Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

_Twins_ Creative Commons License 2014.11.05 0 0 57547

Mikori Berlingo és mikori Xsara?

Szerintem nem tartják megbízhatatlannak a Xsarát.

Most őszintén, pl. egy I-es Xsarában mi tud megdögleni olyan nagyon?

Később meg a BSI is beállt azért a kezdeti nehézségek után. A CAN-BUS rendszer "betanuló" időszakát pedig minden gyártó végigszívta a saját modelljeivel.

Előzmény: baka38 (57546)
baka38 Creative Commons License 2014.11.05 0 0 57546

Sziasztok!

Szerintetek mi a külömbség a xsara 1,4 es benzines motorja és a berlingo 1,4 es benzinese között ? Mert ránézésre egy az egyben ugyan az csak a hütöradiátor kicsit ás.

Mégis a xsarát megbizhatatlannak tartják a berlingommak viszont a 8 év alatt sose semmi gondja nem volt. Tényleg soha semmi még gyertyát sem cseréltem benne (tudom már kellett volna ) csak az olajat és a szüröket. Igaz még csak 76000 van benne.

 

citrom xsara Creative Commons License 2014.11.05 0 0 57545

Sziasztok!

 

Hát kicseréltem az alapjárati motort, a Citromomba, de sajnos most már a végpontokat  sem keresi meg! Totál le vagyok törve! Van ötletetek?

FeZ_ Creative Commons License 2014.11.05 0 0 57544

Ja, nem sértődtem meg. :-))))

 

FeZ

 

Előzmény: _Twins_ (57542)
toji76 Creative Commons License 2014.11.05 0 0 57543

nekem is küldd el légy szíves.

 

Ha van külön 1.6 16v akkor azt mert nekem az van.

 

Örök hálám üldözni fog!

Előzmény: zimurgy (57539)
_Twins_ Creative Commons License 2014.11.05 0 0 57542

Ne vedd személyesnek,  csak felugrott a téma és lecsaptam rá.

Máris kérdezek, köszi!

Előzmény: FeZ_ (57541)
FeZ_ Creative Commons License 2014.11.05 0 0 57541

Ha neked kell ilyesmi, akkor miért nem kérdezel ?!? (mármint engem)

 

FeZ

 

Előzmény: _Twins_ (57540)
_Twins_ Creative Commons License 2014.11.05 0 0 57540

A címemre itt a profilomnál jöhet, köszi!

Előzmény: zimurgy (57539)
zimurgy Creative Commons License 2014.11.05 0 0 57539

Igen van, illetve mégsem egészen... ugyanis Peugeot 206-hoz találtam a Sagem S2000-es motorvezérlőről adatokat.

Nálam a 306-hoz jól tudtam használni a 206-os rajzát.

Adj email-címet, hova küldjem.

Előzmény: _Twins_ (57538)
_Twins_ Creative Commons License 2014.11.05 0 0 57538

Ha meg van neked a lábkiosztás ehhez az ECU-hoz, át tudnád küldeni?

Előzmény: zimurgy (57537)
zimurgy Creative Commons License 2014.11.05 0 0 57537

Igen, okozhatja.

Ugyanis a B4-es kamra pin-jére menő vezeték közvetlenül gyújtásról kap feszültséget.

Az F3-as pin (ha jól láttam, az áll még csehül) vezetéke pedig a BSI-re megy.

 

A csati belső oldalát úgy képzeld el, hogy egy kicsit folytatódnak befele a pin-ek, aztán mindegyik 90°-ban hajlítva van, így vannak a nyáklapba beforrasztva.

Talán pici, 1-es fúróval megfúrva, majd egy új 0,64 mm-es pin-t odaillesztve, és beforrasztva orvosolható.

 

Előzmény: slaci 1.4 sx (57535)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.05 0 0 57536

Sajnos beigazolódott előzmény: (október 24 a hiba) A motorvezérlődben van ! Vannak ECU-s dokik akik javítanak Sagem S2000 ECU-T de sajnos a te esetedben,a letört csatlakozó miatt nem látom esélyét a javításnak! Sajnos az új vezérlő 272000-forint, ezért a bontottat javasolnék. Egy kis segítség: a csatlakozó alatti vonalkód bal oldali számsorozata a programverzióra a jobb oldali a Hardwer verzióra utal: A te esetedben a 9646509880 és alatta az S2000-2C  ezt a számsort keresd a bontóban!

 

 

 

Előzmény: slaci 1.4 sx (57535)
slaci 1.4 sx Creative Commons License 2014.11.04 0 0 57535

Sziasztok!

Megvizsgáltuk kicsit tüzetesebben a kocsit és a következő hibát találtuk.

Az ECU középső csatlakozóján 1 tüske letört,elkorrodált,1 másikat pedig a lélek tartja.

Szerintetek okozhatja ez,hogy az autó nem indul,illetve,hogy immobilizer hibát jelez?

Citroen programmal lett vizsgálva de az ECU nem reagál.

A kérdés,hogy lehet ezzel így valamit kezdeni,javítani vagy kuka?

Levettük az ecu hátlapját de ki van öntve valamiféle szigetelőanyaggal.

csináltam pár képet is.

 

http://indafoto.hu/slaci1987

toji76 Creative Commons License 2014.11.03 0 0 57534

Amikor megjártam bécset 180-as tempóval a hátsó ülésig piros volt a kipufogó turboval együtt 7,2 fogyasztott és nem lehetett hallani a motor hangját sem, utána megverte az 1.9 pdtdi 110 lovas octáviát gyorsulásra na akkor szerinted?

 

Ja semmi baja nem lett, 4000 forgott vagy 6 órán keresztül, vize is csak 80 fokos volt 85-90 helyett, nem kell sajnálni ha tisztítani akarod csak előtte legyen üzemmeleg utána pedig hűtsd le a turbót alapjáratom 15 perc ketyegéssel.

Előzmény: toji76 (57533)
toji76 Creative Commons License 2014.11.03 0 0 57533

temprám 1.9 td leszabályzási fordulatszáma 5175, ennyinél is szabályzott le.

Előzmény: Feli99 (57532)
Feli99 Creative Commons License 2014.11.03 0 0 57532

Ja, ezt a módszert már hallottam. Mondjuk nem alkalmaztam még, mert környezet és fogyasztáspárti vagyok, meg öreg 1,6 D Golfon kezdtem, ami ugyebár nem szereti a leforgatást.

 

 

 

Le

Előzmény: toji76 (57528)
toji76 Creative Commons License 2014.11.03 0 0 57531

egyet értek jó olaj , jó az ára miért szarakodjak mással ?

Előzmény: BallyS16 (57529)
toji76 Creative Commons License 2014.11.03 0 0 57530

Nem értettem félre, az egr jól szokott működni, de a járatai eltőmődnek, ez a baj forrása ha városban jár akkor biztosan eltömődik.

 

Nekem a temprámmal csinálta hogy kitámasztotta a gázt 4800 fordulatra és így ment a gép 20 percen át, utána a 21 éves 333.000 km-ert futott vasnak mellette állva hangja nem volt de a szúnyogírtást 10 percig csinálta majd szépen abbamaradt a füstölés és nem is füstölt utána még pamacsokat sem nyomott a gép, selymesen járt .

Előzmény: BXtwelve (57527)
BallyS16 Creative Commons License 2014.11.03 0 0 57529

Nem hiszem, hogy bárki megbántódna. Nekem a Total bevált, ezért sem cserélem le. Árban meg hogy 7e v. 10e... mindegy. 20e km-re vetítve.

Előzmény: Hf1968 (57523)
toji76 Creative Commons License 2014.11.03 0 0 57528

Ha csak egyszer volt akkor nem elég, ilyenkor a turbo csak max. félgázzal megy, barátom dízelbe született, és ilyenkor azt csinálja és bevált terápia hogy rááll egy kb 3800-4000 fordulatra ha kell csak 4.-ben, és így járatja egy 50 km-es túrán át. Utána hangja nincs a gépnek, viszont ha valami gyenge akkor az ilyenkor ki is jön, és tudja mit kell cserélni. Ha az egr rakódik el akkor vagy ez a módszer vagy szerviz egr takarítás vagy 50.000,- ért.

Előzmény: Feli99 (57524)
BXtwelve Creative Commons License 2014.11.03 0 0 57527

Szia!

 

Toji félreértette amit írtam. A EGR nem hajlamos annyira elkormolódni ennél a rendszernél, hogy megszoruljon. Az egész rendszer természetesen igen, főleg ha városban jársz vele.

Tényleg meg kell néha, sőt nem is néha kergetni. Nem szabad sajnálni. Normál esetben tényleg soha nem kell 3500 fölé forgatni. De ha ki akarod kormolni, néha nem árt e fölé menni. Akár 4500-ig is. Persze nem tartósan.

Az EGR működését (magát a szelepét), alapjáraton járó motornál megnézheted. Lehúzod a vákuumcsövet a mágnesszelepről. Jól hallhatóan kattan a szelep, ill. a motor járása kopogós lesz.

Előzmény: Feli99 (57526)
Feli99 Creative Commons License 2014.11.03 0 0 57526

Tavaszig azt pár száz km-t még kibírja, mert többnyire a városban szalad a vas, de tavasszal felújíttatom a verdát és ránézünk erre is. Azután megtartjuk még pár évre. Mondjuk már 12 éve van nálunk. Családtag, sajnálnám még bontóba küldeni.

Előzmény: toji76 (57518)
Feli99 Creative Commons License 2014.11.03 0 0 57525

Akkor a vákuumrendszerrel kezdünk majd ha oda jutok. Ha nem oldja meg, akkor megyek tovább. Köszi !

Előzmény: BXtwelve (57520)
Feli99 Creative Commons License 2014.11.03 0 0 57524

Szia,

Amióta nálam a vas 3500 ford / perc felett nem járt. Tartós 2600-2800-as autópálya volt mostanában is 2-3 óra. Az nem elég ?

Előzmény: toji76 (57521)
Hf1968 Creative Commons License 2014.11.03 0 0 57523

Senki ne haragudjon meg. Én MOL olajat használok(ESSENSE 5W-40), és semmi gondom sincs vele. Ez a legolcsóbb a MOL kútnál, de aki nem versenyez annak tökéletesen megfelel. Mondjuk nekem ez ingyen van, de tökéletesen megfelel normál használatra. (2003 1.4b.) Nem tudom ki tud külömbséget tenni az olajok között,ha csak nincs külön hőfokmérő, vagy más kütyü az autóban. A szerelők szerint,én akihez járok 25 éve,ezek az olajok 20e km-et simán kibírnak. Azon viszont csak jót nevetek,hogy ki milyen, csili-vili olajat ajánl a másiknak! Téliguminál ugyan az! Mint ha a pireneusokban élnénk. De ezért van a fórum,legalább lehet miről vitatkozni,eszmét cserélni. Senkit nem szerettem volna megbántani,ez a magán véleménem. 

Az áruházakban valóban olcsobb az olaj!

Előzmény: BallyS16 (57516)
kiskunos01 Creative Commons License 2014.11.03 0 0 57522

Olvastam a levelezésed az eladóval,mindenképpen próbáld fel a kocsira de ne csak előrre hanem hátra is tegyétek fel mert van egy sanda gyanúm hogy hátul a felni pereme belül beleér a doblemezbe.

Előzmény: soos9460 (57484)
toji76 Creative Commons License 2014.11.03 0 0 57521

menj ki valami jó útra egy 50 km-es túrára és kíméletlenül hajkurászd meg, hogy a turbó folyamatosan legalább 50-60%-kal töltsön.

 

Nem igaz minden modern dízel hajlamos az elkormolódásra a hdi-is, szóval kormold ki.

 

Előzmény: Feli99 (57512)
BXtwelve Creative Commons License 2014.11.03 0 0 57520

Szia!

 

HDi.

Azért 4. fokozat 50-nél kicsit sok. Városban harmadik kell neki.

Nem tudom, mi okozhatja a rángatást, de az EGR-ről már annyit megtudtam, ez a típus kevéssé hajlamos elkormolódni. Ha baj van vele, az inkább a vákuumrendszer. A gumicsövek elöregszenek, eresztenek. Cserélni filléres dolog.

Azonkívül a PWM vezérlésű mágnesszelepek élettartama is véges. Én két bontott után újat vettem. Nem érdemes bontottat venni.

 

Évek óta Total INEO ECS 5W30-at használok, bevált.

Előzmény: Feli99 (57512)
BallyS16 Creative Commons License 2014.11.03 0 0 57519

Hondáimba is Total-t raktam. Jobb volt, mint a Castrol - kevésbé ette a kocsi.

Előzmény: toji76 (57518)
toji76 Creative Commons License 2014.11.03 0 0 57518

Régen voltam a kocsi alatt ezért a fiat temprámból indulok ki.

A hosszabbik ( jobb oldali) féltengelyen van egy központosító csapágy, kéne lennie, az is tud ilyeneket csinálni.

 

Citromoknál maradni kell a total olajanál, ár/érték-ben nem nagyon van jobb, és a total olaj egészen jó anyag

 

Előzmény: Feli99 (57512)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!