Abymot: Nem vagyok benne biztos, hogy a két oroszlányi járat újabb két Flirt, mert a munkanapi betétekből több eddig Tatabányán félreállt éjszakázni. Ha ezek továbbmennek Oroszlányig az nem igényel többletszerelvényt.
Ezt már másnak is leírtam, hogy miért jelent többletet, mert nem az éjszakázó szerelvény megy ki Oroszlányba.
Vajon a megvalósulthoz képest ez pazarlás lett volna?
Nem a megvalósulthoz képest jelentene pazarlást. Egy rossz "rendszerhez" képest nem érdekel, hogy jobb lenne-e.
Mi baj származhat abból, ha 9409 2-3 perc késéssel indul Tatabányáról, amikor Bicske és Budapest között kb. 5-6 perc van rátartalékolva a menetidejére?
Ez tökjó, ezt még észre sem vettem. :-/
Ezzel együtt ilyet akkor sem szabad beépíteni a menetrendbe.
Ahogy sejtettem, az átszállásos rendszer nem megbízható.
Ahogy az leírtam, a jelenleglegi lassújelek mellett és az 1-es vonali össze-vissza menetidők miatt ez nem meglepetés.
még jóindulattal sem lehet azt mondani, hogy lényeges sérelem nélkül fennmaradt a korábbi szolgáltatási színvonal.
Ha csak és kizárólag az Oroszlány-BP utasokat vizsgálod, akkor lehet ilyenről beszélni. De a többi ~90%-ra ez nem igaz.
A munkanapi 5.35, 6.02, 7.02 oroszlányi indulás helyett lehet hogy többre mennénk egy 5.52-kor és egy 6.52-kor induló vonattal, ha azok Tatabányáról azonnal továbbindulnának Budapest felé (csak akkor Oroszlány felé nem tudnának ütemben kimenni a szerelvények).
Tehát mindent verjünk szét?! :(
Vagy 4917-et Komáromból 7.02-kor tovább kellene zavarni, azért hogy biztosan beérjen az EC előtt Tatabányára. Így viszont már 7.38-kor indulhatna (és 8.30-ra Kelenföldre érhetne),
Ha ilyet meg lehetne csinálni, akkor a fűzfői előztetést is meg lehetne csinálni.
A csatlakozások jelöléséhez: azt viszont érdemes megnézni, hogy az 5-ösön 34911-nek milyen nagyszerű csatlakozása van Budapest felől!
Egy ITF-ben minden második órában ilyen lenne.
Tekintve, hogy a fővárosban a különböző rendezvények és az egyetemi, főiskolai előadások jellemző kezdési időpontja tíz óra, ezért a 9:51-es Kelenföldi érkezés túl késő szerintem.
Tavaly 9:46-kor érkezett, a Délibe pedig 9:53-ra. Nem tudom elfogadni az érvelést :)
egyrészt IC817-et már kb. Diósdon ki kellene terelni helytelen vágányra (nem tudom ennek van-e akadálya
Van, pl. a 9002-es jön akkor ott szembe.
de előbb-utóbb úgyis meg kell tenni, mivel Kelenföldön a 14-re kell érkeznie),
Ez nem igaz. Helyes vágányról is mehet Háros felől a 14/15-re.
(de mint Te is írtad, Tatabánya-Kelenföld között lehet 5 percet húzni a menetidőn, így az már 9.30-ra Kelenföldre érhet, és a jelenleg szabad 9.32-es menetvonalon mehetne a Délibe, így a 4227 is tovább tudna menni 9.37-kor).
Tehát már megint mindent verjünk szét egy vonat miatt....
viszont azt végképp nem értem, hogy honnan kerül az 5212-re dízelmozdony?
Pl. gépmenet, hidegen valamelyik vonat végén, tehervonat stb. stb.
Az ütem nem cél, hanem eszköz (ugye ezt a bölcsességet rajtam kívül még senki sem írta le? :))
Szerintem ez így önmagában nem bölcsesség, hanem felesleges általánosítás.
Veled ellentétben én az ilyen (illetve konkrétan ezzel) az ütemsértéssel egyetértek, még azon az áron is, hogy így a másik irányba két vonatnak az ütemtől előbb kell indulnia.
Azon utasok nem annyira örülnek, akik emiatt késik le a vonatukat, és elvesztik a bizalmukat az egész rendszerrel kapcsolatban.
Lehet, hogy így a zónázóval együtt már kicsit zsúfoltnak tartják Újszász és Szolnok között, és azért nem vállalták fel? (4-4 perc lenne a követési távolság).
Szerintem igen.
De hát
és
között sincs több idő.
Lényegtelen. Amit szabad Jupiternek...
Macsi kereszt esetén Egyeken lett volna a másik kereszt?
Igen.
Mikor lett volna a Debreceni indulás és a Füzesabonyi érkezés (és vissza)?
Hát, ugye, ezt nem lenne olyan nehéz kiszámolni... :)
A 36629 menetrendjén mindenképpen alakítani kellene
ez első ránézésre működik a leírásod alapján. Bár a 39-est elég koránra kell hoznod (Tiszaeszlár felől a csatlakozásra még figyelni kell), hogy a 10-essel böszörményben meg legyen a kereszt.
(feltéve, hogy a 116-os vonatai is tudnak egyidejűleg kijárni).
Nem tudnak azonos percben indulni, mert egy közös váltón át kell menniük. Érkezni valószínűleg úgy lehet, hogy amint le jön az egyik vonat a váltóról, akkor a (közel levő bejárattól) már indul a másik. VAgy egyszerűen nem vették észre, aztán hol az egyik, hol a másik késik egy percet...
Így van-e (vagyis vannak-e 9 perces fordulók V.naményban)?
Igen. Két szerelvény pörög alapvetően.
A 36018-as vonat menetrendjét pedig nem értem. Miért nem indul ütem szerint, 20.38-kor?
Passzolom.
Ha már így van, nem kellene 34317-et Mezőhegyesről fél órával korábban járatni Orosházáig?
Elvesztené a csatlakozását Kétegyháza felől.
Egyetértek azzal, hogy az egész elég mesze áll attól, amit tavaly az ország más részén ITF-ként megismertünk.
Így van. Nagyon így van.
Szerintem előbb-utóbb be kell majd szorítani a menetrendbe ismét a mindkét helyen történő megállást.
Egyelőre ez úgy látszik, megoldhatatlan.
Ez olyan nagy eredmény? Mármint Kakaszék megszüntetése
Igen, mert nagyon kakaskodtak a megtartása mellett :))
Szerintem igen, 7751-7759-7712 fordulóra tudok csak tippelni, 7751-nél is látszik Orosházi tanyák környékén a megnövelt menetidő.
Látom én is. Csak nem értem, hogy mi szükség volt rá (Azon kívül, hogy kényelmes dolog kocsikat meg akár V43-ast is becserélni vele Békéscsaba és Szeged között...)
rutthin: A Győr honállomásúakból ami maradt, a 10-es vonalon fut. Azóta jó meleg is a vonat, nem úgy mint amikor a celliek szakadt ex. Sg.-i kocsijai futnak.
Miért is kell még a győri honállomást fenntartani? Pár Bhv miatt? Brr.....
Sok Bhv-nk meg pestre ment, átalakításra! Pedig jó volt bennük a vezérlési kábel.
Mármint csíkosításra?
mcg: De komolyra fordítva: Te is úgy gondolod,hogy most a többségnek kell átszállni pl.?
Néha úgy látszik. De ez a jelenlegi rendszerben igaz. LEhet, hogy a kanizsiai pókra annyian rácsobbannak (csobannának), hogy arrafelé lenne több utas.
Egyébként én azt gondolom,hogy az tasszám nem minden,érdems hozzá megnézni a pénztárakban hagyott bevételt is...
???
Ügyes menetrenddel,s jó szerelvényfordulóval meg lehet oldani a beforgatást is adott esetben...
De minek, ha nem muszáj. Azért az ilyen beforgatásoknak is van egy ésszerű határa.
És adott esetben inkább be kell csukni pl. Nagykanizsát, mint honállomást, és máshová helyezni mindent :)
Hát akkor nálunk a menetrend csak utólag menetrend...:(
Így van. Bár még ez sem biztos, és nem csak az ,hogy most szombat vagy hétfői menetrend van-e :(
De a 40a-n is hasonló a probléma....
Egyezik.,
Jótanácsok a másik topikban már voltak...:)
Jótanácsokkal tele van a padlás. És azért, mert most erre éppen van olyan megoldás, hogy a másik fejállomástól legyen kiadva a jegy, a rendszer még nem működik.
Hát...azt veszem én észre,hogy napközben a szóló is elég lenne Tatabányán túlra,de még belülre is,ha lenne óránkénti gyors...
Egyezik.
A Komárom-Győr közti napközbeni 10 fős tömegekért megálítani a gyorsot is pazarlás...
És mi az alternatíva?
Vagy a 150es vonatait bevinni a Keletibe...
Tessék az illetékes főov. és ov.-val egyeztetni.
A Bz Szentgyörgyön is bevárja a gyorsot,minek két helyen is csatlakozás...? a fenékpusztai tömegeknek...?...
Meg a szentgyörgyi tömegeknek. Meg a gyorsról leszálló, de babakocsit toló tömegeknek :)
A Szentgyögy-Keszthely közti szerelvénymenet nem szúrja a szemed?
Most, hogy már mondod, így igen :)
Viszont én a dízeleseket az ütemesben szaladtatnám a tóparton,a helyi megállókat kiszolgálná a 2-3 kocsis személy is...
De akkor, hogy menne a sok nyaraló (pl. a vasutas) üdülőkbe? ÁTszállással?
Az ami Kőszegnél is jelentkezne - szerinted...
Hmmm... Vasárnap 5:15-ös vonattal mennének haza a buliból?
Úgy látszik öregszem, nekem az éjszakai bagolyvonat pont jó időben megy még, a hajnali elsőig már nem bírnám :)
Az az 1 (alkalmanként 2 ) halbi nem elég....telhetetlenek:PPPP
Nem. Undorító tömeg szokott lenni a vonaton, és amit tavasszal meg lehetett oldani, nem tudom, hogy most miért nem?
Majd az ütemes világban az átlós mehet korlátozva ütemen felül...s akkor foroghatnak a gyorsok saját berkeken belül...
Na, tessék, tiszta MÁV-os szemléletű lettél... És most hol van az ügyes menetrend+szerelvényösszeforgatás gondolata?
Ahol lehet,ott legyen egyféle járattípus...nem ezt emlegeti mindig sbb.hu olvtárs is?
Órás ütemig legyen egyféle.
Szerintem az kibírható,hogy a diákmentesítők ne álljanak meg,vagy oly sokan repülnének?
Félre ne értsd: helyes, hogy nem áll meg, de más vonatnál is ugyanilyen probléma van P-V.
Most nem kaptak 130as helyjegyet,mint régen?...szegények....
Kaptak.
IGy: "De azért legalább a hibrid-IC-t nem tudták megszüntetni a "szakemberek" (hasonlóan a kör-IC-khez)."
mcg: Majd megszíntetik...de nem azok a szakemberek,s a dolgok előnyére változnak....
??????
De ez nem feltétlenül jelent valódi órás ütemet?
Elképzelhető, hogy két kétóás ütemet jelentene.
Miért ide ültek volna át a 269-ről?
Arra gondolok, hogy a teljes reggeli kínálatot és azokon a helyfoglalások számát kell összehasonlítani az Arrabonától a Kálmán Imréig. (269-ről 919 vagy 43-ra ültek át, és így tovább.)
Hát én a sarokforgalmat erőltetném...a menetrenddel...
Megoldási javaslat?
De ha lenne külön gyors,meg személy,akkor a kevesebb kocsiban is elférnének,nem?
Van, ahol Keleti-Hatvan között vannak a legtöbben, van, ahol máshol.
Az a két kocsi újabban a nyugati végeken már 1-re szűkül egyébként...:(
Azért, hogy még hosszabb legyen a kerítés?
És a másik vágány?
"Helytelen vágányra nem lehet menetrendet szerkeszteni, mert már a nevében is benne van, hogy helytelen" (talán nem szó szerinti idézet, de minden esetre egy illetékestől).
Elég az 1esre a 120as gyors is...persze ettől még maradjon halbis...
A tartalékidő miatt kell.
Ezért is kellene szétszedni itt a távolsági,s helyi forgalmat...
Ehhez tényleg többlet eszköz kell, de ezt már leírtam.
mcg: Hát ,elég baj,hogy a GKM-ben sem tudjá mi hova tartozik....
Ha ugyanazok a szakértők és háttéremberek dolgoznak, mint "régen", akkor mit vársz?
alex_86: Miskolctól van 7 kocsi SZVÖR szerint, ennyi tapasztalataim alapján is elég.
Hatvantól már igen necces.
Azt, hogy az összeset szétszedjük, szerintem felejtsük el, vannak holtidőszakok itt is.
Lényegtelen. A rendszert ne barmoljuk szét, mert annak soha nem lesz vége.
Iagzán kihasznált vonatok a 80-ason csak Miskolctól vannak, a 100-ason pedig Nyíregytől, de holtidőszakban inkább csak Debrecentől. Ha ezekben az időszakokban is adott az eszköz, akkor miért baj, hogy kedvezményes áron értékesítjük a szabad kapacitást? Ezzel plusz bevétel érhető el.
Már nem először írom le, hogy anno én is bele estem ebbe a csapdába.
Az 520 helyetti 130-as helyjegy azoknak is negyedannyiba kerül, akik eddig is megfizették. Tehát 4x annyi utasnak kell IC-re ülnie, hogy pénzednél legyél (és akkor még nincs többletbevétel).
Persze el lehet mondani, hogy így esetleg javul a MÁV imázsa, meg így esetleg lesz új utas is, de a 4x-es különbség nagyon nagy. A 130-ról 520-ra ugrásnál sem veszett el az utasok háromnegyede.
Ezt nem vitatom, de az egységes rendszernek a nyíregyi/újhelyi megcserélésével már lőttek.
Ki mondta, hogy ez így marad örökre?
Ezzel a 68 perccel azért vannak kétségeim, nem ismerem a keletis takarító személyzetet, hogy de ott a kismillió személyszállító vonat mellett ezt is korrektül elvégeznék és jutna rá idő...
Kistisztításra elegendő lenne, nagyot meg kaphatna Egerben, illetve éjszaka.
ráadásul más kth. szerelvényéről van szó... hááát...
NA, ezt az ősmávos hozzáállást tessék elfelejteni!
A személykocsik állandó futása a hatékonyság szempontjából valóban jobb lenne, de elég egy kisebb csúszás, aztán borul minden.
Nem..... Mit nevezel kis csúszásnak? És milyen gyakran fordul elő?
Nagy csúszásznál pedig úgy is beborul minden, ha 1,5 -2 órákra forogsz, akkor is.
Mert vagy szerelvény, vagy mozdony, vagy mv. vagy vjv. éppen akkor végez/kezd, szorosan fordul, és akkor sincs más, mint káosz. Csak így legalább nem pazarolnánk a kocsikat.
ma de. Tatabányán sikerült megtapasztalnom,hogy a forgalom az 1es vonalon nem csak Győrben tud mélyre süllyedni:
ÉS ha éppen a berendezés az 5-re nem akarta a vágányutat?
sbb.hu: Nos, tudna valaki segíteni? :)
Hát, ha végre hajlandó vagy elolvasni egy-két korábbi hozzászólásomat és reagálsz is rá, akkor talán :)