"Egy kivétel volt: 2010-ben a Goodyear Vector megállta a helyét a téliek között. Itt a teszt..."
GoodYear Vector van a kocsimon, raadasul hatsokerekes. Magyar viszonylatban semmi negativumot nem tapasztaltam az elozoleg telen hasznalt UG6-hoz kepest, kovezzetek meg de tenyleg jo!
Aki nem jar sielni es nem hivatasszeruen muszajbol vezet vegyevigye nyugodtan. Ettol fuggetlenul jovo telre mar teszek fel en is rendes telit, fogy a profilmelyseg de 3 telet kihuzott.
Hogy legyen kis ON is: volt mar a kocsimban 10w40 GM is :D:D
Sok nyarat jártam már a ,,végét futó,, télivel. Nem éreztem hátrányt.
Ezen a ponton kezdene érdekes lenni a társalgás, lehet, hogy vissza kellene vinni a gumis topikba ;-)
furcsa, hogy ott idáig nem volt reakció
Az a topik nem most éli a fénykorát. A régi gárda már unja ezeket a visszatérő kérdéseket, ugyanakkor az újakat meg igyekszik elmarni. Most ott tipikusan árfolyam-lekérdezés zajlik.
Az igazi gumisok nem is igen érnek most rá fórumozni, a hóesésből egy hét alatt 20 fokosra fordult időjárás miatt mindenki egyszerre akar gumit cserélni. Tegnap este tízkor (!) a Kőér utca - Basa utca sarkán lévő gumisnál három autó állt még sorban az utcán...
most ott tartok hogy azt veszem meg ami ebben a (185/60 R14) lehetetlen méretben egyáltalán elérhető lesz....
A 185/60R14 egyáltalán nem lehetetlen méret, nagyon is elterjedt, a Corsa mellett Pólók, Fabiák, Ibizák, Cliók, Puntók stb stb stb jöttek ki ezzel a mérettel.
Ha télit választasz, akkor érdemes olyat, aminek "nyárias" mintázata van, azaz ha hunyorítva nézed a mintázatot, akkor látod benne a vízkivezető mintaárkokat. Tipikusan ilyen gumi a Pirelli Snowcontrol 2. (Fontos a 2-es a végén.)
Esetleg megfontolandó opció egy négyévszakos szett, plusz a csomagtartóba egy hólánc.
Mindenkinek köszönöm az (off) gumi kérdésben írt tanácsait, most ott tartok hogy azt veszem meg ami ebben a (185/60 R14) lehetetlen méretben egyáltalán elérhető lesz....
A gumis fórumban a négyévszakos gumiról érdeklődni pont ugyanaz, mint amikor valaki itt kérdez a 10W-40-es GM olajról :-)
Abban mindenki egyetért (általában a kérdező is), hogy ez nem kompromisszummentes megoldás. Arról megoszlanak a vélemények, mennyire vállalható ez a kompromisszum.
Egy időben az ADAC gyakran tesztelt négyévszakos gumikat is. Általában akár a nyári mezőnyhöz csapták őket, akár a télihez, elég vacakul szerepeltek.
Egy kivétel volt: 2010-ben a Goodyear Vector megállta a helyét a téliek között. Itt a teszt:
Én nem ismerem ezt a gumit, de az ADAC teszt nagy általánosságban nem szokott tévedni.
Ezzel együtt én mégis a külön téli és nyári gumira próbálnálak rábeszélni.
A téli gumi jobb télen, a nyári gumi jobb nyáron. Árban -- hosszú távon -- alig van különbség, hiszen amíg elkopik egy nyári- és egy téli szett, addig a négyévszakosból is két szett kopna el. (Ebben nyilván van egy kis "kerekítés," de mérnökként szerintem érted, mire gondolok.)
Tudom. Meg attól ,hogy ki veszi. De én egyszerű "végfelhasználó" vagyok és nincs sehol különösebb kedvezményem. Így maradnak a boltok (akik ritkán tartanak Seléniát) és főleg a webshopok ,aminek megint megvan a maga veszélye. Tavaly egyik márkatárs vett egy olyant (5 l-es kék műanyagkannás kiszerelésben) ,hogy mire észbekapott már hangosan kalapáltak a hidrotőkéi. Valami ismeretség révén eljuttatta valamelyik olajos cég laborjába - a kannában maradt részből - minden jelzés nélkül és ott azt mondták neki ,hogy ilyen sz@rt még nem láttak. Meg is fogadtam ,hogy csak fém flakonosat veszek :/
Tudom, tudom ... a hamis olaj olyan mint Jézus ,mindenki beszél róla ,de senki nem látta ,viszont ő sajnos igen...
Ezzel nem kell foglalkozni. Az a lényeg, hogy a te autód követelményeit tudja. Attól nem lesz "jobb" egy olaj, hogy más gyártók jóváhagyásával is rendelkezik.
illetve pontosabban az 5w-40-nél. A Selénia enyhénszólva kicsit túlárazottnak tűnik pl. a Mobil Super 3000 X1 5W-40 -hez képest ,ami úgy tűnik ,hogy még több előírást is kielégít (ACEA A3, B3, B4, API SL,SJ,EC,CFm, DC 229.3, BMW LL-98, VW 502 00, 505 00, Opel GM-LL-B-025, Porsche Approved)
Vagy ez sem így van?
Nem mintha az az 5-6eFt különbség rengetné meg a világot ,de ha még jobb is :)
" ... azt hittem ,hogy a "melegebbik" végén a 40-es értékek azt jelentik ,hogy ott kb. egyforma a kettőnek ... "
Első megközelítésben valóban így van, de a SAE osztályok nem konkrét viszkozitási értékeket hanem csak bizonyos tartományokat jelölnek ki, amelyen belül a 0W-s olajok jellemzően a kisebb, az 5W-s és a 10W-s olajok pedig a nagyobb viszkozitási értékek körül helyezkednek el.
Ez azt jelentené ,hogy ennek normál üzemi hőmérsékleten is kísebb a viszkozítása? Nem értek hozzá ,ezért én azt hittem ,hogy a "melegebbik" végén a 40-es értékek azt jelentik ,hogy ott kb. egyforma a kettőnek. A hidegebbik oldalon meg hát előny az hogy jobb a viszkozítása. Aztán meg bemelegszik úgyis és ,ha a fölső érték ugyanannyi ,akkor valahol "utólérik" egymást.
" ... Lancia Lybra 1,9 JTD-be a gyári ajánlás Selénia WR 5w40. Ezt helyettesíthető a "Mobil 1 0W-40"-el? ... "
szvsz a legkisebb gond nélkül, mivel a Mobil olaja is rendelkezik a modellhez előírt ACEA B3 minősítéssel (persze az benne van a pakliban hogy az olajfogyasztásod egy szemernyivel megnőhet).