne a tortán) az ne tartsa vissza!
Szia Cam! Bizony ezek tények, nem beszélve az elhanyagolt Opelekről, ahol a hengerfej ugy eltömődik, hogy vezérműtengelyt, himbát. tőkét kell cserélni kenéshiány miatt. Szerintem is a mechanikus tisztitás és a gyakoribb olajcsere segit amig a motor kitisztul!
Ha rám hallgatsz, akkor először megnézed merre forog az elosztó. Leveszed a fedelet, indítózik valaki és látod a forgásirányát. Visszateszed a fedelet, kiválasztasz egy tetszőleges kivezetést és beledugod az 1-es henger kábelét (mindegy, hogy a vezmű, vagy a váltó felőlit veszed az 1-esnek), majd a forgásirány szerint, gyújtási sorrendben a többit is beledugod. Indítasz, vagy indul, vagy nem. Ha nem, akkor a kábeleket egyel arrébb dugod. Maximum 4 lehetőség van, legrosszabb esetben a 4. átdugás után be kell indulnia, amennyiben egyéb baja nincs a motornak. Megteheted azt is, hogy holtpontjelre forgatod a motort, megnézed hová áll a pipa, oda dugod az 1-es henger kábelét, majd forgásiránynak megfelelően gyújtási sorrendben a többit. Ha így nem indul, felcseréled az egymással szemben lévő kábeleket az osztófejen. A fedelet általában nem lehet fordítva feltenni, van rajtuk egy helyező "csap", de előfordul olyan is amin nincs, azt lehet fordítva is, de nincs jelentősége, ha fentiek szerint jársz el.
Elektromos szempontból nincs akadálya a 80Ah-ás akkunak, az a kérdés a generátor tud-e annyit tölteni, hogy feltöltse, de valószínűleg képes lesz rá.
Ha szembe állok az elosztófedéllel akkor a nyíil rajta jobbra mutat fentről lefelé ahogy az óra is jár a másik pedig, hogy balfelső 1 jobbfelső 3 jobbalsó 4 balalsó 2 :)
És elvileg akkor 1-est az egyeshez és így tovább? Mert akkor így csináltam legelőszőr józan paraszti ésszel, de így sem indult az autó.( de akkor rosszul volt összerakva még mielött hozzá nyúltam mert a hármas volt rádugva a 4-es hengerre, viszont működött az autó)
meg koll dugni egy erre alkalmas diag cuccal... sott mi tobb.. ertelmezni is kell a latottakat.
Ha ez nem eleg, vagy ketseg merul fel.. akkor konret mereseket kell vegezni szonzorok oldalan.... egyeb eset a manualis hiba kereses... ami viszont proba cseresznye.
én is le akarom venni a szelepfedelet, ha jól láttam csak 3 imbuszcsavar fogja. de ha ki is takarítom, kérdéses marad, mit csinált ez a massza a vezérműtengely és környékével.. szeleprugók, tőkék stb.. Rosszabb esetbe Juthatott-e belőle a kenőrendszerbe
Ha szembe állsz a vezérműszíjjal, a szíjnál van az 1., a seb. váltónál van a 4.-henger.
Az elosztónál ugyan ebből a pozícióból nézve a bal alsó érintkezőnek kéne lennie az 1. a jobb alsónak a 3., a jobb felsőnek a 4. és a bal felsőnek a 2. hengernek.
Az elosztó rotorja, és motor is az óramutató járásával megegyezően, tehát jobbra forog.
Ha mégsem a bal alsó lenne az egyes, akkor le kell venni a szelepfedelet, és pontosan meggyőződni róla, hogy melyik az egyes.
vedd le az elosztó fedelet és az 1es gyertyát, dugj bele dugót lazán. forgasd a motor kézzel és amikor kiköpi a dugót és felér a felső hp-ra a dugó akkor a rotor az 1es forgatás : bal első felemel váltó 5.ben és kerék előre kézzel
Van egy 88-as Swift(kocka) 1.3-as, és a gyújtókábel sorrenddel szívok, valaki elmondaná úgy mint egy hülyének, hogy mithova?
Ha szembe állok a motorral balról jobbra hívjuk 1-4 ig a hengereket akkor mit hova kell dugni ha a sorrend 1-3-4-2(elvileg ez) és az elosztó fedél balfelső érintkezője az 1-es jobbfelső a 3-es jobb alsó a 4-es és bal alsó a 2-es?
Valószínűleg nagyon barom módjára írtam le, kérem nézzétek el nekem és segítsetek :)
Én leengedem az olajat , le a dekni, amit lehet lekaparok ,utána 1-2 liter benzinnel kimosom (patyolat tiszta ahol érem). Benzin leenged , olcsó olajjal átmosom. Ha az olajteknőt is le kell venni valamiért v csak könnyen levehető akkor alulról is kaparok. Nem fizetik + de az idő elmegy vele:-)))
Surun elofordul, hogy lepereg.. ezt nem is vitatom. .
Azt vitatom, hogy ezt valyon a friss olaj okoza-e.. vagy esetleg mas. / pl vez. stilus valtas.. mitom en.. /
mindegy. elhanyagolt service idoknel ez tipikus hibaja az osszes autonak.. s nagy grebaszt tud csinalni.. ez teny.
/engine flush/ motor obitot * szoktunk hasznali ilyen esetben..jaratas/ kergetes .. majd olaj csere.. ha kell 1x, ha kell 2x. ebbol baj meg nem lett... csak azzal, mi mar bajjal jott be.
nekem az a lemezesre száradt szar leoldódott a friss olajtól és félállásban megakasztotta az olajpumpa regulátorát. 25 km után csapágyasan kellett visszahozni az autót:-(((
én levenném a szelepfedelet és kitakarítanám a hengerfejből (nem mosással, kapirgálással) a lehető legtöbbet ebből a trutyíból, esetleg veztengő ki, szeleptőkék kimos.... utána pedig ne sajnáld és cserélj rövidebb időnként olajat, mondjuk 2x egy periódus alatt. sokat fog változni.
Szia Rolad! Egy hasonló felállásban nagyon pórul járt egy emberke, megkimélt városban használt autót vett, a prima olaj és az autópálya lemosta a karterbe az olajsarat, eldugitotta a szivókosarát az olajpumpának. A lényeg, turbócsere lett a vége!
A helyzet az hogy ez elvileg egy 77ekm-t futott motor, de az előző, idős hölgy tulaj nem cseréltette benne rendszeresen az olajat.. A beöntősakpát levéve vastag olajsár van lerakódva a dekni alatt. Ez ki szeretném takarítani, csak nem tudom mi a következménye ha a friss olaj ezt a saras iszapot belemossa a motorba. Okozhat ez motorkopást? Egyébként jó hangja van, meg szerintem a teljesítménye is okés
Sziasztok! Ha gyanús a kipufogótestelés, egy bikakábelt ráfogok a kipufogóra és az akku negetivra, közben figyelem a szondafeszt. ha leveszem a kábelt és változik a szondafesz biztos hogy testgond van. Na de minden becsületes autónak van egy sodrott rézkábel alul a kipufogó meg a test között. Lehet persze a szondamenetnél is átmeneti ellenállás! (háromvezetékes szondáról van szó...
Lámpás módszer se rossz, sőt. Testelésnek a kipufogó adott szakaszát használod, és a tizedik után már a lámpa fényéből látod, jó-e az a test. Pláne a Cam féle 60 wattos égővel, az még a műhelyt is bevilágítja rendesen. :) Persze mérni azért egzaktabb.
biztos, hogy a hidrotokeket hallod? szagold meg a fustot, ha benzinszagu, akkor tul sok benzint kap hideginditaskor es "üt", persze ez nem zarja ki a hidrotokek hibajat, lehet kettos problema is.
természetesen csattognak:-))) ha friss az olaj és így is csinálja, akkor kezdenek eliszaposodni a tőkék. lehet együtt élni vele amíg melegen megszűnik, de csere lesz a vége.....
vw 1.4 60le motornál hidegindítás után van egy kis hidrotőke csattogás, az olaj friss castrol 10w40. Meleg motornál megszünik. Kérdés, természetes ez, vagy nem kéne megszólalnia?
Juteszembe, múltkorában jártam itt egy F astra dízel üza szívócső dugulással, ami csak 2 bár nyomással jött ki.
Az autó tökéletes(DD:-)) volt egész a múlt hétig, mikoris hív a cimbi, hogy megint eldugult.
Furcsállottam, lévén nem ment azóta nagyon sok kilométert, azt is kúton tankolva.Próbaút, és lám télleg nem megy ,3,5e fölé csak kínlódva forog, utána nincs alapjárat, tipikus kevés üza problem.
Alánézünk, és mit találunk a gázolaj szívócsövön?Hát egy szép nagy Z betűt, kb.120 fokban visszatörve*:-), kiegyengettük, az autó ismét megy:-D, ööm...bódottá...
*közben rájött az ember, hogy áttolatott egy földkupacon, enyhén húzósan
Ha rendben van a test, akkor ugyanaz, igen. Éppen ezt akarjuk kimérni, hogy rendben van-e, ugyanaz-e a potenciálja, mint az akkuminusznak. A te kétlépcsős méréseddel nem pont ugyanezt mérnéd ki? De. (Csak persze árammentes állapotban, és úgy végképp értelmetlen.)
"... egyébként még az egyszerű ohmmérés is jó lehet, álló motornál szonda fémház és akkuminusz között, csak ahhoz rendes műszer kell, amelyik megbízhatóan mér 1-2 tized ohmot is. Olyan meg általában nincs."
És ezzel nem ugyanb azt derited ki? Csak bonyolultabban, merrt mit kezd azzal, hogy 20 Ohm az ellenállás? Inkább életszerűbb, hogy mekkora feszültség esik nem?
Golf IV-em van és néha az indítással vannak gondok. Nem mindig de előfordul, hogy többször kell próbálkoznom az elindítással. 2.,3. indításkor a gázt is kicsit pumpálnom kell és ilyenkor kicsit döcögve de beindul. Erős üzemanyag szag és ritkán kisebb kipufogó füst is kíséri. Ismétlem nem minden esetben van ilyen gond, de mondjuk 10-ből 2-3 szor.
Megjegyzés: amikor gyújtásra teszem, akkor van egy halk sípoló hang. Ez kb.4-5 mp múlva megszűnik és ilyenkor szoktam elindítani. Azt megfigyeltem, hogy akkor nem tudom elsőre beindítani az autót amikor ez a sípoló hang nem szűnik meg.
... egyébként még az egyszerű ohmmérés is jó lehet, álló motornál szonda fémház és akkuminusz között, csak ahhoz rendes műszer kell, amelyik megbízhatóan mér 1-2 tized ohmot is. Olyan meg általában nincs.
A lambdaszondád ha 3 vezetékes akkor a kipufogón keresztül kap testet. Előfordulhat testelési probléma, főleg, ha a lambdaszonda és a motor közötti szakaszon van a flexibilis cső a rendszerben. Nagyon egyszerű kideriteni: - Végy egy multimétert. - leállitott motornál, fogyasztók kikapcsolva - akksin mérd meg a feszültséget - akku pozitiv saru és a lambdaszonda háza (csavarrésze, kipufogócső) között is mérj feszültséget, de VIGYÁZZ, a kipufogó erősen korrodált lehet, kicsit meg kell karcolni, hogy valós értéket kapj! - ha nagy az eltérés a két érték között a test a probléma
Sziasztok.Van itt valakinek tapasztalata VOLVO 850 T5 el? Sosem volt volvóm és most lehetne,de eddig francia-bmw-ford vonalon mozogtam,nem értek hozzá,mit kéne megnézni rajta a szokásos dolgokon kivül? Turbo? Elöre is kösz.
Lambda szondát kell cserélnem a kocsimban Tipikus hibák: - a gépkocsi időnként megtorpan, majd nekilódul - normál vezetési körülmények között túl magas a fogyasztás - az emisszió mérés magas értékeket mutat
Ez egy háromvezetékes Lambda szonda.
Ha meglesz az új, akkor azt házilag ki tudom majd cserélni? Úgy értem, hogy a csere után kell e majd valamit állítani pld elektronika, computer vagy valami...... vagy régi ki, új be és próba.
Renault Kangoo 1.9 D kuplungja csúszott, komplett kuplungcsere volt. Azóta nem lehet normálisan elindulni az autóval, mert rángat a kuplung. Csúsztatni nem lehet. Mi lehet a baj? Rossz a vásárolt kuplung szett? (Valeo) Ha valaki tudna segíteni...
köszi! akkor kérdeznék még:-) A múltkor saját autómon történt, hogy hátramenetbe kapcsoltam, de valahogy mégse ment be 'teljesen' a fokozatba(akkor épp nem vettem észre). Engedem a kuplungot, erre furcsa hangot ad a váltó, de az autó nem mozdul. Nem recsegés, de vmi hasonló hang. Leesett, hogy valószinüleg a fogaskerekek nem kapcsolódtak össze. Ilyenkor talán "foghegyen" darálják egymást a fogaskerekek? Azért kibírja a váltó egyszer-kétszer, vagy károsodik tőle?
Nem értelek...vagy én nem vagyok érthető.Nem ugy gondoltam hogy mindenképp csere,hanem :ellenőrzés és ha kell csere. A lényeg hogy jó legyen ,esélye se legyen átugorni ,lefogazni.Az autója használt ,most vette ,a jogsi friss , a kérdésböl következtetve a müszaki hozzáértés még arrébb van...Jótanácsnak szántam ,nem az ördögöt ecseteltem,a kínos igazságot kivántam megelőzni.
Az alkatreszek szama stimmel, megvan mind. A baj szerintem a meretekkel lessz. A boltban vasarolt aluminium csapagyperselyek merethibasak voltak, nagyon lotyogtek a tengelyen pedig abban csak 0,01mm kopas volt, ezert gyartottam bele vasbol, feltoltottem csapagykompozicioval es a frissen koszorult tengely meretere esztergaltattam. Arra gondolok, hogy a mintadarab pereme eleve kissebb mint kene es emiatt jelent meg a hezag. Kipotolom a perem alatt egy tavtartogyuruvel. 409 rajzat meg tanulmanyoznom kell, mert eleg apro es nehezen kiveheto.
Sejtem én, de vw szervizéknél a garis javítás helyett az állásfoglalás kiadása a divat. Kb a 4. ilyenem a 3 év alatt. Csak azt nem értem, minek adnak 3 év garit, ha úgyse boldogulnak vele. (pedig nem is a hülyegyerek az utcáról viszi az autót, a nejem pohu-s dolgozó, mindenütt ismerős, aki intézi) Btw annyit változott most a helyzet, h a kormány kicsit nehezebben mozog (mintha a szervó nem dolgozna annyira) viszont - lekopogom - egyelőre nem recseg. Ami meglepő, mert elvileg semmit nem csináltak az autón hibafeltáráson kívül.
P2100 Throttle Actuator Control Motor Circuit/Open
Allando hibat dobalt, aztan alacsony ohm miatt cserelt masik szelepel javult, de idoszakossan vissza dobja ugyanez kodot.. menetkozben soha.. de leallitas utani inditasnal random modon.
vakum rendszer rendben. jelet megkapja az uj szelep.* .
Mi lehet meg ?
* mikor is kellene dolgoznia ennek a dizel folytoszelepnek ?
"sokszor leffullad az autóval, az károsítja-e az erőátviteli rendszert."
Mint minden rendellenes használat, ez sem tesz jót, a motor "visszavágása" kárt tehet és hosszútávon kárt is tesz a kuplungban. Elsősorban a tárcsa agyrészében. Éppen ezért illik a motorokat kinyomott kuplunggal leállítani.
"DE akad egy bokkeno, espedig az hogy a nyillal jelolt helyen 2,5mm hezag van,..."
Ha ott _valóban_ (!) oda nem kellő hézag van, akkor a vezérmű felőli csapággyal valami nem kerek! Ahogy már írta alább valaki, a tengely a vezmű felőli peremes csapágyra ül, ez a csapágy határozza meg, hogy mennyire lehet a tengelyt előre tolni a vezmű felé. Ha ennyire arrébb van a tengely, akkor a peremes csapágy/csapágyház nincs a helyén. Magát a hézagot a vezérműkerék alatti tömítőtárcsa mögött lévő "támasztó" tárcsa határozza meg, de ennek hiányában sem mozdulhat el a tengely a képen látható módon.
Sziasztok! Merci Vito 112 CDI 2000-évjárat. Kiszerelt müszerfallal érkezett,( a tulaj valamit csinál vele de addig is javitás kell) az automata váltóban hibakód: Hibajelző lámpa szakadás (OK nincs kilóméteróra) Féklámpakapcsoló hiba Féklámpakapcsoló hiba a CAN buszon Jelenség: D-ben nem kapcsol fel. A féklámpa álandóan világit. Kapcsoló ki, szögletes csati, négy pin. Méréskor az egyik pár kapcsolgat, a másik nem. Új kapcsoló. (bolond fejjel nem mértem meg beszerelés előtt!) Ugyanaz a hibacód és jelenség. A váltóról van rajzom, de ott nem mutatja a kapcsoló csatlakozását.Az ABS- nél ott a kapcsoló egyik érintkezőpárja. A motorvezérlőnél nem mutat kapcsolót. Vagy a központi ECU-ba megy a jel és onnan a CAN viszi tovább? Ha Valakinek van infója erről esetleg...Persze az is lehet hogy csak valami banális hiba, csak már késő van :-) Köszi előre is!
Sziasztok!! Tudna nekem valaki segíteni??? Egy Mercedes 208 D kisbusz vezérléséről lenne szó 2400 szívó diesel! Vezérműlánc csere lett csinálva mert sajnos elszakadt. Hogyan állítsam be a vezérlést (adagoló,vezérműtengely,főtengely) hol találok jeleket és mit mihez állítsak??? Ha esetleg valaki tudna rajzot küldeni a magyarázat mellé azt megköszönném!! Köszönöm előre mindenkinek!!
max a rugok a kupplungtarcsaban nem szeretik, kulonben mndegy. Vmin meg kell tanulnia vezetni. Tenyleg rosszabb lenne a nagy gaz es felperces csusztatas. Kettostomegu lendkerek nem szeretne, ha folyamatosan igy hasznalna, de ebben nem hinnem hogy az van
Én nem vagyok szakértő, de ez hülyeség, nekem 4 éves 1.2 -es polom van, 2 féltengelytörésen túl esett. az egyik 3000 km-nél a másik 10000km-nél, kicserélték garancibába és azóta kopog kattan recseg kanyarba gyorsyításkor, tolatásnál... 50000km van benne, eddig birja de kíváncsi vagyok mikor törik elmegint...
legegyszerűbb megoldás, hogy az új volkswagenek szarok mind!!!!!!!!!!!!!!
Szia! A hátsó fötengelycsapágynál kell hézagolni a hosszjátékot. A perem alá kell betenni vagy kivenni megfelelő vastagságú tömitést. Mindez csak akkor érvényes ha a vezérlés felőli csapágy vagy a főtengely támasztófelülete nem kopott tulságosan.
szeretném megtudni, ha valaki (tanuló vezető) viszonylag sokszor leffullad az autóval, az károsítja-e az erőátviteli rendszert. Tesóm vett egy vw polo classicot, és nem bírom nézni hogy kínozza a leffullasztással néha.. Szerintetek 8-10ilyen alkalom kárt tehet benne?
A vezérmű felől van a peremes persely. Ehez fekszik fel a ftengő. Ezután jön az ,,ütközőpersely,, majd a ,,távtartópersely,, sztem az ütközőt hagytad ki
az a baj ,h 1000 éve csináltam és már nem vagyok képben:-(
Szoval akkor hardy tarcsanak hivjak? Mi is a szerepe neki, amolyan lendkerek fele, hogy megtartsa a nyomatekot? De nem csak az a beteg, hanem a gumi is a felfogato bilincsben a csapaggyal (ami vizszintesen tartja a kardanokat). Korbe van repedve, ket ujjal kiforditom. Azt hogy hivjak? Mellesleg az cseredifivel is gaz lett mire hazaert, de az mar szerencsere a haza elott tortent es nem az autopalyan :) Az oldalan levo papirvekony aluminium olajmelegito bemeneti csove kirepedt a hajtasnal es elfolyt a hutoviz egy resze. Utesnyom nincs, ezert csak a tul hirtelen es hidegen hajlitasnak tudom be az okot, igyhat megint a gyar a hibas :P
P.S.: hengerfejtomites mar kiegett neki, szelepezni is kellett, igyhat ezen a szornyusegen mar tul van :) Mar van ra vevo, de ezzel a
ilyent en meg nem lattam foslanderen.. de a kardan neve az propeller shaft. /pop shaft /
heggezd ossze a pi%aba.. ilyen hardy-ra semmi szukseg / sztem /
nyugi van.. ezek utan a kuplung munkahenger fogja magat elfosni../egybe cseres also > felso. tipushibas muanyag xar / es az munkahenger valto oldali tartoja rohad le, meg fiatal ajuton is..
Aztan ha meg nem lett hf tomiteses. akkor majd lesz...:))
ok. varom a valaszokat a polakrol. ----------------------------------------------------- Ujabb fejlemeny van azzal a szemetdombra valo Landrover Freelander-el kapcsolatban. Kerult ra masik difi, erre kiderul, hogy a kepen lathato kettomegu ropsulyban meghallt a agumi es szinte szetesett (a keskenyebbik jobbrol) es a jobboldali felfogato/megvezetoelem is halott, valszeg ez nyirta ki a difit is szep lassan. A kerdesem az, hogy hol lehet ilyeneket kulon vasarolni es hogyan hivjak oket eggyaltalan?
Nyomozok. de english nyelvteruleten keves talalat van polak 126-ra.. :D
viszont ha jol emlekszem, az vezerles oldali bedugos fotengo csapagynak van ilyen axialis felada.. es nem lehuzott ekszijtarcsa anyaval kottyanhat a fotengo tengely iranyban.
/probalom rendbe tenni az elobbi botlast.. de sztem jobb lett volna, ha csendben maradok. :) /
Udv. A kepen lathato egy haverom kispolszki motorja alulrol ami most lett felujitva, DE akad egy bokkeno, espedig az hogy a nyillal jelolt helyen 2,5mm hezag van, ami arra enged kovetkeztetni, hogy a fotengelynek ugyanennyivel jobbra, vagyis a valto fele kellene eltolodnia. Ugyanez a kulonbseg megmutatkozik a hajtokarok poziciojaban is a dugattyu belso sonkaihoz viszonyitva, ebbol gondolom, hogy valoban el kene tolni jobbra azt a tengelyt. Mivel a kocsit nem osszerakva vette, hanem vodorben igy felmerul nehany kerdes a dologgal kapcsolatban: - a baloldali oldalcsapagy vastagsaga nem megfelelo, vagy kimaradt alola egy tavtartogyuru/alkatresz? - atlag autoknal 2 drb. axial oldalcsapagy vagy fules radialcsapagy tartja kozepen a fotengelyt, polszkinal mi nem engedi a valto fele moccanni? ...a kuplung? Ellentetben a vezerles feloli oldallal, a valto feloli oldalváll nelkuli fotengelycsapagy van.
Urak, segítség kéne. Leginkább tapasztalat irányból. A betek egy majd' 3 éves VW EOS, 2.0 PD TDI, 6 fokozatú DSG automata, sötétlila. 37 ekm után féltengely ropogás-kopogás hangja kezdett lenni, féltengely csuklót cseréltek, utána rövid ideig jó volt, de most újra kezdett roppanó hangokat adni, főleg kanyarodás-gyorsítás, vagy kanyarodás-tolatás közben (néha az egyik oldali kifordításból visszafelé tekerve is). Kormányon, karosszérián érződik, mintha akadna valami. (nekem van olyan sanda gyanúm h nem kormánymű/féltengely, hanem vmi szilent/toronycsapágy esetleg) PoHu épp most ad ki rá vmi szakvéleményt h a DSG váltó miatt ez így jó, ahogy van. Van ezzel kapcsolatban valakinek tapasztalata? Ez tényleg így jó? Elég hihetetlen... (főleg h az első 2.5 évben semmi nyoma nem volt)
1, az egyik GSI, a mask egy X14NZ -> alapbol mas a golyalab 2, az egyik a kocsi alatt van Mo-n, a masik tole 950km-re 3, nem olyan jo a szemem, hogy lassam, hogy a doles a vegen passzol-e (nem allithato)
Sziasztok, segítséget szeretnék kérni, szivesen fogadnék ötleteket.
Adott egy pug 406 1996-os évj 2000 16V százharminc x lóerős motor (kódot nem tudok sajnos) szerintem ez alapján beazonosítható.
Probléma a következő (hidegen és melegen egyaránt) alapjárat ingadozik, hol minimálisan, hol jobban. Elkezd ingadozni, utána beremeg a motor, mintha le akarna állni, majd nagyjából kisimul a járása, és megint ingadozni kezd. Lamba szonda újszerű, 1 éves gyári. FEszültsége 0,7-0,8 volt amikor ingadozik az alapjárat, majd amikor beremeg a motor leesik a feszültség 0,3V körüli értékre, utána újra felkúszik 0,8 és 1V-ra. Alapjárat szabályzó lett cserélve, egy hétig kifogástalan volt az autó, majd a hiba újra előjött. Mégegy alapjárati motor, mégegy hét üzem. Map szenzor próbára ki lett cserélve, hiba ugyan az, befecs szelepek kitisztítva, hiba maradt továbbra is. Hova tovább? Motorvezérlő? üzemanyagnyomás még nem lett mérve, de nem reagál se arra, ha a visszatérőt szorítom el, se arra ha a nyomó ágat. Ha lehúzok egy vákumcsövet, az látszik a szonda feszültségén is, 0,1V ra esik le. Széthúzott alapjárati motorral és szondával viszonylag normális az alapjárat (már amennyire normális lehet ezek nélkül az alkatrészek nélkül)
Ha kiszerelve fújkálod, szívogatod, az nem mond semmit, ilyenkor átengednek. Nem mindegy milyen intenzitással szívod/fújod, meg milyen helyzetben van a szelep. Az sem árt, ha áramot kapcsolsz rá! :-D :-P
Hali! Azt hittem ez a mágneses marhaság már lecsengett... Bár ha minden sarokra erős mágnest tennénk, a kocsik saroktól sarokig mehetnének üzag. nélkül! :-)
Sikerült leszűkítenem két autótípusra vásárlás előtt a kört:
Focus kombi 2.0 vagy 1.8 benzin Astra kombi 1.8 benzin
Autószerelő szemmel melyik a jobb vétel? Melyik a megbízhatóbb? Olyan is érdekelne pl hogy ki tudjam cserélni a kiégett izzót és ne kelljen emiatt szervízbe menni vele.
Vwopel kérdezte, hogy ha kicsi a nyomás, akkor tolásra miért indul(nyilván azért, mert tolásra nagyobb nyomás jön létre), nem volt szmájli a kérdése végén, ebből gondolom, hogy komolyan kérdezte, Te nem válaszoltál Neki rendesen(akkuproblémát tételeztél fel), én erre írtam, amit.
Nem állt szándékomban kioktatni bárkit is, ha így érződött, elnézést kérek.
Inkább forraszd be rézzel a repedést. Ha nagyon szar a cső, a Héfal kis szerencsével csinál neked másikat kompletten, fillérekért, csak kell nekik a minta.
u.i. : Ez mi a frász?
"Megjegyzés: habár nincs táblakód és vigyor gombok, attól még használhatóak!
akyy Hozzászólás: 41 graphgraph felhasználó vonalban Kattintsunk ide egy privát üzenet küldéséhez ennek a felhasználónak Kattintsunk ide a felhasználói profil megtekintéséhez"
A szervónak van 1 olyan csöve ami a szivattyú tetejéről indul (fém cső kb 10 mm-es átmérővel) és a motor előtt a karterrel szemben jön végig és a váltó irányába kanyarodik a kormánymű felé, itt fog átváltani ez a cső gumiba, egy préselt csatlakozóval.
Namármost ez a cső kb pont középen a fém részen, a motorral szemben elrepedt, valaki megnyomhatta és most csöpög az olaj.
A cső aranyáron lehet, meg sem kérdeztem az árát, kérdésem, hogy ha kivágom a sérült részt, betoldhatok-e oda egy kimondottan szervóhoz való gumicsövet bilincsekkel megoldva vagy nem birná a nyomást? Átmérőt természetesen figyelembe véve.
Köszi! Megjegyzés: habár nincs táblakód és vigyor gombok, attól még használhatóak!
akyy Hozzászólás: 41 graphgraph felhasználó vonalban Kattintsunk ide egy privát üzenet küldéséhez ennek a felhasználónak Kattintsunk ide a felhasználói profil megtekintéséhez
A "kannás" a büvszó! Bár a gyárak 200E körül adnak a garantált hibamentes müködésre, találkoztam ennél jóval többet futott nagynyomásu diesellel is. Mondjuk azokat nem moslékhordásra használták.
"Tény hogy a Common-rail-nál a legtöbb eset visszavezethető a rossz üzagra..."
Tény, hogy az a befecskendezőrendszer, aminek a kutakon vásárolható üzemanyag nem felel meg, az egy szar rendszer!!! :-// A többinek vajon miért nem árt a "kannás" anyag?
Szia! Próbáltam visszakeresni azt az adalékot de eltünt a homályban! Az Autotechnika ajánlotta anno, akkor azonnal rámentem az oldalukra, a cucc ott volt de sem ár sem info! Tény hogy a Common-rail-nál a legtöbb eset visszavezethető a rossz üzagra... Emlékszem amikor a koreaiak fejtágitót tartottak a Hyundai-ról, egy szerelő felvetette a kérdéseknél hogy rossz a gázolajszűrő beszerelése, mert ha uton kell cserélni nehéz hozzéférni. De miért kell uton cserélni? Mert rossz a gázolaj! A kicsi embernek pingponglabda lett a rizsaszeme! Ezt eddig senki nem mondta hogy M.országon rossz a gázolaj! Nem győzték az illetékesek mosni a szennyest :-) Természetesen ma már csak jó gázolaj van! Csak a tárolása probléma. (ceglédi kanna ,lavór, ezeréves ruszki tartály...) Iveco tartályban döglött denevér? Ugyan már...