Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vendel. Creative Commons License 2008.08.30 0 0 3643
Ellenőrizd a hármassal jelölt szelepet nincs-e felverődve. Sok sikert.
Előzmény: Törölt nick (3599)
B-csabi Creative Commons License 2008.08.30 0 0 3642
Majd Dutrancs mester segit ha visszajön a korházból!
Előzmény: Törölt nick (3640)
B-csabi Creative Commons License 2008.08.30 0 0 3641
Teljesen egyetértek a hozzászólással,mert ha nincs téma akkor nincs miről beszélni,írni,és nem szabad lehet lenézni senkit és semmit mert van akinek csak egy trakesz van akinek több a lelkesedés a lényeg és a vasszeretet mert a vasat szeretjük itt elég sokan szerencsére!
Előzmény: pléhúsz (3639)
pléhúsz Creative Commons License 2008.08.30 0 0 3639

Én már csettintettem, akkor inkább most beszélj róla. Ha legalább egy traktoros buli vasárnap lenne, szombaton nem tudok menni mindíg piacozom, most meg még lagzi is lesz.

Azért néha kellenek provokatív vitaindítók, mert nagyon le tud ülni. Azért ezeket egészségesen nem kell túl komolyan venni. A dutra fanság egészséges, meg a másik traktorba habarodás is. Ellenben a lókupecséget nem nagyon kedvelem itt a fórumon.

A jó egészséget teljesen jogos, meg esetleg kívánok jobbakat.

Előzmény: Levays (3632)
dutráslaci Creative Commons License 2008.08.30 0 0 3638
Szerintem bele lehet tenni,csak a gázpedállal kell nagyon óvatossan bánni,nehogy kifeszüljön a váltó.
Előzmény: Csőlámpás Beni (3637)
Csőlámpás Beni Creative Commons License 2008.08.30 0 0 3637
Dutra modernizálással kapcsolatban. Csak úgy eszembe jutott.Szerintetek kivitelezhető lenne egy Rába D10 blokkal való összeházasítás? (D4K-val)
dutráslaci Creative Commons License 2008.08.30 0 0 3636
Az a helyzet hogy mikor a Skanzenben mesélted a kígyós történetet akkor esett le hogy ki is az a Levays a fórumon. Na de sebaj majd majd legközelebb bepótoljuk a +ismerkedést.
Előzmény: Levays (3622)
dutráslaci Creative Commons License 2008.08.30 0 0 3635
Nem felejtettem el válaszolni,de kicsit húzós volt ez a hét.Köszönöm a jó szavakat a Dutrámról,mindenkinek van benne igazsága.Én elszánt dutrás vagyok,szeretem őket,de ez mellett én is tisztába vagyok a hiányosságokkal is.Pl.: nekem az nem fér a fejembe hogy menet közben miért nem fejlesztettek? legalábbis a széria gépeken(1-2 apróságot kivéve) Tudomásom szerint a D4K-B 1964 es gép sebességváltója megegyezett az utolsó 1000-es váltójával 1975-ben.Annyira meg nem momdhatnám tökéletesnek hogy nem kellett volna fejleszteni.Én évek óta használom az ezrest taljmunkára, nagyon jó,és azért nem panaszkodom rá,mert szerintem ott követjük el a hibát,hogy a mai traktorokkal hasonlítjuk össze!!! Hát persze hogy majdnem mindenben jobbak az újak,azóta mekkorát fejlődött a technika.Pl.:Egy barátom apja nagy Dutrás volt a TSZ-ben,és neki panaszkodtam hogy a kormányszervóval nem vagyok kibékülve.Ő erre azt mondta hogy az akkoriban az királynak számított aki ilyen szervós gépet vezethetett.Mi meg már alig tudjuk orbit szervó nélkül elképzelni a világot.Szerintem nagyon jó gép de egy strapabítóbb motorral,egy több fokozatú váltóval,egy jó hydraulikával és egy kicsit jobb fülkével a mai konak is megfelelne.1 szónak is 100 a vége: Igy kell elfogadnom a Dutrát ahogy van,vagy át kell alakítani sok száz munkaórával egy korszerűbb traktorrá ahogy Nagy Vilmos barátom tette.Legyen ez a kép tanúság számunkra hogy ha a gyártást nem állítják le ilyen -olyan okok miatt,akkor a mai Dutra épp olyan modern lehetne mint a mai nyugati gépek.
Előzmény: pléhúsz (3605)
puby09 Creative Commons License 2008.08.30 0 0 3634
     hektáronként hány litert hajlando megenni??? remélem nem tul indiszkrét a kérsés... tetszenek az ilyen gépek.
Előzmény: Jawa lovas (3609)
FügeGLX Creative Commons License 2008.08.30 0 0 3633

bvamosi@konkoord.hu

 

Magánba folytassuk a részleteket, amúgy kartonpapír van hozzá ami a Csepel alá van téve ha épp gázolajcsepegtetős kedve van!

Előzmény: 1102 (3628)
Levays Creative Commons License 2008.08.30 0 0 3632
Sajnos elég jól ismerem már a végkifejletet a Rába és az Ikarus ügyben is mivel tevékeny részese vagyok inkább ennek a továbbéltetésének (ami még maradt belőle) Azon kukák közé tartoztam akik az utolsó utáni percig biztak a folytatásban.... Szóval még anyagilag is érintett mivel elfelejtettek fizetni.... Dutra ügyben vegyétek észre ha valaki csak a hozzászólásokat provokálja ki... Tudtam, hogy Plé barátunk ugrik először (pedig Ő még valamennyire ismer is) Nem én vagyok az autentikus személy aki mélyreható véleményt formálhat mivel gyerekkoromban ( ami elég rég volt vezettem az ÉDESAPÁM öléből) Dutra fronton ha tudnátok mire készülök úgy gondolom,hogy még csettintenétek is , hogy ez igen. Majd irok róla ha sikerül... Nagy dolog lenne!!!! Mezőkövesdre koncentráljatok most inkább mert szept.6.-án várnak bennünket. A saját gépeimmel sem közlekedtem még egy találkozón sem mert ez a kollégáim kiváltsága hiszen egész évben ŐK kinlódanak a rendbetételükkel ilyenkor meg ne tolakodjak eléjük. Szóval jó egészséget (mostanában igy köszönök mert ez a legfontosabb) DUTRANCS barátunknak főként
RS-250 Creative Commons License 2008.08.29 0 0 3631

A Rába gyár nem szünt meg, csak a polgári használatú járművek és a mezőgazdasági erőgépek önálló gyártása fejeződött be 2002-ben.

Ma már csak futóműveket gyárt a Claas és a John Deere gyárak részére és speciális külföldi gyártású katonai járművek alá. Illetve Csuklós Alvázak is készülnek azok is exportra.  Önállóan évente néhány H szériás katonai teherautót gyártanak főleg import fődarabokból, magyar megrendelésre az állam részére. Motorgyártás már nincs 2002-óta

 

Van olyan közép Európai ország ahol a saját több mint fél évszázados múltú traktorgyárukat, az állam a csőd beálta előtt visszaállamosította és - ugyan sok pénzt forgatva bele - kihúzta a bajból, azóta növekszik és fejlődik a gyár és vele a márka is.

 

Ezt itthon el sem tudnám képzelni hogy megtörténjen.

Lásd az IKARUS.

Törölt nick Creative Commons License 2008.08.29 0 0 3630
jav:te ez=de ez!
Előzmény: Törölt nick (3629)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.29 0 0 3629
Azt értsd képletesen,mi vagyunk az egyetlen olyan ország ami maga alatt vágja a fát! A mezőgazdaság jelnlegi helyzetét is belevettem,te ez nem ide tartozik! A Rába gyár meg valamikor 2000-ben szűnt meg pedig akkor már nem volt KGST! Erre értettem,na meg ott az Ikarus gyár!
Előzmény: Levays (3627)
1102 Creative Commons License 2008.08.29 0 0 3628
Szia mi lenne az ára és milyen papir van hozzá ?
Előzmény: FügeGLX (3611)
Levays Creative Commons License 2008.08.29 0 0 3627
Tudod én gépimádó vagyok és soha nem irnám egy gépről sem azt, hogy szar már csak azért sem mert konkrétan 7db Dutrám van. Szart meg nem gyűjtök....Abból amit irtam csak rosszindulattal olvashatnál ilyet... Amit irtál az hellyel közzel igaz is, de mit irtál az utolsó mondatodban??!! Végeredményként mintha ugyanoda jutottál volna...??!!
Előzmény: Törölt nick (3625)
RS-250 Creative Commons License 2008.08.29 0 0 3626

Egy cikk részlet a magyar Ifjuság című egykori újságból kb 1960-as évek közepéről.

Azt hiszem önmagáért beszél. nem kell írjak hozzá semmit.

Törölt nick Creative Commons License 2008.08.29 0 0 3625
Nem akartam már többet ide beírni,de annyit kérdeznék tőled,szerinted a Dutrák hitvány szarok voltak? Egy baj volt nemigazán fejlesztették őket,de a KGST döntése miatt zárták be a gyárat végutóbb is,nekünk buszt kellett gyártani,meg akkor az MTZ-k nem úgy mentek volna a piacon! Én nem költöttem sokat az én kis Dutrámra,csak festve volt egy pár éve,de még mindig üzemképes és sokat dolgozom vele! Amúgy meg minden gépgyárunkat tönkrevágtuk mi magunk ezért vagyunk birkaország például!
Előzmény: Levays (3615)
FügeGLX Creative Commons License 2008.08.29 0 0 3624
Bevallom őszintén, hogy hiányos (valós) történelmi ismereteim szerint is nem feltétlenül a "magyarok" hibája volt az hogy a dutra iylen sorsa jutott én rendszerre és politikára tippelnék!!!
Előzmény: Levays (3622)
FügeGLX Creative Commons License 2008.08.29 0 0 3623

A kiváncsíságod megnyugtatása végett ez kék, és ráadásul gyári kék!!!!!!!!! fehér ablakgumis és fehér buszkormányos változat, mert ilyen is volt, na persze megint üresnek hangzik ez egy 22 szájából!!!

Amit tegnap vettem 35 AH-s akkumulátorral indul, megakad a sürítési holtponton az önindító a következőre belendül a dekó segítségével és mire befejeződne a fordulat már pöccen is:D:D:D:D

 

Szal maradjunk annyiban hogy ez kék!!!!!!!!!!!

Előzmény: Csőlámpás Beni (3614)
Levays Creative Commons License 2008.08.29 0 0 3622
Jártam Erdélyben mert a nagynéném a mai napig Nagyváradon él... Én tárgyilagosan próbálom nézni a gépeket!!! Rendkivül sok 4 ill. 6 hengeres motort javitottam mert mint régebben irtam a buszokban is ez volt szerelve (mint motor elég problémás)és ráadásul labanc konstrukcio... Amit a Laci gépeiről irtam az egyszerű ténymegállapitás volt mivel ráadásul még csak nem is ismerjük egymást!!! Mert még nem is beszéltünk sajnos egymással, de már több helyen is láttam a gépeit. Műszaki szemmel nézve volt több, akár korszakalkotónak nevezhető megoldás is a traktoron mégsem élt 30 évet sem.. Ez viszont magáért beszél !!! Én Hofherr imádó vagyok pedig annak is sorolhatnám a hibáit.... Azt a hangot senki nem felejti, ha egyszer hallotta !!! Egy dolog ami biztos, a nyugatnak nem kellett erőlködnie mert mi megoldottuk a problémáját a legjobb dolgot is tönkre tudjuk tenni.....
Előzmény: pléhúsz (3616)
Jawa lovas Creative Commons License 2008.08.29 0 0 3621
Üdv!

Utoljára megkérdem hogy nem érdekli valakit a DT-75? Mert jövő héten ócskavasként hasznosul!!!
B-csabi Creative Commons License 2008.08.29 0 0 3620
Ja és nem minden zöld ami kék! lásd a világűrből a földet.
RS-250 Creative Commons License 2008.08.29 0 0 3619

Szia!

 

Ez annyira szívemből szólt. Minden úgy igaz ahogy leírtad.

A Dutra a mi "gyerekünk" 




a JD. pedig azoké ahol gyártják, oda is való nem pedig ide.

 


 

Félre értés ne essék nincs semmi bajom az amerikai gépekkel, hisz kis hazánk is gyártott ilyet annak idején 1974-2002-ig több ezer készült belőle aminek a zöme még most is melózik. Onnan a tengeren túlról is olyat másoltak le ide kis hazánkba amire itt szükség volt, még ha ez elég kurtán furcsán is történt.

És az is a mi gyerekünk még ha külsőre nagyon hasonlít az amerikai nagymamájára.

 

 

B-csabi Creative Commons License 2008.08.29 0 0 3618
Az igaz hogy a renault francia traktor de vagy tiz nemzet készit alkatrészeket hozzá mint ahogy a john deerehez is,régen ennyire nem volt igy,a dutra az magyar,nekem a nagydutrák annyira nem tetszenek olybár hogy vegyek egyet ,de a kicsi az tetszik ,de most még a házra erre arra fontosabb projektekre megy a mani,egyszer úgyis lesz tudom
Ez a panel amiről irtam egy zárt dobozban volt,valami zárlat és huss az egyész egyszerűen őszeolvadt,ráadásul még az egész egy zselé szerű anyaggal is ki volt öntve por ellen ez van
Előzmény: Levays (3615)
pléhúsz Creative Commons License 2008.08.29 0 0 3617

Van sok dutra történetem, ebből most csak egyet, talán igaz sem volt. Nekem csak dutrám volt mindíg, 16 éves koromtól.

A családi házam építésekor egy hosszúplatós IFA hozta a betongerendákat. A földes utcánkban csatornát fektettek vagy mi volt, szakadó esőben a teherautó a kapu előtt elmerült platóig. Nem voltam otthon, sötétedésre értem haza. Vidéken ez esemény, az egész utca esernyőkben, fóliákban ellemlámpáztak.  A vállalkozó kért szerezzek valami gigant gépet, ami kihúzza az IFÁ-t. Mondom neki próbáljuk meg a nyalókával, mármint az UE-28-asommal. A két kocsikésérő jött utánam, mi a szerkezet. Tudjátok azon tipusúak, akik mindíg barnaüveges kőbányait vedeltek a letekert aklakban és trampli nagykeblű lányoknak füttyögtek. Amikor meglátták a kistraktort, elkeztek vihogni mint a hiénák az Oroszlánkirályban, ezzel akarod kihúzni?

Ráadásul szöggel indítottam az önindítón, akkorra már kipukkadtak.

No ráálltam az IFA elejére, az eső dőlt. Bekapcsoltam mindent, elsőhajtás, terep, difi, magassági kormány, grillező funkció azt elkezdtük. A tehergép is pörgetett. A dutri ásta el magát, kétszer álltam új fogásra és harmadjára a nyalóka kirángatta a dágványból az IFÁ-t, tele 6 m-es betongerendákkal. Olyan volt mint valami sportesemény, csak nem tapsoltak.

Állok vissza a kisdutrával, szalad utánam a két vihogó, akik már nem fuldokoltak a röhögéstől, hú komám milyen géped van neked?

Előzmény: pléhúsz (3616)
pléhúsz Creative Commons License 2008.08.29 0 0 3616

Kedves Sándor, ugranom kell minden Dutrát kétségbevonó gondolathoz, igaz hogy a végén odadörgőlődztél a dutrához.

Tudom Te nem éreztél még rá a dutra ízre, láttam nálad minden nagyobb becsben van mint a szívem csücske. De ez így jól is van, amikor beindítottátok benzinről nekünk a Mc Cormicot, fiatalságom harleys illatait éreztem, nekem egyébként van még egy 1200-as Pandead-em. Az a HD ami a Szelíd motorosokban az alap volt.

Visszatérve a Dutrára, ha jártál a világban és nem voltál Erdélyben, akkor nem voltál sehol. Ha valaki traktorokban utazik és nem volt egy kis dutrája legalább, akkor nem volt semmije. Az talán evidens hogy a mi gyerekünk, még ha vízfejű is. De ez nem vízfejű, hanem eminens. A legvadabb hidegháborúban exportképes áru volt a vasfüggönyön által. Egyébként ez főleg a nyugatiak szakértelmét tükrözi.

"nem kell Zetor motor stb" Nem is, de megint a legek, egy 28 LE traktorból tudsz majdnem egy 80-as MTZ-ét csinálni, mert annyira túlméretezett, meg annyira zseniális. Az én öszvérem egy zetor proximával ér fel teljesítményben, amit most 8,5 millió plusz áfáért meg is kaphatsz. Az igaz hogy az enyém egy tákolmány, semmi légkondi, teliüvegajtó, meg rezegő nagy műanyag sárvédők elöl hátul.

Előzmény: Levays (3615)
Levays Creative Commons License 2008.08.29 0 0 3615
Igazad van Beni, mert hol kék ami zöldnek látszik??!! Kötekszem egy kicsit Veletek...DDD Csaba a Renault az Francia gyártmány szerintem. Az elektromos paneleknek az ellensége a por. Van egy hidrosztatikus hajtású targoncánk ami ha kell ha nem magától elindult hátrafelé. Szerviz ajánlata nettó 130000 panelcsere. Mély levegő na jöjjön. Mondanom sem kell nem lett jó!!  Három hét kellett mire adtak egy nettó 730000ft ajánlatot. A kollégám kifújatta a port az összes csatlakozót megtakaritotta kontaktspre és láss csodát nem kellett semmi csak a 350ft-os kence meg egy kis nagynyomású levegő. Szóval most jön a piszkálódás..... Láttatok már 83 éves Dutrát, mert én még nem de viszont van 83 éves John Deerem.  Ne tegyetek elhamarkodott kijelentéseket, mert ha annyira jó gép lett volna a mai napon nem csak nosztlgiával gondolnánk rá..... A John Deere viszont már 150 éve boldogitja az emberiséget. Arra nem kell mástipusú szivattyú nem kell Zetor motor stb. Az úgy jó ahogy van.  Szerintem egy jó gazda, és a gép szinte csodára képes. Csak nézzétek meg a Laci Dutráit..... Gyönyörűek és még használja is őket..... A gondozás meghálálja a befektetett energiát!!!!!
Előzmény: B-csabi (3613)
Csőlámpás Beni Creative Commons License 2008.08.29 0 0 3614
Szia! Csak kíváncsiságból. Ez hol kék:D, és mennyi az ára?
Előzmény: FügeGLX (3611)
B-csabi Creative Commons License 2008.08.29 0 0 3613
Látom cserélgeted a gépeket rendesen fel sem tudják venni a műhelyszagot!
Mi 5 fejes réselt ekével szántunk a 170 es john deerevel és 6 ihval a 200 lovas renaultal mind a két eke ki van nyitva teljesen középkötőtt mezőségi talaj de ősszeségiben nézve biztos hogy sehol nem lesznek ezek a traktorok annyi idő múlva mint most az öreg dutrák,szegény renaultnak nem győzöm persejezni a melső hidat,ócska szar olasz termék ,gyenge anyagokból az elektromos cucokról nem is beszélve a központi panel lefüstölt,összeolvadt alig működött rajta valami,a panelt még csak lemásolták volna amatőr elektronikai emberkék csak a szoftvert nem adja ki a gyár még a kereskedőknek se igy a panel ára 600 ezer forint és a tenyeremben is elfér dutránál mtz nél stb nincs ilyen gond.törekszem az egyszerüségre ezért szerencsére rábeszéltem a fatert hogy john deert vegyen azzal szerencsére nincs gond szinte semmi sem pedig az öregebbik már éppen tiz évesés még mindig pöcre indul.belőle még talán lesz veterán traktor.majd meglátjuk remélem!
Előzmény: FügeGLX (3611)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!