"Tessék figyelembe venni, hogy az emberek inkább panaszkodni szeretnek, mint dicsérni."
Amikor kétszer annyit kifizetsz egy új autóért, mint az előző új autódért, akkor azért elvárás, hogy rosszabb dolgok ne legyenek benne, mint az előzőben.
"mit még igen nagyon utálok benne, az a térdtől és - ha váltasz - a kéztől centikre lévő utastéri szellőző. Nyáron vagy tönkreteszed az ízületeidet, vagy a középsőket kikapcsolod. Az is egy ritka béna megoldás."
és ha elzárod középen,és a jobb oldalit is lezárod,
akkor a lezárt állapotban is, kicsit engedi be középen a levegőt..
a kereskedő szerint lehet arra is tenni telefon tartót....igaz,még fényképen se tudta megmutatni,de szerinte biztosan lehet...
Tessék figyelembe venni, hogy az emberek inkább panaszkodni szeretnek, mint dicsérni. 🙃
Én is nyafogtam most kicsit (valószínűleg fogok is még), de így elsőre ez egy elég jó autó attól még. Tökéletes és mindenkinek megfelelő meg úgy sincs.
Csak, hogy rátegyek még egy lapáttal: az O3 FL-nél már csak a csúcs L&K kapott nyitott ajtó lámpát (úgyhogy nekem még volt)… az O4-ben már csak fixen prizma van. De a dekor LED csík átvált pirosra… már ha van. 😁
Cserébe pl. vannak erős és szabályozható fényerejű “térképolvasó” lámpák, lett világítása a napellenző tükrének (übergagyin világít, de van), van normális (szintén ledes) csomagtér világítás, stb. Ja, tegnap fedeztem fel, hogy a felső lámpák hátul csak akkor kapcsolnak fel, ha hátsó ajtót nyitok. Na, az egyetlen halogén izzótól meg is szabadultam első nap. Most vagy poénból hagytak még ilyet a kesztyűtartóban, vagy valaki elfeledkezett róla, vagy mert Skoda. 🙃 Mindegy, becsusszant egy erős w5w led az izzó helyére, szerszám se kell a cseréhez szerencsére.
"Ha már kerék, természetesen 3 bar fölé voltak fújva a gumik."
Persze, mert a gyárban ennyire fújták. A 100e Ft-os nullrevízióba meg csak az fér bele, hogy egy A4-es papírra számlát nyomtassanak némi festékkel és árammal. A 3-5 oldalas Pre-Delivery Inspection-t (O2-höz még meg volt nekem is) pedig úgy hagyják figyelmen kívül, ahogy volt. Abban benne van, hogy be kell állítani a keréknyomást normál értékre.
"És az kinek fájt, hogy D-ben kiírta a sebességfokozatokat? Mert már csak S-ben írja ki..."
Valami idióta letudta ezzel a kötelező számú változtatásokat facelift címszóval... :)
"Magyarázkodhatok az ovis gyerekeimnek, akik hátul az ajtón nézegették mindig a színes csíkokat. Hát, oda már nem jutott, csak előre!"
Facelift van, valamit kell csinálni! Pl. O2-nél kivették az ajtóban lévő piros lámpákat és prizma lett helyette. Vakítsunk parasztot, de azért olcsóbban, mint eddig...
(Nem személyeskedés!)
Krómcsík téma:
Nekem i30-ban a komplett, fekete műszerfal is tükröződik annyira a szélvédőn, hogy ha odanézek, mindig megijedek, hogy valami van ott...
De a króm ettől sokkal sz.rabb lehet.
Fejegység:
10 éve csodálkozom rá, hogyan képesek autógyárak ekkora szemeteket gyártani fejegység címszóval?
Lassú: hát milyen SoC van benne? Egy Auchan-os Ilike telóban is gyorsabb lehet. 10! millánál nem futja egy közepes procira? Nem futja egy rendesen megírt szoftverre? Vagy azok fejlesztik akik korábban az olajteknőt tervezték, mert kevés a megfelelő ember az IT piacon?
"Automata rögzítőfék:
Kipróbáltam, ez nem lesz nyerő. Induláskor egy nagy rántás van, böszme."
Erre se volt még idő, hogy kifejlesszék...? 15-20 éves technológia.
Felnégyelném, aki felülre odarakta azt a króm csíkot. Feketét csak a SportLine-hoz lehetett kérni, ez meg Style. Az a krómgeci telibe a pofámba továbbítja a napfényt oldalról, ha megfelelő szögben süt oda. Normálisak ezek?
Ez a pont az egyik legsiralmasabb az egészet nézve. Mindenki mondta az első pillanattól kezdve, hogy ez szar, balesetveszélyes, mégis a konszern rezzenéstelen arccal lassan 5 éve ezzel adja. Kb. a szembenaptól a jobb oldalról derékszögben sütő napig bármilyen napállásnál a szemedbe tükröződik, egy szemét f0s az egész.
Amit még igen nagyon utálok benne, az a térdtől és - ha váltasz - a kéztől centikre lévő utastéri szellőző. Nyáron vagy tönkreteszed az ízületeidet, vagy a középsőket kikapcsolod. Az is egy ritka béna megoldás.
Úgy összességében ergonómiailag csak visszalépést látok az O3-hoz képest, a technika, az anyagminőség és a zajkomfort viszont jobb. Mondjuk a mezei kivitel futóműve szerintem szarabb mint a mezei O3-é, de ez szubjektív.
Ha belülre nyúlsz, akkor nyit, ha kívül a - jelhez érsz, akkor zár.
Ha tele a kezem, akkor térddel szoktam zárni, gatyón keresztül is érzékel.
Kocsit mosni kulccsal a zsebben “vicces”, akkor jobb, ha nincs nálad.
A kulcsot nem lehet bezárni a kocsiba, ha bezárt állapotban felnyitod a csomagtér ajtót, és berakod. Ezt véletlenül próbáltam ki a tengerparton egy táskával, amiről nem tudtam, hogy benne van a kulcs. Ahányszor lecsaptam az ajtót, annyiszor nyitotta vissza, aztán leesett, hogy mit csinálok. 🙃
Nyitásnál meg kell szokni, hogy kéz a kilincsbe, majd várni kell kb. fél mp-et, mielőtt meghúzod. Ha gyorsabb vagy, akkor kétszer fogod meghúzni, mert az elsőnél még nem nyitotta ki a zárat.
A kilincsre nyitás a Toyotánál már évek óta megvan, a P2 Priusnál is már megvolt, azok pedig tizen éves konstrukciók. Persze ezt azért tudom, mert arról jöttem át Octaviára. Nem tudom az Octavián is úgy van-e, de a Priusnál ha benyúlsz a kilincsbe kinyitja, ha pedig a kilincs végét egyszerre két újjal fogod meg, bezárja a kocsit.
Ez a kilincs simogatás teljesen okés, úgy kell érteni, hogy nem kell a kulcson nyomkodni a gombot, hanem helyette hozzá kell érni a kilincs megfelelő pontjához. Kulcs reggel be a zsebbe, este ki, szerintem ez jó. Annyi a fejlődés, hogy az O3-nál csak a két első kilincsen van érzékelő, de az O4-nél már lehet a gyerekkel is kezdeni a bepakolást.
Nyilván, ami a biztonság miatt van bent, az hadd legyen, csak tényleg stabilan működjön.
A kényelmieket meg lehessen már választani. Nekem elég a normál kilincs, de mondjuk legyen sd kártya olvasó, ha úgy alakul (bár igaz, nekem is van és még soha nem használtam).
Az már biztos. Ez a simogatós kilincs vagy a közeledésre nyitás is ilyen. Mintha kézzel nem lehetne továbbra is kinyitni. Pont a lényeg kezd elveszni, lassan az autó is egy műtárgy, a vezetési élmény meg oda. Tele vagyunk elektronikával, mindig kell valami, amitől a vas több, mint egy másik a kategóriában. Ilyen az egérmozi is vagy a digitklíma az összes bajával.
---
Engem már az is zavar, hogy az O3 kulccsal nem nyitható - már manuálisan. A kulcs meg mintha enné az elemeket, kb félévente veszek egyet. Nem az a 250Ft zavar, de hogy a Bravo korábban 9 évig ment 2-3 elemmel, ez meg nem (ja és az nyitható is volt manuálisan), hanem a hulladék, ami itt marad.
Csak arra írtam, nem feltétlenül baj, ha belenyúl a vas. Lehet mondani, elbacta, fizessük meg, de ugye volt egy vétlen fél is. A biztosítók meg a 2 autóra Kifizettek úgy majdnem 3,5 millát, hogy nem nyílt a légzsák, még a hűtő/klímahűtő sem sérült. A másik hátuljában nyilván még annyi kár sem esett, a fenti osszegből mégis másfél milla arra ment. És ezt belekaljulálják majd mindenki kötelezőjébe...
Szóval nyúljon bele ilyen esetben nyugodtan, csak jól működjön, ne össze-vissza fékezzen ok nélkül.
Tök jó, hogy már mind a 4 ajtó kilincset tapogatva működik a nyitás/zárás, nem csak az első két ajtón.
Viszont találtam egy új beállítást: közeledésre nyitás. Működik, de nem tudom, ez kinek jó. Odamegyek kivenni valamit a bezárt autó csomagtartójából, kinyitja az összes ajtót, de nem zárja vissza utána. Nekem ez hülyeség kategória.