Most őszintén, pl. egy I-es Xsarában mi tud megdögleni olyan nagyon?
Később meg a BSI is beállt azért a kezdeti nehézségek után. A CAN-BUS rendszer "betanuló" időszakát pedig minden gyártó végigszívta a saját modelljeivel.
Szerintetek mi a külömbség a xsara 1,4 es benzines motorja és a berlingo 1,4 es benzinese között ? Mert ránézésre egy az egyben ugyan az csak a hütöradiátor kicsit ás.
Mégis a xsarát megbizhatatlannak tartják a berlingommak viszont a 8 év alatt sose semmi gondja nem volt. Tényleg soha semmi még gyertyát sem cseréltem benne (tudom már kellett volna ) csak az olajat és a szüröket. Igaz még csak 76000 van benne.
Ugyanis a B4-es kamra pin-jére menő vezeték közvetlenül gyújtásról kap feszültséget.
Az F3-as pin (ha jól láttam, az áll még csehül) vezetéke pedig a BSI-re megy.
A csati belső oldalát úgy képzeld el, hogy egy kicsit folytatódnak befele a pin-ek, aztán mindegyik 90°-ban hajlítva van, így vannak a nyáklapba beforrasztva.
Talán pici, 1-es fúróval megfúrva, majd egy új 0,64 mm-es pin-t odaillesztve, és beforrasztva orvosolható.
Sajnos beigazolódott előzmény: (október 24 a hiba) A motorvezérlődben van ! Vannak ECU-s dokik akik javítanak Sagem S2000 ECU-T de sajnos a te esetedben,a letört csatlakozó miatt nem látom esélyét a javításnak! Sajnos az új vezérlő 272000-forint, ezért a bontottat javasolnék. Egy kis segítség: a csatlakozó alatti vonalkód bal oldali számsorozata a programverzióra a jobb oldali a Hardwer verzióra utal: A te esetedben a 9646509880 és alatta az S2000-2C ezt a számsort keresd a bontóban!
Amikor megjártam bécset 180-as tempóval a hátsó ülésig piros volt a kipufogó turboval együtt 7,2 fogyasztott és nem lehetett hallani a motor hangját sem, utána megverte az 1.9 pdtdi 110 lovas octáviát gyorsulásra na akkor szerinted?
Ja semmi baja nem lett, 4000 forgott vagy 6 órán keresztül, vize is csak 80 fokos volt 85-90 helyett, nem kell sajnálni ha tisztítani akarod csak előtte legyen üzemmeleg utána pedig hűtsd le a turbót alapjáratom 15 perc ketyegéssel.
Ja, ezt a módszert már hallottam. Mondjuk nem alkalmaztam még, mert környezet és fogyasztáspárti vagyok, meg öreg 1,6 D Golfon kezdtem, ami ugyebár nem szereti a leforgatást.
Nem értettem félre, az egr jól szokott működni, de a járatai eltőmődnek, ez a baj forrása ha városban jár akkor biztosan eltömődik.
Nekem a temprámmal csinálta hogy kitámasztotta a gázt 4800 fordulatra és így ment a gép 20 percen át, utána a 21 éves 333.000 km-ert futott vasnak mellette állva hangja nem volt de a szúnyogírtást 10 percig csinálta majd szépen abbamaradt a füstölés és nem is füstölt utána még pamacsokat sem nyomott a gép, selymesen járt .
Ha csak egyszer volt akkor nem elég, ilyenkor a turbo csak max. félgázzal megy, barátom dízelbe született, és ilyenkor azt csinálja és bevált terápia hogy rááll egy kb 3800-4000 fordulatra ha kell csak 4.-ben, és így járatja egy 50 km-es túrán át. Utána hangja nincs a gépnek, viszont ha valami gyenge akkor az ilyenkor ki is jön, és tudja mit kell cserélni. Ha az egr rakódik el akkor vagy ez a módszer vagy szerviz egr takarítás vagy 50.000,- ért.
Toji félreértette amit írtam. A EGR nem hajlamos annyira elkormolódni ennél a rendszernél, hogy megszoruljon. Az egész rendszer természetesen igen, főleg ha városban jársz vele.
Tényleg meg kell néha, sőt nem is néha kergetni. Nem szabad sajnálni. Normál esetben tényleg soha nem kell 3500 fölé forgatni. De ha ki akarod kormolni, néha nem árt e fölé menni. Akár 4500-ig is. Persze nem tartósan.
Az EGR működését (magát a szelepét), alapjáraton járó motornál megnézheted. Lehúzod a vákuumcsövet a mágnesszelepről. Jól hallhatóan kattan a szelep, ill. a motor járása kopogós lesz.
Tavaszig azt pár száz km-t még kibírja, mert többnyire a városban szalad a vas, de tavasszal felújíttatom a verdát és ránézünk erre is. Azután megtartjuk még pár évre. Mondjuk már 12 éve van nálunk. Családtag, sajnálnám még bontóba küldeni.
Senki ne haragudjon meg. Én MOL olajat használok(ESSENSE 5W-40), és semmi gondom sincs vele. Ez a legolcsóbb a MOL kútnál, de aki nem versenyez annak tökéletesen megfelel. Mondjuk nekem ez ingyen van, de tökéletesen megfelel normál használatra. (2003 1.4b.) Nem tudom ki tud külömbséget tenni az olajok között,ha csak nincs külön hőfokmérő, vagy más kütyü az autóban. A szerelők szerint,én akihez járok 25 éve,ezek az olajok 20e km-et simán kibírnak. Azon viszont csak jót nevetek,hogy ki milyen, csili-vili olajat ajánl a másiknak! Téliguminál ugyan az! Mint ha a pireneusokban élnénk. De ezért van a fórum,legalább lehet miről vitatkozni,eszmét cserélni. Senkit nem szerettem volna megbántani,ez a magán véleménem.
Olvastam a levelezésed az eladóval,mindenképpen próbáld fel a kocsira de ne csak előrre hanem hátra is tegyétek fel mert van egy sanda gyanúm hogy hátul a felni pereme belül beleér a doblemezbe.
Azért 4. fokozat 50-nél kicsit sok. Városban harmadik kell neki.
Nem tudom, mi okozhatja a rángatást, de az EGR-ről már annyit megtudtam, ez a típus kevéssé hajlamos elkormolódni. Ha baj van vele, az inkább a vákuumrendszer. A gumicsövek elöregszenek, eresztenek. Cserélni filléres dolog.
Azonkívül a PWM vezérlésű mágnesszelepek élettartama is véges. Én két bontott után újat vettem. Nem érdemes bontottat venni.
Évek óta Total INEO ECS 5W30-at használok, bevált.