Keresés

Részletes keresés

D55 Creative Commons License 2008.01.03 0 0 15213

Ezt hogy sikerült összahozni?:)
Úgy, ahogy máskor: laza az mr.

 

Ez szeptembertől májusig természetes jelenség a vonalon...

Majd, ha csak kétórás gyorsvonat lesz, akkor reméljük, nem :)

 

Hány kocsi? 3? Az nem nagy szám ám...
3 kocsi, tehát pont eltalálták, mennyi kocsi kell. Fürdőszezonon kívül nem hinném, hogy olyan nagyon nagy távolsági forgalomnak kéne lennie ezen a viszonylaton.

 

Bár tegnap a 928,921 vonatok is meglepően tele voltak,úgy tűnik nyugaton csak január3-án folytatódik a vizsgaidőszak...
Hogy-hogy nyugaton?

Előzmény: mcg (15206)
mcg Creative Commons License 2008.01.03 0 0 15212
Nem azt mondtam,hogy ne menjenek...de a MÁV-nál meg marad mindenki..:(((


más:
ma de. Tatabányán sikerült megtapasztalnom,hogy a forgalom az 1es vonalon nem csak Győrben tud mélyre süllyedni:
a 10:30kor érkező,majd 10:40kor továbbinduló páratlan személy ki volt írva a 4re,majd 10:25-kor feltehetően rájöttek,hogy ezt itt kellene megelőztetni a WW-rel,így áttették az 5-re...
majd 10:32-kor megjött a vonat....
...a 4-re (gyors visszaírás)...
10:40: "figyelem,a 4.vg-on vonat halad át" - ,ja,megnézem ahogy a teknő eltolja a flirt-öt:)
végül 10:41kor WW át a 3-on , szuper,kitérőztessük meg az áthaladó vonatot:)
meglepő módon mi 10:42kor el, mint kiderült az EN helytelenben ment Szárligetig minimum...
ez piros pont,de lukkal,mert amit előtte műveltek...:(

utastájékoztatás a személyen semmi,se az egy órával előtte menőn...

még 1 dolog: Győrben a vágánykiosztás túronként változik, ami tegnap reggel 6-4-2-7-5 volt, az ma 1-6-5-3-1
:)
Előzmény: Nandesz2 (15198)
Siemens113 Creative Commons License 2008.01.03 0 0 15211
"Ha az országban volt, ha nem, olyan volumenű döntés ez, ami mindenképp szükségessé teszi a legfelsőbb vezetés tájékoztatását. "

illetve nem tudom hogy hogy létezhet egy cégnél az hogy fűnek fának rendelkezési joga van az ő aláírásával kiadni mindenfélét. Ez sehol sem megengedhető csak ennél az állami csökevénynél.
Előzmény: Zsig-zsig (15209)
Nandesz2 Creative Commons License 2008.01.03 0 0 15210
Jah, hogy szabin van?

Én kis naiv azt hittem, hogy dolgozik, de akkor ezek szerint ezért nem jött ki senki, amikor becsengettem...
Előzmény: monor-21 (15207)
Zsig-zsig Creative Commons License 2008.01.03 0 0 15209

Ha az országban volt, ha nem,  olyan volumenű döntés ez, ami mindenképp szükségessé teszi a legfelsőbb vezetés tájékoztatását. Ha nem követeli meg, akkor az nagy hiba.

Bár nem lepődnék meg ezen a hozzáálláson. Nap mint nap elkésik Rákoskertről, nyomorog a vonaton, mégsem tesz semmit a helyzet javítása érdekében, pedig megtehetné.

Előzmény: monor-21 (15207)
monor-21 Creative Commons License 2008.01.03 0 0 15208

Itt kevés a kocsi, ott kevés a kocsi.

Itt állnak az emberek, ott fel sem férnek az emberek.

 

A 29-en 6 kocsival 440 ülőhellyel viszünk el 30-60 embert napota többször.

Van itt kocsi doszt.

 

 

monor-21 Creative Commons License 2008.01.03 0 0 15207

Mosóczi állítólag csak a sajtóból értesült az egészről. Ha ennyire megkerülhető valaki, és ennyire nincs tisztában a cégénél történő dolgokkal, annak mennie is kell.

 

Magyarországon volt?

Előzmény: Nandesz2 (15198)
mcg Creative Commons License 2008.01.03 0 0 15206
"Kváron -7-el álltunk meg!"
Ezt hogy sikerült összahozni?:)

"de a 8514-en végig 25-35 ember utazott a 3 halbin. Mindenhol csak egy-két utas szállt fel, vagy le, vagy egy sem."
Ez szeptembertől májusig természetes jelenség a vonalon...

"A 8801 rendes volt, kihasználtság: kb. 70 %, de Kváron nagyon sokan szálltak le, szerintem volt az odáig 90 % is."
Hány kocsi? 3? Az nem nagy szám ám...

Bár tegnap a 928,921 vonatok is meglepően tele voltak,úgy tűnik nyugaton csak január3-án folytatódik a vizsgaidőszak...
Előzmény: D55 (15189)
mcg Creative Commons License 2008.01.03 0 0 15205
hát a többségnek nem...

de olyanról is tudok,kinek számla nélkül is térítik az utazását..
Előzmény: M63 010 (15203)
Nandesz2 Creative Commons License 2008.01.03 0 0 15204
Figyelj, ha tényleg kirúgják őket, akkor oké. Ha bebizonyosodik, hogy szakmai alkalmatlanság miatt mennek, akkor ügyes ügyvédek kellenek, és meg lehet úszni a nagyösszegű végkielégítéseket.

Ha felfelé buknak, vagy oldalra, akkor viszont tény, hogy megint csak adtak a szarnak egy pofont.
Előzmény: Arkimbz (15200)
M63 010 Creative Commons License 2008.01.03 0 0 15203

M63 010 (14839)"Magáncélból meg 99%-ban nem utazik olyan sokat az ember, hogy megérje."

Fura...én jópár emberről tudok ,ki hetente,kéthetente utazik teljesárú jeggyel 200km-eket munkába...nekik bőven megéri...

 

És egyiküknek sem téríti a munkáltatója???

 

Mert ha nem, akkor rájönnének arra, hogy a Magyar Túrizmus Kártyával jobban járnának.

Ha meg igen, akkor meg nem vehetnek félárút a Vasúti Kártyára.

 

Előzmény: mcg (15190)
D55 Creative Commons License 2008.01.03 0 0 15202

De, igen.

 

Nyugodtan hülyének nézhetsz :)

Előzmény: Arkimbz (15200)
Nandesz2 Creative Commons License 2008.01.03 0 0 15201
Tegnap ekkora szerelvény volt a 15:25-kor indított mindenüttmegállós szolnoki is. Haver szerint elég nagy tömegnyomor volt azon is.
Előzmény: NoZoli (15199)
Arkimbz Creative Commons License 2008.01.03 0 0 15200
Ha te örülsz annak, hogy újra kilopnak több száz millió végkielégítést és ezek után átülnek egy másik karosszékbe, akkor szívből gratulálok! Csak nem hiszed, hogy majd ezután minden más lesz és az újak nem fognak ugyanúgy bohóckodni ott?
Előzmény: D55 (15197)
NoZoli Creative Commons License 2008.01.03 0 0 15199
Azért van még érdekesség ma a 70-esen... 2142, valami Bp. Keleti-Gödöllő személyvonatról (ha még létezik ilyen) érkezett szerelvény lehetett, mert össz-vissz 4+1 kocsiból állt. Délelőtt ez még elvitte a népet, de kíváncsi vagyok, hogy milyen telítettséggel fog indulni hamarosan a 2154. Hacsak, azóta nem történt csoda és meg lett toldva valahol legalább 2 kocsival.
Nandesz2 Creative Commons License 2008.01.03 0 0 15198
Ember, a váltók nagyja működött is.

Tudod mi lenne a Start felatada? Az, hogy az ilyen idióta ötleteknek ellentmondjon, és kikényszerítse a vonatai leközlekedtetését.

Mosóczi állítólag csak a sajtóból értesült az egészről. Ha ennyire megkerülhető valaki, és ennyire nincs tisztában a cégénél történő dolgokkal, annak mennie is kell.
Előzmény: mcg (15195)
D55 Creative Commons License 2008.01.03 0 0 15197
Hát ,elég baj,hogy a GKM-ben sem tudjá mi hova tartozik....mert a váltótisztítás nem a START feladata...
Attól még örüljünk szerintem, ha kirúgják azokat, akik most bohóckodnak ott! :)
Előzmény: mcg (15195)
alex_86 Creative Commons License 2008.01.03 0 0 15196

>>>A Cracovia törlésével - pláne hétfő reggelenként - nagyon sokan lesznek a 7:33-as miskolci indulású gyorsvonaton. Talán lehetett volna egy Ms-BP ütemen felüli vonatot indítani, vagy legalább erősíteni az 5209-est..."

>Az az 1 (alkalmanként 2 ) halbi nem elég....telhetetlenek:PPPP

Miskolctól van 7 kocsi SZVÖR szerint, ennyi tapasztalataim alapján is elég.

 

>Ezért is kellene szétszedni itt a távolsági,s helyi forgalmat...

Azt, hogy az összeset szétszedjük, szerintem felejtsük el, vannak holtidőszakok itt is.


>>Nem. Vagy egységesen elválik, vagy nem."
>Előbbi...esetelg 1-2 késő esti járatnál lehet eltérés max.

Páratlan irányban csak az 5209-ben látnám reális értelmét, ehhez most szinte adott is lenne minden.

Párosban viszont az 524 és 526-ra is nagyon ráférne a gyorsítás, de ez már plusz eszközt igényelne. Az ütemen felüli vonatra amúgy is szükség van (15:10-es), ráadásul ez Bz, nem tudná tartani az ütemet, ez kiesik. Csak közvetlen nyíregyházi vonatban lenne célszerű gondolkodni.

 

Hát én a sarokforgalmat erőltetném...a menetrenddel...
Ez a mostani formában sehogy sem jönne össze...

 

130ft-os kedvezményes helyjegynél nem kell dicsekedni...:((
Én azért nem tartom annyira rossznak ezt a helyjegyezést...


Iagzán kihasznált vonatok a 80-ason csak Miskolctól vannak, a 100-ason pedig Nyíregytől, de holtidőszakban inkább csak Debrecentől. Ha ezekben az időszakokban is adott az eszköz, akkor miért baj, hogy kedvezményes áron értékesítjük a szabad kapacitást? Ezzel plusz bevétel érhető el.

A kör IC-ken  Miskolc-Nyíregy között is igencsak gyér volt a kihasználtság

menetrendváltásig, most a 130-as helyjeggyel legalább elértük, hogy a - szerencsi utasokat is belevéve - van akkora kihasználtásga, mint mondjuk Miskolc-Bp között. Igen a Szerencsiek megint rákaptak az IC-vel történő munkabájárásra (gyorsabb, kultúráltabb, nem kell minden bokornál megállni). És ha az ökör utas ezért hajlandó +130 Ft-ot fizetni, mert egy részük nem feltétlenül a hiperszuper órás ütemes menetrendet favorizálja, hanem a KULTÚRÁLT és GYORS UTAZÁST, akkor hol van itt a probléma?


Egyébként ezt az állításomat az újhelyi és szalkai Citykkel kapcsolatban is fenntartom, bár most, hogy van helyjegy nélküli kocsi is az utóbbin, más a helyzet. "Szemét módon" én meghagytam volna 130-as helyjegyesnek, egy esetleg két plusz IC kocsit odavarázsolva.

 

Pedig a 14 perces fordulás tartható lett volna nálunk...de az utasok mindig

panaszkodtak,hogy a határon még pontos volt az 537,majd belföldön verték el...:((
Szlovák SZVÖR-ből azt csiripelik a verebek, megint MÁV-ZSSK szerelvény fog összeforogni, nem megy vissza rögrön Kassára a tót szerelvény. Pedig így doszt elég lenne rá Keszthelyen a 2 óra...

Szerintük nyáron 537-2 - 1863 ... 1864 - 536-1 lenne, de ez így elég érdekes

lesz....

 

Mennyivel lett gyorsabb az IC a tavalyi gyorsnál? 10 perc? (Mszalkla-Bp)
Megvolt ott a 20 perc is, ha nem a vágányzári menetrendet nézzük. Meg a gyors ugye a Keletibe járt, nem a Nyugatiba.

 

IGY (15062):
Ha azon múlik a rendszer stabilitása, hogy néhányan utas 10-15 percig állni kényszerül, mert egy kocsival több kellene, azt még elfogadható kompromisszumnak tartom.
Főleg, hogy ez eseben Halbiról lenne szó, ott pedig a kerékpártárolós részben kellemesebb ácsorogni is, mint mondjuk egy Bo-ban...

 

A jelenleginél csak optimálisabb fordulókat lehet tervezni :)
Az egységes rendszernél jobbat nem tudnál ajánlani.

Ezt nem vitatom, de az egységes rendszernek a nyíregyi/újhelyi megcserélésével már lőttek.

 

A keletiben van 68 perc, Egerben van 72 perc, ott kellene kistakarítást végezni.
Ezzel a 68 perccel azért vannak kétségeim, nem ismerem a keletis takarító személyzetet, hogy de ott a kismillió személyszállító vonat mellett ezt is korrektül elvégeznék és jutna rá idő... ráadásul más kth. szerelvényéről van szó... hááát... Pesze tudom, hogy a takarítás a kukák kiürítésével és a felsepréssel nagyrészt kimerül, de itt Újhelyen legalább rendesen megvan rá az idő, és nem hajt a tatár.
A személykocsik állandó futása a hatékonyság szempontjából valóban jobb lenne, de elég egy kisebb csúszás, aztán borul minden.

Előzmény: mcg (15190)
mcg Creative Commons License 2008.01.03 0 0 15195
Hát ,elég baj,hogy a GKM-ben sem tudjá mi hova tartozik....mert a váltótisztítás nem a START feladata...

Előzmény: Törölt nick (15194)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.03 0 0 15194

Kirúgták a MÁV-Start igazgatóságát.

 

http://index.hu/gazdasag/magyar/mav080203/

 

Már csak az a kérdés hogy:

 

a) Most a hülyéket elzavarjuk és megpróbálunk a helyükre valami értelmes embert rakni,

 

vagy

 

b) Csak az új miniszter Image teremtését szolgála ez az egész móka és majd rakunk a helyükre még "okosabbakat"

 

Remélem, az a) lehetőség fog bejönni.

V43 1305 Creative Commons License 2008.01.03 0 0 15193

Ügyes menetrenddel,s jó szerelvényfordulóval meg lehet oldani a beforgatást is adott esetben...

 

Hát ez is meg oldás lenne!!!

 

D55 szindróma....:(

 

Ez valami súlyos betegség mivel kezeljem?:-))

 

1 volaon jó menetrend,a többiek (pl:Zeg.) meg le vannak tojva...

 

Na még nem csináltam meg a 25-re az elképzelést, mert még nem lehet tudni, hogy menyi vele csökkenne a mentrend. De úgy lesz, hogy Bobán kell átszállni Bp. felé ugyan ez a vonat bemegy Cell-ig ott Sm,Győr felé lehet átszállni.

Amúgy nem rég betettem ide amiket kitaláltam a 20,10,1 és majd a 16-8-1-sen közlekedő IC-re a 11-est csak tervezem és a 16 személyét meg a 20 sűrűbb közlekedését.

 

 

Előzmény: mcg (15190)
D55 Creative Commons License 2008.01.03 0 0 15192

Várjon tavaszig...ilyen hidegben még megfázik szegény...:)

S akkor majd én is csatlakozom...

Pedig tegnap voltam BS-en utast számolni :)

Inkább azt mondd meg, hogy mely megállókat lehetne a 30-ason nélkülözni! :)

 

D55 szindróma....:(

1 volaon jó menetrend,a többiek (pl:Zeg.) meg le vannak tojva...

Ez csúszik...

Előzmény: mcg (15190)
5341 008-0 flirt Creative Commons License 2008.01.03 0 0 15191

Lehetne szerintem úgy is szorítani a 98-son, hogy Abaújig többrészes bz megy, onan pedig az első szólóban menne pl:x+1.óra02-es indulás helyett x.óra57-sel.

Visszafele valahogy ugyanígy.-kb. 4 órás ütemben abaúj és szerencs között eredeti ütemmel.

Előzmény: Abymot (15171)
mcg Creative Commons License 2008.01.03 0 0 15190

D55 (14698)

"Úgy írom? Remélem, mindenki tudja, hogy NEM vagyok MÁV-os, mielőtt még valaki megijedne, hogy ilyen lesz az mr :)"

Hát én inkább már attól ijedek meg,hogy valdi hozzáértők is borzonganak egyes ötleteiden..:))

 

D55 (14743)

" Meghát ha valamelyik ujjamat meg kell harapnom, akkor inkább legyen így. Esetleg majd a kaposváriak harapnak meg engem :)"

És ezen sebeidet a pécsiek - kik dicsőíteni fognak az órás IC miatt - be tudják majd gyógyítani?:)

 

István Gyuri (14775)

"Szerintem is így van. De miért is lenne az a cél, hogy az IC-utasszám, vagy az IC-jegyárbevételt növeljük?"

Szerencsére a tervezők szerint sem....

 

"Nem lehetetlen. Nyilván azonos percadatokkal indulnának BP-ről. De eltérő megállási renddel, stokkozással sok mindent el lehet érni."

Hát az as tokkozás csak az alsó részen jelentene változást....vagy majd Sión is fogunk...?...

nyammmiiii:)))

 

"Üljél ki egy napra Bsztgyörgyre, és nézd meg a jelenlegi menetrend melletti utasszámokat!"

Várjon tavaszig...ilyen hidegben még megfázik szegény...:)

S akkor majd én is csatlakozom...

De komolyra fordítva: Te is úgy gondolod,hogy most a többségnek kell átszállni pl.?

Egyébként én azt gondolom,hogy az tasszám nem minden,érdems hozzá megnézni a pénztárakban hagyott bevételt is...

 

V43 1305: "Csak azt nem értem ha annyira kell az egyesre mért NK-nak lettadva olyan nagy tömegben?"

I.Gy.:"Mert, amikor az elolsztás történt, még nem tudtak az 1-es új menetrendjéről."

Ügyes menetrenddel,s jó szerelvényfordulóval meg lehet oldani a beforgatást is adott esetben...

 

"Tehát, szép-szép IC-motorvonatokról álmodozni, de nem feltétlenül csodaszer."

Egyezik.

 

" Egyetértek. Azt szoktam mondani, hogy egy menetrend addig nem menetrend, amíg nincs mögötte szerelvényforduló."

Hát akkor nálunk a menetrend csak utólag menetrend...:(

 

" Ugyanúgy zsákutca, mint csak az IC-utasokra koncentrálni a MÁV-on belül."

A jelenlegi pótjegyes mizériában...amíg az IC ezt jelenti...

 

hingyigabi:"A MÁV-Start pedig csináljon minél több vonatot, átszállás nélkül, max 60' menettartammal a Délitől Dunaújvárosig."

I.Gy.:"Álom, álom, édes álom."

De melyik része?

:)

 

"Álljunk meg egy szóra! Nem az utasszerzés nehézsége miatt nem érdemes a 30a-n zónázással próbálkozni, hanem, mert igen nehéz lenne zónahatárt megállapítani, és kapacitásproblémnák is jelentkeznének."

De a 40a-n is hasonló a probléma....

 

"Annyit érne a kétóránkénti vonat, mint halottnak a csók..."

De ha az órásra at írod hogy álom,akkor inkább a ahalottnak a csók...

 

"Igen. Totál feleslegesen rángatunk ennyi kocsit végig a vonalon. Ráadásul a kiváló Bko-s kocsikat a Déli kapta meg, és a 29-es vonalra küldi, és van úgy, hogy fél napot is Tapolcán állnak...."

Engem az zavar,hogy úgy rángatjuk végig a kocsikat,hogy mindenhol megállunk...

Helyi vonatnak megtenné egy iker-Bz méretű jármű is...

 

"Én balga pedig a Keletiből az EC170-essel akartam Vácra menni..."

Jótanácsok a másik topikban már voltak...:)

 

István Gyuri (14776)

1-es vonal:

"Vonali előztetések vannak személyvonatoknál, meg ütemből kivett személy egy ütemen felüli nemzetközi vonat miatt."

Na igen,pedig lehetne előztetni Füzitőn vagy akár Tbányán is a beépített állomási tartalékok segítségével...

 

"A menetidők teljesen kaotikusan lettek megállapítva, hol itt-hol ott van meghúzva, kilazítva."

Már mértem FLIRT-ön...tegnap mivel késésben volt,így lehetett vele hasítani a belső részen is...:)

 

" A tartalékidők átcsoportosításával az oroszlányi csatlakozások is egy picivel lazábbak lehetettek volna."

Hát tegnap sikerült abban a kis kanyarban összeszedni reggel 20 perc késést is...:((

 

"Érthetetlen, hogy a gyorsvonatok miért 140/140-esek, amikor tudható volt, hogy csak 130-ra lesznek megfékezve Giganttal a szerelvények"

De minek,amikor 2 hete csütörtökön a 928-on pl. nem 100as gigant volt...:((

 

"De ennél is nagyobb problémát jelent az a hiba, hogy a komáromi-győri személyvonatoknak Tatától kifelé nem 140/160-as a menetrendjük,"

Ez engem is irritál...:(

 

"Marketing szempontból is jól kihasználható lett volna a Talentek 140-es és a Flirtek 160-as "száguldozása", amit akár a vizuális utastájékoztatókon is meg lehetett volna jeleníteni. Bár, amíg a megállókat sem tudjuk kiírni, mit is várok én itt el ilyeneket..."

Viszont többször láttam már embereket,kik a vezetőálás ajtaán csak azért leskelődtek,hogy lássák mennyivel hasítunk...:)

 

"Az eddig látott szerelvényforduló finoman szólva is hagy kívánni valókat maga után, még akkor is, ha a Talentek körül herce-hurca némileg indokolhat problémákat, "

Hát tegnapelőtt este fél9-kor 5 egység is Győrben állt...igaz 3 indult vonalra utasokat szállítani...

 

"Örülni lehet a délutáni csúcsidő megnyújtásának, de a két oroszlányig meghosszabbított járat újabb két flirt elpazarlását jelenti (a győrig való járkálás miatt van másik kettő szerelvény pazarlás)."

Hát...azt veszem én észre,hogy napközben a szóló is elég lenne Tatabányán túlra,de még belülre is,ha lenne óránkénti gyors...

A Komárom-Győr közti napközbeni 10 fős tömegekért megálítani a gyorsot is pazarlás...

 

"A ferencvárosi megállásokat érdemes lenne bevezetni a gyorsoknál, már csak a 150-es vonali átszállások miatt is."

Vagy a 150es vonatait bevinni a Keletibe...

 

8-as vonal:

"A 14:35-ös indulású soproni gyors 48 percet áll Győrben (továbbra is...). Persze, ha lenne óránkénti gyors Győr-BP között, akkor talán másként is lehetne... Csak, hát akkor biztosan nem lenne annyira optimalizált és összehangolt a menetrend..."

Ismerve a két céget,akkor is 48 percet állna ott...:)))

 

15-ös vonal:

"Bekerült egy 9:28-as soproni indulású "nyári" vonat Szombathely felé, de a hullámvonal hiányzik az adatai elől. Meg annak a megjegyzése, hogy ez egy (a www.gysev.hu oldal szerint) közvetlen vonat Wien Südbf-Sopron-Szombathely-Balatonfüred-Székesfehérvár között nyáron."

Ez az ÖBB menetrendkönyvében is szerepel...:)

Én is csak néztem...(persze ott menetrend nincs,csak a közvetlen kocsicsoportok a "zöld oldalakban"...)

 

17-es vonal:

"...hogy sok változás nincs, a Zeg-Szombathely-Győr-BP IC-k vasvári (nagyon helyes) megállításán kívül."

Amely IC zegi kiküldetése feleslegessé válna egy ITF-ben...

 

26-os vonal:

"A vonal előtti térképről elfelejtették eltüntetni a 27-49-es vonalak nyomait..."

Ezen aggódsz....:(

 

"A 9644-eshez a 9634-es keszthelyen csatlakozó vonat, ezért balra lefelé mutató nyíl illene az érkezési időadathoz."

A Bz Szentgyörgyön is bevárja a gyorsot,minek két helyen is csatlakozás...? a fenékpusztai tömegeknek...?...

 

"A 5209-2-től tavaly még volt csatlakozás a 9614-re, talán most is még meg lehetett volna ezt tartani (bár ha sokat késik a gyors, akkor a tapolcai "csoportot" tudja bebuktatni..."

Háát...vagy nem kéne ragaszkodni az "elől a kanizsai rész"-hez...

A Szentgyögy-Keszthely közti szerelvénymenet nem szúrja a szemed? A Kvarnerhez kimenő UD-s Bz ugyanis visszajön utasok nélkül,majd forog 38911-be,pedig adhatna jó csatlakozást 20:15-kor a 240eshez is...

 

29-es, 30-as vonal:

"Lényegi változás nélkül (Kvarner került korábbra, a "mentesítő" Ic-kből gyorsvonat lett)."

Mindkettő jó dolog,a Kvarner kitolja időben a kínálatot, a halbis IC-knek meg nem volt értelme pótjegyesen...mondjuk most se sok,mert a páros mehetne 1 órával korábban,amikor majd 3 órás lyuk van a vonalon...A páratlan is túl sok helyen áll meg, ugyanis javult a 8503menetideje majd fél órával a végpontok között..s ekkor a mentesítő szaladhatna nyugodtan...

 

"Az IC-ket majd egy ütemes világban mindenképpen felül kell vizsgálni."

Nem csak azokat...az átlóst is - szerintem.

 

35-36-37-38-39-es vonal:

"Mivel a 8807 későbbre került, így a 8802-es fel tud érni Fonyódra 10 percet rövidítve."

Hát a lengyeltóti fl órás álldogálás néha kiverte a biztosítékot sokaknál...

Viszont én a dízeleseket az ütemesben szaladtatnám a tóparton,a helyi megállókat kiszolgálná a 2-3 kocsis személy is...

 

"Azt valaki elárulhatná már nekem, hogy ha X napokon a hajnali vonat haladhat Kaposvártól Mernyéig, akkor + napokon az első vonatnak miért kell megállni minden bokornál? Milyen speciális utazási igény jelentkezik ott?"

Az ami Kőszegnél is jelentkezne - szerinted...

 

István Gyuri (14777)

"Nos, most már sikerül odáig elérniük az illetékeseknek, hogy lassan a duplájára kezd nőni a szerelvénymenetek száma..."

Szakmai ártalom....illetve szolgálati...

 

" így a 2417-esnél már az elméleti esély sincs meg, hogy plusz egy betétkocsival közlekedjen (másként ott most nem lehet igazán lehet növelni a kapacitást)."

majd a FLIRT-ösített Hernyókkal...:)))

 

80-as vonal:

"A Cracovia törlésével - pláne hétfő reggelenként - nagyon sokan lesznek a 7:33-as miskolci indulású gyorsvonaton. Talán lehetett volna egy Ms-BP ütemen felüli vonatot indítani, vagy legalább erősíteni az 5209-est..."

Az az 1 (alkalmanként 2 ) halbi nem elég....telhetetlenek:PPPP

 

"No, és aki "kötekedni" akar, hogy az 5209-as az nem fordulhat vissza Egerbe, mert az továbbmegy a Balatonra, azt megnyugatom, hogy ott kell egy szolnoki csíkos ingának (ami állna a Keletiben) kell beforogni "

Majd az ütemes világban az átlós mehet korlátozva ütemen felül...s akkor foroghatnak a gyorsok saját berkeken belül...

 

"A Hernád IC két órával korábbra került (ezt anno még az ITF-OST kialakítása során szorgalmaztam az előzetes szerelvényfordulók láttán, és azért, hogy legyen egy tuti jó balatoni IC-nk, ami nagyon jó fekvésben közlekedik)"

Pedig a 14 perces fordulás tartható lett volna nálunk...de az utasok mindig panaszkodtak,hogy a határon még pontos volt az 537,majd belföldön verték el...:((

(naq meg a keletis gépcsere..:(

 

"Itt azt javasolnám, hogy úgy, ahogyan a mátészalkai IC is visz pót- és helyjegy nélkül igénybe vehető kocsikat,"

Nem elég nekik a 130as pótjegy....:(((

 

"Ezen esetleg érdemes elgondolkozni (ez viszont az IP közlekedést teszi feleslegessé a vonalon, és megszűnne a bánrévei dupla körüljárás."

Ahol lehet,ott legyen egyféle járattípus...nem ezt emlegeti mindig sbb.hu olvtárs is?

 

100a-s vonat:

"A 16305-ös nem áll meg Ferihegyen, gondolom azért, mert dupla ingás szerelvény, és a gondos, előrelátó tervezés során a peronhossz ennél rövidebb lett"

Szerintem az kibírható,hogy a diákmentesítők ne álljanak meg,vagy oly sokan repülnének?

 

110-es vonal:

"Idén is módosult a menetrend. Mondanom sem kell, hogy az ütemen felüli IC-vel kiverték a kétórás személyeket az ütemből. "

Mennyivel lett gyorsabb az IC a tavalyi gyorsnál? 10 perc? (Mszalkla-Bp)

 

"De legalább van egy hely- és pótjegy nélkül igénybe vehető plusz kocsi Debrecen-Mátészalka között "

Most nem kaptak 130as helyjegyet,mint régen?...szegények....

 

"viszont a nyári fonyódi vonatnál már inkább az ütemes személyt alternatívozták meg. Fujjj..."

Még mindig nem sikerült az végigküldeni a tóparton....vagy csak nálam akar mindenki Szegedre menni a 26os vonalról...:)

 

"De azért legalább a hibrid-IC-t nem tudták megszüntetni a "szakemberek" (hasonlóan a kör-IC-khez)."

Majd megszíntetik...de nem azok a szakemberek,s a dolgok előnyére változnak....

 

"Még valami. Különös tekintettel a szoros 135-140-es csatlakozásra - jó lenne elérni azt a "bravúrt" Szegeden, hogy a csatlakozó járatok közös peronra érkezzenek, illetve induljanak. "

Nekik lehet a közös peron azt jelenti,hogy egyazon állomás területén belül találhatóak....így már stimmel is a dolog:)

 

V43 1305 (14782)

"OK csak azért kérdem, mert most jöttek Sm-re számításaim szerint a legjobb helye a 2 óránként közlekedő gyorsokban lesz. "

D55 szindróma....:(

1 volaon jó menetrend,a többiek (pl:Zeg.) meg le vannak tojva...

 

rutthin (14787)

"Egyébként páros viszonylatban szinte mindíg késtek idáig, bár nem a sebesség miatt."

Most is vacakoltunk Komárom előtt (mikor ezt fogalmazom ,épp 928on ülök)

 

"Viszont ami gáz: IC 916, 918 mögött nem tud jönni az EC 44, ill. 40."

Érdekes,menetrendváltáskor az EC 40 már :35-re beért Győrbe,s a 918as előtte volt valahol...

 

_guru_ (14797)

"Lehet, hogy már túl késő van és ezért nem értem, de ezzel most mit is akarsz mondani? Szerinted ne legyenek gyorsvonatok és Avala? Akkor mégis hogyan képzelnéd el ezen a vonalon a közlekedést?"

A RJ miatt az Avala nagy eséllyel csak Bp-ig jönne majd...úgy gondolta...mert a késés miatt mindig gondot okoz az 1esen,illetve Bécsben az átszállással nyugat felé...

 

M63 010 (14798)

"Mennyi ideig tanítják a menetrenszerkesztés tudományát?"

Hát elég azt fél óráig is...a többit pedig maga tanulja az ember - én így látom.

 

"És miért nem tanuljék meg? Miért van az, hogy egy lelkes amatőr jobb menetrendet tud készíteni, mint a "szak"emberek???"

Ez magyar specialitás...:(((

 

Chabee87 (14799)

"Amúgy a 150-en: Azt a Railjet dolgot most hogy kell érteni? Most az fog a szerbekhez lemenni? Én az osztrákok helyében nem küldenék olyan koszfészekbe ilyen vonatot..."

Nem is fognak...a RJ Bp-München szakaszon fog járni....is:)

 

"Amúgy az estleges Dunántúli ITF-hez. Ha esetleg már tervezik vagy van róla infód, akkor a 40-41-46-ra az IC-ket leszámítva mit lehet várni, vagy te mire számítasz?"

Tervezni sokmindent terveznek...de hogy ezen tervek meg is valósulnak-e majd...azt nem tudni:(((

 

D55 (14800)

"Én arra tippelnék, hogy Gyuri arra gondolhatott, hogy ha Railjet lesz kétóránként Bp és München között, akkor megszűnik a Wien-Beograd közvetlen kapcsolat, mert Bp és Wien között (szinte) csak a Railjet lesz (ha igaz)."

Igaz,csak előbb készüljenek el azok a RJ-szerelvények...

De lehet pár éven belül új belépő is lesz az 1esen...de az még messze van...

 

alex_86 (14803)

"TAKT alap verzió, nem tudom milyen a "jogállása", mindenesetre nem azért kaptam, hogy másnak is továbbadjam... "

Vitás estekben e-mail a "szerző úr"-nak,majd ő javít...

 

Andó Gergely (14831)

"Az ára a tervek szerint 35.000 forint lenne, 1.5-szer annyi, mint az osztrákok hasonló kártyája... "

Győzködd a külső konzulensed,hogy nyomják le az árat...:)

 

_guru_ (14834)

"És ki fogja megvenni 35 ezerért?"

Mondjuk aki havonta elkölt 6-7000 ft-nál többet teljesárú jegyre...

 

M63 010 (14839)

"Magáncélból meg 99%-ban nem utazik olyan sokat az ember, hogy megérje."

Fura...én jópár emberről tudok ,ki hetente,kéthetente utazik teljesárú jeggyel 200km-eket munkába...nekik bőven megéri...

 

PLACI (14842)

"Ez így nagy marhaság, hogy mindenkinek 50%-ot nyújt."

Mert....ez meg így szánalmas...

 

" A diákok eleve kiesnek így a kedvezményből."

Minek nekik annyi..elszemtelenednek,mint a nyugdíjasok...:(

 

" Ezt úgy kellett volna csinálni, hogy a kártya ugyanaz minden rétegnek, és mindenkinek egységesen -25%-ot enged az őt megillető (kedvezményes) menetjegy árából."

Jah,és aki eddig sem fizetett sokat,az most még kevesebbet fogjon...:(((

 

benbe.extra.hu (14845)

"Egyedül az ingyenes IC-pótjegy fog hiányozni, igaz, az nagyon."

Hát nekem meg az IC-pótjegy,mint olyan nem fog - remélem.

 

D55 (14895)

"110 reggeli IC-je."

"Biztos, hogy kell az az IC? Ha már igen, akkor nem lehetne a Tiszára rátenni?"

Nem...csak hát a helyi erők,meg a MÁV-os ütembermolók...:((

 

alex_86 (14924)

"Utaztál már egyáltalán Mátészalkára IC-vel? Én igen - igaz, akkor még nem volt ITF - azt hiszem, a kihasználtságára egyáltalán nem lehetett panasz (szemléltetés képpen gondold végig, miért a szalkai stokk volt a nagyobb, miért a 3 kocsi ment ki pl. a Latorcával Csapra...)."

130ft-os kedvezményes helyjegynél nem kell dicsekedni...:((

 

"Igaz, hogy ott sz*r a pálya, igaz, hogy horribils a menetidő, de mégis van igény normális színvonalú KÖZVETLEN vonatra "

Ami nem biztos,hogy az IC kell legyen... el lehetne már felejteni ezt a hülye ragaszkodást...

 

M63 010 (14954)

"Elrettentő példa az ITF-re az ÖBB 501-es menetrendi mezője (Bruck ad Mur-Graz-Spielfeld Strass)"

Hát a 100ason is van pár szépség...(ottanin)

 

István Gyuri (14956)

"Szívből örülök ennek az elmozdulásnak. Talán a 993-assal is így kellene tenni, és egy külön személyvonatot indítani 14:20 körül Sopronból."

A ződeknél ez nem divat...:(

 

"Lehetne elmenni affelé, hogy az újhelyi gyorsok a győri gyorssal forogjanak össze (persze ehhez az óránkénti órás 1-es is kell), a másik győri az magába fogogna, "

Foroghatnának át minden órában...

Ekkor elég lenne mindenhova az 5-6 kocsis szerelvény is alapból...

 

" Miközben azt sem lehet tudni, hogy a nyáron mi lesz..."

Deghogynem!

Káosz,mint mindig....

 

"Az utasok jelentős száma csak Debrecenig utazott "gyorsvonati pótjeggyel" (130-as helyjeggyel). Ugyanígy népszerű volt az újhelyi IC is Miskolcra reggeli bejárásként..."

Sajnos...ez feltűnő is volt a számokat nézegetve...de ugyanez volt Záhony-Db közt is...:((

 

"A jelentős számú utasszerzéshez az órás eljutás biztosítása kell."

De ez nem feltétlenül jelent valódi órás ütemet?

 

"Legyen közvetlen vonat, akár hibrid-IC-ként is, de ne az órás ütemű nyíri IC-hez csatlakoztatva. Pl. Coronával, Szamossal menjen a Keletibe, illetve jöjjön is onnan."

De ők belehalnak,ha nincs ott az a két betű....:((

De ez többek szerint jobb lenne...

 

V43 1305 (14961)

"Én csak az alapgondolattal értek egyet, hogy Nk,Ps,Sm-ről a gyorsok így menjenek majd."

Hát ezek közül az elsőre lassan nem is lesz szükség,péáne nem ütemben...:((

 

D55 (14966)

"Én tervezem :)

Órás pécsi IC-ütem, stb. :)"

Álmok....

 

István Gyuri (14977)

" És az is kérdéses, hogy ebből mennyi a 269-esről átpártolt utasok száma."

Miért ide ültek volna át a 269-ről?

Az ugyan kicsit későbbre került,de van előtte fél órával a 919, illetve az előtt az EC(nem hiszem,h másfél órával korábban kelnének ezért a vonatért)

 

"Szerinted, akik ki akarták nyírni a hibrid-IC-t meg a kör-IC-t vagy az órás ütemeket, azok nyugton maradnak?"

Hát...bárcsak ne "maradnának"...a vasútnál...:)

 

alex_86 (14987)

"Pl. a mezőzombori megállást kell-e eröltetni minden újhelyi vonatnál, "

Hát én a sarokforgalmat erőltetném...a menetrenddel...

 

István Gyuri (15000)

" a halbis gyors pedig gépcserézne Szerencsen, és a kör IC menetvonalán irány Miskolc. Időt nem nyernénk vele, de a menetrendszerűség azthszem 95% felett lenne."

De ezt szép lenne eljátszani minden gyorsnál akár....

 

"A szerelvényfordulóban pedig Ms erősíti az 5209-et, tehát vagy a teljes szerelvényt Újhelyből kell hozni (menetidőtöbblet), vagy Szerencsre kell valahogy kivarázsolni azt a két kocsit+gépet, szóval ez sem triviális."

De ha lenne külön gyors,meg személy,akkor a kevesebb kocsiban is elférnének,nem? Az a két kocsi újabban a nyugati végeken már 1-re szűkül egyébként...:(

 

"A kör-Ic menetvonala pedig Felsőzsolca-Miskolc között foglalt (IC537 Hidas felől)."

És a másik vágány?

 

"Nem. Vagy egységesen elválik, vagy nem."

Előbbi...esetelg 1-2 késő esti járatnál lehet eltérés max.

 

"mivel az 1-es vonalra kell a 130-ra alkalmas gyorsvonati szerelvény, ezért egyértelmű, hogy német kocsi lenne a 80-ason is."

Elég az 1esre a 120as gyors is...persze ettől még maradjon halbis...

alex_86 (15038)

 

"Az 5209-re sztem kell a 6 kocsi, ha előtte lenne mentesítő (vagy a Bz megállna mindenütt), talán elvinné a miskolci utasok egy részét, de most kell rá!"

Ezért is kellene szétszedni itt a távolsági,s helyi forgalmat...

D55 Creative Commons License 2008.01.03 0 0 15189

Tegnap vonalbejárás volt :)

 

Pécsről a celli 8802-vel startoltam. Kihasználtág: kb. 70 %. Kváron -7-el álltunk meg! A siófoki Bz mellékkel ment, de abból a 7-8 utasból 5-6 Mernyére ment, ahol csak fsz volt, a keresztet visszatolással oldottuk meg, hogy csak az egyik váltót kellej állítani, illetve az fsz-nek ne kelljen gyalogolnia (gondolom). Mernyétől Tabig 1-2 utas volt talán, de Tabon felszállt kb. 20. Sióvölgy mh. szerintem nem kell (érdekes, hogy már Siófok állomás mellett van). Siófokon gyors forgalmi iroda látogatás. Az 5209 kihasználtságára nem panaszkodhatom, de a 8514-en végig 25-35 ember utazott a 3 halbin. Mindenhol csak egy-két utas szállt fel, vagy le, vagy egy sem. A 8514-et Siófokon egy az áltamam megszokottnál rövidebb szilis teher megelőzte, kb. 3 perccel utána, térközre indultunk meg. Fonyódon viszont nem tudom miért, de kiszedték előlünk. Nagyobb utascserék: Siófok, Fonyód (kb. 15 fő) Bmáriafürdő (kb. 15 fő), Bszgyörgy. A somogyszobi Bz is elég gyér volt, csak néhány utas volt. Somogyszob: utánunk begürdült a nagyatádi szóló Bz (tele), majd az IP Gyékényesről, szintén szólóban. A kaller úr azt mondta, hogy "senki nem lóg meg az iskolából, mindenkinek beszállás!", úgyhogy az eredeti személyvonatos tervem helyett az IP-vel mentünk, állóutasként. Kb. 60 fő lehetett a motorkocsin. Kváron a foglalt 1-re jártunk be, ahol összezárt három másik IP-kocsival és így mentek UD-ra (volt kötzük 80-as és 90-es is, utasszempontból viszont tényleg nagyon jó járgányok, szerintem célirányosan kéne őket járatni valahol személyvonatként). A 8801 rendes volt, kihasználtság: kb. 70 %, de Kváron nagyon sokan szálltak le, szerintem volt az odáig 90 % is. Godisán és Mecsekalja-Cserkúton nem volt utascsere, szerintem nem kell itt megállni, ezeknek a kihagyásával 4-5 perccel korábban be lehetne érni Pécsre, nem?

rutthin Creative Commons License 2008.01.02 0 0 15188

A Bhv-kból nem tudom, hogy hol, de valahol tuti ott vannak a rendszerben :)

 

A Győr honállomásúakból ami maradt, a 10-es vonalon fut. Azóta jó meleg is a vonat, nem úgy mint amikor a celliek szakadt ex. Sg.-i kocsijai futnak.

Sok Bhv-nk meg pestre ment, átalakításra! Pedig jó volt bennük a vezérlési kábel.

Előzmény: István Gyuri (15180)
gGAbesz Creative Commons License 2008.01.02 0 0 15187

Jah de most hallottam. Nyunyuka szerda van! Szerda meg a sztrájknap. Épp prezentálták a munkáltató elégséges szolgáltatási ajánlatát a gyakorlatban is.

 

Erről tudott a Graskó úr?

Előzmény: _nyunyuka (15185)
gGAbesz Creative Commons License 2008.01.02 0 0 15186
Ilyenkor annó Kerepes állomás jut eszembe. Vonatot fogadtam, indítottam, peront és váltót takarítottam. De a szakszolgálat is hamar kiért, és átvette a feladatok nagy részét. És ment a vasút. Vonat nem volt lemondva.
Előzmény: _nyunyuka (15185)
_nyunyuka Creative Commons License 2008.01.02 0 0 15185

Ez igaz, de azt a váltót, amit a helyinek kitérőbe tudtak állítani, a zónásnak tudták egyenesbe, akkor tudták volna a gyorsítottnak is!

 

Szó sincs vis maiorról, az egész a szakmai nihilizmusról, begyöpösödött gondolkodásmódról, nemtörődömségről és az ilyenkor ismert halféleség iránti elkötelezettségről szól :-(.

Előzmény: gGAbesz (15184)
gGAbesz Creative Commons License 2008.01.02 0 0 15184
Mért nem? Mert azt ugye átmenő fővágányra illik fogadni!
Előzmény: _nyunyuka (15183)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!