Keresés

Részletes keresés

M41 Creative Commons License 2006.09.13 0 0 627
Az első gép szerintem egy GE ES44DC, a második egy C44-9W.
Előzmény: vaskerék (616)
hmsoft Creative Commons License 2006.09.13 0 0 626
vagy nem?

Vagy de. :)
Ha gyártók, azon belül (vagy akár "gyártók felett") evolúciós utak szerint csoportosítod, akkor a kaotikus mennyiségűnek tűnő járműfajta is szépen követhető lesz. Ha mindegyikhez hozzáteszed, hogy mi indokolta a kifejlesztését (xy vasúttársaság azért vágyott ilyenre, mert nőtt az akármilyen szállítások volumene (ilyen-olyan okok miatt), és a vonatok nagyobb dinamizmusával próbálták ezt ellensúlyozni - most csak mondtam egy példát), akkor még jobban érthető lesz.
Részemről maximálisan támogatom. :)

hm
Előzmény: zorwick (625)
zorwick Creative Commons License 2006.09.13 0 0 625
Jó lenne egy mozdony "review" az usavaut.hu -n. Talán manhattanit rá lehetne venni :)

Rhb a személykocsikon dolgozik, én a teherkocsikról szerkesztgetek egy átfogó irást.

Talán igy könnyen azonosítani lehetne egy-egy mozdonyt, kocsit:)

Persze biztos sokan azt modnjátok, hogy annyi féle van, hogy azt nem is lehet leírni, de ha nagyvonalakban be lehetne azonosítani egy-egy típust az már nagyon jó lenne.

vagy nem? :)
vaskerék Creative Commons License 2006.09.13 0 0 624
O.K.! :-)
Előzmény: zorwick (623)
zorwick Creative Commons License 2006.09.13 0 0 623
GE.....EMD....

Ez nem két különböző gyár? Tehát nem lehetnek egymás elődjei, max konkurenciái:)
Előzmény: vaskerék (622)
vaskerék Creative Commons License 2006.09.13 0 0 622
A CSX vásárolt a GE AC6000CW mozdonyokból is...
Ezek a mozdonyok nem az EMD SD-90MAC mozdonyok elődjei?


Előzmény: Dash 9 (620)
zorwick Creative Commons License 2006.09.13 0 0 621
Vagy egy GE-9-44CW, nem látom rendesen :)
Előzmény: Dash 9 (620)
Dash 9 Creative Commons License 2006.09.13 0 0 620

Jónapokat!

 

Jó kis filmecske! Szvsz inkább két GE AC4400CW húzza a vonatot, máramenyire a kép minőségéből megtudtam állapítani.

Előzmény: vaskerék (616)
etwg Creative Commons License 2006.09.12 0 0 619
Pontosan és elég jol ismerem  kivülröl belülröl hozzá keretet is, ami a kocsikat tartja....
Előzmény: RhB (615)
manhattani Creative Commons License 2006.09.12 0 0 618

Hát persze, hogy a szellõzés tett be a villamos vontatásnak, dízelmozdony nem is kellett hozzá. Ha elég erõs a szellõzés (és persze ha jó irányú… ), átmegy az a vonat mozdony nélkül is! Akkor meg mi a túrónak oda az a drót?? :-))

Előzmény: RhB (614)
division by zero Creative Commons License 2006.09.12 0 0 617
Kb 139 :-)
Előzmény: vaskerék (616)
vaskerék Creative Commons License 2006.09.12 0 0 616

Egy filmecske a netről, amin a CSX vasúttársaság két EMD SD-90 MAC mozdonya elhúz egy konténereket, és kamion félpótkocsikat szállító gyorstehervonattal röpke 2,5 percen keresztül...  :-)

 

http://www.youtube.com/watch?v=Hmm0pfyVvvY&mode=related&search=

 

Nézd meg!!!

Válalkozik arra valaki, hogy megszámolja a kocsikat???   :-)

RhB Creative Commons License 2006.09.12 0 0 615
Így néz ki az általad egytengelyes alváz -nak nevezett bigyó... (spanyol kocsi a Railfaneurope-ról)
Előzmény: etwg (612)
RhB Creative Commons License 2006.09.12 0 0 614

RhB:

 

>...ahol meg pl. hosszú alagút miatt villamosítottak, amint megoldották az alagút szellőzését, rögtön szétkapták az installációt... (lásd Great Northern, Cascade-tunnel)

 

manhattani először:

 

Az utóbbinál speciel a dízelmozdonyok fejlődése tett be a villamos vontatásnak, lévén x-szer olcsóbb és egyszerűbb.

 

manhattani másodszor:

 

Azt a könyvet nem olvastam, de úgy gondolom, hogy persze hogy a szellőzéssel, mert a szellőzés kevés volt egy erősen dolgozó gőzös füstjét elvezetni. A dízel füsthöz meg már elég volt a szellőzés, tehát már megfelelt az igényeknek, relatíe megjavult :-))

 

---------------------------------------------

 

A Great Northern - Cascade Tunnel témához ma reggelizés közben nézegetve a könyvet 5 perc alatt találtam néhány tényt, ami ellentmond annak, hogy a dizelmozdony tett volna be a "villanyvasútnak".

 

1) A GN az első - legalábbis első nem tolató - dizelmozdonyát 1945 áprilisában szerezte be 4 db E7-es személyében, de ha konkrétan az Empire Builder-t nézzük, akkor a vonatot 1947. február 23-tól vitték az E7-esek.

 

2) A W-1 villanymozdonyok 1947 júniusban épültek. Ha a dizel kiszorította őket, akkor mi a francnak építettek újonnan bazi nagy villanymozdonyokat?

 

3) Az alagúton keresztül 1956-ig vitték villanymozdonyok a vonatokat, ami út közben két mozdonycserét is jelentett. Ez azt jelenti, hogy az a bizonyos "kiszorítás" több, mint 10 évig tartott.

 

Ha most ehhez hozzáveszem, amit az a bizonyos Empire Builder-es könyv ír, vagyis:

 

"In 1956, the Great Northen made the first major change to the Cascade Tunnel since it had opened the 7.79-mile bore in 1929. The completion of a forced-air ventillation system at the end of July permitted the Great Northen to abandon the electrification on the Cascade Division for the first time since the completion of the first Cascade Tunnel in 1900. This permitted the operation of diesels through the tunnel and all way from Chicago to Seattle for the first time, shaving as much as an hour switching time off the run's duration."

 

(remélem, jól írtam be az idézetet), szóval akkor mégiscsak a szellőzés kiépítése a ludas a villanykorszak megszűnésében.

 

Arra az esetre, ha az angol nem menne olyan jól :-)))), magyarul is olvashatsz a témáról. Egy bizonyos Tomori László írt egy cikket az usavasut.hu-ra "Vasút-vilamosítás Amerikában 1. rész: A Great Northern" címmel. Ezen cikk végén a következőt lehet olvasni (magyarul):

 

"Míg a GN gőzöseit folyamatosan dízelre cserélte, a Wenatchee - Skykomish közötti villamos üzem zavartalan volt. De a társaság 1956-ban megjavította a 2. Cascade alagút szellőzését, és ez üzemváltást vetített előre."

 

(remélem ismét jól idéztem)

 

:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

 

Előzmény: manhattani (610)
zorwick Creative Commons License 2006.09.12 0 0 613
Na, kerestem pár képet még..hát elég viccesen néz ki:)

talgo1talgo2talgo3
etwg Creative Commons License 2006.09.12 0 0 612

A billegö kocsiknak az öse

 

(egytengelyes alvázak a kocsik között, aminek a keretére, mint egy ruhafogasra vannak felakasztva maguk a kocsik, hogy azok kiperdülhessenek a kanyarban....  nagyon egyszerüen igy is lehetne magyarázni...)

Előzmény: zorwick (611)
zorwick Creative Commons License 2006.09.11 0 0 611
Mi is az a Talgo?
Előzmény: vaskerék (604)
manhattani Creative Commons License 2006.09.11 0 0 610
Azt a könyvet nem olvastam, de úgy gondolom, hogy persze hogy a szellőzéssel, mert a szellőzés kevés volt egy erősen dolgozó gőzös füstjét elvezetni. A dízel füsthöz meg már elég volt a szellőzés, tehát már megfelelt az igényeknek, relatíe megjavult :-))
Előzmény: RhB (609)
RhB Creative Commons License 2006.09.11 0 0 609
Az Empire Builder-ről szóló könyv - a mai divatos szóhasználattal - a szellőzéssel hozta összefüggésbe...
Előzmény: manhattani (608)
manhattani Creative Commons License 2006.09.11 0 0 608

>...ahol meg pl. hosszú alagút miatt villamosítottak, amint megoldották az alagút szellőzését, rögtön szétkapták az installációt... (lásd Great Northern, Cascade-tunnel)

 

Az utóbbinál speciel a dízelmozdonyok fejlődése tett be a villamos vontatásnak, lévén x-szer olcsóbb és egyszerűbb. Korábban össze akarták kötni a Great Northern villamos hálózatát a Pennsyével... aztán később már szóba sem került.

Előzmény: RhB (602)
manhattani Creative Commons License 2006.09.11 0 0 607

WASH DC

Abban a városban találták fel az egyenáramú mosógépet.
(B0cs.)

És azon mos a Mary Land...

(Csatlakozom az előttem szólóhoz...)

 

 

Előzmény: hmsoft (601)
vaskerék Creative Commons License 2006.09.11 0 0 606

Hát elég bizzar látvány az USA-ban a hatalmas mozdonyok mögött az alacsony építésü Talgo szerelvény.

 

Ime egy jobb kép a netről.

 

 

Előzmény: RhB (605)
RhB Creative Commons License 2006.09.11 0 0 605
Vazze, ebből az éles szögből nem ismertem föl...
Előzmény: vaskerék (604)
vaskerék Creative Commons License 2006.09.11 0 0 604
Ez egy Talgo kocsikból álló személyvonat a végein egy-egy F59PH, vagy F59PHI mozdonyokkal.
Előzmény: zorwick (603)
zorwick Creative Commons License 2006.09.11 0 0 603
Ez miféle?traincomp
RhB Creative Commons License 2006.09.11 0 1 602
...ahol meg pl. hosszú alagút miatt villamosítottak, amint megoldották az alagút szellőzését, rögtön szétkapták az installációt... (lásd Great Northern, Cascade-tunnel)
Előzmény: etwg (600)
hmsoft Creative Commons License 2006.09.11 0 0 601
WASH DC

Abban a városban találták fel az egyenáramú mosógépet.
(B0cs.)

hm
Előzmény: etwg (600)
etwg Creative Commons License 2006.09.11 0 0 600

Az amerikai vasutak alig ismerik a sürün lakott területeket, ill. ott már amugy is villamositotta vontatás (NY, WASH DC, CHICAGO stb.). Minedenhol máshol a nagy távolságok miatt szvsz lehetetlen megoldani a villamositást, meg ehhez hányzik az energia is (hacsak nem akarnak ujabb atomerömüveket épiteni).

Chicagotol nyugatra alig lakott területeken mennek a vonatok, ahol igen nagy részben még viz sincs, igy nincs miböl energiát nyerni.

A 750 V meg abszolut alkalmatlan nagy teljesitményü (az amerikai viszonylatokban meg pláne) vontatás energiaellátására.

Előzmény: vaskerék (599)
vaskerék Creative Commons License 2006.09.11 0 0 599
"Tán mert olcsóbb olajból nyerni az energiát, mint abból villanyt csinálni, odavinni dróton, és bevinni a mozdony villanymotorjába. De nem tudom… :-))"


A Brittek sok tapasztalatot szereztek a harmadik sínes betáplálás terén, így náluk kellene puhatolózni. Mindenesetre az olaj olcsóbb nem lesz, így a villamos vontatás kisegítő üzemként el tudnám képzelni az USA-ban ily módon, például emelkedőkőn, ahol még rekuperálni is tudna a szerelvény, esetleg állomások előtt, és után a lassítás, és gyorsítás szakaszain, esetleg alagutakban, és sürün lakott települések mellett.

Más kérdés, hogy ezt 10-20MW felvétele esetén mennyire lehet gyakorlatban alakalmazni 750V egyenáram mellett...
Előzmény: manhattani (595)
vaskerék Creative Commons License 2006.09.11 0 0 598
"Ez biztos? Az amiknak kiváló forgóvázaik vannak, egy elterjedt típust sok mozdonynál alkalmaznak, pl. a Blomberg. Nem hallottam, hogy európai tervezésû lenne a forgóváz. Hol hallottad?"

A Siemens is bemutatta honlapján a típust, és vannak fotók, ahol a forgóvázon típikusan európai vonásokat lehet felfedezni mint: a csapágyházkialakítás, kigyózásgátló, a kerékpárok egyben féktárcsaként való alkalmazása.

Úgyanez ismerhető fel az NJ Transit PL-42 mozdonyánál, ami az AMTRAK EMD F40PH mozdonyának az EMD/Alstom reikarnációja új kabinnal, forgóvázakkal, és EMD motorral.
(Pár hozzászólással lejebb fotót találsz a mozdonyról)
Előzmény: manhattani (595)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!