Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2006.09.11 0 0 610
Azt a könyvet nem olvastam, de úgy gondolom, hogy persze hogy a szellőzéssel, mert a szellőzés kevés volt egy erősen dolgozó gőzös füstjét elvezetni. A dízel füsthöz meg már elég volt a szellőzés, tehát már megfelelt az igényeknek, relatíe megjavult :-))
Előzmény: RhB (609)
RhB Creative Commons License 2006.09.11 0 0 609
Az Empire Builder-ről szóló könyv - a mai divatos szóhasználattal - a szellőzéssel hozta összefüggésbe...
Előzmény: manhattani (608)
manhattani Creative Commons License 2006.09.11 0 0 608

>...ahol meg pl. hosszú alagút miatt villamosítottak, amint megoldották az alagút szellőzését, rögtön szétkapták az installációt... (lásd Great Northern, Cascade-tunnel)

 

Az utóbbinál speciel a dízelmozdonyok fejlődése tett be a villamos vontatásnak, lévén x-szer olcsóbb és egyszerűbb. Korábban össze akarták kötni a Great Northern villamos hálózatát a Pennsyével... aztán később már szóba sem került.

Előzmény: RhB (602)
manhattani Creative Commons License 2006.09.11 0 0 607

WASH DC

Abban a városban találták fel az egyenáramú mosógépet.
(B0cs.)

És azon mos a Mary Land...

(Csatlakozom az előttem szólóhoz...)

 

 

Előzmény: hmsoft (601)
vaskerék Creative Commons License 2006.09.11 0 0 606

Hát elég bizzar látvány az USA-ban a hatalmas mozdonyok mögött az alacsony építésü Talgo szerelvény.

 

Ime egy jobb kép a netről.

 

 

Előzmény: RhB (605)
RhB Creative Commons License 2006.09.11 0 0 605
Vazze, ebből az éles szögből nem ismertem föl...
Előzmény: vaskerék (604)
vaskerék Creative Commons License 2006.09.11 0 0 604
Ez egy Talgo kocsikból álló személyvonat a végein egy-egy F59PH, vagy F59PHI mozdonyokkal.
Előzmény: zorwick (603)
zorwick Creative Commons License 2006.09.11 0 0 603
Ez miféle?traincomp
RhB Creative Commons License 2006.09.11 0 1 602
...ahol meg pl. hosszú alagút miatt villamosítottak, amint megoldották az alagút szellőzését, rögtön szétkapták az installációt... (lásd Great Northern, Cascade-tunnel)
Előzmény: etwg (600)
hmsoft Creative Commons License 2006.09.11 0 0 601
WASH DC

Abban a városban találták fel az egyenáramú mosógépet.
(B0cs.)

hm
Előzmény: etwg (600)
etwg Creative Commons License 2006.09.11 0 0 600

Az amerikai vasutak alig ismerik a sürün lakott területeket, ill. ott már amugy is villamositotta vontatás (NY, WASH DC, CHICAGO stb.). Minedenhol máshol a nagy távolságok miatt szvsz lehetetlen megoldani a villamositást, meg ehhez hányzik az energia is (hacsak nem akarnak ujabb atomerömüveket épiteni).

Chicagotol nyugatra alig lakott területeken mennek a vonatok, ahol igen nagy részben még viz sincs, igy nincs miböl energiát nyerni.

A 750 V meg abszolut alkalmatlan nagy teljesitményü (az amerikai viszonylatokban meg pláne) vontatás energiaellátására.

Előzmény: vaskerék (599)
vaskerék Creative Commons License 2006.09.11 0 0 599
"Tán mert olcsóbb olajból nyerni az energiát, mint abból villanyt csinálni, odavinni dróton, és bevinni a mozdony villanymotorjába. De nem tudom… :-))"


A Brittek sok tapasztalatot szereztek a harmadik sínes betáplálás terén, így náluk kellene puhatolózni. Mindenesetre az olaj olcsóbb nem lesz, így a villamos vontatás kisegítő üzemként el tudnám képzelni az USA-ban ily módon, például emelkedőkőn, ahol még rekuperálni is tudna a szerelvény, esetleg állomások előtt, és után a lassítás, és gyorsítás szakaszain, esetleg alagutakban, és sürün lakott települések mellett.

Más kérdés, hogy ezt 10-20MW felvétele esetén mennyire lehet gyakorlatban alakalmazni 750V egyenáram mellett...
Előzmény: manhattani (595)
vaskerék Creative Commons License 2006.09.11 0 0 598
"Ez biztos? Az amiknak kiváló forgóvázaik vannak, egy elterjedt típust sok mozdonynál alkalmaznak, pl. a Blomberg. Nem hallottam, hogy európai tervezésû lenne a forgóváz. Hol hallottad?"

A Siemens is bemutatta honlapján a típust, és vannak fotók, ahol a forgóvázon típikusan európai vonásokat lehet felfedezni mint: a csapágyházkialakítás, kigyózásgátló, a kerékpárok egyben féktárcsaként való alkalmazása.

Úgyanez ismerhető fel az NJ Transit PL-42 mozdonyánál, ami az AMTRAK EMD F40PH mozdonyának az EMD/Alstom reikarnációja új kabinnal, forgóvázakkal, és EMD motorral.
(Pár hozzászólással lejebb fotót találsz a mozdonyról)
Előzmény: manhattani (595)
zorwick Creative Commons License 2006.09.11 0 0 597
A kis sárga véletlenül került oda!

Amugy az gáz-elektromos hajtású, Doodlebug névre hallgat, a Bachmann gyártja
Előzmény: bézés (593)
hmsoft Creative Commons License 2006.09.11 0 0 596
Nem hallottam, hogy európai tervezésû lenne a forgóváz. Hol hallottad?

Nincs olyan kép, amelyen jobban látszik a mozdony oldala (és így a futóműve)? Ahogy elnéztem, az amerikai tervezésű forgóvázak alapvetően evolúciót tökröznek, szépen végigkövethető lépcsőfokokkal. Ha egy olyan konstrukciót látunk, amelyben egyszerre túl sok változás van a meglévőkhöz képest, ott felébredhet a gyanú. Pláne, ha azon a szerkezeten Európában mostanság divatos (trendi) megoldásokat találunk.

hm
Előzmény: manhattani (595)
manhattani Creative Commons License 2006.09.10 0 0 595

>Érdekesség, hogy a motor villamos üzem alatt is él, nyilvánvalóan a motor hõntartása miatt,

Nem vagyok biztos abban a villamos üzemben.

 

Soxor láttam ilyen mozdonyt villamosított pályán, MINDIG dolgozott a dízelmotor (hallani a hangján, hogy induláskor felpörög, gyorsításkor jó erõsen jár, aztán kicsit halkabban). Valahogy nem szerették a villamos üzemet. Bár az is lehet, hogy a garancia miatt hajtották a motort, hogy bírja-e.

 

(Los Angelesben egy összetört orrú Genesis állt, a törés leponyvázva, és az egy hét alatt, amíg ott voltam, egyfolytában járt a motorja. Nyár volt, ott sem tudok mást elképzelni, mint hogy új volt a gép, így próbálták a motorját, hátha ki lehet cserélni a garancia terhére.)

 

> Nem lehet elmenni az a tény mellett, hogy itt négy tengelyre raktak 129 tonnát

A fõvonali sín jellemzõ súlya 138 font/yard, ami nagyon jó közelítéssel 69 kp/m…

 

> Jól látható az európai tervezésû forgóváz

Ez biztos? Az amiknak kiváló forgóvázaik vannak, egy elterjedt típust sok mozdonynál alkalmaznak, pl. a Blomberg. Nem hallottam, hogy európai tervezésû lenne a forgóváz. Hol hallottad?

 

> Elgondolkodtató, hogy az USA vasúti teherszállítása miért nem használja mozdonyainál ezt a technikát, emelkedõknél, vagy vasútállomásoknál, ahol a gyorsítás, a kaptatás nagy teljesítményt, és így nagy üzemanyagfogyasztást igényel.

Tán mert olcsóbb olajból nyerni az energiát, mint abból villanyt csinálni, odavinni dróton, és bevinni a mozdony villanymotorjába. De nem tudom… :-))

 

> az ajtók magasperonhoz lettek kialakítva

Igen, mert MINDEN L.I.R.R. állomás magas peronos…

Olyan elmaradottabb államokban, mint a szomszédos New Jersey, a kocsikon a középsõ ajtó magas peronhoz való, a két vég ajtó pedig mindkettõ: magas peronnál a lépcsõt eltakarják egy lappal, alacsony peronnál meg nem, és ott a középajtó nem nyílik ki.

 

> Kezdetben átépített Boosterekkel lehetne kisérletezni... :-)

Régen volt booster, vezetõállás nélküli, vagy szükségvezetõállásos mozdony. Ma már a booster is mozdony :-)))

 

Amúgy az alsó kép Jamaica-n (N.Y. állam, Long Island) készült. Félelmetes forgalmú elõvárosi kicserélõ pályaudvar, vagy 8 vonal metszi itt egymást. Jön ide vonal a JFK repülõtér felõl is. Igaz, hogy egész Long Island New York elõvárosa…

 

A tornyon meg hatalmas felirat: "Thank you for using L.I.R.R!" Micsoda buta, elmaradott ország! Bezzeg a MÁV... :-))

 

 

 

 

Előzmény: vaskerék (594)
vaskerék Creative Commons License 2006.09.10 0 0 594

Üdv!

 

Pár kép a LIRR "duo"-mozdonyáról, avagy amikor a delej visszi a dieselmozdonyt...

 

 

 

Jól látható az európai tervezésű forgóváz a kigyózásgátlókkal, tárcsafékekkel és a csúszóérintkezőkkel. Érdekesség, hogy a motor villamos üzem alatt is él, nyilvánvalóan a motor hőntartása miatt, bár azt villamos fűtéssel is meg lehetne oldani. A 4XX mozdonyok diesel, addig az 5XX mozdonyok duo üzeműek.

 

Nem lehet elmenni az a tény mellett, hogy itt négy tengelyre raktak 129 tonnát és 2,4 MW teljesítményt...  :-)  (Nem egy Csörgő kategória...)

 

A kocsik két szintesek, és az ajtók magasperonhoz lettek kialakítva.

 

Elgondolkodtató, hogy az USA vasúti teherszállítása miért nem használja mozdonyainál ezt a technikát, emelkedőknél, vagy vasútállomásoknál, ahol a gyorsítás, a kaptatás nagy teljesítményt, és így nagy üzemanyagfogyasztást igényel. Persze figyelembe véve a szükséges 10-20MW teljesítmény, és 750 V egyenáram káros (magas áramerősség) hatásait.

 

Kezdetben átépített Boosterekkel lehetne kisérletezni...   :-)

 

 

 

 

bézés Creative Commons License 2006.09.09 0 0 593
Én azért kérdeztem mert Zorwic a villanyos modellek közé sorolta.Én szerintem Diesel motor hajtja.Esetleg tud valaki róla bővebb információt?
Előzmény: RhB (591)
RhB Creative Commons License 2006.09.08 0 0 592
Azt a szép kis réz Milwaukee villanymozdonyt eddig még elfelejtetted megmutatni nekem... :-)))
Előzmény: zorwick (578)
RhB Creative Commons License 2006.09.08 0 0 591
Nem nyert. Egy kis bigyó pöfög benne... (Legalábbis tudtommal.)
Előzmény: bézés (589)
vaskerék Creative Commons License 2006.09.08 0 0 590
"Hát igen, amcsi mozdony szokott szemnek ez kicsit... hmmmmmm, szóval szokatlan."

Igen, viszont nem győzték dicsérni a mozdonyvezetők, a jármű gyorsulását, vezérállásának kényelmét, és a CSÖNDET, mert náluk a 6MW teljesítmény, és a 240Km/h sebesség nem mindenapi, meg úgy általában a villamos vontatás 150-250 Literes dieselmotorok bőmbölése nélkül...
Előzmény: RhB (583)
bézés Creative Commons License 2006.09.08 0 0 589
Köszi a képeket,az utolsó előtti az a sárga M-32 az Villamos motorvonat vagy akkumlátoros?Nagyon szép.
Előzmény: zorwick (578)
RhB Creative Commons License 2006.09.08 0 0 588

Ajándékot bármikor elfogadok. :-)))) Térjünk át magánba!

Előzmény: zorwick (587)
zorwick Creative Commons License 2006.09.08 0 0 587
Igen, az ott van, de ez is akar mozdonyt küldeni:)
Előzmény: RhB (586)
RhB Creative Commons License 2006.09.08 0 0 586
Walthers? Milyen mozdony? (A zipszilonhatbé az a másiknál van, nem?)
Előzmény: zorwick (585)
zorwick Creative Commons License 2006.09.08 0 0 585
jajaja, elküldtem a teherkocsik árát. Jövő hét elején lesz postázva. Kérdezi kell-e mozdony? (walthers)
Előzmény: RhB (584)
RhB Creative Commons License 2006.09.08 0 0 584
Fedvény: mozdonyhoz
Előzmény: RhB (583)
RhB Creative Commons License 2006.09.08 0 0 583

Hát igen, amcsi mozdony szokott szemnek ez kicsit... hmmmmmm, szóval szokatlan.

 

OFF Tegnap megkaptad a megkapni valókat? ON

Előzmény: zorwick (582)
zorwick Creative Commons License 2006.09.08 0 0 582
Ja és ott van a Acela is, az is Bachmanacela1acela2
Előzmény: RhB (581)
RhB Creative Commons License 2006.09.08 0 0 581
Egy pár ilyen nem réz villanymozdony van a Brumminál is. Van egy pár, ami tetszik is, de ezek esetleges gyűjtésével gondban vagyok, ugyanis "életszerű körülmények között" futtatni nem sok esély van. Na meg ott van még előtte a sorban 23-30(-40-50-60) diesel meg gőzös... :-)))))))))))))
Előzmény: zorwick (578)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!