Garass írja a 62612.sz. hozzászólásában, hogy megadták a koordinátákat, hová kerüljenek. Utána meg arról van szó: áthelyezni már nem lehet, mert nyilvántartásba vannak véve.
Na most, ha nem a megadott helyre állították fel, az ugyanúgy nem az előírtnak megfelelően átadott projekt...Vagy most akkor mi is történt?
Táblák:
Az ajánlatkérés a táblák gyártására az egyetlen elérhető dokumentuma a projektnek. A többi része, az hogy hová kerüljön, és mi szerepeljen rajta - ez a kékkör felmérésekor, és az ottani adathalmazok feldolgozói között dőlhetett el?
(Kár hogy nem keringenek az interneten bizonyos ismeretlen eredetű összesítő táblázatok, a táblák helyével és adattartalmával...igény az lenne rá.)
A jelzések felújításával szerintem semmi baj nincsen, látszik, hogy szakértő kezekben van, olyanok csinálják, akik ismerik a csíziót. Persze nem jártam be minden tájegységet, de én ezt tapasztaltam.
A betonoszlopokat kitárgyaltuk, teljesen eszement dolog. Azért merült (merülhetett) fel, mert vannak szakaszok, ahol nincs mire festeni, és/vagy a környéken kivágják a fákat tüzelőnek. Ld. Cserehát. Na most oda nem raktak ilyeneket, hanem - ki tudja milyen megfontolásból - sokszor az erdők közepébe. Agyrém.
És akkor ott van a sárga táblázás. Ahogy Rushboy is írta, a legnagyobb hibája a Kéktúra-projektnek. Félrevezető, ebben a formájában többet árt, mint használ.
Nem kellett volna külföldre menni a jó példákért, szerencsére bőven vannak ilyenek belföldön is. Mária út táblái, vagy az Őrségben. Informatívak, szépek.
A legszebb, hogy arra (is) hivatkoznak, hogy hány egysoros és többsoros táblát kellett kihelyezni, nem lehet változtatni. Garass, ha Téged megkérnek, hogy helyezz el BAZ megyében X egysoros, Y kétsoros és Z háromsoros táblát, és tegyél rá hasznos (és valós!)információkat, biztos vagyok benne, hogy meg tudod oldani. És nem kell az erdő felőli oldalra is értelmetlen táblákat tenni.
Erre MTSZ által felkért informatikusoknak fogalmuk nem volt a Kéktúráról, túrázásról, így tudták megoldani a feladatot.
Az meg eccerűen nem igaz, hogy a táblákat, oszlopokat a fenntartási időszakban nem lehet áthelyezni. Ez kamu, nem akarnak már vele foglalkozni.
1000-szer leírtam már: ennyi pénzből olyan jó dolgokat lehetett volna csinálni a Kéktúrával, ha figyelembe veszik a hozzáértők, szakemberek véleményét. Csak nem ez volt a cél, úgy látszik.
Másrészt meg a sok mínusz azt is jelenti, hogy amit mondasz, abban van tartalom, mert felizgatja az egyszeri nép agyát/érzelmeit, s reakcióra készteté. :)
Honnan veszed,hogy csak egy ember szórakozik ezzel?Lehetséges,hogy egy szerető párocska dolgozgat serényen,hogy aztán ezen felajzva egymásnak essenek a hitvesi nyoszolyán.Ha így van,akkor én bármennyi mínuszt bevállalok ezért!:)
Különben sokszor pluszolás is akad,szóval nem lehet egy rossz szavunk sem.Ilyen a duális világ...:)
Ez a pontozásos listakigyűjtés nagyon jó ötlet volt, köszönet jár magáért az ötletért is. De én is csatlakoznék a többiekhez, nem hiszem, hogy bárkinek is figyelembe kellene vennie. Szerintem szakmailag nem lehet logikus következtetéseket levonni belőle. Legföljebb egy pszichológus tudna valamit kezdeni vele.
A betonoszlopok alapjai nálunk sincsenek teljesen feltöltve, mert több helyen nem megy annyi út épp ott. De azt azért vedd figyelembe, hogy a bükkben jóval nagyobb a túraút sűrűség, mint az Alföldön, vagy akár az ország legtöbb helyén. Ez lenne a kisebbik baj. A nagyobb, hogy fölösleges helyekre kerül sok. Ahol meg kellene, ott nincs. Nos ezen is kell még dolgozni.
Én azért ezeket a dolgokat szétszedném. A jelzések felújítása talán már jó irányt vett. Igaz, nem festünk évente annyit, ami az ötéves ciklusban kellene, de az utak egy része már azért megújult. Remélem ez folytatódik tovább is. Legalábbis kormánymegállapodás van rá.
Az oszlop/tábla rendszer egy másik dolog. Ennek kivitelezését és hibáit itt már nagyon sokszor kitárgyaltuk. Úgy hibás, ahogy van. Nem csak technikailag, de maga az alapkoncepciója is.
A múlt héten lett bejelentve, hogy a hibafelmérés megtörtént. Mi kaptunk egy felkérést a tavasszal, ami alapján a Bükk projekt útjainak a táblarendszerére tegyünk jobbító javaslatot. Ez részemről az OKT vonatkozásában megtörtént. A bejelentés erre is megtörtént azzal a kiegészítéssel, hogy ez a kidolgozott javaslat lesz a többi tájegység táblás útjainak is a példaképe, mintája. A megvalósítás még persze várat magára.
Ugyanakkor a Pilisi Parkerdő is kapott egy pályázatot, minek alapján az ő területükön is rendbe teszik a táblarendszert. Az ő megvalósítási terveiket nem ismerem, számomra is kérdés, ez hogyan illeszkedik a bükki logikához és küllemhez. De legalább már itt is megindult valami.
A beton oszlopokról alább már leírtam a friss információkat.
Én is járok a cseheknél, valóban példás az ottani jelzés-táblarendszer. De ők se ma kezdték. Ennek kiforrása náluk is évtizedeket vett igénybe.
A tematikus utakról itt most nem szólnék, mert arról vagy jót, vagy semmit. Az nekünk is komoly fejtörést okoz, hogy tudunk belőle valami hasznosat kihozni. Ezen most dolgozunk bükki vonatkozásban.
A zindex illetékesei a hajukra kenhetik ezt az egész pluszmínusz rendszert. Valószínűleg egy FÓRUMON senki nem használja komolyan. Nekem pl. alig van a látóteremben, mert egy adott hozzászólásnál magasról lesza...rom, ki mennyi mínuszt vagy pluszt adott rá, nem az alapján fogom a tartalmát megítélni. Pontosan azért, mert tudom, hogy egy ilyen rendszer a trollok játszótere, eleve nem lehet releváns.
Bocsánat hogy beleszólok. Teljesítménytúrázok, szigorúan read-only módban vagyok csak itt jelen. A helyett, hogy a jelzéseket szidjuk hogy rusztikusak, vagy nem, ezekről a félreértelmezett idióta táblákról, meg az épp valahol letett oszlopokról kéne beszélni, ami gyakorlatilag tönkretette az egész mindenséget. Sokat túrázok Szlovákiában, és a Cseheknél. Ott teljesen szuper "smerovnikok" mutatják az utat. Térkép, és GPS nélkül elmegyek 100 km-eken át. (a leghosszabb a Kis-Kárpátokban volt 207 km). Talán ha nem herdálták volna ezt a rengeteg összeget ami megadatott, akkor mindenki másképp állna akár a jelzésekhez, akár a táblákhoz is. 2006 óta teljesítménytúrázok. Sok ideig nem voltak ezek a hazug táblák. Csak képzeljük egy külföldi, vagy egy laikus helyébe magunkat. Kék korona (Bükk) meg kék alma (Zemplén) jelzés, hazug uticélokkal... Na ezeken kéne változtatni először is!!!
Pár hete jártam végig, akkor már a jelzésalapok fenn voltak. Egyes szakaszairól szép kilátás van az Agár-tető felé, más szakaszai fától fáig kanyargósak a hegyoldalban, és szerintem lesz néhol probléma a vegetációval is. Kelet-nyugati bejárás esetén nehezebb lesz, mint eddig.
...értem én, hogy a "Külső Körülmények Kényszerítettek Rá", és hogy "Én Is Féltem, Mint Mindenki", de azért a sokmilliós felmérés/fejlesztés/jelzésfestés/felújítás után ez a majdnem napi szintű változtatás kissé kezd bohózatnak tűnni. :)