Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Airbag. Creative Commons License 2024.05.02 0 0 110680

az okos klimát bekapcsoltad?

megnézted a klima menűjében?

a másikhülyeség ott pl a "friss levegő" menűpont...vagy az AirClara funkció...(ez pl a portalanitó is)?:-)))

Előzmény: (M)Ákos (110677)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.02 0 0 110679

"Tessék figyelembe venni, hogy az emberek inkább panaszkodni szeretnek, mint dicsérni."

Amikor kétszer annyit kifizetsz egy új autóért, mint az előző új autódért, akkor azért elvárás, hogy rosszabb dolgok ne legyenek benne, mint az előzőben.

Előzmény: (M)Ákos (110677)
Airbag. Creative Commons License 2024.05.02 0 0 110678

"mit még igen nagyon utálok benne, az a térdtől és - ha váltasz - a kéztől centikre lévő utastéri szellőző. Nyáron vagy tönkreteszed az ízületeidet, vagy a középsőket kikapcsolod. Az is egy ritka béna megoldás."

 

és ha elzárod középen,és a jobb oldalit is lezárod,

akkor a lezárt állapotban is, kicsit engedi be középen a levegőt..

 

a kereskedő szerint lehet arra is tenni telefon tartót....igaz,még fényképen se tudta megmutatni,de szerinte biztosan lehet...

Előzmény: nohab (110675)
(M)Ákos Creative Commons License 2024.05.02 0 1 110677

Tessék figyelembe venni, hogy az emberek inkább panaszkodni szeretnek, mint dicsérni. 🙃

Én is nyafogtam most kicsit (valószínűleg fogok is még), de így elsőre ez egy elég jó autó attól még. Tökéletes és mindenkinek megfelelő meg úgy sincs.

Csak, hogy rátegyek még egy lapáttal: az O3 FL-nél már csak a csúcs L&K kapott nyitott ajtó lámpát (úgyhogy nekem még volt)… az O4-ben már csak fixen prizma van. De a dekor LED csík átvált pirosra… már ha van. 😁

Cserébe pl. vannak erős és szabályozható fényerejű “térképolvasó” lámpák, lett világítása a napellenző tükrének (übergagyin világít, de van), van normális (szintén ledes) csomagtér világítás, stb. Ja, tegnap fedeztem fel, hogy a felső lámpák hátul csak akkor kapcsolnak fel, ha hátsó ajtót nyitok. Na, az egyetlen halogén izzótól meg is szabadultam első nap. Most vagy poénból hagytak még ilyet a kesztyűtartóban, vagy valaki elfeledkezett róla, vagy mert Skoda. 🙃 Mindegy, becsusszant egy erős w5w led az izzó helyére, szerszám se kell a cseréhez szerencsére.

Előzmény: www.octinfo.com (110676)
www.octinfo.com Creative Commons License 2024.05.02 0 0 110676

"Ha már kerék, természetesen 3 bar fölé voltak fújva a gumik."

Persze, mert a gyárban ennyire fújták. A 100e Ft-os nullrevízióba meg csak az fér bele, hogy egy A4-es papírra számlát nyomtassanak némi festékkel és árammal. A 3-5 oldalas Pre-Delivery Inspection-t (O2-höz még meg volt nekem is) pedig úgy hagyják figyelmen kívül, ahogy volt. Abban benne van, hogy be kell állítani a keréknyomást normál értékre.

 

"És az kinek fájt, hogy D-ben kiírta a sebességfokozatokat? Mert már csak S-ben írja ki..."

Valami idióta letudta ezzel a kötelező számú változtatásokat facelift címszóval... :)

 

"Magyarázkodhatok az ovis gyerekeimnek, akik hátul az ajtón nézegették mindig a színes csíkokat. Hát, oda már nem jutott, csak előre!"

Facelift van, valamit kell csinálni! Pl. O2-nél kivették az ajtóban lévő piros lámpákat és prizma lett helyette. Vakítsunk parasztot, de azért olcsóbban, mint eddig...

(Nem személyeskedés!)

 

Krómcsík téma:

Nekem i30-ban a komplett, fekete műszerfal is tükröződik annyira a szélvédőn, hogy ha odanézek, mindig megijedek, hogy valami van ott...

De a króm ettől sokkal sz.rabb lehet.

 

Fejegység:

10 éve csodálkozom rá, hogyan képesek autógyárak ekkora szemeteket gyártani fejegység címszóval?

Lassú: hát milyen SoC van benne? Egy Auchan-os Ilike telóban is gyorsabb lehet. 10! millánál nem futja egy közepes procira? Nem futja egy rendesen megírt szoftverre? Vagy azok fejlesztik akik korábban az olajteknőt tervezték, mert kevés a megfelelő ember az IT piacon?

 

"Automata rögzítőfék:

Kipróbáltam, ez nem lesz nyerő. Induláskor egy nagy rántás van, böszme."

Erre se volt még idő, hogy kifejlesszék...? 15-20 éves technológia.

 

Nem kívántam meg ezt az Octáviát... továbbra sem.

 

 

 

Előzmény: (M)Ákos (110642)
nohab Creative Commons License 2024.05.02 0 0 110675

Felnégyelném, aki felülre odarakta azt a króm csíkot. Feketét csak a SportLine-hoz lehetett kérni, ez meg Style. Az a krómgeci telibe a pofámba továbbítja a napfényt oldalról, ha megfelelő szögben süt oda. Normálisak ezek?

  

Ez a pont az egyik legsiralmasabb az egészet nézve. Mindenki mondta az első pillanattól kezdve, hogy ez szar, balesetveszélyes, mégis a konszern rezzenéstelen arccal lassan 5 éve ezzel adja. Kb. a szembenaptól a jobb oldalról derékszögben sütő napig bármilyen napállásnál a szemedbe tükröződik, egy szemét f0s az egész. 

 

Amit még igen nagyon utálok benne, az a térdtől és - ha váltasz - a kéztől centikre lévő utastéri szellőző. Nyáron vagy tönkreteszed az ízületeidet, vagy a középsőket kikapcsolod. Az is egy ritka béna megoldás.

 

Úgy összességében ergonómiailag csak visszalépést látok az O3-hoz képest, a technika, az anyagminőség és a zajkomfort viszont jobb. Mondjuk a mezei kivitel futóműve szerintem szarabb mint a mezei O3-é, de ez szubjektív.

Előzmény: (M)Ákos (110642)
nohab Creative Commons License 2024.05.02 0 0 110674

Ha belülre nyúlsz, akkor nyit, ha kívül a - jelhez érsz, akkor zár.

 

Ha pedig egyszerre a kettőt tartod érintve, akkor az a komfortnyitás, ill. ha kívül tartod érinve, akkor az a komfortzárás. Szerintem ez a része jó.

Előzmény: (M)Ákos (110671)
nohab Creative Commons License 2024.05.02 0 0 110673

Az O3 2013 óta biztosan tudja (extraként), a korábbi Skodákat passzolom.

Előzmény: Oldjawás (110667)
-carcass- Creative Commons License 2024.05.02 0 0 110672

Csak az egyiket használom. Naponta 6-8 nekem is megvan.

Előzmény: TWdoktor (110669)
(M)Ákos Creative Commons License 2024.05.02 0 0 110671

Ha belülre nyúlsz, akkor nyit, ha kívül a - jelhez érsz, akkor zár.

Ha tele a kezem, akkor térddel szoktam zárni, gatyón keresztül is érzékel.

Kocsit mosni kulccsal a zsebben “vicces”, akkor jobb, ha nincs nálad.

A kulcsot nem lehet bezárni a kocsiba, ha bezárt állapotban felnyitod a csomagtér ajtót, és berakod. Ezt véletlenül próbáltam ki a tengerparton egy táskával, amiről nem tudtam, hogy benne van a kulcs. Ahányszor lecsaptam az ajtót, annyiszor nyitotta vissza, aztán leesett, hogy mit csinálok. 🙃

Nyitásnál meg kell szokni, hogy kéz a kilincsbe, majd várni kell kb. fél mp-et, mielőtt meghúzod. Ha gyorsabb vagy, akkor kétszer fogod meghúzni, mert az elsőnél még nem nyitotta ki a zárat.

Előzmény: Oldjawás (110667)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.02 0 0 110670

Én örülnék a legjobban, ha ezek a rendszerek tökéletesen működnének... mert egyébként tetszik az O4...:)

Előzmény: MZ/Y (110665)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.02 0 0 110669

Mindkét kulccsal ezt csinálja?

Hányszor nyitsz-zársz egy nap? Én kb. 6-8x.

Előzmény: -carcass- (110668)
-carcass- Creative Commons License 2024.05.02 0 0 110668

Most éppen Kodak, de volt már GP is.

Előzmény: TWdoktor (110663)
Oldjawás Creative Commons License 2024.05.02 0 0 110667

A kilincsre nyitás a Toyotánál már évek óta megvan, a P2 Priusnál is már megvolt, azok pedig tizen éves konstrukciók. Persze ezt azért tudom, mert arról jöttem át Octaviára. Nem tudom az Octavián is úgy van-e, de a Priusnál ha benyúlsz a kilincsbe kinyitja, ha pedig a kilincs végét egyszerre két újjal fogod meg, bezárja a kocsit.

nohab Creative Commons License 2024.05.02 0 0 110666

Ez a kilincs simogatás teljesen okés, úgy kell érteni, hogy nem kell a kulcson nyomkodni a gombot, hanem helyette hozzá kell érni a kilincs megfelelő pontjához. Kulcs reggel be a zsebbe, este ki, szerintem ez jó. Annyi a fejlődés, hogy az O3-nál csak a két első kilincsen van érzékelő, de az O4-nél már lehet a gyerekkel is kezdeni a bepakolást.

Előzmény: MZ/Y (110661)
MZ/Y Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110665

Igen, csak ez nem egyenlő a vas ne nyúljon belével.

Nyúljon, csak jól - ezen nincs is "vita".

Előzmény: TWdoktor (110662)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110664

És a főnöke nem vette észre? Vagy a tesztelő?

Előzmény: MZ/Y (110660)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110663

"A kulcs meg mintha enné az elemeket, kb félévente veszek egyet."

Milyen elemet használsz? Nálam a Varta, GP 1,5-2 évig bírja.

Előzmény: -carcass- (110658)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110662

"ne össze-vissza fékezzen ok nélkül."

Ez itt a lényeg.

Előzmény: MZ/Y (110657)
MZ/Y Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110661

Ez a kilincs simogatás tök új nekem, tényleg irigylem a problémáját, aki miatt ezt kitalálták.

Előzmény: -carcass- (110659)
MZ/Y Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110660

Gondolom, ott ütött be az anyag a programozónál (vagy éppen ment ki belőle), mikor a visszazárás jött volna.

Előzmény: (M)Ákos (110651)
-carcass- Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110659

Nyilván, ami a biztonság miatt van bent, az hadd legyen, csak tényleg stabilan működjön.

A kényelmieket meg lehessen már választani. Nekem elég a normál kilincs, de mondjuk legyen sd kártya olvasó, ha úgy alakul (bár igaz, nekem is van és még soha nem használtam).

Előzmény: MZ/Y (110657)
-carcass- Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110658

Az már biztos. Ez a simogatós kilincs vagy a közeledésre nyitás is ilyen. Mintha kézzel nem lehetne továbbra is kinyitni. Pont a lényeg kezd elveszni, lassan az autó is egy műtárgy, a vezetési élmény meg oda. Tele vagyunk elektronikával, mindig kell valami, amitől a vas több, mint egy másik a kategóriában. Ilyen az egérmozi is vagy a digitklíma az összes bajával.

---

Engem már az is zavar, hogy az O3 kulccsal nem nyitható - már manuálisan. A kulcs meg mintha enné az elemeket, kb félévente veszek egyet. Nem az a 250Ft zavar, de hogy a Bravo korábban 9 évig ment 2-3 elemmel, ez meg nem (ja és az nyitható is volt manuálisan), hanem a hulladék, ami itt marad.

Mindegy is, szép új világ.

Előzmény: TWdoktor (110655)
MZ/Y Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110657

Csak arra írtam, nem feltétlenül baj, ha belenyúl a vas. Lehet mondani, elbacta, fizessük meg, de ugye volt egy vétlen fél is. A biztosítók meg a 2 autóra Kifizettek úgy majdnem 3,5 millát, hogy nem nyílt a légzsák, még a hűtő/klímahűtő sem sérült. A másik hátuljában nyilván még annyi kár sem esett, a fenti osszegből mégis másfél milla arra ment. És ezt belekaljulálják majd mindenki kötelezőjébe...

 

Szóval nyúljon bele ilyen esetben nyugodtan, csak jól működjön, ne össze-vissza fékezzen ok nélkül.

Előzmény: -carcass- (110637)
-carcass- Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110656

Nekem is lennének még továbbiak. :-)

Előzmény: TWdoktor (110653)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110655

Nagyon rossz irányba halad ez a dolog...

Előzmény: -carcass- (110652)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110654

Eddig nem jött meg a kedvem az O4-hez...:(

Előzmény: (M)Ákos (110651)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110653

Lennének még ötleteim a powermetal és symphonic metal vonalról is!:)

Előzmény: -carcass- (110649)
-carcass- Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110652

Na igen, ebbe bele se merek gondolni, hogy mennyi...?

Ez a kilincses dolog és kb haszontalan. És hogy nem zár vissza...Vagy eleve szarul van kitalálva vagy gondok vannak a működéssel.

Előzmény: TWdoktor (110650)
(M)Ákos Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110651

KESSY:

Tök jó, hogy már mind a 4 ajtó kilincset tapogatva működik a nyitás/zárás, nem csak az első két ajtón.

Viszont találtam egy új beállítást: közeledésre nyitás. Működik, de nem tudom, ez kinek jó. Odamegyek kivenni valamit a bezárt autó csomagtartójából, kinyitja az összes ajtót, de nem zárja vissza utána. Nekem ez hülyeség kategória.

Előzmény: (M)Ákos (110643)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!