Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

chip foose Creative Commons License 2012.09.08 0 0 65787

Amikor 2008-ban vettem az enyémet, akkor lehetett választani különböző csecsebecséket(szőnyeg, táska stb). Én inkább üléshuzatot kértem és kaptam, igaz 1hét volt még megjött, de megérte! Próbáld meg, hátha bejön! :)

Előzmény: kajesz1 (65784)
hamburgerjani Creative Commons License 2012.09.08 0 0 65786

Pontosan igy van ahogy irod,fater 23 évig volt tartályautos a Mol transnál...minden kuton kizárolag Mol benyát tankolsz,adalékolás..meg a másik vicces baromság...

Klacska és nagy ritkán a Karap trans autoi hordják,szlovnaftbol a nyálat ,ha a csepeli töltő nagyon terhelt.De ez szerintem alig 1-2 % a a forgalomba lévő nyálnak... de azt hiszem a szlovákok is onann kapják a motyot mint mi.

Nekem is van csomo ismerösöm..én csak shell nél ,vagy agipnál tankolok na ja majd Torinoból jön a nyál :D

Előzmény: Törölt nick (65772)
BoGar Creative Commons License 2012.09.08 0 0 65785

Látom, sokat tudónak véled magad a bioetanolról, de inkább ennek ellenkezője az igaz. Nézz be a megfelelő topikba és ámulj, tanulj!

Előzmény: kajesz1 (65781)
kajesz1 Creative Commons License 2012.09.07 0 0 65784

jaj +1 kérdés: nem tudjátok, esetleg vki tud új stifte üléshuzatoz?

kajesz1 Creative Commons License 2012.09.07 0 0 65783

Bocsi nem írok többet sok a hiba kiskapúú. Ja de itten nem én voltam a hibás szar a gép amivel írok, meg az áram ingadozik

kajesz1 Creative Commons License 2012.09.07 0 0 65782

Tudjátok ez olyan mint egy építkezés, mindíg az előttem lévő baszta el. A lényeg a kiskapú. Akkor lenne szarba ha saját kútja lenne a motorgyárnak és előjünnének a hibák. De akkor meg a savaseső, meg az éghajlati viszony, meg a levegő szennyezettsége lenne a hibás. 

Előzmény: kajesz1 (65781)
kajesz1 Creative Commons License 2012.09.07 0 0 65781

Bocsi de ez a bioetanol (nem az étolajról beszélek) ez a legnagyobb baromság ennél nagyobb az energiafű. Vesssük csak 1l bioetanol előállítási ára nem is tudom 500 vagy 800 forint, mindegy de megéri mivel a támogatás. Közben pedig egy mezőgazdasági országból etanol illetve energiafű földekkel vagyunk tele. Ja és európában éheznek, kevés a gabona. Hát akkor dögöljenek meg az egyenes uborkával, meg a mák nélküli mákosgubával a baromfiólba elkülönített homokos fürdőrészében. A disznókat meg lassan kivisszük eu-n kívülre, mert levágni nem szabad, itt minden szép a csibe bőrét meg a nejlonzacsi védi. Teljesen lényegtelen 1 adottak a magyarországi kutak 2 adottak a kereskedők 3 a kereskedő és azon keresztül a gyártónak kutya kötelessége olyan autót forgalmazni/gyártani ami az adott régióhoz van adaptálva. Mi közöm nekem a Józsi bácsi félelmeihez az etanollal kapcsolatban. Megnyomom a pisztolyt tankolok majd megyek.És nem szerelk fél éves autót, ráadásul az üzemanyagra hivatkozva mert az autó szar még 1x. Dolgozok olyan gépen ahol az előállított nyomás (víz) 6000 hatezer bar.A vizet meg lehet szűrni, hogy ne legyen benne mikro részecske aminek hatására szétrobban a pumpa. És működik. Ja hát az is igaz, hogy nem 50 millás gép, mert az alatt ekkora nyomáson szétesik oztán a vízzel volt a baj ha meg nem azzal akkor meg az árokásóig is el lehet menni

Előzmény: kkn (65778)
kajesz1 Creative Commons License 2012.09.07 0 0 65780

Biztos, hogy igazad van de lehet hogy az a gázolaj a kúton legálisan kifizetett , tehát nem a kúton keletkezett a hiány. De ezek feltételezések, mendemondák és tippeket sem szeretnék adni.

Skoda: emlékszem amikor a wagonr+-t vettem no akkor volt hasonló árban a fabia- 3 hengeres fapad, az ülésmagasság állítást csak egy 4 kilóval magasabb felszereltséghez járt úgy ahogy a kesztyűtartó is meg is kérdeztem, hogy oda majd hajlítanom kell egy lemezt takarónak? mire mondta az csak a mátrix-kategóriábba van benne. Most, ma nézzük meg  3 hengeres ~ 3 milla. Lehet ezt is választani én nem mondom, hogy jól döntöttem majd meglátom, de ez is lemondással jár, de ez nekem nem megemészthető. Úgy ahogy annak idején pl az 1000-es agila sem. Ennyi pénzért nincs olyan, hogy tökéletes. Lehet mondani, hogy az az 1,2-es clio jól megy , a swift meg ha messzebbről nézzük nagy a csomagtartó, a duster a sandrero  sx4 meg ez a clio keveset eszik benzinesen, ha meg többet akkor kevesebbet megyek vele. Mindegyik lemondással jár ez ilyen kategória. Jajj csak most ne jöjjenek az sx4-ek, vagy duster tulajok akik városban 6-ot produkálnak. Sajnos mi vagyunk azok a rétegek (legalább is én) aakinek arra kell az autó, hogy a-ból b be vigyen a legkevesebb költséggel, vagy a legnagyobb helykínálattal. Egyébként használok egy 1,6-os astra caravánt is (cégnél) fogyaszt is meg zörög is. Egyébként a mostani akciókkal/ felszereltséget nézve kb a 10éves árnál járunk, csak akkor pl az abs extra volt, légzsák meg jó esetben kettő, szervó meg volt vagy nem volt.

Előzmény: kkn (65774)
Törölt nick Creative Commons License 2012.09.07 0 0 65779

 "Hogyan oldják meg, nem tudom."

 

Számtalan trükkje van, de úgy biztosan nem, hogy vizzel pótolják amit kivesznek:-)

 

 "Nem tudom, milyen technológia van a tisztításra, vagy ilyesmi."

 

Költséges! El is tudom képzelni, hogy sok helyen nem is csinálják meg. Ennek viszont nem az a veszélye, hogy a kút szivattyúja felszedi, mert az magasabban van, hanem az, hogy kilyukad a tartály és elszivárog az egész szép lassan...

 

 "Akkor még nem beszéltünk a külföldön megtáltosodó autójukon csodálkozó tulajokról."

 

Ezek urban legendek. Van aki a Spurit is érzi, meg pár matricától is erösebbnek érzi az autóját. Én csak Ausztriában tankolok, mégis rángat néha a diesel. Mert mint írta már valaki, ami szar az szar. Lehet magyarázatokat gyártani, de a tényeken nem segít. Míg a Swiftembe mindegy hol és mit tankoltam, mindig egyformán ment, Még a 91-est is kipróbáltam bele, ott sem volt különbség!

Előzmény: kkn (65774)
kkn Creative Commons License 2012.09.07 0 0 65778

EZ nem benzin ugyan, de pl. egyszer a szomszéd, aki növényolajos üzemben dolgozik, azon aggódott még a pub-ban is, hogy ki tudják-e hozni a biodiesel alapanyugat normálisra. Az ő műszakja nem tudott a megrendelő savas, vagy milyen határértékének megfelelőt csinálni, és várta, hogy az utána jövők hátha, mert akkor az átlag meg fog feleni. Sajna nem jött össze egész nap "selejtet" gyártottak. Mi van, ha ez van a finomítóinkban is?

kkn Creative Commons License 2012.09.07 0 0 65777

Azt tudtam, hogy mindenhová a MOL szállít, néhány frekventált kútra küldött az OMV régen osztrák alapanyagot, de lehet, az is megszűnt már. Azután lehet, hogy a magyar finomító még nem tudja ugyanazt a minőséget.

Nem tudom, hogyan bugáznak üzemanyagot egyes kutasok, mert pl. a kissé alulcsaló kútfejekkel valószínűleg nem lehet sokat fogni. Azt is tudom, hogy nem egy hantázó fajta volt az a kolléga, aki a kutas haverja füleséről beszélt, hogy hogy mikor pocsék a benzin a kúton. Nem tudom, mitől, csal valamit okoskodtak ott is. Most nem a vizezés mellett szólok, mert nem tudok ilyenről, csak arról, hogy valami van. Persze egyre több kút szerel fel modern cuccokat, hogy minden rendben menjen.

Előzmény: Törölt nick (65772)
Törölt nick Creative Commons License 2012.09.07 0 0 65776

Szándékosan nem vizezi senki, mert nem lehet. A víz nem keveredik sem a gázolajjal, sem a benzinnel, hanem leül az aljára...

Van benn viz, de ez nem szándékos. És mint írtam, a tartály alján lévö gyüjtöbe kerül. Egyszer láttam is amint egy ilyen gyüjtöt tisztitottak. Na ott tényleg ronda dolgok voltak lenn!

Előzmény: kajesz1 (65773)
kajesz1 Creative Commons License 2012.09.07 0 0 65775

Most az lesz, hogy a szemét kutas a dízelt kiszívja és fáradt olajat tölt bele helyette :)

Előzmény: Törölt nick (65772)
kkn Creative Commons License 2012.09.07 0 0 65774

Plombált kút ide vagy oda, mégis vannak kutasok, akiktől lehet naftát venni. Hogyan oldják meg, nem tudom. Meg vannak elég régi kutak, ki tudja mióta földben lévő tartályokkal. Néhol fent újítottak, lent meg nem. Nem tudom, milyen technológia van a tisztításra, vagy ilyesmi.

Akkor még nem beszéltünk a külföldön megtáltosodó autójukon csodálkozó tulajokról.

Az nem tudom, mennyire változott, de voltak autók, amiknél a gyár kommünikét is kiadott, hogy arról nem tehet, hogyha a magyar üzemanyagokkal a drága közvetlen befecsis benzinmoci nem hozza a nyugatra természetes értékeket. Túl nagy volt nálunk valamilyen egyéb anyag tartalom. Sajna pontosan nem emlékszem, mert csak marginálisan vésődtek az eszembe ilyesmik.

 

Amúgy pár éve még pont ez volt a minőség/ár relációjában a Suzuki, meg pl. német, vagy egyéb versenytársak között. Csak mostanra sajnos az arány a Suzuki rovására megváltozott. A Suzukikban az volt benne, ami szükséges, hogy menjen, míg a Fabiámban a VW örökség részeként több, csak olyan dolog, amit a vevő nem lát ( kocsi alja teljesen burkolva, csomagtérajtó leburkolva az üveg körül is, szinte kirobbanthatlan műanyag, és lemez kárpitbolhák, taposólemezig érő alsó műszerfalburkolat vastag zajcsillapító szivaccsal, dobozolt, szivaccsal burkolt akku, szinte dupla akkora Ah-val. stb ). de tapasztaltam ilyet pl. 206 relációjában is (ajtókárpit alatt vízvédő fólián plussz zajcsökkentő habosított, vékony szivacsszerű izé ). Csak míg egy Polo drágább volt, addig a Peugeot kb. ugyanannyi. csak talán a Suzuki benzinmotorjai jobbak, erősebbek voltak azonos áron.

Előzmény: kajesz1 (65770)
kajesz1 Creative Commons License 2012.09.07 0 0 65773

Köszi na végre egy ember. A vizezésen jókat szoktam nevetni.

Előzmény: Törölt nick (65772)
Törölt nick Creative Commons License 2012.09.07 0 0 65772

Én dologztam benzinkuton.

Mindenhol ugyan az az üzemanyag, nincs sok finomító a környéken:-)

Söt adalék sincs a sima üzemanyagokba, mind ugyan abból a nagy tartályból van.

A víz pedig, köszönhetöen a sürüségének, szépen megy a tartály aljára, ahol erre kialakított gyüjtö van. Innen még készakarva sem tudja a kút szivattyúja kiszivni...

Előzmény: kajesz1 (65770)
kajesz1 Creative Commons License 2012.09.07 0 0 65771

Köszönöm!

Remélem nem kell csalódnom a márkában és ez a swift levedlette a betegségeket. Megrendelem. Ozt majd megírom a fogyiját. Egyébként pedig tudom, hogy levedlett duma nem ezért veszek stiftet, de akkor is talán hozzájárulok hangyányit a magyar iparhoz. Tudom éhbérér dolgoznak, de jobb mint a munkanélküli, mert az sajnos sem neki sem pedig a környéken dolgozónak nem jó (bérszínvonal esés) Sajnos nagynevű magyar gyárban dolgozok és általánosítva azért vagyunk szar helyzetbe mert a barom magyarnak a magyar nem jó levis farmer kell, nem magyar autóbusz, a ganztól sem szabad rendelni a digép gépgyár az nem volt jó, a swinn pedig szar . Lehet hogy mi tesszük azzá mert ha nincs rendelés nincs fejlesztés. Az tény, hogy a multik is rájöhetnének az a szerncsétlen havi 100-ból nem fog új terméket (telefont,tv-t autót,lakást) venni ez pedig nekik sem jó. na mindegy még 1x köszönöm 

Előzmény: FOMA (65768)
kajesz1 Creative Commons License 2012.09.07 0 0 65770

Hát ja, de ez van prolik vagyunk akik elvárják hogy a tesco-s fúró is úgy működjön mint egy ipari. Hasonlítgatjuk az autóka dacia,fiat renault,suzuki népautóit. Mind ugyanaz: lemondás vmiről lemondunk vagy amotor alulméretezett, vagy mire végre összeáll hát a csomagtartót felejtik ki,vagy megbízhatatlan. Persze láttam a sandrerot nem akarom leszolni, hiszen a stiftben is van, de az ajtónyitó foganytyú pl egy 500 Ft/garn ga gyi szar, ültem benne az összerakása tata, de nehogy elkezdjük hogy a suzuki meh ilyen meg a renault meg olyan. Ennyi pénzért ez jár. De azért talán van olyan fejlett a világ, hogy az üzemanyagproblémákat meg lehetne oldani jajj az lehet, hogy autónként 10000 ft-ba bekerülne, ha már alul van méretezve az egész. Állandóan ezzel a vizezett benzinnel jövünk, vegyük tudomásul a kutak le vannak blombálva. Illetve a tartályba páralecsapódás útján is bejuthat a víz, hiszen levegőzni tud a tank sőt biztonsági szempontból kell is különben összehorpadna, vagy a tágulás miatt kinyílna.Tehát ha pára bejuthat az üzemanyagba azt a gyártónak kell megoldani. Hajtok egy-pár dízelt , benzinest igaz nem 1,5,illetve 1,3-at de ott tankolok vele ahol akarok (kúton) és semmi probléma ez talán az autó árában is megnyilvánul. Illetve sok emberrel találkozok aki megveszi használtan a 10 millás autót 2 milláér és szörnyűlködik ha vmi baj van vele az minimum 3 kiló, ez alkatrész árban még mindíg 10 millás autó hát ennyi. +1 van egy luxus autógyár (nevét nem írom) rácsodálkozott egyik versenytársa felső kategóriás gépére, miért kerül a felébe. Megvett egyet, darabokra szedték és kiderült: alapvető dolgokat kihagytak, a megválasztott anyagminőség, keménység alulméretezett. Ahogy olvasgatom ugyanazt a motrot az se mindegy melyik modellbe rakják bele. Ez is úgy van mint a madaras fűnyíró: kívűlről ugyanaz, de belülről le kell faragni, hogy az akciós beszállítói árba beleférjen.

Előzmény: kkn (65766)
Törölt nick Creative Commons License 2012.09.07 0 0 65769

Igazad van, de nem sokan fognak neked hinni :-)

Előzmény: kajesz1 (65765)
FOMA Creative Commons License 2012.09.07 0 0 65768

Sok sikert hozzá!

Előzmény: kajesz1 (65763)
chip foose Creative Commons License 2012.09.07 0 0 65767

"Valóban én emlékeztem rosszul, a 120.000 a km óraállás volt a clio-n a végösszeg 320.000Ft, ebben a porlasztócsúcs, a nagynyomású szivattyú meg mindenféle egyéb költség is benne, de ez még mindig fele annak amit írtál..."

 

Huh, vazze itt most aztán összekavarodtak ám a számok!  :)  Amennyiben a 320000 a fele amit írtam, akkor én 600000 körüli összegről írtam valamelyik válaszomban, de melyikben?? A 320ezer lehet valós, ha felújított a porlasztó meg bontott a szívattyú,de amennyiben ez mind új lenne, akkor közelítené a millát! 

A javításom után nekem is azt javasolták, h tegyek bele 2T-t, tettem is, mert a gázolaj kennést is biztosítaná, de nem a magyar híg gázolaj! Tényleg nem mindegy hol tankol az ember! :)

 

Előzmény: D-Z (65762)
kkn Creative Commons License 2012.09.07 0 0 65766

Pedig nem mindegy. Nem is adalék nem mindegy, hanem a személyzet. Amikor a fuvaros, aki amúgy benzinkutas is volt a MOL-nál ( meg a kórházban segéd harmadállásban ) kérdezte, hogy nem kell-e benzin, de csak nagy tételben.

Meg a kolléga, amikor az egyik OMV kúton dolgozott a haverja, mindig fülesre nem járt oda tankolni. Mert megkapta a drótot, hogy most ne gyere, mert most elég pocsék a benzin.

Mert valahogyan ke kell hozni a megbugázott mennyiséget. Persze ezt nem tudják egyfolytában csinálni, de az ember meg jól benyalja, ha éppen akkor meg yoda tankolni. A benzinesek még egész jól kezelik, a szoftver korrigál, csak nem megy annyira a gép, de a többség nem a másodperceket auutózza ki a pályán, hogy észrevegye.

Az a baj, hogy a dieselnél meg már olyan kis tűrésekkel dolgoznak, meg esetleg némely alkatrész éppen nincsen túlméretezve, hogy némi dzsuva már tönkre is vágja a gépet. csak soha nem tudni, hogy éppen hol futsz jéghegyre, ahhoz tényleg egy kutas ismerős kell, hogy tudd, ahová jársz, jó az anyag.

Nem azt modnom, hogy az autókban semmi hiba, de sajnos itt Magyarisztánban nem mindegy, hogy hol tankolsz. Csak nem tudni előre a nem mindegyet, mert kifejezetten brandhoz köthető. Főleg, hogy általában szerződött kutak vannak, ahol a kút tulaján is múlik, milyen rendet tart a háznál.

Előzmény: kajesz1 (65765)
kajesz1 Creative Commons License 2012.09.07 0 0 65765

Azért emberek álljunk már egy kicsit meg, nehogy ne legyen mindegy melyik kúton tankolok. A városom szélén van a Molelosztó  tartályai, a shell az OMV a Mol innen hordja az üzemanyagot, csak az esetleges adalék más. Ez egy kifogás, bármelyik gyártónál vagy suzuki vagy renault vagy fiat vagy akármi, amit nem lehet bizonyítani. Persze nem a motor rossz a kút, ha nem a kút akkor a lelőhely, ha nem a lelőhely akkor a geodéta volt a hibás.Ez vicc agy ford miért megy el 300.000-et vagy a céges vw illetve toyota 500.000-et tök mindegy melyikbe tankolok. Ez kb olyan mint a Dacia-nal a savas eső, azért vannak rozsdafoltok az autón, vagy a swiftnél a kárpittól. Ez magyarázkodás, jól tanulnak a politikusainktól. Ki kell mondani rohadjon meg ez a széria szar tök mindegy mit tankolsz bele tönkremegy. De ez felelősséggel, visszahívással kiadással jár. Nem általánosítok egy márkára sem ha lehet.

Előzmény: D-Z (65762)
kajesz1 Creative Commons License 2012.09.07 0 0 65764

Tudoma dízel, de így néz ki a menet 1 nap 1,2km iskolába lerak, 4km ovi, 1km munkahely majd fordítva.+ napi 2x4km. Illetve havonta 2x 2x80km. + nyaraláskor cuccot elvisz 2x500km+ mászkálás kb 600km. Ha tényleg ilyen keveset fogyaszt esetleg többet megyünk+5000 km. Erre dízelt porlasztócsúcs+ tudom mi cserével?

kajesz1 Creative Commons License 2012.09.07 0 0 65763

Sziasztok!

 

No stift lesz döntöttem, nem akarom a döntésemet magyarázni a fogyasztás és éppen elég a hely, ha több kell 1 évben 1x akkor tetőbox. Megkérdeztem új swifteseket, megnéztem a fogyijukat

~ 6 liter városban. Néztem az sx4-et is hiszen az is jó árban van, beszélgettem egy ismerős kereskedővel, hogy azt hallottam hogy sokat fogyaszt. És elmondta, hogy sajnos ez igaz többen panaszkodnak a 8-8,5 városra . felhívtam 1-2 eladó sx4-et és egy 6,5 város volt a többi 8 liter környékét számolt be. Hát ennyi. Köszönöm a segítségeteket.

D-Z Creative Commons License 2012.09.07 0 0 65762

MErt az is francia... :) Visszakerestem az ominózus esetet, meg egyet megane-al kapcsolatban.

 

"Megkérdeztük mi a különbség a 3 féle ezeröcsi dCi között. A két kissebb 68, 86 LE változatok Delphi rendszerűek ezeket súlytja a rossz minőségű gázolaj miatti széthullás (kopás). A 106 lovas Siemens piezo rendszerű az jobban bírja a megpróbáltatásokat."

"volt egy Megane II kombi az az áldozat :( A tulaj 0 km-esen vette most 124 ezer van benne végig a Shell-nél tankolt! Most mind a 4 porlasztó behalt a tankban és a gázolajszűrőben víz és homok!!! keveréke hömpölyög."

"Sajnos beigazolódott! A nagynyomású szivattyú lett csapágyas (az volt a recsegés ropogás) ezáltal ledarálta saját magát és a fémreszeléket belepumpálta a porlasztókba amit a számítógép diagnosztizált és leállította a befecskendezést :( Későn! Most mind a 4 porlasztót és a szivaattyút is javítani (cserélni kell)"

 

Valóban én emlékeztem rosszul, a 120.000 a km óraállás volt a clio-n a végösszeg 320.000Ft, ebben a porlasztócsúcs, a nagynyomású szivattyú meg mindenféle egyéb költség is benne, de ez még mindig fele annak amit írtál...

 

De itt is az derült ki, hogy a szar üzemanyag miatt ment tönkre a csapágy a szivattyúban. Ezt az Interdiesel szakemberei mondták ki a szétszedés után. Azt ajánlották, hogy 2T olajat kell önteni a tankba, fél decit tankolásonként. Ez elegendő kenést ad a szivattyúnak.

 

Na ennyit a clio-ról, térjünk vissza a topic témájához.

Előzmény: chip foose (65761)
chip foose Creative Commons License 2012.09.06 0 0 65761

Nem úszható meg mert, én csak a befecskendezőkért fizettem 120 rugót 4 évvel ezelőtt! A forgácsos dolognál meg szivattyú is kell, ha nem is új, de bontott, űzemanyag rendszer csere és egy tank, mert ugye a forgács oda is visszajutott, meg a javító cég munkadíja is még rájön!

Hogy, hogy jutottunk a török thalia-ig? Én csak arról írtam idáig, mivel az új clio, még annyira új, hogy nincs baja.(gondolom)

Amúgy, hogy jön ide a 306? :))

Előzmény: D-Z (65749)
Köny Creative Commons License 2012.09.06 0 0 65760

Kb. annyit fogyaszt, mint a Swift, viszont el fogsz férni benne. Én a helyedben a Cliót venném, nekem 2db is volt, korrekt autó.

Előzmény: kajesz1 (65753)
Törölt nick Creative Commons License 2012.09.06 0 0 65759

Városban minden autó sokat fogyaszt, kivétel a hibrid.

Minél nagyobb a meleg vagy a hideg, minél kisebb az átlagsebesség, annál nagyobb a fogyasztás. Ez sajnos nem autófüggö. Két hasonló méretü és motoru autó között nagy fogyasztáskülönbség nem lehet.

Előzmény: kajesz1 (65758)
kajesz1 Creative Commons License 2012.09.06 0 0 65758

Köszi .Ahogy nézegetem a vársban a clio 7 litert nyáron simán bevágja, télen felmehet 9,5-re is, szerintem ahogy vezettem ez még reális is lehet a motor/súly arány. Illetve most megnéztem a katalógust no ottan 7,6 litert írnak.Míg a turbós kevesebbet fogyaszt.

Előzmény: Törölt nick (65755)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!