Sziasztok! kipróbáltam az új cliot is 1,2 75 paci. Eza motor ekkora karosszériának szerintem kevés. Lehet érezni, hogy erőlködik a motor. Fogyasztása pedig kérdéses azt mondta a kereskedő meg kell venni és akkor meglátom. Tényleg benyeli városban a 8 litert? Ebből tényleg a turbóst kell megvenni?
Az úúúgy van, hogy valamit valamiért, meg a vevőnek kell a sikerélmény.
Pl. a te régi autódat ez a kereskedő 300.000-rel számolja be többért, mint a reális értéke (ha jól emlékszem, ezt írtad korábban).
Ezért cserébe te pont ennyivel fogsz rosszabb hitelt kapni, azaz végeredményben a bank fogja ezt a különbözetet a kereskedőnek visszaadni.
Ez egy társasjáték, anyám korábban autókereskedésben dolgozott, ott volt eladó... :-)
Másik meg, hogy nagyon-nagyon figyelj arra, nehogy maradványértékes hitellel adják el neked az autót, mert anyám mesélte, hogy rendszeresen jöttek be hozzájuk vevők, lobogtatva az Ász hitelajánlatát, ami alapján mondjuk összesen 2.000.000 kellett befizetniük az embereknek, csak aztán a végén még 800.000 Ft maradt, mikor lejárt a hitel...
Ebbe nagyon sokan beleugrottak, s anyám nem tudta mindegyikkel megértettni, hogy ez rossz lesz nekik...
No kipróbáltuk az új stiftet . Hát a wagon r-hez képest ég és föld.Ez vezetésre, zajra autó benyomását kelti.Még az ára is elfogadható 2,5milla (glx). Nagyságra szerintem 2 felnőtt+ 2gyerek elfér. A csomagtartó háát az a kicsi ez az egy a hátrány. Még beülünk a clio-ba megnézzük azt is 1,2-es benzinest. Ha lomhább és tényleg többet fogyaszt akkor stift. Dci-kilőve 1 rövid távokat megyünk -suli munkahely, ovi,2 árban ha új ~1millával többe kerül (ebből azért el lehet menni egy darabig). Persze lehen nézegetni autókat 3,5 milláért. Na annyiért én is tudok szép nagy autókat pl. ix30.
Persze a clio meg a stift nem családi autó, de arra fenntartani egy böhöm autót, hogy a napi rövid rutint megtegyük, évente 1x elmenjünk nyaralni, 2 évente pedig veszünk vmi nagyobb cuccot amit szállítani kellene ufóval pl mosógép. Igazából az lenne a kérdésem, hogy új swift 2010 esetén milyen benyomások vannak?
Nekem a 2007 swift melett van egy 2010 pug hdi is... swiftbe 102.ooo km pugban 61.ooo km. swiftel az összes szivás valami jeladó volt ami a km orának adja a jelet. 3000 ft volt bontoban és 1500 ért cserélték ki.
Pug 55.ooo km nél bepisilt,pug centrál szerint ez elöfordul..szerencsére garis az autó igy az ő problémájuk volt,asistance 2 nap büvölés és megint jó. 2 befecskendező fejet cseréltek,meg valéami kopogásérzékelőt..
Pénteken megyek szoftverfissitésre,mert állandoan vizet jelez az űz szürüben..
Per pill ugy érzem sosha többé francia autot,de diselt biztosan soha semmiből.
Én ugyanezt nem mondhatom el! Nekem pont fordítva: thalia 4000 km alatt párszázezer, a stift(mint ahogy az előző kommentben írtam) 1 váltókulissza csere gariban, ez nem került pénzbe és 48000 km alatt (2008 ráncfelvarrott) és mivel ez swift topic, inkább ezt védem, mint a thaliát!!!!! Anyagilag is jobban járok! :))
Most, hogy melyik hány lovas, nemtom, nem is érdekel annyira. Nekem a befecskendezőim szartak be, felújították mindet, darabját 30000-ért. Azután állandóan leállt menet közben, mint utólag kiderült relé probléma miatt és a végén még bejátszott egy EGR szelep csere is. Ez 4 hónap leforgása alatt! Beszéltem egy pasival, neki 550000-be került a befecskendező csere márkaszervizben, majd 600 km után tönkre is mentek, vissza vitték, mert máshol megállapították, hogy a szivattyúból forgács került bele. Kicserélték volna gariban, ha az új szivattyút ott veszik meg, potom 400000-ért. Itt thalia-ról beszéltem és való igaz a rendszer más, itt delphi!! A megane pedig boss, ezért kevesebb itt a hiba! A stiftre viszatérve, nyelestengely csapágy ügyben 80000 csapágy cseréért?? Inkább ezt választom, mint a fél millás injektorokat! Minden járgánynak van valami hibája, teljesen, én sem vagyok elégedett a stiftel, mert váltókulisszát cseréltek gariban, de nem rozsdál a csomagtartó, a váltó sem csapágyas/MÉG :))/ a többit meglátjuk.... :))
Node ott az SX4-ben az 1.6 Peu is. Mikor éppen kinek volt jobb az ajánlata. Meg a Vitarák már korábban datálódnak, ott még a "régi" vonalon voltak. A kocka Vitara is egy évvel korábbi az SX4-nél. Amivel azután a nagyobb motoroknkal is leszerződtek a FIAT-tal.
Igen, én is úgy emlékszem, hogy 2006-ban is volt változtatás, de csak az általam is írtak (átlagfogyi, vezérlő gombok egyoldalra, reteszelés megszüntetés). A nagyobb, amikor külsőben is változott az 2007 vagy 2008-ban lett bevezetve. De kolléga vajon melyikre gondolt, mit tud mikor változtattak csapágyat?
KKN, nem tudsz segíteni, mikortól van megerősített nyelestengely csapágy a Swiftben?
Én úgy tudom, hogy a felsorolt dolgok nem 2006-ban kerültek bevezetésre, élő példa az enyém, 2007 augusztus és még régi lökhárító/lámpa, egyfenekű csomagtartó stb.
Viszont tud már átlagot mérni, egy oldalon vannak a gombok, nincs retesz, van aut. klíma.
Ha minden igaz, 2007. szeptemberben volt a facelift.
nem a kikönnyítés volt a gond, hanem a török gyártás...
96 utániak jóval rosszabb minőségűek, mint a japán. Nagyon hosszú listát tudnék erről írni. A lényeg, hogy ha 96 előtti swifteket nézzük akkor azok vannak annyira a 96 utániaktól, mint az új swifttől egy renault dci.
Ha már Renault dCi és Swift, nekünk van mindkettő. Sajnos a Swift a 20ezer km alatt több gondot okozott, mint a Megane 111ezer alatt. Az állás most úgy 4:0 körül van, ha a hibákat vesszük, mind a kát kocsit 0km-el vettük. Sajnos a Swift nem hozza a tőle elvárható minőséget, szívesen lecserélném, ha nem lenne még rá hitel (akár egyí új Swiftre is).
Szia! A nyelestengely csapággyal kapcsolatban említetted, hogyha az én 2006-os Swiftem már ráncfelvarrott, akkor az már erősebb csapággyal szerelt.
Kérdeztem, de elkerülhette a figyelmedet: az enyém az átlagfogyasztás mérős és egyoldalon vannak a kormányon a vezérlő gombok, illetve nem lehet reteszelni az ajtózárakat. Erre a ráncfelvarrásra gondoltál?
A régi swiftnél annyira ki volt könnyítve a dugattyú, hogy nem egyet ismerek (köztük a nagypapámét) ami kettészakadt, pedig nem raliztak vele. Suzuki:rönő 1:1
A szivattyús dolgot egy ismerősöm is megjárta, ha jól emlékszem 130.000km-nél. Ott a csapágy volt a hibás asszem, azt darálta be és tolta végig az üzemanyagrendszeren. Cakumpakk 110-120-ba állt meg neki. Az övé 68 paci dci volt, állítólag (ha van) gond csak ezzel és a 86 pacissal van, mert a 105 lovas már más rendszerű. Nekem a váltócsapágy csere 112.000km-nél 80.000 lett volna mindennel együtt. Nem látom azt a borzasztó különbséget :)
Több kollégám is használ rönót, van aki most ül a 3. autóba tőlük. Volt új is, használt is, a használtban pár apró hiba volt, nincs 80k amit rá kellett költeni, pedig a részecskeszűrő volt a ludas.
De egyébként senki sem akar meggyőzni, hogy vegyél rönót :)
Ha új dci-t vesz valaki akkor biztos kicsi az esélye, hogy tönkre vágja. Én nem újat vettem, talán ez lehetett a baj, de a befecskendező rendszer mellett, még számos baja volt és nem volt olcsó a javítás. Olyat is tudok, nem egyet, akinél a magasnyomású szivattyúból fémforgácsok kerültek a porlasztóba és újonnan vették az autót! A szomszédom megane-jának a dugattyúja szakadt le. Akikkel beszéltem mint renault tulaj azok 70%-a csak szívott vele, a maradék meg meg volt elégedve.
Mindennek meg lehet az oka. :)) Nekem több rönó nem kell! Ezért van stiftem! :))
Mint többszörös dCi tulaj, én is osztom ezt a véleményt. Egy igen eltalált, takarékos és erős motor ez, a mostani Meganeomban a 106 lovas verzió van 6 sebességes váltóval kombinálva, beéri átlagban 4,7 liter gázolajjal 100km-en.