Keresés

Részletes keresés

Infós Creative Commons License 2008.01.02 0 0 15155
Tegnap bemondta a tv, rádió, meg az újságok is írták.
Előzmény: kolozsvari (15154)
kolozsvari Creative Commons License 2008.01.02 0 0 15154

BUÉK Mindenkinek!

Nem indult eseménymentesen az év a 70-esen.

Kisétáltam ma reggel a 2319-es személyhez Alsógödön.A 6:19-es vonat 6.40-kor még sehol nem volt, igy elsétáltam a pénztárhoz, és megérdeklődtem, mikor jön a következő. Mire a hölgy mosolyogva közölte, hogy ma hétvégi menetrend van, nem tudjuk???

No, mivel említettem,h ma hétfői menetrend van, ő ezt nem értette, igy otthagytam.

7.00-kor érkezett meg az első vonat, 5:49-után(!). Felszálltam a második kocsi első ajtajánál.Kicsit döbbenetes és balesetveszélyes volt, hogy a lépcső feletti borítólemez hiányzott. Mivel akkora tömeg volt, hogy felszállni is alig lehetett, és a 3 Dunakeszin préseltek minket a lyuk felé, igy elég érdekes élményben volt részem.

Ha tényleg a pénztáros hölgynek van igaza, akkor a kedves utasokat ki és mikor szerette volna erről értesíteni?! Mert ez egy botrány igy... Arról nem is beszélve, hogy 9-e óta a 70-es vonalon normálisan közlekedni alig lehet....

 

Üdv,

 

Robi

sosiforda Creative Commons License 2008.01.02 0 0 15153

December 29-én este (szombat, de ezúttal munkanap) megnéztem Hódmezővásárhely Népkerten a sarokforgalmat, miután elbúcsúztattam az utolsó 3-as helyijáratot, amely ezen a napon szűnt meg és a népkerti kisállomást kötötte össze - igen gyér kihasználtsággal - "a várossal"

 

A  7241-es sz. vonat 2 perc késéssel, 2 Uzsgyiból álló szerelvénnyel és utas nélkül érkezett meg Hódmezővásárhelyről.

Népkerten rajtam kívül még 1 felszálló volt Szentes felé.

Szeged felől a 7718-as 5 perc késéssel érkezett, onnan 1 átszálló volt.

A 2 perces átszállást megtartottuk, mi is 5 perc késéssel, 19.53 helyett 19.58-kor indultunk, összesen 3 utassal.

Mártélyon, Mindszenten és Kórógyszentgyörgyön egyaránt 4 perc késésben voltunk, utascsere nem volt, Szegváron és Berekháton átvágtatva 5 perc késéssel, 20.30-kor érkeztünk Szentesre, ahol 1 átszálló volt a 3 utasból a 20.32-kor Bzmot+2 mellék összeállítósban 20.32-kor - pontosan - Szolnok felé induló 7221-re.

 

Amúgy míg a tavalyi menetrendi évben - ugye az ütemes menetrend bevezetésének évében - a MÁV mintegy megtáltosodva számomra sokkal pontosabb benyomást keltett a korábbi éveknél, bebizonyítva azt, hogy akár nálunk is lehetne - legalábbis többnyire- pontos vasutat teremteni, addig 2007. december 9. óta alig-alig találkoztam pontos vonattal, visszatért a korábbi évek "majdnem minden vonat késik majdnem mindig" tapasztalata.

 

Ez persze szigorúan szubjektív tapasztalat és lehet, hogy 2006. decembertől 2007. december 8-ig többnyire szerencsém volt, most meg többnyire nincs, de mostanában még a hóesésmentes napokon sem tűnt a vasúti közlekedés pontosnak és hosszabb utazás/csatlakozások elérése tekintében megbízhatónak.

 

Az persze lehet pech is, hogy ha Kelenföldön várom a Dunántúl felé menő vonatot, akkor vagy a Keletiből jövők, vagy a Déliből jövők sorjáznak 20-40 perces késésekkel, mindig persze az, amivel én mennék, így december 14-én a Keleti felől a bécsi EC 46 40 perces késése, december 27-én pedig éppen a Déli felől jövő személyek általános 20 perces reggeli késése borította az aznapi útitervemet, de egyetlen pontos vonattal sem találkoztam a 120-ason sem december 20-a délelőttjén, csak 5-15 percet későkkel.

Emellett  Cegléd felé sem volt pontos Budapest felől még december óta 3-ból 3-szor a vonatom, ahogy a hajnali 7439-es személy sem bírt még 5 utazásból egyszer sem 5.15-re Mezőtúr felől Szolnokra beérni, csak 5.20 és 5.25 között, a késést mindig Tiszatenyő után összeszedve.

Pozitívum azonban, hogy  bár majdnem mindig más peronon, de többnyire biztosított volt a közös peronos átszállás a menertrend szerint 5.22-kor a Keletibe induló 3949-re.

 

 

rutthin Creative Commons License 2008.01.02 0 0 15152
Mindegy, akkor is csak a pesti területen lesz korlátozás a legjobb tudomásom szerint!
Előzmény: Nandesz2 (15151)
Nandesz2 Creative Commons License 2008.01.02 0 0 15151
"Szombati menetrendet követ szerdán a MÁV

Szerdán a havazás miatt a szombati menetrend szerint közlekedteti a vonatokat a MÁV. Ez főként az elővárosi betétjáratokat érinti. Nem közlekednek a vonatok a Budapest-Monor, illetve a Budapest-Sülysáp vonalon. Az ezeket a járatokat igénybe vevő utasok viszont utazhatnak a szolnoki távolsági vonatokkal, amelyek eredeti menetrendjüktől eltérően minden állomáson és megállóhelyen megállnak.

A havazás miatt még kedden este is 10-15 perces késéssel közlekedett néhány járat."

Az origo.hu-n ez van fenn. A címben semmi sem utal arra, hogy MÁV alatt csak a pesti körzetet értik. A "főként"-tel kezdődő részt pedig lehet úgy is értelmezni, hogy elővárosban van nagyobb eltérés a hétvégi és a hétköznapi menetrnd közt.

Ergo aki ezt látja csak, az joggal kételkedik abban, hogy közlekedik-e a vonata az ország bármelyik sarkában is.
Előzmény: rutthin (15150)
rutthin Creative Commons License 2008.01.02 0 0 15150

És ez honnan derül ki?

 

Innen, a fórumról...:-))

 

Így megvan a válasz a 100-as vonalra is! Én egyébként (nem tudom miért) élből a 100a-ra gondoltam.

De ha jól emlékszem, a sajtóközleményben is csak a Bp. környéki forgalom korlátozása szerepelt...vagy nem?

Előzmény: István Gyuri (15148)
PLACI Creative Commons License 2008.01.02 0 0 15149
"Az egész szombati menetrend csak a Budapesti igazgatóság területére lesz érvényes!"

Naaa, ez nem volt leírva itt a fórumon. Ezt nem tudhattam.
Előzmény: rutthin (15147)
István Gyuri Creative Commons License 2008.01.02 0 0 15148

rutthin: Ez így oké, de akkor is csak le kellett volna vinni, meg a végén hazahozni a szerelvényt.

???? Lehet az fehérvári szerelvény is. Van ott annyi elfekvőben...

 

Martonban is körül kellett volna járni...nem tudom ott mennyi idő van erre, de Rajkán volt bőven.

Hja, kérem, természetesen vezérlőkocsival gondoltam :)

 

Most zajlanak az egyezkedések a forgalommal...

Épp időben. Miután kiadták a sajtóközleményt....

 

A 100-ason az (A)-s vonatok nem lesznek! Viszont a zonázók megállnak mindenhol...

Félreértettél. Nem a 100a-ról beszéltem, hanem a "nagy 100"-asról.

 

A 30-ason is le vannak mondva pl. a martoni kanyarok, de mivel ott nincsenek váltó állítási gondok, ezért ezek valószínű hogy menni fognak!

Tehát le vannak mondva, de mennek... Értem :)

Gondolom a VPE felé (is) minden le van/lesz rendezve.

 

Nandesz2: Meg egyáltalán, ha a zónák jönnek majd megállósként, akkor honnan a fenéből lehet majd tudni, hogy mikor jön a vonat?

Célszerűen úgy, hogy Nagykátától a bokorugró menetrendjében jönnek tovább.

Párosban pedig a súlyi személy idejében kellene menniük, bár akkor Sülyön előre kellene engedni az óra:15-ös gyorsot... és utána a zónázó idejében továbbmenni, de ezt nem lehet megcsinálni előzetes kommunikáció és egyeztetés nélkül...

 

Normális helyen, ilyen helyzetekre lapul a fiókban egy terv, amit elővesznek. Ebben egyértelműen le lenne írva, hogy ilyen helyzetben kinek mi a dolga.

Normális helyen pl. azt is tudják a dolgozók, hogy éppen milyen nevű cégnél dolgoznak :-/

A 120a-n az óránkénti hat vonat helyett egyet küldeni elég merész húzás lenne.

A 100a-n még csak-csak vannak az órás alapütemen felül napontás reggeli vonatok...

 

Na, ilyenkor szoktam mondani, hogy a MÁV-on belül is van annyi vasútellenes dolgozó, akik több kárt tudnak okozni, mint akármilyen közúti lobbi (persze, ha csak nem ők maguk azok...).

 

rutthin: Az egész szombati menetrend csak a Budapesti igazgatóság területére lesz érvényes!

És ez honnan derül ki?

Előzmény: rutthin (15145)
rutthin Creative Commons License 2008.01.02 0 0 15147
Az egész szombati menetrend csak a Budapesti igazgatóság területére lesz érvényes! Tehát nyilván Sl-Záhony között nem.
Előzmény: PLACI (15146)
PLACI Creative Commons License 2008.01.02 0 0 15146
"A 100-ason az (A)-s vonatok nem lesznek! Viszont a zonázók megállnak mindenhol..."

Most a 100a-n, vagy a tényleges 100-ason? A záhonyi (A)-s vonatok is sztornózva? A hajnali is? 6119, 6259 lemondva? Az durva...
Előzmény: rutthin (15145)
rutthin Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15145

Ezt írtam én is, hogy a 4838-et be kell tenni az utolsó martoni után, reggeli 4839, aztán S-menet Martonba.

 

Ez így oké, de akkor is csak le kellett volna vinni, meg a végén hazahozni a szerelvényt.

 

Lehet, hogy egyszerűbb, de a késések szempontjából már nem. Illetve a felesleges körüljárások is megspórolhatók lettek volna. A reggeli martoni vonaton pedig legalább elfértek volna...

 

Martonban is körül kellett volna járni...nem tudom ott mennyi idő van erre, de Rajkán volt bőven. A hegyesi tartózkodást kiejtve meg már nem is késett a vonat. Egy-két esetben volt elenyésző késés.

 

A szombat menetrend az egész országra érvényes egyébként? Tehát pl. martoni vonatok sem lesznek holnap? Vagy a 100-ason az (A)-s korlátozású személyvonatok... Hát, elég durva lenne...

 

Most zajlanak az egyezkedések a forgalommal...

A 100-ason az (A)-s vonatok nem lesznek! Viszont a zonázók megállnak mindenhol...

A 30-ason is le vannak mondva pl. a martoni kanyarok, de mivel ott nincsenek váltó állítási gondok, ezért ezek valószínű hogy menni fognak!

Előzmény: István Gyuri (15143)
Nandesz2 Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15144
"Hát, ez katasztrófális... A 120a-n különösen kevés lesz az óránkénti egy vonat...

Vagy a szombati menetrenden azt értik, hogy reggel elindul minden 'hosszú" vonat (20 percenként, csak mindenütt megáll?! Remélem, erre gondoltak, mert egyébként nagyon brutális állapotok lesznek, még akkor is, ha viszonylag sokan nem dolgoznak még holnap...

A délutáni visszautazásnál a buszos csatlakozásokról nem is beszélve (illetve az így elvert távolsági vonatokról, mert, ha a zónázó idejében indul a mindenütt megállós, akkor azt valahol utoléri majd a gyors/IC...."

Ezek szerint nem csak én érzem abszurdnak, hogy éjfél előtt pár perccel nem lehet tudni, hogy holnap reggel 20 percenként jön-e egy vonat személyként Szolnokról, vagy óránként jön egy helyi kátáról/sülyből. Meg egyáltalán, ha a zónák jönnek majd megállósként, akkor honnan a fenéből lehet majd tudni, hogy mikor jön a vonat? Okés, hogy hozzávetőlegesen a menetrendjéből ki lehet számolni, de ne ez legyen már a kiindulási alap.

Délelőtt meg gondolom óránként jön majd csak valami, majd hasraütésszerűen kimegyek az állomásra, hátha jön egy vonat. Vicc.

Normális helyen, ilyen helyzetekre lapul a fiókban egy terv, amit elővesznek. Ebben egyértelműen le lenne írva, hogy ilyen helyzetben kinek mi a dolga. Lenne egy sajtóközlemény a szerveren, amit ilyenkor kilinkelnének, beleírnák a dátumot, és benne lenne, hogy mely vonatok milyen menetrend szerint járnak, melyek nem közlekednek.

Ehelyett ellentmondásos infók jelennek meg egy újságcikkben, és ha jól látom, a máv honlapon nincs semmi tájékoztatás. Csodálatos.
Előzmény: István Gyuri (15141)
István Gyuri Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15143

rutthin: Ha a martoni kanyarba tesszük, vagy Sv. Déli, úgy küldjük fel, és vissza, vagy a 4838-4839-et is Szili csinálja.

Ezt írtam én is, hogy a 4838-et be kell tenni az utolsó martoni után, reggeli 4839, aztán S-menet Martonba.

 

Így viszont csak Győr-Rajka között kellett vele pendlizni, és Győrben lehetett cserélgetni a szerelvényt+a gépet. Szerintem így egyszerűbb volt, bár nem én döntöttem ebben.

Lehet, hogy egyszerűbb, de a késések szempontjából már nem. Illetve a felesleges körüljárások is megspórolhatók lettek volna. A reggeli martoni vonaton pedig legalább elfértek volna...

 

*************

A szombat menetrend az egész országra érvényes egyébként? Tehát pl. martoni vonatok sem lesznek holnap? Vagy a 100-ason az (A)-s korlátozású személyvonatok... Hát, elég durva lenne...

Előzmény: rutthin (15142)
rutthin Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15142

Ez nem volt válasz a kérdésemre... Miért nem a martoni fordában járt hagyományos szerelvény?

 

Ha a martoni kanyarba tesszük, vagy Sv. Déli, úgy küldjük fel, és vissza, vagy a 4838-4839-et is Szili csinálja.

Így viszont csak Győr-Rajka között kellett vele pendlizni, és Győrben lehetett cserélgetni a szerelvényt+a gépet. Szerintem így egyszerűbb volt, bár nem én döntöttem ebben.

Előzmény: István Gyuri (15097)
István Gyuri Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15141

Chabee87: Te meg gondolom Macsi és Egyeki/Tiszafüredi keresztben gondolkozol.

Macsi és egyeki.

 

************

http://www.origo.hu/itthon/20080101-szombati-menetrendet-kovet-szerdan-a-ho-miatt-a-mav.html Szombati menetrendet követ szerdán a MÁV

A havazás miatt szombati menetrend szerint közlekednek szerdán a vonatok.

Szerdán a havazás miatt a szombati menetrend szerint közlekedteti a vonatokat a MÁV. Ez főként az elővárosi betétjáratokat érinti. Nem közlekednek a vonatok a Budapest-Monor, illetve a Budapest-Sülysáp vonalon. Az ezeket a járatokat igénybe vevő utasok viszont utazhatnak a szolnoki távolsági vonatokkal, amelyek eredeti menetrendjüktől eltérően minden állomáson és megállóhelyen megállnak.

A havazás miatt még kedden este is 10-15 perces késéssel közlekedett néhány járat.

 

 

***********************

Hát, ez katasztrófális... A 120a-n különösen kevés lesz az óránkénti egy vonat...

Vagy a szombati menetrenden azt értik, hogy reggel elindul minden 'hosszú" vonat (20 percenként, csak mindenütt megáll?! Remélem, erre gondoltak, mert egyébként nagyon brutális állapotok lesznek, még akkor is, ha viszonylag sokan nem dolgoznak még holnap...

A délutáni visszautazásnál a buszos csatlakozásokról nem is beszélve (illetve az így elvert távolsági vonatokról, mert, ha a zónázó idejében indul a mindenütt megállós, akkor azt valahol utoléri majd a gyors/IC....

Előzmény: Törölt nick (15139)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15140
Fedvény: Nagykereki is talán ahhoz fog ha egyszer ütemes lesz.
Előzmény: Törölt nick (15139)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15139

A gondom ezzel annyi, hogy Debrecenben én inkább a feles pókhoz csatlakoznék (nem az egészes IC-khez). Ez pedig egészes érkezést jelentene. vagy pedig nagyon laza füzesabonyi pókot.

 

Pontosan az egészes pókhoz. Szép csatlakozással Mátészalka, Nyírábrány fele:)) Meg ugye a Tiszalöki vonal is az egészeshez csatlakozik és gondolom majd talán a Nagykereki is. Feszes csatlakozások lennének Debrecenben és a mainál jobbak Füzesben. Te meg gondolom Macsi és Egyeki/Tiszafüredi keresztben gondolkozol.

Előzmény: István Gyuri (15137)
Infós Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15138

Ja, bocsánat, én valami mesekönyvet olvastam..... :-))))

Azt hittem, hogy ez a MeSekönyv az a MeSekönyv. :-))))

Előzmény: alex_86 (15126)
István Gyuri Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15137

HLP: A legudvariasabb formában kérdezem. Ugye Intercity Rapid most csak papíron létezik?
Igen, illetve kocsik oldalán még lehet látni :)
 
Chabee87: Mert itt tényleg jelentősen csökkenne a menetidő, nemcsak a vonal belső szakaszán, hanem azoknak akik a 108-ra átszállnak a végpontokon jelentős mértékben. Pókok közti távolság 1 órával, ami talán jelentősnek nevezhető.

A gondom ezzel annyi, hogy Debrecenben én inkább a feles pókhoz csatlakoznék (nem az egészes IC-khez). Ez pedig egészes érkezést jelentene. vagy pedig nagyon laza füzesabonyi pókot.

Előzmény: HLP (15130)
D55 Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15136
Aki Zalakomárról, vagy Nagykanizsáról arra megy Pécsre...
Előzmény: HLP (15135)
HLP Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15135

márpedig nekik nem az volt az aznapi utolsó vonat

 

Pécsre se?

Előzmény: D55 (15133)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15134

Hát, ez elég futurisztikus álomnak tűnik. Fabonyig vagy nagyon sokat kellene húzni, vagy nem tudnál saját magadba fordulni, és akkor még a vágányhelyzetről ne is beszéljünk. Szóval, egyelőre tegyük az íróasztal fiókjába ezt az ötletet is.

 

Pont hogy a Füzesabonyi oldalban nemsokat kéne csinálni. Ha az Ohati keresztet megcsináltuk, onnan Füzesabonyig 50 perc a tiszta menetidő, tahát Füzesben maradna vagy 18-20 perc a fordulásra. Tulajdonképpen a Debrecen-Ohat szakaszt kéne megcsinálni jobbra. Elsődlegesen, hogy Debrecen-Balmazújváros jöjjön ki fél óra alatt (Macsi és Nagyháti megállással), hogy útközben ne kelljen kersztezni, és hogy Balmaz-Ohat rész legyen a másik fél óra. 2 megállót biztos elhagynék, Gyökérkutat, és Tófürdőt, és akkor még ez mellé kéne az, hogy a 60-as részt 80-ra fel kéne turbózni pár helyen. A füzesi vonatok egymással Ohaton kereszteznek, Füzesben fordulnak, viszont Debrecenben már télleg nem lenne idő fordulni, de akár össze lehetne forgatni őket a Szalkaiakkal. És akkor a betét is elérne Balmazig fél óra alatt. 3 füzesi és 2 balmazi szerelvénnyel menne a dolog. De direkt mondtam, hogy nem máról holnapra gondolom, hanem távlati célként, ha már elvileg az lesz, hogy menetrend alapú infrastruktúra fejlesztés (jó persze én vagyok a hülye hogy ilyeneket elhiszek). Mert itt tényleg jelentősen csökkenne a menetidő, nemcsak a vonal belső szakaszán, hanem azoknak akik a 108-ra átszállnak a végpontokon jelentős mértékben. Pókok közti távolság 1 órával, ami talán jelentősnek nevezhető.

Előzmény: István Gyuri (15121)
D55 Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15133
Ja, nem is tudtam, hogy amikor augusztusban jöttem haza Fonyódról, akkor kánikula jogcímen zord időjárás volt, hogy 20 perccel elverték a 8801-et a késett Nagykanizsa-Bp vonat miatt, ami szerintem csak annak lehetett értelmes átszállás, aki Nagykanizsáról, vagy Zalakomárról a 36-osra utazik, márpedig nekik nem az volt az aznapi utolsó vonat... :))))))
Előzmény: István Gyuri (15128)
alex_86 Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15132
Még a díjszabásban is benne van, elvileg pótjegyet is lehetne rá kiadni (csak nincsenek felvéve ilyen vonatok a helyjegyfoglalási rendszerbe).
Előzmény: HLP (15130)
D55 Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15131

Ha van hó, akkor az már zord időjárás? :)

Amúgy mi köze a csatlakozásra várásnak az időjáráshoz? Talán az aznapi utolsó vonatnak lenne is értelme többet várni, de az időjárás miatt miért?

Előzmény: István Gyuri (15128)
HLP Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15130
A legudvariasabb formában kérdezem. Ugye Intercity Rapid most csak papíron létezik?
Előzmény: István Gyuri (15128)
M41-2142 Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15129
Én csak azt írtam, hogy nálam az kristályosodik, hogy mit lehet és mit nem lehet megvalósítani még decemberig.

Én az ITF beveztésére gondoltam a Dunántúlon.
Előzmény: István Gyuri (15128)
István Gyuri Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15128

D55: Nem 20-ig várnak?


F.2. 15.177. Az EuroNight, EuroCity, InterCity Rapid, InterCity, InterPici vonatok nem várnak késett csatlakozó vonatokra. Ez alól kivétel az InterPici, amely az InterCity Rapid, illetve InterCity vonatára korlátlan ideig vár. Az InterCity Rapid, illetve InterCity nem vár saját késett InterPici vonatára sem. A gyors-, sebes-, budapesti elővárosi (személy) vonatok egységesen legfeljebb 10 (20) percet, a kishatárforgalmi és egyéb regionális (személy) vonatok 15 (25) percet, az utolsó vonatok 30 percet várnak bármely más késett vonatra. A zárójelben lévő várakozási időket zord időjárás esetén a Forgalmi Szakigazgatóság engedélyével kell alkalmazni.
A budapesti pályaudvarokról induló személyszállító vonatokra a fenti általános várakozási idők nem érvényesek.
Az induló vonatok részére szükség esetén a Szolgálati menetrendkönyv tartalmaz várakozási időket.
 
M41-2142: A kérdés már csak az, hogy fent is akarják-e ezt?! :))
Én csak azt írtam, hogy nálam az kristályosodik, hogy mit lehet és mit nem lehet megvalósítani még decemberig.

 

HLP: Milyen nyári változások várhatóak még a mostanihoz képest? 
Őszintén mondom: halvány fogalmam sincs.

Előzmény: D55 (15122)
HLP Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15127

Mivel még nincs nyári menetrend, ezért persze, hogy hiányoznak... Majd a 2-es módosítással bekerül.

 

Milyen nyári változások várhatóak még a mostanihoz képest? Van esély, hogy a Kvarner estére kap egy Balaton IC szerűséget Keszthely-Szentgyörgytől, vagy utolsó IC vonatként 3 kocsival akarják végigküldeni a Balatonparton? A tavayli 8 kocsis Goldoni-Balatonhoz képest ez azért kevés lesz...

Előzmény: István Gyuri (15121)
alex_86 Creative Commons License 2008.01.01 0 0 15126
A 80c-98-as szolgálati menetrendről beszéltem, nem a menetrendi segédkönyvről :)
Előzmény: Infós (15125)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!