A magyar nagydíj ideje alatt lesz FS kocsi a Veneziában.Nem tudom elképzelni, hogy 4 (magyar, horvát, szlovén olasz) vasúttársaságot közvetlenül, 3-at (orosz, ukrán, szerb) közvetve érintő nemzetközi vonat a nyári időszak kezdetén megszűnjön.
Én voltaképpen el tudnék képzelni egy tisztességes kocsikkal kiadott Bp-Bukarest EC-t
Én is! Mondjuk olyan szintű vagonokkal, ahogy talán 2 évvel ezelőtt ment? Az ÖBB színvonalú 1.osztállyal pl. Csak ezekkel is az a baj, hogy páratlan irányból a románok pöcsölése miatt sokat fog késni az EC, és akkor jön az, hogy miért is EC? Mint anno Traianus EC ---> Traianus IC. ( persze megeshet, hogy nem csak emiatt lett szegény lefokozva, de ez is közrejátszik, szerintem.)
A Dráva visszajöhetne,akár EC-ként is, megfelelő szolgáltatási szinten. Mondjuk FS stokkal el tudnám képzelni, de a Venezia eljövendő kálváriáját olvasva, erre vajmi kevés esélyt látok:( Persze a pótjegy, tegyük fel helybiztosítás nélkül belföldön, elég sok embert elriaszt, és persze szűri is, hogy belföldi relációban kik szállnak fel a vonatra és kik azok, akik nem. Egyébként nézeget a SZVÖR-t, és abban még arról volt szó, hogy 2008.VIII 1-től VIII-4 ig két FS Bm vagon is fog közlekedni az EN 240/241-ben. Most akkor mi van? Akkor ez lefújva? Gyorsan stornozzák az egész vonatot? Azért remélem kitalálnak helyette valamit...
DACIA-ért mindig izgulok, hogy megmaradjon, olyan formájában, amilyenben most van. Így legyen.
Számomra is elég durván hangzott, főleg annak fényében, hogy visz azért máshonnan is kocsikat Velencébe. De hát sosem lehet tudni, az olaszoknak vannak dolgaik...
Nem rajtunk múlik, gondolom Railjet ügyben gondolom Bundeszbácsi diktál. Ami nekünk kell az az, hogy tuti meglegyen a 2 órás ütem legyen Bécsbe. Railjettel vagy anélkül, nálunk úgy sem gyorsabb a tempója. Az, hogy Bécsből tovább közlekedik Münchenbe, az már az ÖBB dolga, a MÁV dolga kb. annyi, hogy ezt kiírja a táblára a Keletiben.
Nappali velencei vonat tényleg nem ártana, de a dolgok nem ebbe az irányba tendáltak mostanság.
Nem, a mostani formájában maradni, 230as menetvonallal, tehát valamivel rövidebb menetidővel. De ezek még csak pletykák, főleg mert a 188-189re akkor kell egy szerelvény az olaszoktól vagy a németektől.
Nehezen tudom elképzelni, hogy a Venezia pont nyáron szűnne meg. Ha mégis belföldiként valamilyen formában biztos megmarad. Jövője bizonytalan lehet...
Én inkább egy nappali járatot indítanék helyette. Dráva esteleg...
Ha nem lesz prágai Avala, akkor az esetleges Amicus milyen járat lenne? IC vagy újra gyorsként járna?
Én voltaképpen el tudnék képzelni egy tisztességes kocsikkal kiadott Bp-Bukarest EC-t a Pannonia mostani idejében, ami adna a Metropol EN-ra közvetlen hálót. Egy biztos, kénytelen leszek megejteni egy prágai tripet még a Pannoniával, hogy elmondhassam, utaztam vele Prágába.
Arról van-e valakinek híre, hogy tényleg megszűnik-e a Venezia nyár elején? Ha igen, lesz valami pótlása? Vagy lehet átszállni Bécsben?
Kálmán Imréről lehet tudni valamit? Marad menetrendváltás után is? Dacia marad a mostani formájában?
'Magas Pályaszámú Taurus' toipktárstól kérdezném, hogy a 68-69 a mostani formájában lenne Railjet, vagy meghosszabbítva Pestig?
Fontos Magyarországnak a 2 órás Müncheni eljutás? Szerintem napi 2 vonat bőven elég, én másirányba fejlesztenék. Nappal Velence az éjszakai helyett nem biztos, hogy igény nélküli lenne. De ez csak 1 példa volt.
Reggel Belgrád feleé is mehetne vonat. Nappali lejutás nyáron Splitbe, Fiume-ba. Esetleg Kijev.
Nem akarok ünneprontó lenni, de szerintem menetrendváltástól még nem lesz Railjet Bp-től - DE NE ÍGY LEGYEN!!!
A Pannonia jelenleg az egyetlen, átszállás nélküli Kelet-Nyugat Magyarországot összekötő vonat - a Kálmán Imre csak közvetlen kocsi -, ha ezt elveszik, semmi sem marad. félOFF Pedig milyen jó lennne legalább 65, 67 napokon a régi 697-es!:) félON
Nocsak... Mirefel? Alacsony utasszám miatt? Ez érdekes.
talán az Avala (vagy ha mégse Belgrádba menne), Amicus miatt.
Hát erre azért befizetnék! Nem tudom,hogy a déli szomszédaink mit szólnának hozzá, ha elvennénk ezt a vonatot tőlük, olyan indokkal, ja hát pár nap és Prágába fog menni, viszlát... Azért ez meglehetősen ÉRDEKES változtatás lenne.
A Railjet miatt úgyis le kell mondjanak a közvetlen bécsi vonalról. Így legalább nem csak Budapestig járnának, hanem lenne direkt összeköttetésük a szláv testvéreknek :)
Kár:( Azért sokat utazgattam vele, szerettem ezt a vonatot, jó kis cseh ülőhelyesekben utazni Szolnokig:) Esetenkélnt fel Bp-ig is. Kár érte:( Kíváncsi leszek mi pótolja a nem nyári időszakban.
Gondolom a Metropol. Lehet, hogy lesz alvós kocsi, ami Breclavtól a 470-es gyorsvonattal (cseh Pannoniapótló) megy Prágába, hogy ne érjen olyan korán oda.
Nocsak... Mirefel? Alacsony utasszám miatt? Ez érdekes.
az Avala Bécs helyett Prágába járhat,
Hát erre azért befizetnék! Nem tudom,hogy a déli szomszédaink mit szólnának hozzá, ha elvennénk ezt a vonatot tőlük, olyan indokkal, ja hát pár nap és Prágába fog menni, viszlát... Azért ez meglehetősen ÉRDEKES változtatás lenne.
Galilei helyett EN Metropol Budapestről és Bécsből Berlinbe (Bécsből biztos, mivel a közvetlen kocsik Berlinbe újra Csehországon át járnak majd).
Visszajönne egy régi nagy név:) Ennek örülnék:) Kimondani is könnyebb, meg szép hangzása van:)
Pannonia nem lesz, vagyis nyáron azért mégis.
Kár:( Azért sokat utazgattam vele, szerettem ezt a vonatot, jó kis cseh ülőhelyesekben utazni Szolnokig:) Esetenkélnt fel Bp-ig is. Kár érte:( Kíváncsi leszek mi pótolja a nem nyári időszakban.
ami valószínű: jövőre a Moravia ismét csak Pozsonyig jár,
ami akár lehet is: az Avala Bécs helyett Prágába járhat,
és megintcsak terv: Galilei helyett EN Metropol Budapestről és Bécsből Berlinbe (Bécsből biztos, mivel a közvetlen kocsik Berlinbe újra Csehországon át járnak majd).
ami biztos: Pannonia nem lesz, vagyis nyáron azért mégis.
Kérlek szépen, a kedvenc vonatod NEM délelőtt indult el Bécsből, azaz Győrben azt mondta a hangos, hogy "a mai napon nem közlekedik". Ennek ellenére nagy megleptés volt, hogy Hegyeshalomban szépen bejött az EC49 Csárdás, a következő kocsiösszeállítással:
A szerb kocsik üresek voltak, a vjv kitessékelte az embereket, mert nem működött - természetesen - az elektronika, jelen esetben csak az ajtónyitás.
Győrben egyébként EC45-re +50 volt kiírva, erre 17.47-kor az utolsó pillanatban elkezdte mondani, hogy "Bartók Béla Eurocityvonat érkezik..." de akkor már a peron mellett volt a vonat, úgyhogy úgy rohangásztak az emberek.
Lehet, hogy hasraütésszerűen ellenőriznek néhány járatot, de az is lehet, hogy igazából a Kálmán Imre miatt mentek, annak egy része mégiscsak Romániából érkezik.
Nekem azért ez furcsa, mert már bőven a Schengeni dolog után vonatozgattam ki Bécsbe és EDDIG NEM volt ilyen rendőri razzia még az utolsó ER vonaton sem, ( ind. Wien Süd: 21:40). Ezért lepődtem meg.