Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Microcar MC1 kisautóm hátsó hidját már majdnem teljesen megette a rozsda. Ha valamelyikőtöknek lenne egy jó állapotu hidja, vevő lennék rá. Vagy fel lehetne ujitani? Tudtok valakit aki ezzel foglalkozik? Köszönöm
Ezen a típusú kerékpárórán CSAK collban lehet állítani az átmérőt , ami gyakorlatilag 8 cm-es (2,54x3,14 ) kerület-értéket jelent .
Nekem van olyan kerékpárórám ( ECHO6000A , imádom , volt belőle több , de mára csak egy működik belőle , a gyártását pedig megszüntették ) amelyiken a kerületet kell állítani , mm-es osztásközzel , és beállítható 1 (!) mm-től 3999-ig ( gyakorlatilag 4 méter ) bármi . Teljesen extrém : elvileg az 1 mm-es kerületű ( tehát 0,3 mm átmérőjű ) kerékről jövő jelet is tudja értelmezni , illetve ha előrehajolsz a bicajon és rádőlsz a kormányra akkor már figyelembe tudná venni a lapultságból adódó sugár ill. kerületváltozást ...
A csavarok szerintem mindkét irányba egyformán tekerednek , de a befelé tekeredést nem veszed észre , csak annyit érzékelsz : jé , ez a csavar laza , jó hogy nem veszett el !
Az én biciklis kilométerórámat lehet állítani cm-be is meg colba is.
A fordulatszám mérő jeladójának, próbálj egy bicikli kilométeróra mágnesét fölrakni. Az menetes és talán jobban bírja. Nem repül el. Főleg, ha még valamilyen módszerrel biztosítod is, hogy ne tudjon kitekeredni.
Egyébként ezzel a csavar kitekeredéssel kapcsolatban, valamit nem értek. Miért van az, hogy egy erősen meghúzott csavar meg tud lazulni bizonyos esetekben. És ha már meg lazult, akkor miért csak kifele tekeredik és miért nem tekeredik befele is? Egy laza csavarnak ugyan akkora az esélye a jobbra és a balra forgáshoz is. És még is balra forog. Ezt nem tudom megérteni, hogy miért? Ti nem gondolkodtatok még el ezen?
Ez a nagy újraélesztési képesség valószínűleg azért jellemzi a mopedautókat , mert a sajátos vázszerkezetük miatt ( váz + ráragasztott elemek ) nem úgy törnek és nem úgy javíthatók mint az önhordó fémkarosszériás kocsik .
Ismeretem szerint a viszonteladők nagyon magas árréssel dolgoznak -- ha egy kocsin nem lehet 50-100 ezret fogni a telefont se emelik meg . Ha ezt elhozza 60-ért akkor fuvarostól lesz neki 80-ba , mondjuk . Szét kell szedni , árulgatni , hónapokig tart mire visszajön a pénze , és évekig mire minden elkopik belőle -- addig kerülgetheti a roncsot . Meg lesni a hírdetéseket , csomagolni , posta , telefonálgatások , nincs ingyen semmi , ezzel is dolgozni kell .
Ha talál olyat amit hátulról gombáztak el akkor valóban érdemes megcsinálni . Ha hasonló áron megveszi azt is . Ha mondjuk 200-ból itthon van a két roncs akkor pár napos munkával össze lehet legózni és 300-ért mutogatni kinti papírral .
Esetleg feltűnik olyan vevő aki megtörte a saját magyarendszámos kocsiját , vagy már megvan a rendszámozandó -- de még hiányos-törött -- EVO-ja .
Ha csak 1-2 alkatrész kell belőle akkor is érdemes lehet megvenni , mert a többit továbbadva ingyenbe marad a kiemelt cucc -- én nagyjából így voltam a törött kék EVO-val és a zöld kislámpás 500-assal.
Olyan vevő viszont kerülje el , akinek még nincs mopedautója , de szeretne , persze gyakorlata semmi a rendszámozás-javítás terén .
Lehet én is rámozdulnék valami ilyesmire ha nem lenne olyan messze . A bátyám kocsijába kellene (bontott) szélvédő , de inkább megvennék egy ilyet 80-ért mint külön az üveget 25-ért -- annyiért ajánlottak ugyanis . Mivel egyelőre még bírja a repedt kristály a járgányban kivárok , hátha befut valami jó vétel. Nekem is úgy tűnik : kicsit lefelé mozdultak el az árak . Ami nekem annyiból kellemetlen , hogy kissé bespájzoltam mopedautóból -- ezek szerint nem fogok különösebben keresni rajtuk.
Ezt a csanádit innen is kóstolgattuk , bár még a telefonálásig sem jutottunk el .
Azt a kaposvári kocsit ( zöld kislámpás ) február végén mi hoztuk el , ami két éve állt és nem indult . Néhányan rágják a fülem (olcsóbb) mopedautóért , többek között annak a (kis)lánynak az anyja is akit párszor emlegetem itt : Csettegőt vezet , motorozik-kvadozik , tettem fel ilyen képeket róla . Illetve Zs. barátom is leadott egy rendelést : ő vette meg a Dodi-féle Sulkyt , a háromkerekűség nem zavarta , de a kétütemű motor rettenetes étvágya igen ; viszont a Casalinivel elégedett , naponta használja , úgyhogy az öccsének is kellene egy ilyen autópótlék .
Szóval szóltam a nőnek , leugrottunk olcsó mopedautó nézőbe . A kocsi persze kinézetre hervadt volt mert az özvegy 2 évig ponyva alatt rothasztotta . Nem is indult , villamosan kontakthibái voltak , valószínűleg nem izzított , és a fékekre kellett volna kicsit költeni . Nem egy női állapotú kocsi volt , vissza is lépett , de elhoztuk Zs. (öccse) részére . Leraktuk nála akkor szerda este -- én pedig vasárnap reggel elröppentem Afrikába . A műszaki dolgokhoz kevésbé értő barátom sem szavazott neki bizalmat és próbaképpen kicsivel a beszerzési ár fölött meghírdette -- akkor az riasztotta el , hogy hiába rendszámos a gép nem volt rá érdeklődés . Ebből azt szűrte le : esetleg nem ér ennyit , és ha több baja van mint amire számítunk akkor sokba lesz . Miután hazajöttem eladta , nekem nem szólt , hogy szombaton jönnek megnézni . Én azért szeretem volna beröccenteni mielőtt eladja : szerintem ha ott Kaposváron van nálunk egy darab drót és kézzel ráfűtünk a gyertyákra akkor beindul , mert forgatni forgatott . De hát elment , valami nyírségi nepperduó vitte el ; az árából levonva a beszerzést-szállítást-átírást maradt 12.000 Ft , ezt Zs. felosztotta háromfelé és becsületesen kifizette -- nekem mint felbujtónak , B-nek mint söfőrnek és a harmadát magának , mint finanszírozónak . Ez volt biznisz osztaléka .
Én nem adtam volna el , már egyeztettünk zsolt117211-gyel , hogy ad csomagtér-kárpitot a masinához , szerintem 250-ből gurult volna a gép . Na mindegy .
Tehát elment a gép , de pár napja a kiscsaj anyja megint felhív , és kérdezi ezt az érsekcsanádi gépet . ÉN csak vonogattam a vállam , hát legfeljebb nézzük meg -- de végülis addig nem jutottunk .
Mint a leírásból kiderült nem sokat száguldoztam mért fordulatszám mellett . Ha valaki figyelmesen nézi a képeimet akkor feltűnik a motor pörgős volta . A befotózott 3450-es érték a üresjárati maximum fordulat , de jó 10%-kal magasabb a gyári (fojtott) 3200-nál .
A másik a sebességgel összevetve szintén pörgős érték , mert a 16 km/órához * kétezres fordulat tartozik . Amit én kissé magasnak tartok , bár valami ilyesmire számítottam . Szerintem annál a tempónál alapjáraton elvinné síkon a verdát -- persze emelkedőn-gyorsításnál gond lenne : ezért a variátoros rendszereket tipikusan pörgősre hagyják . Ezek úgy nagyjából magyarázzák : miért eszik annyit 60-as tempónál a 350 kg-os mopedautó mint a mégegyszer akkora súlyú Citroen AX 80-90-nél.
Ha sikerül normálisabban rögzítenem a mágnest akkor tovább vizsgálódom .
*a bicilkis óra 1,5%-ot csal (késik) , mert az általam mért 154 cm-es kerékméret nem volt rajta beállítható . Vagy 151 cm-nek megfelelő 19 coll , vagy a 160-nal egyenértékűnek mondott 20 .
....vagy kereskedő. Ha szétbontja, ha működőképes autót csinál belőle, csak jól jár vele. Ennél csúnyábban összetörteket állítanak lábra, itthon is, külföldön is.
Most nagyon sok a dolgom, nyakunkon a fagyis szezon, az új kocsik nem készültek még el, de később szerintem be tudom vállalni a komplett fékdob felújítást is...
Na mindegy , lényeg a 3/4-es siker . Merthogy működik , pontosabban működött .
Merthogy : a kitartás munkája meggyümölcsözi a hozást ... izé ... a kihozás gyümölcse megmunkálja a tartást ... azazhogy pontosítva ... a kigyümölcsözés meghozása tartja a munkáját .... na szóval biztos értitek : sikerült .
Módosítottam a mágnesen , vagyis tettem mellé még egyet ( a szomszédtól kaptam őket ) , újracsomagoltam az alulemezbe , kicsit hosszabbra hagytam , hogy jobban kilógjon a lendkerékből .
Ekkor kiderült az a kellemes dolog : az a bizgentyű valóban piros LED -- ha érzékeli a mágnest és áram alatt van a műszer (persze pólushelyesen ) akkor VILÁGÍT . Ez nagyon megkönnyíti a beállítást , főként mert nagyon érzékeny a dolog , amikor kicsit forgattam a jeladón akkor elaludt , pedig a légrés érdemben nem változott .
Szóval a LED érzékeléskor világít . Forgás közben pedig villog , magasabb fordulaton szinte állandónak tűnően világít .
És persze ilyenkor megy a fordulatszámmérés :
Ha menet közben vagyunk akkor a sebességmérés is mellékerül , mint információ :
Az efféle kísérletezgetések és fényképezgetések nem teljesen veszélytelenek -- ha az ember egyedül csinálja -- mert én elég alacsonyan helyeztem el kijelzőket (sőt . csak lógnak egyelőre a zsinórjaikon -- és amíg nézeget-fotózgat a kardánboxban addig a járgány megy ... valamerre ...
Szerencsére a veszély hamar elmúlt , mert pár km után a többször áthatogatott alulemez kinyílt , a mágnesek repültek valamerre és a játék aznapra véget ért .
Szóval : ha pólushelyesen rácsatlakozunk a delejre akkor felvillan a kijelző egy pillanatra -- ezt akkor is csinálja , ha nincs rádugva a jeladó :
Majd beáll nullára :
Ha beindítjuk a forgást akkor kijelzi az értéket és közben villog a piros LED a motortérben . Ha elvesszük az áramot akkor bekapcsoláskorihoz hasonlót (rc41) villan de rövidebb ideig ,mint bekapcsoláskor .
Nem hát ... amilyen picike sikerült vasárnap este elkallódnia a garázsban ... nem tudom mire tapadhatott rá , gondosan mindig visszatettem a dobozba , illetve hagytam feltapadni a jeladóra .
Ez nem tűnik rossz vételnek átszámítva 78.000 Ft-ért hirdetve. Ha a szekunder variátort, szélvédőt, kerekeket, hátsó lámpákat kiárulná, már több lenne 100.000 Ft-nál - és a többi karosszéria elem, üveg teljesen sérülésmentesnek tűnik, a belseje is teljesen szép.
Sejtettem hogy van valami az Érsekcsanádon hirdetettel, mert ennyi idő alatt 350-ért már el szokták vinni ezeket. Egyébként sem volt szimpatikus a hirdetés, de azért ezt illett volna beleírni, inkorrektnek tartom. Ha telefonban sem mondta, akkor pláne.
Sose értettem miért jó a hirdetésben eltitkolni dolgokat (km állás, kis javítani valóval, de részletekről csak telefonon...), mitől jobb az ha felhívom, majd miután meghallom és nem azt hallom mint amire számítok, elköszönök és leteszem a telefont? Ahelyett hogy tényleg csak az telefonálna, akit az adott paraméterekkel tényleg érdekel a jármű. Megkímélné az eladót is, meg a vevőt is kellemetlen beszélgetésektől. Az osztrák hirdetőoldalon a km mezőt pl. kötelező kitölteni.
Biztos van az a pénz, amiért egy műanyagos elvállalja és csinál belőle valamit. Az új elem egyébként 130 euró.
350 körül lehet találni ennél sokkal (sokkal) jobb állapotút is. (A különbözetet úgyis ráköltöd)
Sok képet láttam már, de ilyen nagylámpást amire elöl-hátul a régi 400-as lökhárítói lettek volna ráerőltetve, még nem. A "csak 5 napig tartó akciós ár" szerintem ne tévesszen meg, már tegnap le is telt. Ezt március 26 óta hirdetik úgy, hogy csak ma és holnap eladó: http://www.jofogas.hu/szabolcs_szatmar_bereg/mopedauto_a_mai_nap_surgosen_elado__24905770.htm?first=1 ráadásul a leírásból az jön le, hogy papírok nélkül. Annyira nem kellenek senkinek, hogy már nem tudnak mit kitalálni.
Péter. Sajnos minden a helyén volt, "neked" hiányosak az ismereteid...
És ez rádió (hangfal) bekötésre is igaz. A csíkos kábel a negatív, a "natúr" a pozitív. A dióda mindenesetre megóvja az elektronikát. Autó elektronikában pedig az aksi után a legritkább esetben piros a pozitív. Aztán annak is van gyújtás (pl. fekete)és az állandó változata, praktikusan pl. sárga az indítózás idejére lekapcsolt gyújtás pozitív, ezen esetleg lehet fekete csíkos , japán autónál meg a narancstól a kékig bár mi :) A jeladó HALL elvű, az nem dolgozik nagy légréssel.
Azzal semmi gond!Az utolsó előtti képen jól látszik hogy a betápon van egy 1n4004 dióda, utána a kép bal szélén ott a stab kocka.Ha csak a stab kocka lenne akkor csak dc-ről üzemelne,de a dióda miatt így mehet ac-ről is.
Megjöttek ma az acél karikák, kicsit drágább lett a vastagabb falú cső, és a vágásért is többet kértek, mint a múltkor, így a 168,3x7,1-s csőből vágott 45 mm széles karikák darabja 1000 Ft-ra jött ki. Még nem tudom hogyan csomagoljam be a karikákat, de holnap megpróbálom postázni...