Én is és jópár ismerős is találkozott már ilyesmivel, én sima , asszem 8mm es belső átmérőjű nyomás és benzinálló csövet raktam be, a gyáriban kanyar van, ezt úgy oldottam meg hogy kicsit hosszabbra hagytam hogy a kanyarban ne törjön meg és ennyi, azóta hibátlan.
Tiszta vicc.. Szétment az üzemanyagszivattyú és a tankfedél között lévő gumicsövem és nem kapok sehol ilyen csövet... Opel Hering németből tudna behozni, de az a 20cm-es cső 10ezer forint lenne. Valaki cserélt már ilyen csövet? Mit rakott bele?
Sajna ez nekem is ismerős. Ráadásul ahogy elnézem a színe is ilyen az enyémnek :))) Bár nekem a kicsi ET szám miatt fordította így ki az ívet. Raktam bele én is pogácsákat, 3-3db-ot jobb lett valamivel. Azóta volt egy felnicserém, bennehagytam a gumikat, majd 1x kikerül talán :)) Nyílván másfajta a rugó, de nekem a zsiguliba kb. 6 éve benne van. Már azt hittem, hogy rég kifordult belőle, de még mindig benne fészkel :)))
Kipróbálom a gumibetétet, de csak kifejezetten Ladához kifejlesztettet találtam :DDD Igazából az is a legnagyobb bajom, hogy a gumim beleér a kerékjárati ívbe.. jó igaz 235/45/R17-es gumik vannak a gépen.. csak érdekes h eddig nem ért bele nagyobb terhelésnél sem.. Tegnap pedig egy elég kátyús úton mentem megpakolva és beleért a sárvédő ívbe, és szó szerint a vissza peremezett részt ki hajlította a gumi.. Gumikat viszont még nem szeretném lecserélni, az téli projekt lenne mert fényeztetni akarom a felniket, szóval még ezt a szezont ki kellene bírnia..
A hátsó rugók gumibetétezése, nem tudom ki hogy van vele, én is futózok, évek óta benne vannak a betétek és igen sokat számít terhelésnél, nekem még egyszer sem tört el a rugó. Csere előtt én mindenféleképp beraknám a betéteket. Ha jól el vannak osztva, nem egymással szemben, nem szabad eltörni a rugónak. De ez csak az én tapasztalatom.
Üdv. Mindenkinek! Segítsen már valaki nekem! 97-es b1 1.6 16v hátsó lengő villa hány helyen van fel fogatva és lehet-e mindet cserélni, vagy van-e olyan szilent, amit csak a villával együtt cserélni?
Olyan kis problémám lenne a Vectrámmal, hogy a gép hátulja terheletlenül is jobban ül, mint az eleje gondolom én azért mert a rugók már nincsennek toppon.. mivel vonóhorgos így gyanítom, h kapta az ívet. Nos egyik ismerősöm azt mondta h gumibetéteket rakjak a rugók közé és akkor jobban bírja a terhelést.. de én inkább új rugókat raknék bele mert akkor szerintem megoldódna a problémám, lehet próbaképpen rakok be gumibetétet de félek, h rugó töréshez vezetne. Kb milyen árban lenne 2hátsó spirál rugó??
Na opcom al megnéztem a parkolóban, motorhőmérséklet jeledó jól működik, szépen ment fel 70 fokig, amíg néztem, viszont a légtömegmérő jele fura volt, tudom, hogy ez nem pontos mérés, de probáltam ugyan akkora gáz fröccsöt adni, volt amikor 25, de volt amikor 79 kg/h értékig ment fel, asszem az lesz a megoldás hogy belepróbálok másikat, valahogy szerzek egyet, ez lehet a bűnös :(
Nekem van 1 ilyen kupakom, de annak sajnos le van törve a szintmérő pálcikája. Viszont bontókban érdemes körülnézni, én valami 6.000 Ft-ért vettem tán komplettan a tartályt, mert nálam az repedt el :)
Illetve van itt most pár ember akinek donor autója bontás alatt van vagy bontódni fog... Biztos jeleznek ha van nekik :)
Keresek Opel Vectra B, Z22SE motorkódú kicsi kocsimhoz, szervotartály kupakot mert sikeresen elrepedt. Ebben olyan amorf kinézetű (nem hengeres) a tartály, és a kupakban van az oljszint mérő pálcika is. Csak gyárit találtam a boltokban, az meg 8500Ft :-(
Igen, tudom élőadat a pontos, egyenlőre ott tartok, mivel a régi múmia laptoppal nem tudtam ma kiolvasni, hogy a légtömegmérőt spray vel kitisztítottam, sokat nem ért, enyhe gyorsításnál a computer 24l pillanatnyi fogyasztást ír ki :( Holnap másik laptoppal megpróbálkozok, addig utána nézek pl a motorhőmérséklet jeladónak milyen ellenállás értékek között kell működnie.
Igazából találgatunk, de egy műszeres vizsgálat, élőadat nézés lehet hamarabb megmutatná hol a hiba. Lehet csak a hőgomba adta meg magát és folyamatosan dúsít. De ez egy műszerre dugva fél perc alatt kiderülne. Pár adat megnézése után látszana, hogy melyik érzékelő küld hibás értéket.
Bocsi, "cukrász" vagyok! Ennyire nem vágom a különböző motorkódokat! Azt tudom, hogy az enyém is hasonlóan viselkedett anno. Meg azt is, hogy már motorvezérlést, lambda szondát, meg katalizátort is cserélni akartak rajta. Aztán felfújtam a pofámat, kivillogtattam a hibakódot, leszedten a légtömegmérő tetejét, megnéztem hogyan működik, kimértem, majd konstatáltam, hogy az a rossz. Szereztem egy bontottam, amit berakás eléőtt szintén kimértem, beépitettem, és örültem! :-) Mindez közel egy évembe telt. Addig is 1,5-2 literrel többet fogyasztott a kocsi.
Beszéltem vele, de eléggé felment az ára legalábbis ahhoz képest mikor legutóbb intéztünk ilyet. 50et mondott rá, kell a törzskönyv, forgalmi, rendszám, a személyid és te. És "sajnos" csak az itteni okmányirodában tudja megoldani. Ez tőled egy jó 100 km-re van:( úgyhogy ha ott a közelben tudnak ebben segíteni, szerintem jobban jársz, bár nem tudom az ottani tarifát. ha mégis ez a jobb, akkor szivesen segitek
Üdv!
Hibás légtömegmérő is csinálhat ilyen galibát. Nekem az A Vectrámon volt ilyen. Nem venni észre semmit, csak a magasabb fogyasztást. Aztán egy idő után nagyon benzinszaga lesz a kipufogó gáznak (főleg hidegen), meg esetleg egyenetlenűl kezd járni a motor, majd a sok benzintől nehezebben fog indulni. Ki lehet mérni is multiméterrel, de sajna a pontos értékekre már nem emlékszem (olyan 1 kohm körűl van, de ez nagyon tipp volt csak!).
Volna egy kérdésem, utóbbi időben megnőtt ugy a fogysztásom, hogy hibát nem jelez a computer, viszont városban 11.5 l az átlag, úgy hogy nem nyomom neki, ennyi télen sem volt soha, 175e km van benne, z18xe, nem füstöl, nem eszi az olajat, két olajcsere között nem kell utántölteni. Lambda szonda tud ilyet probukálni?
Szétszedtem, megnéztem! - a tartály felső nyílásánál.
Tömítés megvan, és a helyén! - viszont "elég könnyen" összeraktam ebből én arra következtetek persze látva egyben, hogy cserélni fogom a tömítést, mert a csatlakozó felénél alig volt ellenállása mikor a karikát ráforgattam és ott kicsit "koszosabb" is, mintha ott párologna.
A műhelyek célszerszámmal tekerik (2.kép), de csavarhúzóval sugárirányban gyengén ütögetve, ellentétes oldalakkal haladva ki lehet tekerni. Vissza ugyanígy, kicsit "szórakoztató" a gumitömítést visszajátszani, ha egy kicsit bezsírozod akkor könyen a helyére csúszik. Tartod egyik kézzel, a másikkal meg csavarva bekapatod a gyűrűt, majd a helyére kocogtatod. Bekattan a fül középre. Én még a biztonság kedvéért a tetejére körbe is kentem tömítőanyagot (OMNIVISC, olaj,tűz,saválló hengerfejtömítő). Ettől még szerelhető marad és lezárja légmentesen. Kipróbáltam, meglötyögtettem és nem szívárog sehol.
Sajnos kevés műhelyben ismerik az alapos, vagy lelkiismeret szót. :-( Én szívesen segítek itt Szegeden bárkinek, csak idő kérdése az egész.
a korong kis fülekkel van alá szorítva a tank szélének...értelem szerűen egy lapos csavarhúzóval meg egy kis kalapáccsal,ki lehet körbe kocogtatni,aztán kijön.. és ugyan erre vissza alá is tudod bújtatni és kész :) a gumi tömítés ami macerásabb...