Azt hittem nagy naívan, hogy azért ennél jobban áll a dolog.
Ahogy tavaly csak egy paraszt hajszál választotta el a várost az új rendszer bevezetésétől, azt hittem, hogy komolyabb meló folyik és nem dől hátra senki azzal, hogy egyelőre megúszta a város és az AV is. Én nem vagyok közlekedési szakember, de azt látom, hogy addig, amíg a tömegközlekedést csak kényszerből veszi igénybe a többség, nem pedig úgy, mint versenyképes közlekedési alternatívát, addig nagyon nehéz lesz ezt nyereségesen, vagy elhanyagolható deficittel üzemeltetni...
Csak hát, a fene tudja, hogy melyiknek kell előbb lennie: a jó szolgáltatásnak, ami ügyfelet hoz, vagy ügyfélnek, akinek a pénzén jobb esetben fejlesztik a szolgáltatást.
Nyilvámn a tervezés rohadt drága és nem kevés pénzt igényel az új dolgok bevezetése sem (igazából megbecsülni sem tudom), de utána jó sokáig előállhatna egy olyan helyzet, ami megnyugtató körülményeket eredményezhetne.
Csak ugye itt találkozhatna a szolgáltató és az ügyfél érdekköre, nem kis átfedéssel! A szolgáltató megszabadulhatna a rossz és felesleges dolgoktól, a párhuzamoktól úgy, hogy közben új "piacra" tenne szert, stb.
Persze ehhez elengedhetetlen, hogy a megrendelő normálisan fizessen.
2013. évi költségvetésben ez szerepel közlekedésfejleztés címén:
- Börgöndi bekötőút kiépítése
- Jelzőlámpák összehangolása, felújítása
- Helyi közforgalmú közlekedés támogatása: Az Alba Volán Zrt-vel kötött 2012 évi megállapodás alapján 224 millió Ft-ot vissza nem térítendő támogatás, valamint az előző évek bevétellel nem fedezett kiadásaira 63 millió Ft került szerepeltetésre.
Szerintem a kivárás időszakát éljük. Ötletelni azonban továbbra is szabad, akár itt is :)
A mellékelt térképen a szőlőgazdaság környékére van lebökve az "itt a rencccááám" izéke. :/ Azt hittem, hogy valami értelmesebb helyen van. Akkor odáig nem bicajozom el, pedig ma meghúztam 4 csavart a bicaukán, és már használható is (fékek, ülés, pedál).
Ez a helyis leírásokat tartalmazó szösszenet nagyon tetszik! :) Grat. Nem is tudtam, hogy ennyi helyen van/volt helyi Fejérben...
Felsőcikola egy kimondottan olyan hely, ahová nem szívesen merészkedem, fura volt azt olvasni, hogy helyi járat jár arra. Amikor utoljára jártam arra, akkor láttam a megállótáblát, azt gondoltam, hogy helyközi megy arra (akkor különösebben nem foglalkoztatott más megyék maszek helyi járata).
Más: LTP-355 homlokfal nélkül áll Százhalombattán, az M6LOG telepén (frsz a szélvédő mögött). Fehérváron, a Tejüzemnél pedig egy háromtengelyes Volvo áll a használtautós telepen, amilyet a BKV is tesztelt.
Az enyingi helyi lett volna következő, amit kérdezni akartam volna. :) Ha Balatonvilágoson alszom, és onnan jövök melózni, a Balaton Veszprém-Pécs járatával szoktam jönni. Ez 7.00 körül van Balatonvilágoson, és Alsótekeresben is megáll, kb. 7.05-kor. Olyankor szokott ott állni, és úgy tűnik, hogy a Balatonos járatot várni egy Albás busz - orral Enying felé. Ha Alfa van, a kijelzőn helyi járat szerepel. Egyszer volt lehetőségem kb. egy órát ott szobrozni a megállóban, de vagy a helyközi járatok közé suvasztották be, vagy én voltam figyelmetlen, de nem tűnt föl az, hogy helyi járatként föl lett volna tüntetve bármi is...
Én is köszönöm. :) Annyit sikerült kiderítenem, hogy önkormányzati megrendelésre közlekedett, és a helyén jött létre a sok agárdi helyközi mezőszám. Az a baj az ilyen járatokkal, hogy még a hivatalokban sem marad kellő mennyiségű vagy minőségű anyag. Pl. enyingi helyi járat. Alig pár éve még üzemelt, mégsincs a hivatalnak egyetlen dokumentuma sem, amelyben a menetrend szerepelne. Az Alba Volánhoz irányítottak, ahol pedig híresen "jó" a kommunikáció. :) Másképpen: örök rejtély marad, kivéve, ha van olyan topiktárs, akinek megvan.
Hű, köszi! :) Agárdon a Volán horgásztanya bej.útnál volt az első, amit el is tudtam olvasni. De Gárdony, vá-ig láttam ezeket a sárga megállóoszlopragacsokat a 7-es út mentén.
Egyébként ezeket a járatokat ki üzemeltette, arról nincs infód véletlenül?
Az a vicc az egészben, hogy egy jópár éve elég rendszeresen utazom a 1171-es vonal teljes hosszán, és eddig nem tűnt föl. Mondjuk, köszönhető ez annak is, hogy most egy 8025-ön közlekedő járattal és egy jóval kevésbé szeressem típussal sikerült utazni, és halálra untam magam az út alatt. Unaloműzőnek meg jó volt a megállótábla+ragacsolvasgatás pár méter távolságból. :D Az egész onnan jött, hogy azok a tök egyforma megállók a part mentén világéletemben gondot okoztak, hogy most melyik melyik, főleg Agárdon - egyébként nem csak nekem, hanem a legutóbbi utazásomkor sofőrbának is, aki hosszú évekig Bicske környéki vonalakat járt - az elmondása alapján... Valami nagybetűs feliratot valahogyan ki lehetne tenni, hogy a nyaralók és egyéb turisták is könnyebben tájékozódhassanak a part menti megállónevekkel. Pl. mint a BKV/Volánbusz megállónév-táblák vagy ennek egyszerűsített változata Pétervására környékén: a megálló KRESZ-táblájának alsó szélére van hatalmas betűkkel kiragacsolva a megálló neve.
Kutattam az ügyben, de sok eredményre nem jutottam. Létezett egy "K" jelű körjárat, Gárdonyt és Agárdot járta be, és két alkalommal Dinnyésre is kiment. Talán ennek a párja lehetett. Arról sajnos nincs infóm, milyen busz járhatott rajta. Melyik megállóban láttad? Ez volt a "K" járat menetrendje:
Agárd környékén van valami >"D" jelű autóbusz, Dinnyés< szövegű matrinya is a megállóoszlopokon, ennyit tudtam elolvasni buszon ülve belőle. Az miféle járat?
Ez a megállóhelyi utastájékoztatás pedig nagyon ütős: megálló tábla nincs, a buszöböl előtt található egy közúti jelzőtábla, és ha valaki nagyon figyel, és észreveszi (na meg átlát a fémen), akkor akár még az induló járatokat is olvashatja... Bár kétlem, hogy az idei menetrendváltáskor lecsavarták az előzni tilos táblát, hogy alatta frissítsék a menetrendet. :)
Hankook: minden oda közlekedő busz (Atlasz, Áipli, bár egyre több az Atlasz) új logókat kapott minden oldalára (mérettől függetlenül):
Dunaújvárosi 27-es vonalon ma LGK-s Volvo jött, eszerint nem csak a kulcsiak, hanem a mezőfalvaiak is beforognak erre a járatra?
Ercsiben a helyi járat kocsija furcsa átalakuláson esett át: "visszaragasztották" az eddig teljesen fehér buszra a német matricákat, de még az ablakra is jutott...
Pusztaszabolcson továbbra is a HMG-571 fut, bár év elején kétséges volt a helyi járat jövője.