Az új kenyér ünnepe alkalmából folytatom a veterán kombájnokról készített képeim közreadását. A múltkor a Claasokat elég jól körbejártuk, de szerencsére sok más is látható még. Néhány Epple Mobil:
Valamelyik szaklapban olvastam akkoriban a D4K fejlesztésének terveiről, típusjelzést nem említettek, de néhány tervezett változtatást igen. Amire konkrétan emlékszem, az a sebességfokozatok megduplázása szorzóváltóval, a nyomtáv állíthatóvá tétele.(Ha esetleg majd kezembe akad a cikk, akkor beszkennelem.) Nem tudom ezekből mi valósult meg a prototípusok esetében. Lehet, hogy egyszerűen csak az 1000-es Dutrába építették be az erősebb motorokat?
Mi a tapasztalat a kis Dutra-Zetor motor fúziójáról? Van egy használható kisdutrám motor nélkül, érdeklődtem szakiknál a "konstrukcióról". Vegyes a kép. Van aki azt mondja, egyszerű összeépíteni, jól működik, a másik nálam okosabb ember tapasztalata szerint viszont szétveri a transzmissziós tengelyt+a váltót is. Most tanácstalan vagyok. Árban majdnem ugyanott van egy 28-as motor mint egy 5611-es. Szerintetek megéri összehozni? A teljesítményből mennyi marad? (45 LE-ből). Előre is köszi.
szia haflinger. azt szeretném kérdezni mit tudsz az utoljára készült kisérleti dutra 1300-as traktorokról ? van valami infod, vagy képed? állitolag tiz db készült belőle de nem tudni hova lettek.
Geofizikai kutatásoknál alkalmazott vibrátorok. Gyakorlatilag miniföldrengést idéznek elő és a mélyből visszaverődő rengéshullámokat kielemezve következtetnek a mélyebb földrétegek szerkezetére. Most éppen Dél-Zalában kutakodnak, hátha rejt még egy kis olajat a föld.
Ja, azt el is felejtettem írni, már összeállt a Dutrám, talán még emlékeztek, én kértem segítséget áprilisban, mert szétszakadt a váltó előtt lévő acéllemezes Hardy tárcsa. Köszönöm szépen "hotib" topictárs segítségét, Ő e-mailban rajzokat küldött, meg részletes szerelési leírást is adott, nagyon sokat segített vele, mégegyszer köszönöm, remélem egyszer személyesen is találkozunk!
Kicsit hosszú ideig tartott a javítás, mert hol az esztergályosra kellett várni, hol a csapágyboltos hitegetett, sokszor én nem értem rá, de végül csak összejött.
Inkább csak olvasgatni szoktam a fórumot, mindíg tanulok valamit a tapasztaltabbaktól. Szegény "dutrancs"nem tudom hogy lehet?
Ha van valamelyikőtöknek eladó, kérem értesítsen. Most egy 24 voltos önindító van rajta, párhuzamkapcsolóval, de ezt nem szeretem, vissza állítom egy akkumlátorosra.
Nálam nincsenek oly szépségek mint nálad, de folyamatos a berhelés a mind jobb használhatóság érdekében. A második kis dutra első híd teljes felújítása. Megyek sorba végig. Új perselyek, csapágyak. Áj úr ötlete alapján, a függőcsapszegek támcsapágyazva. Kormányozunk majd mind egy zsigulit.
Bámulatos gépparkod van! Nagyon köszönöm a segítőkészséget! Tulajdonképpen nem is tudom, hogy még egy gépnek nekiálljak? A jelenlegi gépparkom is "szinte veterán". Mindig akad valami javítani való. Meg gyártok is mindig valami kiegészítőt hozzájuk. Most csináltam pl: egy szintezős XT tárcsát. Teljesen saját konstrukció. Meg a munkám (amiből élek) az is nagyon sok mostanában. Írtad, hogy tudsz eladót is. Megírnád, mennyiért mennek ezek a gépek? Azért tolólap lehetne rajt. Megadom a címem: lukács_f@freemail.hu