Beszabályzást mester végezte műszerrel, nem voltam ott. Sok mindent ugye nem lehet állítgatni K-jet-en, remélhetőleg ellenőrizte torlótárcsát is, illetve injektorokat is. Azért majd rákérdezek. Mindenesetre jövő héten visszaviszem egy körre, remélem megtalálja a hiba okát.
De azért gyűjtöm a tippeket :-).
Csepegő injektor: de akkor ennek üzemmelegen is problémát kellene okoznia, nem?
Akkor nem fogalmaztam jól: ha a hő-idő kapcsolót és így vele együtt a spriccnit kiiktatom, akkor hidegen nem indul a kocsi, csak köszörű-köszörű-köszörű van. És jól beállított motornál szvsz így is kell lennie, nem?
hidegen attól még indulhat, mert olyankor a Hidegüzemszabályzó (az alukocka a blokk oldalán) átállítja a vezérlőnyomást a jet fejben, hogy a torlótárcsa kisebb mozdulatára is dúsabb legyen a keverék. szóval nem zárnám ki a spricni hibát.
Az biztosan működik, mert ugye a hő-idő kapcsoló azt indítja, ha a víz azt hiszem 35 fok alá hűl. És hidegen pöccre indul, ha hő-idő kapcsolóra rajta a csatija, illetve nem indul, ha lehúzom azt. A hő-idő kapcsolót szokták helyettesíteni a nyomógombbal :-)
van benne egy (elméletileg webasto) kályha ami csak akkor megy ha jár a motor, illetve sípol meg kipufog egy darabig akkor is, ha már leállítom a motort
nem lehetne valami nem túl drága megoldással állófűtéssé barkácsolni, és valami időzítőt beleaplikálni?
szívócső végében a hidegüzemi dúsítóspricni működik rendesen? ha neminduláskor megnyitnád egy impulzussal akkor sem kapja el? több autónál nyomógombra kötöttem hogy lehessen "szivatózni"
Tavaly én is beszoptam ezt, 250km-re otthontól, december eleji fagyos éjszakában, kisgyerekkel, feleséggel, csurig pakolt kocsival pancsihétvégéről hazamenet. 2003-as Ford Focus úgy megállt a pusztában, mint a szög, 2 másodperc alatt elment a műszerfal, majd megállt a motor is és vége a dalnak. Töltésvisszajelző egy pillanatra sem villant fel, pedig ha idejében jelez, még a városban tudtam volna megállni és szerelőt keresi.
A 30 éves golfomban EZ legalább működik, idejében jelzi, ha gáz van. :-)
Viszont Lada Samarával is jártunk már hasonlóan Horvátországban. Gyanús, hogy van olyan szitu, amikor a generátor úgy tud elmenni vadászni, hogy azt nem érzékeli a visszajelző...
ha valaki tapasztalta már, esetleg van ötlete az alábbi hiba mibenlétére, javítására, légyszi zargasson mail-en. Köszi!
1982-es I-es Golf, 1.6 GTI, EG motorkód, K-Jettronik: Kicsit (tipikusan 15-20 perc) visszahűlve üzemiről nehezen indul: a kezdeti hörrenés után leáll a motor (gázpedállal sem kapható el), innen köszörű-köszörű kb. fél percig bármiféle röfögés nélkül, majd nagy nehezen egyszercsak röfögni kezd és indul. Ilyenkor néha rövid háromhengerezéssel kezd, ami gázfröccsre elmúlik.
Üzemmelegen, illetve jobban visszahűlve és hidegen pöccre, gázpedál érintése nélkül indul, szépen szabályozott, stabil alapjárattal melegszik, jól megy.
(Hő-idő kapcsoló szerintem teszi a dolgát, magasnyomású csövek, melegedésszabályzó ultrahanggal kitisztítva, új benzinszűrő, légszűrő és gyertyák, motor frissen beszabályozva, jelenség maradt.)
Bármiféle ötletet szívesen veszek. Előre is köszi!
Ha valaki még nem tudná és érintett a dologban : Az E.ON ad 10% kedvezményt a villanyszámlából 1 évig ( itt látszik ,h lopják a pénzünket) Regisztrálni kell online .
Arra való, de pont az ilyen letört drózoz, azt nem tudja jelezni. Elég primitív megoldás, de hát ez van. Feszültséget kell mérni és kijelezni, az a tuti. De ritkán alkalmazzák.
Tisztelt Obi-van! Mivel olvastam a "bikázó kábel" szavakat, ezért mertem feltételezni, hogy már volt bikázós próbálkozás, ezért aztán mertem arra következtetni, hogy ami beindul bikázva (és mükszik) annak valszeg nem a generátorával van baj. Remélem a Jedi-tanács megbocsájtja ezt nekem.