D55 (14698)
"Úgy írom? Remélem, mindenki tudja, hogy NEM vagyok MÁV-os, mielőtt még valaki megijedne, hogy ilyen lesz az mr :)"
Hát én inkább már attól ijedek meg,hogy valdi hozzáértők is borzonganak egyes ötleteiden..:))
D55 (14743)
" Meghát ha valamelyik ujjamat meg kell harapnom, akkor inkább legyen így. Esetleg majd a kaposváriak harapnak meg engem :)"
És ezen sebeidet a pécsiek - kik dicsőíteni fognak az órás IC miatt - be tudják majd gyógyítani?:)
István Gyuri (14775)
"Szerintem is így van. De miért is lenne az a cél, hogy az IC-utasszám, vagy az IC-jegyárbevételt növeljük?"
Szerencsére a tervezők szerint sem....
"Nem lehetetlen. Nyilván azonos percadatokkal indulnának BP-ről. De eltérő megállási renddel, stokkozással sok mindent el lehet érni."
Hát az as tokkozás csak az alsó részen jelentene változást....vagy majd Sión is fogunk...?...
nyammmiiii:)))
"Üljél ki egy napra Bsztgyörgyre, és nézd meg a jelenlegi menetrend melletti utasszámokat!"
Várjon tavaszig...ilyen hidegben még megfázik szegény...:)
S akkor majd én is csatlakozom...
De komolyra fordítva: Te is úgy gondolod,hogy most a többségnek kell átszállni pl.?
Egyébként én azt gondolom,hogy az tasszám nem minden,érdems hozzá megnézni a pénztárakban hagyott bevételt is...
V43 1305: "Csak azt nem értem ha annyira kell az egyesre mért NK-nak lettadva olyan nagy tömegben?"
I.Gy.:"Mert, amikor az elolsztás történt, még nem tudtak az 1-es új menetrendjéről."
Ügyes menetrenddel,s jó szerelvényfordulóval meg lehet oldani a beforgatást is adott esetben...
"Tehát, szép-szép IC-motorvonatokról álmodozni, de nem feltétlenül csodaszer."
Egyezik.
" Egyetértek. Azt szoktam mondani, hogy egy menetrend addig nem menetrend, amíg nincs mögötte szerelvényforduló."
Hát akkor nálunk a menetrend csak utólag menetrend...:(
" Ugyanúgy zsákutca, mint csak az IC-utasokra koncentrálni a MÁV-on belül."
A jelenlegi pótjegyes mizériában...amíg az IC ezt jelenti...
hingyigabi:"A MÁV-Start pedig csináljon minél több vonatot, átszállás nélkül, max 60' menettartammal a Délitől Dunaújvárosig."
I.Gy.:"Álom, álom, édes álom."
De melyik része?
:)
"Álljunk meg egy szóra! Nem az utasszerzés nehézsége miatt nem érdemes a 30a-n zónázással próbálkozni, hanem, mert igen nehéz lenne zónahatárt megállapítani, és kapacitásproblémnák is jelentkeznének."
De a 40a-n is hasonló a probléma....
"Annyit érne a kétóránkénti vonat, mint halottnak a csók..."
De ha az órásra at írod hogy álom,akkor inkább a ahalottnak a csók...
"Igen. Totál feleslegesen rángatunk ennyi kocsit végig a vonalon. Ráadásul a kiváló Bko-s kocsikat a Déli kapta meg, és a 29-es vonalra küldi, és van úgy, hogy fél napot is Tapolcán állnak...."
Engem az zavar,hogy úgy rángatjuk végig a kocsikat,hogy mindenhol megállunk...
Helyi vonatnak megtenné egy iker-Bz méretű jármű is...
"Én balga pedig a Keletiből az EC170-essel akartam Vácra menni..."
Jótanácsok a másik topikban már voltak...:)
István Gyuri (14776)
1-es vonal:
"Vonali előztetések vannak személyvonatoknál, meg ütemből kivett személy egy ütemen felüli nemzetközi vonat miatt."
Na igen,pedig lehetne előztetni Füzitőn vagy akár Tbányán is a beépített állomási tartalékok segítségével...
"A menetidők teljesen kaotikusan lettek megállapítva, hol itt-hol ott van meghúzva, kilazítva."
Már mértem FLIRT-ön...tegnap mivel késésben volt,így lehetett vele hasítani a belső részen is...:)
" A tartalékidők átcsoportosításával az oroszlányi csatlakozások is egy picivel lazábbak lehetettek volna."
Hát tegnap sikerült abban a kis kanyarban összeszedni reggel 20 perc késést is...:((
"Érthetetlen, hogy a gyorsvonatok miért 140/140-esek, amikor tudható volt, hogy csak 130-ra lesznek megfékezve Giganttal a szerelvények"
De minek,amikor 2 hete csütörtökön a 928-on pl. nem 100as gigant volt...:((
"De ennél is nagyobb problémát jelent az a hiba, hogy a komáromi-győri személyvonatoknak Tatától kifelé nem 140/160-as a menetrendjük,"
Ez engem is irritál...:(
"Marketing szempontból is jól kihasználható lett volna a Talentek 140-es és a Flirtek 160-as "száguldozása", amit akár a vizuális utastájékoztatókon is meg lehetett volna jeleníteni. Bár, amíg a megállókat sem tudjuk kiírni, mit is várok én itt el ilyeneket..."
Viszont többször láttam már embereket,kik a vezetőálás ajtaán csak azért leskelődtek,hogy lássák mennyivel hasítunk...:)
"Az eddig látott szerelvényforduló finoman szólva is hagy kívánni valókat maga után, még akkor is, ha a Talentek körül herce-hurca némileg indokolhat problémákat, "
Hát tegnapelőtt este fél9-kor 5 egység is Győrben állt...igaz 3 indult vonalra utasokat szállítani...
"Örülni lehet a délutáni csúcsidő megnyújtásának, de a két oroszlányig meghosszabbított járat újabb két flirt elpazarlását jelenti (a győrig való járkálás miatt van másik kettő szerelvény pazarlás)."
Hát...azt veszem én észre,hogy napközben a szóló is elég lenne Tatabányán túlra,de még belülre is,ha lenne óránkénti gyors...
A Komárom-Győr közti napközbeni 10 fős tömegekért megálítani a gyorsot is pazarlás...
"A ferencvárosi megállásokat érdemes lenne bevezetni a gyorsoknál, már csak a 150-es vonali átszállások miatt is."
Vagy a 150es vonatait bevinni a Keletibe...
8-as vonal:
"A 14:35-ös indulású soproni gyors 48 percet áll Győrben (továbbra is...). Persze, ha lenne óránkénti gyors Győr-BP között, akkor talán másként is lehetne... Csak, hát akkor biztosan nem lenne annyira optimalizált és összehangolt a menetrend..."
Ismerve a két céget,akkor is 48 percet állna ott...:)))
15-ös vonal:
"Bekerült egy 9:28-as soproni indulású "nyári" vonat Szombathely felé, de a hullámvonal hiányzik az adatai elől. Meg annak a megjegyzése, hogy ez egy (a www.gysev.hu oldal szerint) közvetlen vonat Wien Südbf-Sopron-Szombathely-Balatonfüred-Székesfehérvár között nyáron."
Ez az ÖBB menetrendkönyvében is szerepel...:)
Én is csak néztem...(persze ott menetrend nincs,csak a közvetlen kocsicsoportok a "zöld oldalakban"...)
17-es vonal:
"...hogy sok változás nincs, a Zeg-Szombathely-Győr-BP IC-k vasvári (nagyon helyes) megállításán kívül."
Amely IC zegi kiküldetése feleslegessé válna egy ITF-ben...
26-os vonal:
"A vonal előtti térképről elfelejtették eltüntetni a 27-49-es vonalak nyomait..."
Ezen aggódsz....:(
"A 9644-eshez a 9634-es keszthelyen csatlakozó vonat, ezért balra lefelé mutató nyíl illene az érkezési időadathoz."
A Bz Szentgyörgyön is bevárja a gyorsot,minek két helyen is csatlakozás...? a fenékpusztai tömegeknek...?...
"A 5209-2-től tavaly még volt csatlakozás a 9614-re, talán most is még meg lehetett volna ezt tartani (bár ha sokat késik a gyors, akkor a tapolcai "csoportot" tudja bebuktatni..."
Háát...vagy nem kéne ragaszkodni az "elől a kanizsai rész"-hez...
A Szentgyögy-Keszthely közti szerelvénymenet nem szúrja a szemed? A Kvarnerhez kimenő UD-s Bz ugyanis visszajön utasok nélkül,majd forog 38911-be,pedig adhatna jó csatlakozást 20:15-kor a 240eshez is...
29-es, 30-as vonal:
"Lényegi változás nélkül (Kvarner került korábbra, a "mentesítő" Ic-kből gyorsvonat lett)."
Mindkettő jó dolog,a Kvarner kitolja időben a kínálatot, a halbis IC-knek meg nem volt értelme pótjegyesen...mondjuk most se sok,mert a páros mehetne 1 órával korábban,amikor majd 3 órás lyuk van a vonalon...A páratlan is túl sok helyen áll meg, ugyanis javult a 8503menetideje majd fél órával a végpontok között..s ekkor a mentesítő szaladhatna nyugodtan...
"Az IC-ket majd egy ütemes világban mindenképpen felül kell vizsgálni."
Nem csak azokat...az átlóst is - szerintem.
35-36-37-38-39-es vonal:
"Mivel a 8807 későbbre került, így a 8802-es fel tud érni Fonyódra 10 percet rövidítve."
Hát a lengyeltóti fl órás álldogálás néha kiverte a biztosítékot sokaknál...
Viszont én a dízeleseket az ütemesben szaladtatnám a tóparton,a helyi megállókat kiszolgálná a 2-3 kocsis személy is...
"Azt valaki elárulhatná már nekem, hogy ha X napokon a hajnali vonat haladhat Kaposvártól Mernyéig, akkor + napokon az első vonatnak miért kell megállni minden bokornál? Milyen speciális utazási igény jelentkezik ott?"
Az ami Kőszegnél is jelentkezne - szerinted...
István Gyuri (14777)
"Nos, most már sikerül odáig elérniük az illetékeseknek, hogy lassan a duplájára kezd nőni a szerelvénymenetek száma..."
Szakmai ártalom....illetve szolgálati...
" így a 2417-esnél már az elméleti esély sincs meg, hogy plusz egy betétkocsival közlekedjen (másként ott most nem lehet igazán lehet növelni a kapacitást)."
majd a FLIRT-ösített Hernyókkal...:)))
80-as vonal:
"A Cracovia törlésével - pláne hétfő reggelenként - nagyon sokan lesznek a 7:33-as miskolci indulású gyorsvonaton. Talán lehetett volna egy Ms-BP ütemen felüli vonatot indítani, vagy legalább erősíteni az 5209-est..."
Az az 1 (alkalmanként 2 ) halbi nem elég....telhetetlenek:PPPP
"No, és aki "kötekedni" akar, hogy az 5209-as az nem fordulhat vissza Egerbe, mert az továbbmegy a Balatonra, azt megnyugatom, hogy ott kell egy szolnoki csíkos ingának (ami állna a Keletiben) kell beforogni "
Majd az ütemes világban az átlós mehet korlátozva ütemen felül...s akkor foroghatnak a gyorsok saját berkeken belül...
"A Hernád IC két órával korábbra került (ezt anno még az ITF-OST kialakítása során szorgalmaztam az előzetes szerelvényfordulók láttán, és azért, hogy legyen egy tuti jó balatoni IC-nk, ami nagyon jó fekvésben közlekedik)"
Pedig a 14 perces fordulás tartható lett volna nálunk...de az utasok mindig panaszkodtak,hogy a határon még pontos volt az 537,majd belföldön verték el...:((
(naq meg a keletis gépcsere..:(
"Itt azt javasolnám, hogy úgy, ahogyan a mátészalkai IC is visz pót- és helyjegy nélkül igénybe vehető kocsikat,"
Nem elég nekik a 130as pótjegy....:(((
"Ezen esetleg érdemes elgondolkozni (ez viszont az IP közlekedést teszi feleslegessé a vonalon, és megszűnne a bánrévei dupla körüljárás."
Ahol lehet,ott legyen egyféle járattípus...nem ezt emlegeti mindig sbb.hu olvtárs is?
100a-s vonat:
"A 16305-ös nem áll meg Ferihegyen, gondolom azért, mert dupla ingás szerelvény, és a gondos, előrelátó tervezés során a peronhossz ennél rövidebb lett"
Szerintem az kibírható,hogy a diákmentesítők ne álljanak meg,vagy oly sokan repülnének?
110-es vonal:
"Idén is módosult a menetrend. Mondanom sem kell, hogy az ütemen felüli IC-vel kiverték a kétórás személyeket az ütemből. "
Mennyivel lett gyorsabb az IC a tavalyi gyorsnál? 10 perc? (Mszalkla-Bp)
"De legalább van egy hely- és pótjegy nélkül igénybe vehető plusz kocsi Debrecen-Mátészalka között "
Most nem kaptak 130as helyjegyet,mint régen?...szegények....
"viszont a nyári fonyódi vonatnál már inkább az ütemes személyt alternatívozták meg. Fujjj..."
Még mindig nem sikerült az végigküldeni a tóparton....vagy csak nálam akar mindenki Szegedre menni a 26os vonalról...:)
"De azért legalább a hibrid-IC-t nem tudták megszüntetni a "szakemberek" (hasonlóan a kör-IC-khez)."
Majd megszíntetik...de nem azok a szakemberek,s a dolgok előnyére változnak....
"Még valami. Különös tekintettel a szoros 135-140-es csatlakozásra - jó lenne elérni azt a "bravúrt" Szegeden, hogy a csatlakozó járatok közös peronra érkezzenek, illetve induljanak. "
Nekik lehet a közös peron azt jelenti,hogy egyazon állomás területén belül találhatóak....így már stimmel is a dolog:)
V43 1305 (14782)
"OK csak azért kérdem, mert most jöttek Sm-re számításaim szerint a legjobb helye a 2 óránként közlekedő gyorsokban lesz. "
D55 szindróma....:(
1 volaon jó menetrend,a többiek (pl:Zeg.) meg le vannak tojva...
rutthin (14787)
"Egyébként páros viszonylatban szinte mindíg késtek idáig, bár nem a sebesség miatt."
Most is vacakoltunk Komárom előtt (mikor ezt fogalmazom ,épp 928on ülök)
"Viszont ami gáz: IC 916, 918 mögött nem tud jönni az EC 44, ill. 40."
Érdekes,menetrendváltáskor az EC 40 már :35-re beért Győrbe,s a 918as előtte volt valahol...
_guru_ (14797)
"Lehet, hogy már túl késő van és ezért nem értem, de ezzel most mit is akarsz mondani? Szerinted ne legyenek gyorsvonatok és Avala? Akkor mégis hogyan képzelnéd el ezen a vonalon a közlekedést?"
A RJ miatt az Avala nagy eséllyel csak Bp-ig jönne majd...úgy gondolta...mert a késés miatt mindig gondot okoz az 1esen,illetve Bécsben az átszállással nyugat felé...
M63 010 (14798)
"Mennyi ideig tanítják a menetrenszerkesztés tudományát?"
Hát elég azt fél óráig is...a többit pedig maga tanulja az ember - én így látom.
"És miért nem tanuljék meg? Miért van az, hogy egy lelkes amatőr jobb menetrendet tud készíteni, mint a "szak"emberek???"
Ez magyar specialitás...:(((
Chabee87 (14799)
"Amúgy a 150-en: Azt a Railjet dolgot most hogy kell érteni? Most az fog a szerbekhez lemenni? Én az osztrákok helyében nem küldenék olyan koszfészekbe ilyen vonatot..."
Nem is fognak...a RJ Bp-München szakaszon fog járni....is:)
"Amúgy az estleges Dunántúli ITF-hez. Ha esetleg már tervezik vagy van róla infód, akkor a 40-41-46-ra az IC-ket leszámítva mit lehet várni, vagy te mire számítasz?"
Tervezni sokmindent terveznek...de hogy ezen tervek meg is valósulnak-e majd...azt nem tudni:(((
D55 (14800)
"Én arra tippelnék, hogy Gyuri arra gondolhatott, hogy ha Railjet lesz kétóránként Bp és München között, akkor megszűnik a Wien-Beograd közvetlen kapcsolat, mert Bp és Wien között (szinte) csak a Railjet lesz (ha igaz)."
Igaz,csak előbb készüljenek el azok a RJ-szerelvények...
De lehet pár éven belül új belépő is lesz az 1esen...de az még messze van...
alex_86 (14803)
"TAKT alap verzió, nem tudom milyen a "jogállása", mindenesetre nem azért kaptam, hogy másnak is továbbadjam... "
Vitás estekben e-mail a "szerző úr"-nak,majd ő javít...
Andó Gergely (14831)
"Az ára a tervek szerint 35.000 forint lenne, 1.5-szer annyi, mint az osztrákok hasonló kártyája... "
Győzködd a külső konzulensed,hogy nyomják le az árat...:)
_guru_ (14834)
"És ki fogja megvenni 35 ezerért?"
Mondjuk aki havonta elkölt 6-7000 ft-nál többet teljesárú jegyre...
M63 010 (14839)
"Magáncélból meg 99%-ban nem utazik olyan sokat az ember, hogy megérje."
Fura...én jópár emberről tudok ,ki hetente,kéthetente utazik teljesárú jeggyel 200km-eket munkába...nekik bőven megéri...
PLACI (14842)
"Ez így nagy marhaság, hogy mindenkinek 50%-ot nyújt."
Mert....ez meg így szánalmas...
" A diákok eleve kiesnek így a kedvezményből."
Minek nekik annyi..elszemtelenednek,mint a nyugdíjasok...:(
" Ezt úgy kellett volna csinálni, hogy a kártya ugyanaz minden rétegnek, és mindenkinek egységesen -25%-ot enged az őt megillető (kedvezményes) menetjegy árából."
Jah,és aki eddig sem fizetett sokat,az most még kevesebbet fogjon...:(((
benbe.extra.hu (14845)
"Egyedül az ingyenes IC-pótjegy fog hiányozni, igaz, az nagyon."
Hát nekem meg az IC-pótjegy,mint olyan nem fog - remélem.
D55 (14895)
"110 reggeli IC-je."
"Biztos, hogy kell az az IC? Ha már igen, akkor nem lehetne a Tiszára rátenni?"
Nem...csak hát a helyi erők,meg a MÁV-os ütembermolók...:((
alex_86 (14924)
"Utaztál már egyáltalán Mátészalkára IC-vel? Én igen - igaz, akkor még nem volt ITF - azt hiszem, a kihasználtságára egyáltalán nem lehetett panasz (szemléltetés képpen gondold végig, miért a szalkai stokk volt a nagyobb, miért a 3 kocsi ment ki pl. a Latorcával Csapra...)."
130ft-os kedvezményes helyjegynél nem kell dicsekedni...:((
"Igaz, hogy ott sz*r a pálya, igaz, hogy horribils a menetidő, de mégis van igény normális színvonalú KÖZVETLEN vonatra "
Ami nem biztos,hogy az IC kell legyen... el lehetne már felejteni ezt a hülye ragaszkodást...
M63 010 (14954)
"Elrettentő példa az ITF-re az ÖBB 501-es menetrendi mezője (Bruck ad Mur-Graz-Spielfeld Strass)"
Hát a 100ason is van pár szépség...(ottanin)
István Gyuri (14956)
"Szívből örülök ennek az elmozdulásnak. Talán a 993-assal is így kellene tenni, és egy külön személyvonatot indítani 14:20 körül Sopronból."
A ződeknél ez nem divat...:(
"Lehetne elmenni affelé, hogy az újhelyi gyorsok a győri gyorssal forogjanak össze (persze ehhez az óránkénti órás 1-es is kell), a másik győri az magába fogogna, "
Foroghatnának át minden órában...
Ekkor elég lenne mindenhova az 5-6 kocsis szerelvény is alapból...
" Miközben azt sem lehet tudni, hogy a nyáron mi lesz..."
Deghogynem!
Káosz,mint mindig....
"Az utasok jelentős száma csak Debrecenig utazott "gyorsvonati pótjeggyel" (130-as helyjeggyel). Ugyanígy népszerű volt az újhelyi IC is Miskolcra reggeli bejárásként..."
Sajnos...ez feltűnő is volt a számokat nézegetve...de ugyanez volt Záhony-Db közt is...:((
"A jelentős számú utasszerzéshez az órás eljutás biztosítása kell."
De ez nem feltétlenül jelent valódi órás ütemet?
"Legyen közvetlen vonat, akár hibrid-IC-ként is, de ne az órás ütemű nyíri IC-hez csatlakoztatva. Pl. Coronával, Szamossal menjen a Keletibe, illetve jöjjön is onnan."
De ők belehalnak,ha nincs ott az a két betű....:((
De ez többek szerint jobb lenne...
V43 1305 (14961)
"Én csak az alapgondolattal értek egyet, hogy Nk,Ps,Sm-ről a gyorsok így menjenek majd."
Hát ezek közül az elsőre lassan nem is lesz szükség,péáne nem ütemben...:((
D55 (14966)
"Én tervezem :)
Órás pécsi IC-ütem, stb. :)"
Álmok....
István Gyuri (14977)
" És az is kérdéses, hogy ebből mennyi a 269-esről átpártolt utasok száma."
Miért ide ültek volna át a 269-ről?
Az ugyan kicsit későbbre került,de van előtte fél órával a 919, illetve az előtt az EC(nem hiszem,h másfél órával korábban kelnének ezért a vonatért)
"Szerinted, akik ki akarták nyírni a hibrid-IC-t meg a kör-IC-t vagy az órás ütemeket, azok nyugton maradnak?"
Hát...bárcsak ne "maradnának"...a vasútnál...:)
alex_86 (14987)
"Pl. a mezőzombori megállást kell-e eröltetni minden újhelyi vonatnál, "
Hát én a sarokforgalmat erőltetném...a menetrenddel...
István Gyuri (15000)
" a halbis gyors pedig gépcserézne Szerencsen, és a kör IC menetvonalán irány Miskolc. Időt nem nyernénk vele, de a menetrendszerűség azthszem 95% felett lenne."
De ezt szép lenne eljátszani minden gyorsnál akár....
"A szerelvényfordulóban pedig Ms erősíti az 5209-et, tehát vagy a teljes szerelvényt Újhelyből kell hozni (menetidőtöbblet), vagy Szerencsre kell valahogy kivarázsolni azt a két kocsit+gépet, szóval ez sem triviális."
De ha lenne külön gyors,meg személy,akkor a kevesebb kocsiban is elférnének,nem? Az a két kocsi újabban a nyugati végeken már 1-re szűkül egyébként...:(
"A kör-Ic menetvonala pedig Felsőzsolca-Miskolc között foglalt (IC537 Hidas felől)."
És a másik vágány?
"Nem. Vagy egységesen elválik, vagy nem."
Előbbi...esetelg 1-2 késő esti járatnál lehet eltérés max.
"mivel az 1-es vonalra kell a 130-ra alkalmas gyorsvonati szerelvény, ezért egyértelmű, hogy német kocsi lenne a 80-ason is."
Elég az 1esre a 120as gyors is...persze ettől még maradjon halbis...
alex_86 (15038)
"Az 5209-re sztem kell a 6 kocsi, ha előtte lenne mentesítő (vagy a Bz megállna mindenütt), talán elvinné a miskolci utasok egy részét, de most kell rá!"
Ezért is kellene szétszedni itt a távolsági,s helyi forgalmat...