Keresés

Részletes keresés

josef Creative Commons License 2001.01.24 0 0 270
Kedves Daoldin .Egyárbócosból csak a brandenburgi herceg részére 1678-ban Kolbergben , G.C. Pic-kelhering által épített " Goldene Yacht" metszete van meg 1:100 méretben . Ha gondolod , bescan-nelem és elküldöm .Egyébként megépítettem első modellként , majd elküldöm a videoképét is .Jó munkát
Előzmény: Daoldin (269)
Daoldin Creative Commons License 2001.01.24 0 0 269
josef: köszi a segítséget, az oldalakat elkezdem átnézegeti :o)
Igazából egy belső alaprajzra lenne szükségem, valami kisebb egy v. kétárbocos vitorlásé. Milyen, mekkorra kabinok vannak, elhelyezkedés stb.
Előzmény: josef (263)
yankees Creative Commons License 2001.01.22 0 0 268
Hi,

Van köztetek olyan, aki 90-93-ig volt az Al-Dunán, és részt vett a Smederevoi szállitásokban?
Állambácsi (szoke)olaja a szerbeknek.
(Érsekcsanád, Vác, Dunaföldvár, Csepel, Harta )

joachim Creative Commons License 2001.01.22 0 0 267
Ezek az adatok 1978-ig pontosak utána már nem nincs a információm.
{ADY:1972, Hersoni hajógyár
BALATON: 1956, Budapest, 1969-ben eladták Libanonba. Új neve Rita.
Testvérhajója a Béke: 1955, 1958 augusztus 4-ről 5-re virradó éjszaka elsüllyedt a Márvány-tengeren, ütközött a San Giorgio utasszállítóval.
BODROG: 1977, Gdansk
BUDAPEST/2/: 1967, Bulgária, Várna
CSOKONAI: 1976, Szcecini hajógyár
DEBRECEN/2/: 1965, Angyalföldön épült, norvég megrendelésre, a Mahart átvette.
DUNA/1/: 1957, Budapest. 1969-ben eladták libanonba. Új neve: Heba
DUNA/2/: 1951, NSZK. 1970-ben került a Maharthoz.
HAJDÚSZOBOSZLÓ: 1967, szovjet megrendelésre, Angyalföldön. Mahart átvette.
HEREND: 1965, Angyalföld, norvég megrendelésre, Mahart átvette.
HÉVÍZ: 1965, Angyalföld, norvég megrendelésre, Mahart átvette.
HUNGÁRIA: 1968, Várna.
KŐRÖS: 1977, Gdansk.
PETŐFI: 1973, Hersoni hajógyár, SZU.
RADNÓTI: 1977, Szcecin.
RÁBA: 1952, NSZK, 1971-ben Mahart megvette. Eredeti neve Duisborg.
SAJÓ: 1977, Gdansk.
SOMOGY: 1967, Angyalföld, finn megrendlésre, Mahart átvette.
TATA: 1965, Angyalföld, norvég megrendelésre, Mahart átvette
TÍSZA/2/: 1952, NSZK, Mahart megvásárolta, Eredeti neve: Augsburg

Locator Creative Commons License 2001.01.13 0 0 266
Üdv!

Lenne hozzátok egy nagy kérdésem:

Információkat szeretnék kapni az ex-magyar tenegerjáró hajókról. Mi a mai nevük, stb...
Tudtok nekem ebben segíteni?

kopaszsas Creative Commons License 2001.01.12 0 0 265
trophy!

Nem ezt a hajót robbantották fel azok az idióta
filmesek az új Görbe "LINDA" szappanoperában?!

Sas!

Előzmény: trophy (253)
FOMA Creative Commons License 2001.01.08 0 0 264
Amit írtál a Siklóról mind igaz, egy kétségtelen előnye volzt, hogy a többi tiszai hajóhoz képest jóval nagyobb volt a sebessége.
Előzmény: trophy (262)
josef Creative Commons License 2001.01.05 0 0 263
Hello . Úgy igazában még nem találtam tisztán középkori hajókkal foglalkozo site-ot .Javaslom , nézd meg a www.maritime.org , www.nmm.ac.uk helyeket . modellügyben a www.aero.naut.de honlapo. Egyébként mit szeretnél megtudni ? Lehet,tudok segíteni
Előzmény: Daoldin (261)
trophy Creative Commons License 2001.01.05 0 0 262
Valóban 1998 tavaszán lett szétvágva. Felhozták a Tiszáról, és nem motorhiba volt ami miatt nem vált be, hanem ez a légpárnás megoldás (ami inkább vízsugárhajtás módszer) sajnos nem igazán alkalmazható lassú folyású, alacsonyabb vízhozamú folyókon, mert borzasztó nehezen viseli azt a mérhetetlen hordalékot, uszadékot, és trutyit, ami a rendszerbe került. Állandó dugulási problémákkal állt. A másik oka a part menti lakók tiltakozása volt. Nem tudom van e köztetetek olyan aki hallotta menni ezt a csodamasinát. Olyan hangja van, hogy kilométerekről lehetett tudni, hogy közeledik. A másik, hogy úgy húzta a vizet, hogy maga után mosott el mindent.
Egyszer volt szerencsém megnézni a kerékállását, képzeljetek el egy zsiguli kormányt, és egy szem kart, ami irányváltó, gázkar, és minden egyben. Ezek kezeléséhez egy sámli szerű szék állt a rendelkezésre. Nagyon lepattanva került már fel pestre, és ami röhej a Mahartnak még komoly tarifjárat terveik voltak vele a Szentendrei-Duanágban.
Előzmény: FOMA (257)
Daoldin Creative Commons License 2001.01.05 0 0 261
sziasztok
egy kis segitség kéne, középkori hajókkal foglalkozü honlapot keresnék, lehetőleg magyart. az se baj ha képekkel illusztriált, meg egy kis alaprajz is jöhet.
köszi
GEORGIE Creative Commons License 2001.01.05 0 0 260
Raketakkal?:-))
Előzmény: FOMA (259)
FOMA Creative Commons License 2001.01.05 0 0 259
Ezt nem tudom. A jövő héten utánajárok. Egyébként még a NATO-támadás előtt szóba került egy Moszkva osztályú hajó beszerzése Szegedre, ami persze elmaradt. Kiváncsi leszek rá, hogy most előveszik-e az ötletet.
Előzmény: GEORGIE (258)
GEORGIE Creative Commons License 2001.01.05 0 0 258
Kicsit rovidlato strategiat kovetnek a Mahartosok!
Mintha a MAV-ot latnam vizi kivitelben:-)))

Mennyiert szereztek be a hajot?

Előzmény: FOMA (257)
FOMA Creative Commons License 2001.01.05 0 0 257
Ha jól tudom, akkor 1998-ban bontották szét. Nem tudom pontosan, mert sokáig nem láttam, aztán megkérdeztem Dr. Zsiga Attilát a MAHART Passnave Kft. tiszai kirendeltségének vezetőjét amikor találkoztunk. Ő mondta, hogy sok motorhiba volt, és nem tudták igazából helyrehozni. Szvsz az is közrejátszott, hogy a jugó helyzet miatt nem nagyon tudtak neki munkát adni, mert pl. a kanizsai rendőrség akdályozta a járatok szervezését. Most persze majd nyílván változik a déliekkel a kapcsolat, csak most meg nem lesz mivel hajózni.

Ha már tiszai hajózás, akkor megemlítem, hogy a Vasutas Hírlap tavaly évvégi számainak valamelyikében van egy cikk Kiss Lászlóról, a csege m/s tiszteletbeli kapitányáról, aki egyébként az egyik képemen is látható halványan, amint egyenruhában éppen elhegyja a hajót Tiszafüreden. Most nem tudok linkelni, de a MÁV weblapján megtalálható a cikk.

Előzmény: GEORGIE (256)
GEORGIE Creative Commons License 2001.01.05 0 0 256
Mikor es miert vagtak szet a Siklo1-et?!
Pedig anno a MAHART pass-Nave nagyon buszke volt erre a hajora, amit ha jol sejtem a ruszkiktol szereztek!
Es nem is volt a hajo 40 eves, masreszrol erdekes technikai megoldassal is rendelkezett a kicsike.
Ekkora energiaval a megmaradt egyetlen dunai monitort is szet lehetne vagni:-((
Előzmény: FOMA (254)
FOMA Creative Commons License 2001.01.04 0 0 255
Nagy nehezen ennyi Folyt. köv.
Előzmény: FOMA (254)
FOMA Creative Commons License 2001.01.04 0 0 254
Megkezdtem a hajós oldalam feltöltését, de a tar.hu qrva lassú. Addig is egy kis ízelítő:
Hegyalja m/s (ex-Tihany)
A már szétbontott Sikló I. Ez járt Szeged-Zenta között 1997-ig.
trophy Creative Commons License 2001.01.04 0 0 253
Sziasztok!

A KDVI Kitűző IX-es motorosa 4 nappal ezelőtt eddig ismeretlen okból javításra várva elsüllyedt az Újpesti-öbölben. Az orrész teljesen mederfenékig merült, úgy hogy a hajócsavarok kiálltak a vízből szinte az ég felé. 3 napig csak a helyzetét sikerült stabilizálni, de tegnap kora délutánra a Mahart úszódarujának sikerült kiemelnie. Az okot vizsgálják, a környezeti kár (gázolajkifolyás) minimális.
A káreset a BKV hajózási javítóműhely dokkja mellett történt.

GEORGIE Creative Commons License 2001.01.04 0 0 252
Sziasztok, BUEK!

"Renault 9-es:Görög hajótársaság tulajdonosa és egyben vezetője érkezett tárgyalni Budapestre. Meglátta az irodaházat. - Úristen mekkora cég lehet ez? Hány (tengeri) hajója van?-
-Négy.-
-Ja, nekünk tizenegy hajónk van és az adminisztrációt én meg a fiam csináljuk.-
Hogy igaz-e nem tudom de nagyon igazság szaga van és a Mahartra illik is a sztori. "

Meg a MAV-ra is:-)))

Előzmény: Törölt nick (245)
trophy Creative Commons License 2000.12.29 0 0 251
Fennt van az új hajózási törvény a neten, a
http://www.kff.hu/kff/kffhf/JOG/2000-XLII-tv.htm
oldalon. A biztosításokról nincs szó bnne úgy láttam. Kinyomtatva 30 oldal!
Előzmény: trophy (250)
trophy Creative Commons License 2000.12.29 0 0 250
Igen kijött már a közlönyben, ünnepek után talán meg tudom szerezni, hogy melyikben!
De még a hatóság sem érti!!! :))))))))
Előzmény: LUCzI FERencz (248)
eMM Creative Commons License 2000.12.26 0 0 249
Tényleg ez így sokkal jobb,hogy bagóért felvásárolták őket a multik.
Akik legalább olyan kártékonyak, de ez már itten offtopic.
Előzmény: Törölt nick (247)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2000.12.25 0 0 248
Errol az uj hajozasi torvenyrol mit tudsz? Hol lehet ezt elolvasni? Megjelent ez mar Kozlonyben?
Előzmény: trophy (240)
Csokis Creative Commons License 2000.12.25 0 0 246
A fejlesztesben az is benne van, hogy ott van toke. Ha haszon keletkezik, azt nem ellopjak, hanem visszaforgatjak a cegbe. Hitelbol, foleg draga hitelbol nem lehet fejleszteni. Amikor az allami vagyon szetlopasarol van szo, az nem azt jelenti, hogy egyszeruen aron alul eladtak a hajokat, meg a szekhazat, ill. nem csak azt. Sajnos a jovojuket adtak el, mert a sajat zsebukre dolgoztak, nemi csuszopenzert elonytelen uzleteket kotottek, vagy csak "veletlenul" lemaradtak tenderekrol. Es ez mar reg nem csak a Mahartrol szol. Az egesz szocialaista nagyvallalati szfera igy ment szet, a Nemeth-kormany atalakulasi torvenye utani "spontan privatizacioban." Ez, plusz a recesszio megtette magaet.
Előzmény: Törölt nick (245)
Csokis Creative Commons License 2000.12.25 0 0 244
Az a baj, hogy a Mahartbol szinte semmi nem maradt. Amikor lehetett es kellett volna fejleszteni, akkor nem adtak ra penzt (80-as evek kozepe), amikor meg lett volna ertelme, akkor inkabb gyorsan szetloptak, ami meg volt (90-es evek kozepe) mostanra meg csak a vegtelenul lepukkadt hajopark roncsai maradtak. Korszeru tolobarkak alig vannak, a magyar hajogyartas megszunt, az ugynoki halozat leepult (minek, ha mar ugysem szallitanak), a tengeri hajopark meg szep lassan eloregedett, eladogattak. Ezzel az utobbival SZVSZ meg ez volt a legjobb, hiszen viszonylag kis hajok voltak, raadasul korszeru szallitasra (Ro-Ro, kontener) alkalmatlanok. Arrol nem is beszelve, hogy technikailag eleg korszerutlenek voltak, igy nagy volt az elomunka igeny. A 70-es evek kovetelmenyeinek meg megfeletek, foleg, hogy akkor a "devizat minden aron" volt a jelszo. De piaci mukodesre...
Előzmény: Törölt nick (242)
eMM Creative Commons License 2000.12.24 0 0 243
Tudod minél nehezebb a hajó,annál jobban kopnak a vizek...:)
Előzmény: trophy (240)
DLala Creative Commons License 2000.12.24 0 0 241
Boldog Karácsonyt mindenkinek!
trophy Creative Commons License 2000.12.24 0 0 240
Minden hajósnak nagyon boldog Karácsonyt kívánok!

Jövőre az új hajózási törvény értelmében minden hajóra kötelező biztosítást kell kötni, amelyet a hatóság ellenőriz ugyanúgy mint közúton! És vajon a díjat mi alapján állapítják meg? Vízkiszorítás alapján?

Trophyka

Juergen Prochnow Creative Commons License 2000.12.15 0 0 239
A BME Közlekedesmernöki Karan okleveles vizi-közlekedesmernöknek lehet tanulni, a Gepeszkaron pedig okleveles hajoepitö-gepeszmernöknek. Korabban (90-es evek eleje) meg Gdanskba (Danzig)is jartak a kalandos kedvü magyar fiatalok hajoepitest tanulni.
Előzmény: seklii (238)
seklii Creative Commons License 2000.12.15 0 0 238
Nem tudom, hogy volt-e már erről szó, de szívesen venném, ha leírnátok, hogy hol lehet manapság hajómérnöknek tanulni? Köszi!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!