Nem akartam már többet ide beírni,de annyit kérdeznék tőled,szerinted a Dutrák hitvány szarok voltak? Egy baj volt nemigazán fejlesztették őket,de a KGST döntése miatt zárták be a gyárat végutóbb is,nekünk buszt kellett gyártani,meg akkor az MTZ-k nem úgy mentek volna a piacon! Én nem költöttem sokat az én kis Dutrámra,csak festve volt egy pár éve,de még mindig üzemképes és sokat dolgozom vele! Amúgy meg minden gépgyárunkat tönkrevágtuk mi magunk ezért vagyunk birkaország például!
Bevallom őszintén, hogy hiányos (valós) történelmi ismereteim szerint is nem feltétlenül a "magyarok" hibája volt az hogy a dutra iylen sorsa jutott én rendszerre és politikára tippelnék!!!
A kiváncsíságod megnyugtatása végett ez kék, és ráadásul gyári kék!!!!!!!!! fehér ablakgumis és fehér buszkormányos változat, mert ilyen is volt, na persze megint üresnek hangzik ez egy 22 szájából!!!
Amit tegnap vettem 35 AH-s akkumulátorral indul, megakad a sürítési holtponton az önindító a következőre belendül a dekó segítségével és mire befejeződne a fordulat már pöccen is:D:D:D:D
Jártam Erdélyben mert a nagynéném a mai napig Nagyváradon él... Én tárgyilagosan próbálom nézni a gépeket!!! Rendkivül sok 4 ill. 6 hengeres motort javitottam mert mint régebben irtam a buszokban is ez volt szerelve (mint motor elég problémás)és ráadásul labanc konstrukcio... Amit a Laci gépeiről irtam az egyszerű ténymegállapitás volt mivel ráadásul még csak nem is ismerjük egymást!!! Mert még nem is beszéltünk sajnos egymással, de már több helyen is láttam a gépeit. Műszaki szemmel nézve volt több, akár korszakalkotónak nevezhető megoldás is a traktoron mégsem élt 30 évet sem.. Ez viszont magáért beszél !!! Én Hofherr imádó vagyok pedig annak is sorolhatnám a hibáit.... Azt a hangot senki nem felejti, ha egyszer hallotta !!! Egy dolog ami biztos, a nyugatnak nem kellett erőlködnie mert mi megoldottuk a problémáját a legjobb dolgot is tönkre tudjuk tenni.....
Ez annyira szívemből szólt. Minden úgy igaz ahogy leírtad.
A Dutra a mi "gyerekünk"
a JD. pedig azoké ahol gyártják, oda is való nem pedig ide.
Félre értés ne essék nincs semmi bajom az amerikai gépekkel, hisz kis hazánk is gyártott ilyet annak idején 1974-2002-ig több ezer készült belőle aminek a zöme még most is melózik. Onnan a tengeren túlról is olyat másoltak le ide kis hazánkba amire itt szükség volt, még ha ez elég kurtán furcsán is történt.
És az is a mi gyerekünk még ha külsőre nagyon hasonlít az amerikai nagymamájára.
Az igaz hogy a renault francia traktor de vagy tiz nemzet készit alkatrészeket hozzá mint ahogy a john deerehez is,régen ennyire nem volt igy,a dutra az magyar,nekem a nagydutrák annyira nem tetszenek olybár hogy vegyek egyet ,de a kicsi az tetszik ,de most még a házra erre arra fontosabb projektekre megy a mani,egyszer úgyis lesz tudom Ez a panel amiről irtam egy zárt dobozban volt,valami zárlat és huss az egyész egyszerűen őszeolvadt,ráadásul még az egész egy zselé szerű anyaggal is ki volt öntve por ellen ez van
Van sok dutra történetem, ebből most csak egyet, talán igaz sem volt. Nekem csak dutrám volt mindíg, 16 éves koromtól.
A családi házam építésekor egy hosszúplatós IFA hozta a betongerendákat. A földes utcánkban csatornát fektettek vagy mi volt, szakadó esőben a teherautó a kapu előtt elmerült platóig. Nem voltam otthon, sötétedésre értem haza. Vidéken ez esemény, az egész utca esernyőkben, fóliákban ellemlámpáztak. A vállalkozó kért szerezzek valami gigant gépet, ami kihúzza az IFÁ-t. Mondom neki próbáljuk meg a nyalókával, mármint az UE-28-asommal. A két kocsikésérő jött utánam, mi a szerkezet. Tudjátok azon tipusúak, akik mindíg barnaüveges kőbányait vedeltek a letekert aklakban és trampli nagykeblű lányoknak füttyögtek. Amikor meglátták a kistraktort, elkeztek vihogni mint a hiénák az Oroszlánkirályban, ezzel akarod kihúzni?
Ráadásul szöggel indítottam az önindítón, akkorra már kipukkadtak.
No ráálltam az IFA elejére, az eső dőlt. Bekapcsoltam mindent, elsőhajtás, terep, difi, magassági kormány, grillező funkció azt elkezdtük. A tehergép is pörgetett. A dutri ásta el magát, kétszer álltam új fogásra és harmadjára a nyalóka kirángatta a dágványból az IFÁ-t, tele 6 m-es betongerendákkal. Olyan volt mint valami sportesemény, csak nem tapsoltak.
Állok vissza a kisdutrával, szalad utánam a két vihogó, akik már nem fuldokoltak a röhögéstől, hú komám milyen géped van neked?
Kedves Sándor, ugranom kell minden Dutrát kétségbevonó gondolathoz, igaz hogy a végén odadörgőlődztél a dutrához.
Tudom Te nem éreztél még rá a dutra ízre, láttam nálad minden nagyobb becsben van mint a szívem csücske. De ez így jól is van, amikor beindítottátok benzinről nekünk a Mc Cormicot, fiatalságom harleys illatait éreztem, nekem egyébként van még egy 1200-as Pandead-em. Az a HD ami a Szelíd motorosokban az alap volt.
Visszatérve a Dutrára, ha jártál a világban és nem voltál Erdélyben, akkor nem voltál sehol. Ha valaki traktorokban utazik és nem volt egy kis dutrája legalább, akkor nem volt semmije. Az talán evidens hogy a mi gyerekünk, még ha vízfejű is. De ez nem vízfejű, hanem eminens. A legvadabb hidegháborúban exportképes áru volt a vasfüggönyön által. Egyébként ez főleg a nyugatiak szakértelmét tükrözi.
"nem kell Zetor motor stb" Nem is, de megint a legek, egy 28 LE traktorból tudsz majdnem egy 80-as MTZ-ét csinálni, mert annyira túlméretezett, meg annyira zseniális. Az én öszvérem egy zetor proximával ér fel teljesítményben, amit most 8,5 millió plusz áfáért meg is kaphatsz. Az igaz hogy az enyém egy tákolmány, semmi légkondi, teliüvegajtó, meg rezegő nagy műanyag sárvédők elöl hátul.
Igazad van Beni, mert hol kék ami zöldnek látszik??!! Kötekszem egy kicsit Veletek...DDD Csaba a Renault az Francia gyártmány szerintem. Az elektromos paneleknek az ellensége a por. Van egy hidrosztatikus hajtású targoncánk ami ha kell ha nem magától elindult hátrafelé. Szerviz ajánlata nettó 130000 panelcsere. Mély levegő na jöjjön. Mondanom sem kell nem lett jó!! Három hét kellett mire adtak egy nettó 730000ft ajánlatot. A kollégám kifújatta a port az összes csatlakozót megtakaritotta kontaktspre és láss csodát nem kellett semmi csak a 350ft-os kence meg egy kis nagynyomású levegő. Szóval most jön a piszkálódás..... Láttatok már 83 éves Dutrát, mert én még nem de viszont van 83 éves John Deerem. Ne tegyetek elhamarkodott kijelentéseket, mert ha annyira jó gép lett volna a mai napon nem csak nosztlgiával gondolnánk rá..... A John Deere viszont már 150 éve boldogitja az emberiséget. Arra nem kell mástipusú szivattyú nem kell Zetor motor stb. Az úgy jó ahogy van. Szerintem egy jó gazda, és a gép szinte csodára képes. Csak nézzétek meg a Laci Dutráit..... Gyönyörűek és még használja is őket..... A gondozás meghálálja a befektetett energiát!!!!!
Látom cserélgeted a gépeket rendesen fel sem tudják venni a műhelyszagot! Mi 5 fejes réselt ekével szántunk a 170 es john deerevel és 6 ihval a 200 lovas renaultal mind a két eke ki van nyitva teljesen középkötőtt mezőségi talaj de ősszeségiben nézve biztos hogy sehol nem lesznek ezek a traktorok annyi idő múlva mint most az öreg dutrák,szegény renaultnak nem győzöm persejezni a melső hidat,ócska szar olasz termék ,gyenge anyagokból az elektromos cucokról nem is beszélve a központi panel lefüstölt,összeolvadt alig működött rajta valami,a panelt még csak lemásolták volna amatőr elektronikai emberkék csak a szoftvert nem adja ki a gyár még a kereskedőknek se igy a panel ára 600 ezer forint és a tenyeremben is elfér dutránál mtz nél stb nincs ilyen gond.törekszem az egyszerüségre ezért szerencsére rábeszéltem a fatert hogy john deert vegyen azzal szerencsére nincs gond szinte semmi sem pedig az öregebbik már éppen tiz évesés még mindig pöcre indul.belőle még talán lesz veterán traktor.majd meglátjuk remélem!
Egy-két hete jártam Dunaszigeten, ott láttam egy 28-ast, annak a fülkéje gyári volt, de a belselye meg volt variálva. Targoncának használták, hátul targonca torony volt rajt, ezért az ülést megcserélték a kormányművel. Elég érdekes látvány volt, sajnos a fényképezőgépem nem volt nálam, de megérdemelne egy fényképet.
Csak a 170 Lóerős New Holland már rég a műanyag újrahasznosítóban lesz zúzás előtt amikor a Laci Dutra-1000-se még mindig szántani foga négy fejjel. Elfogultság ide vagy oda.
Még maguk a New holland értékesítők is ezt mondják még ha nem is vállalják fel nyíltan. Nyugodtan Zenghetsz a Magyar traktorok kiválóságáról. Szeretem olvasni.
Kedves Laci, nem mondanám hogy nagyon elkapkodod a válaszadást.
Elmélkedtem azon, talán sokan elfogultnak ítélnek, amikor a Dutra lóerőkről, meg a magyar traktor kíválóságairól zengek.
Ha most a Laci szántását nézzük, nagy négyfejes váltvaforgatóst húz a 90 LE a legkötöttebb zsíros, nem egyszerű tarlón. Nálunk a vályogtalajon simán menne az 5 ekefej, a kisdutrával 3-al szántok.
Itt a 170 LE-ős New Holland is 5 -ös váltvaforgatóst húz és nem is olyan nagyok az ekefejek.
Nagy dilemma előtt állok, lehet hogy kimérem a két 1000-esem. Nem marad időm rájuk, a kis dutrákra is csak kevés.
Tegnap voltam ott én is, a DT még valóban ott áll. nem eladó, de konkrét céljuk sincs vele. Majd ha esetleg lesz Zalakaroson sittlerakó, akkor talán felújítják. Addig ott fog állni. Kis dutra más fülkével. Garaboncon is van egy, maszek fülkével, szerintem az eredetivel néz ki legjobban. De hát ízlések és pofonok. Na meg a szükség.
"Haflinger! Egyébként mi újság a zalakarosi DT-vel?"
Én azt nem tudom :-) Csak látásból ismerem, de tegnap éppen arrafelé jártunk és az útról úgy láttam, most is éppen ott áll, ahol két éve lefényképeztem.