... és itt jön a képbe a városi alig-alig úri-guriga, a falusi helyközi közlekedésben használt nemtiprom a vasat kategória, azután pedig a rendszeresen autópályázó thunder car besorolás.
Feltételezzünk egy Peugeot 260-ot a maga Total 2 év/30 ezres gyári ajánlásával. Hozzáteszem, ezzel soha nem fogok azonusulni.
Azért az első csoportba tartozóknál a bejutó vízpárából inkább víz lessz, a másodiknál talán csak enyhén habosodik, főleg télen, míg a harmadiknál ...
... ott max. széthajtják, bár ha betartják a szabályokat talán nem, de a bejutó vízpárának nincs sok esélye maradásra.:)
Csak elmélkedek ugye, mivel nálam nem jellemző az olajok megavasodása.:D
A kenőanyagok anatómiája szvsz az esetek egy részében nem fekete/fehér, köbevésett tudomány. Én mindössze leírtam a véleményem, ezzel lehet egyetérteni és lehet vitatni is.
A hermetikus zárást - amint a (gyári) flakont már felbontottad - el lehet felejteni, így a garázsban vagy kamrában tárolt bontott motorolaj kis mértékben ugyan de folyamatosan "nyeli" a környezeti levegőben lévő vízpárát. Tény és való hogy ennek nagy része az első használatba vétel során eltávozik az olajból, ... de ha addig eltelik egy-két év akkor az a pára folyamatosan végzi a "dolgát" az olajban.
Az a pár köbcenti levegő ami a flakonban van, tartalmaz ennyi vizet? A flakon a legtöbb gyártónál hermetikusan visszazárható. Az első használatnál a meleg olajból nem távozik majd el?
Elképzelhető.... de azt azért szvsz érdemes figyelembe venni hogy a motorban lévő olajból üzemmeleg állapotban a korábban bejutott vízpára nagyobb része képes eltávozni addig ugyanez a folyamat a flakonban pihenő olajnál nem műxik...
Ha az autóban 2 évig/ XX km-ig elvan, miközben kap hideget-meleget, benzint, levegőt, kipufogógázt, akkor a flakonban, bár kétségtelenül elindul a folyamat, nem elképzelhető, hogy olyan kis mértékű ami nem okoz gondot?
Hasonló helyzetre vonatkozó hivatalos kimutatásról nem tudok, mindezzel együtt a bontott kiszerelésben lévő olajokat szvsz legkésőbb fél éven belül célszerű felhasználni.
A háttér: a bontott olaj - bármennyire is igyekszel a lehető leggjobban visszazárni - viszonylag nagy felületen érintkezik a környezeti levegővel. A levegőben lévő vízpára már környezeti hőmérsékleten is képes beindítani az olajokban az oxidációt, amely exponenciális jelleggel (azaz egyre gyorsulva) rontja az olaj eredeti tulajdonságait.
A tavalyi olajcsere alkalmával az eredeti kannájában azóta lezártan megmaradt kb. 1.5 liter motorolaj.
Felhasználható-e ez jó szívvel az idei olajcserekor? Mert akkor elég 2 liter ugyanilyen újat venni hozzá, avagy ez inkább felejtős, és meg kell venni az új 4 v. 5 literes kiszerelést?
" ... Lehet-e hátránya, ennek az olajnak a használatából, egy nagyobb teljesítményű, léghűtéses gépnek, illetve a jövőben inkább magasabb viszkozitású olajat keressek (léghűtés=magasabb henger hőmérséklet)? ... "
A motorolajok hőtűrő képességét nem az olaj viszkozitása hanem az alapolaj minősége (ásványi, HC vagy PAO) határozza meg. A motorolaj viszkozitása folyási sajátságokra utal, így inkább a tömítési képességgel van összefüggésben.
" ... Azt tudjuk, hogy a versenyolajaknak igen magas a viszkozitásértékük, az "utcai" olajokéhoz képest. ... "
Távolról sem egyértelmű: a motor belső súrlódásának mérséklése, azaz a hasznos teljesítmény növelése érdekében számos versenymotorban kimondottan alacsony viszkozitási értékű (esetenként akár 0W-20-as) motorolajat használnak.
persze értem én, a mondandód lényege az, hogy itt nem fix 30 ezres ciklusról van szó, hanem AKÁR 30 ezresről, ami akár 8,5 ezes is lehet, ha a fedcomp úgy dönt.
"Nem is gondolják ..." Meg azt sem - és nem is mondja Nekik senki - hogy a VW 504 00-val csak HC motorolajat kap a motor, míg VW 502 00-val kaphat PAO alapú motorolajat is.
Nem akarok még fordítást is tanítani neked, de azt azért vegyük észre, hogy az eredeti német szóból a fordításod teljesen kihagyja a Wartung (figyelmeztetés) szót, pedig éppen az a lényeg, hogy nem sima Intervallverlängerung (legyen "kiterjesztett szervizintervallum"), hanem olyan, hogy majd ő figyelmeztet, hogy mikor aktuális a csere.
A Porsche Hungária ezt rugalmas szervizperiódusnak fordította, így szerepel az összes kezelési- és szervizutasításukban, katalógusukban.
Gondolom azért mert az üza. árát nem tudja megválasztani a kedves vevő az adott :) és hát ha eljő a csere ideje az egyszeri kiadás ugyanúgy mint egy tankolás erős a kísértés hogy faragjon mert senki sem fog minden egyes kilóméterkőné 10 filléreseketl a műszerfalon virító rózsaszín malacperselybe dobni majd a pulton ripityára törni mondván adjál egy 0w-40 PAO-t de iziben.
A Divinol, és Meguin nem egy Mobil 1, vagy Motul de véleményekre lennék kiváncsi a két említett márkával kapcsolatban. Nem sok spór de 4-5000Ft-al olcsóbban lehet ezeket az olajokat megvásárolni versenytársaival szemben.
8 literes fogyasztással és 450 forintos benzinárral számolva egy km üzemanyagköltsége 36 ft.
A 15 ezres csereperiódusra elosztott 5.000 forint "felár" a minőségi kenőanyagon, 0.3 ft kilométerenként.
A cseréket 10.000km ént ejtettem meg előző autóimnál, ennél is ezt a folyamatot tartom szem előtt. Az xxW30-as olajokat nem igazán önteném bele, már abból kifolyólag hogy a gépkönyvében is írja a gyártó hogy ha ilyen kenőanyag van a motorban, kerüljük az erős terhelést, illetve a tartósan magas fordulatszámot. Ez a motor meg eléggé sereg. Ezért szeretnék egy minőségi elfogadható árú olajat öteni a gépbe. A Divinol, és Meguin nem egy Mobil 1, vagy Motul de véleményekre lennék kiváncsi a két említett márkával kapcsolatban. Nem sok spór de 4-5000Ft-al olcsóbban lehet ezeket az olajokat megvásárolni versenytársaival szemben.
A prémium az ami az Eneosnál elérhető áron van, a Sustina már vastagabb pénztárcához lett fejlesztve! Néztem egyébkét ezt a gyártót is, de a megfizethető kategóriában szeretnék maradni. 10.000km -es csere ciklussal csináltam eddigi autóimnál (Felicia 1.3Lxi) (Vectra A C20NE) mindkettőnél 10W40-et használtam. Castrol Magnatec-et. A Meguin és a Divinol nagyon jó áron van több helyen is a neten. Kiváncsi vagyok ezekkel a márkákkal kapcsolatban.
Kedves olajszakik! a véleményetekre lennék kívácsi! A kétütemű motorolajok viszkozitásával kapcsolatos. Pontosabban, hogy milyen összefüggés van az olaj 40, 100 °C-on mért viszkozitása, és a kenőképesség között? Illetve, a lobbanáspontnak van-e valami jelentősége?
A kérdés azért merült fel bennem, mert az eddig megszokott olajam helyett, Castrol Power 1 Racing olajat sikerült vennem, és meglepődtem, hogy az olaj elég folyós, az eddig használthoz képest. Gyors adatlap keresés, és igen, a számok alá is támaszották.
De akkor hogy is van ez? Azt tudjuk, hogy a versenyolajaknak igen magas a viszkozitásértékük, az "utcai" olajokéhoz képest. Gondolom, meg van az oka. Nyilván itt a Racing csak fantázianév, nem valódi "versenyolajról" van szó.
De az olajszivattyús üzemmel való kompatibilitáson kívül van-e valami oka, hogy az ennek az olajnak ilyen alacsony a viszkozitása? Lehet-e hátránya, ennek az olajnak a használatából, egy nagyobb teljesítményű, léghűtéses gépnek, illetve a jövőben inkább magasabb viszkozitású olajat keressek (léghűtés=magasabb henger hőmérséklet)?
Ha 15 ekm / 1 év csereciklussal használod, akkor a VW 502 00-t teljesítő Mobil 1 New Life 0W-40-t, vagy a Castrol Edge 0W-30-t ajánlom, a korszerűbb PAO alapolaj okán.
Ha bővített csereciklussal (WIV) 30 ekm / 2 év használod, akkor VW 504 00-t teljesítő motorolajat kell használni.
VW 504 00-t teljesítő motorolajok:
eni i-Sint 5W-30 Aral SuperTronic Longlife III 5W-30 Castrol Edge 5W-30 BP Visco 7000 5W-30 Elf Solaris LLX 5W-30 LIQUI MOLY Top Tec 4200 5W-30 Mobil 1 ESP Formula 5W-30 Mol Dynamic Gold Longlife 5W-30 ÖMV Bixxol Special V7 5W-30 Shell Helix Ultra Extra 5W-30 Shell Helix Ultra VX 5W-30 Total Quartz INEO VW 504-507 5W-30 Fina First 500 5W-30 Valvoline SynPower XL-III 5W-30 Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 Addinol Giga Light MV 0530 LL 5W-30 Addinol Mega Light MV 0539 LE 5W-30 Q8 Formula V Long Life 5W-30 Repsol Elite Longlife 50700/50400 5W-30 Motul Specific 504 00-507 00 5W-30 Selénia Multipower VW 5W-30 Statoil LazerWay LL 507/504 5W-30 Texaco Havoline Ultra V 5W-30 Meguin Compatible VW 5W-30 Divinol Syntholight Dpf 5W-30 Austroil Futura 5W-30
sztem ha nincs gond a motorral, nem 20K óta van benne pl az olaj akkor nem erőltetném az öblitőt.Sztem olajok terén helyezd látótérbe még az Eneos-t is pl.:ár/értékben az 5w 40et.