Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2012.04.12 0 0 28148

... és itt jön a képbe a városi alig-alig úri-guriga,  a falusi helyközi közlekedésben használt nemtiprom a vasat kategória, azután pedig a rendszeresen autópályázó thunder car besorolás.

 

Feltételezzünk egy Peugeot 260-ot a maga Total 2 év/30 ezres gyári ajánlásával. Hozzáteszem, ezzel soha nem fogok azonusulni.

 

Azért az első csoportba tartozóknál a bejutó vízpárából inkább víz lessz, a másodiknál talán csak enyhén habosodik, főleg télen, míg a harmadiknál ...

 

... ott max. széthajtják, bár ha betartják a szabályokat talán nem, de a bejutó vízpárának nincs sok esélye maradásra.:)

 

Csak elmélkedek ugye, mivel nálam nem jellemző az olajok megavasodása.:D

 

Előzmény: SLX-350 (28143)
SLX-350 Creative Commons License 2012.04.12 0 0 28147

Szia Vwopel,

 

A kenőanyagok anatómiája szvsz az esetek egy részében nem fekete/fehér, köbevésett tudomány. Én mindössze leírtam a véleményem, ezzel lehet egyetérteni és lehet vitatni is.

Előzmény: vwopel (28146)
vwopel Creative Commons License 2012.04.12 0 0 28146

Szia SLX-350

 

""hivatalos kimutatásról nem tudok""

mert gondolom nincs

 

""szvsz legkésőbb fél éven belül célszerű felhasználni.""

erre tronf, 3hónap;)

 

Én egy olyan megnyugtató információt szeretnék mint pld. a fékfolyadékokkal kapcsolatban van

víz tartalom 1%alatt, ........3% felett

Itt kézelfogható a dolog, tudja az ember mi a lényeg, mi a gond.

Motorolajnál viszont nem lehet tudni milyen gondot okoz-okozna.

A lényeg: én nyugodt vagyok. Meggyőzni viszont nem tudok senkit.

 

ui: stevie örül a válaszodnak:-DD

Előzmény: SLX-350 (28141)
SLX-350 Creative Commons License 2012.04.12 0 0 28145

C20NE,

 

A hermetikus zárást - amint a (gyári) flakont már felbontottad - el lehet felejteni, így a garázsban vagy kamrában tárolt bontott motorolaj kis mértékben ugyan de folyamatosan "nyeli" a környezeti levegőben lévő vízpárát. Tény és való hogy ennek nagy része az első használatba vétel során eltávozik az olajból, ... de ha addig eltelik egy-két év akkor az a pára folyamatosan végzi a "dolgát" az olajban. 

Előzmény: C20NE (28144)
C20NE Creative Commons License 2012.04.12 0 0 28144

Az a pár köbcenti levegő ami a flakonban van, tartalmaz ennyi vizet? A flakon a legtöbb gyártónál hermetikusan visszazárható. Az első használatnál a meleg olajból nem távozik majd el?

 

-köszönöm  a választ! -

Előzmény: SLX-350 (28143)
SLX-350 Creative Commons License 2012.04.12 0 0 28143

Szia C20NE,

 

Elképzelhető.... de azt azért szvsz érdemes figyelembe venni hogy a motorban lévő olajból üzemmeleg állapotban a korábban bejutott vízpára nagyobb része képes eltávozni addig ugyanez a folyamat a flakonban pihenő olajnál nem műxik...

Előzmény: C20NE (28142)
C20NE Creative Commons License 2012.04.12 0 0 28142

Ha az autóban 2 évig/ XX km-ig elvan, miközben kap hideget-meleget, benzint, levegőt, kipufogógázt, akkor a flakonban, bár kétségtelenül elindul a folyamat, nem elképzelhető, hogy olyan kis mértékű ami nem okoz gondot?

Előzmény: SLX-350 (28141)
SLX-350 Creative Commons License 2012.04.12 0 0 28141

Vwopel,

 

Hasonló helyzetre vonatkozó hivatalos kimutatásról nem tudok, mindezzel együtt a bontott kiszerelésben lévő olajokat szvsz legkésőbb fél éven belül célszerű felhasználni.

A háttér: a bontott olaj - bármennyire is igyekszel a lehető leggjobban visszazárni - viszonylag nagy felületen érintkezik a környezeti levegővel. A levegőben lévő vízpára már környezeti hőmérsékleten is képes beindítani az olajokban az oxidációt, amely exponenciális jelleggel (azaz egyre gyorsulva) rontja az olaj eredeti tulajdonságait.

Előzmény: vwopel (28140)
vwopel Creative Commons License 2012.04.11 0 0 28140

Szia SLX-350

Stevie ajánlott Téged, hogy mondanál valami okosat 1 éves, kannában maradt olaj öregedéséről.

 A kérdéses olaj egyébként TOTAL CLASSIC 5W40

a hangsúly nem a márkán van

 

Mekkora kárt fog ez most okozni ha a frissen vásárolt 2 literrel keverve szolgál 1 évet?

Van erről a castrolnak valami kimutatása?

A helyzet komoly, legalábbis az szeretne maradni;)

 

 

előzmény

tarejos válasz | vissza a topikba 2012.04.11 15:13:35 © (128715)

Lehet, hogy nagyon hülye kérdésem van.

A tavalyi olajcsere alkalmával az eredeti kannájában azóta lezártan megmaradt kb. 1.5 liter motorolaj.

Felhasználható-e ez jó szívvel az idei olajcserekor? Mert akkor elég 2 liter ugyanilyen újat venni hozzá, avagy ez inkább felejtős, és meg kell venni az új 4 v. 5 literes kiszerelést?



mantec Creative Commons License 2012.04.11 0 0 28139

T rob19!

 

" biztos? "

 

Ezek közül szerinted melyik PAO?

 

eni i-Sint 5W-30
Aral SuperTronic Longlife III 5W-30
Castrol Edge 5W-30
BP Visco 7000 5W-30
Elf Solaris LLX 5W-30
LIQUI MOLY Top Tec 4200 5W-30
Mobil 1 ESP Formula 5W-30
Mol Dynamic Gold Longlife 5W-30
ÖMV Bixxol Special V7 5W-30
Shell Helix Ultra Extra 5W-30
Shell Helix Ultra VX 5W-30
Total Quartz INEO VW 504-507 5W-30
Fina First 500 5W-30
Valvoline SynPower XL-III 5W-30
Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30
Addinol Giga Light MV 0530 LL 5W-30
Addinol Mega Light MV 0539 LE 5W-30
Q8 Formula V Long Life 5W-30
Repsol Elite Longlife 50700/50400 5W-30
Motul Specific 504 00-507 00 5W-30
Selénia Multipower VW 5W-30
Statoil LazerWay LL 507/504 5W-30
Texaco Havoline Ultra V 5W-30
Meguin Compatible VW 5W-30
Divinol Syntholight Dpf 5W-30
Austroil Futura 5W-30

Előzmény: rob19 (28135)
SLX-350 Creative Commons License 2012.04.10 0 0 28138

Szia Amperlovag,

 

" ... Lehet-e hátránya, ennek az olajnak a használatából, egy nagyobb teljesítményű, léghűtéses gépnek, illetve a jövőben inkább magasabb viszkozitású olajat keressek (léghűtés=magasabb henger hőmérséklet)? ... "

 

A motorolajok hőtűrő képességét nem az olaj viszkozitása hanem az alapolaj minősége (ásványi, HC vagy PAO) határozza meg. A motorolaj viszkozitása folyási sajátságokra utal, így inkább a tömítési képességgel van összefüggésben.

 

" ... Azt tudjuk, hogy a versenyolajaknak igen magas a viszkozitásértékük, az "utcai" olajokéhoz képest. ... "

 

Távolról sem egyértelmű: a motor belső súrlódásának mérséklése, azaz a hasznos teljesítmény növelése érdekében számos versenymotorban kimondottan alacsony viszkozitási értékű (esetenként akár 0W-20-as) motorolajat használnak.

Előzmény: Törölt nick (28122)
stevie-w Creative Commons License 2012.04.08 0 0 28137
Hát ezt mondjuk tényleg benéztem :-)


Előzmény: mantec (28132)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.08 0 0 28136

T mantec!

 

Ilyen megközelítésről mintha szót sem ejtettem volna ...;-)

 

Előzmény: mantec (28133)
rob19 Creative Commons License 2012.04.08 0 0 28135

"a VW 504 00-val csak HC motorolajat kap a motor"

 

biztos?

Előzmény: mantec (28133)
rob19 Creative Commons License 2012.04.08 0 0 28134

stevie: most házhoz mentél te is a pofonért :) a die Wartung a sztaki szerint is kezelés, karbantartás.

amire te gondoltál, az a die Warnung ami intés, figyelmeztetés.

 

persze értem én, a mondandód lényege az, hogy itt nem fix 30 ezres ciklusról van szó, hanem AKÁR 30 ezresről, ami akár 8,5 ezes is lehet, ha a fedcomp úgy dönt.

Előzmény: stevie-w (28130)
mantec Creative Commons License 2012.04.08 0 0 28133

T hugoapi!

"Nem is gondolják ..."
Meg azt sem - és nem is mondja Nekik senki - hogy a VW 504 00-val csak HC motorolajat kap a motor, míg VW 502 00-val kaphat PAO alapú motorolajat is.

Előzmény: Törölt nick (28131)
mantec Creative Commons License 2012.04.08 0 0 28132

T stewie-v!

 

"... figyelmeztetés ..."

MTA Sztaki:

-die Wartung: karbantartás, kezelés, ellátás, gondozás.

 

Ezt is a PoHu fordította Neked?

 

Mondom, ismét, előbb felkészülés, azután észosztás.

 

 

 

Előzmény: stevie-w (28130)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.08 0 0 28131

Vártam már, hogy reagálj!:)

 

... nem akartam belepofázni. Ez a kiterjesztett sokakat megzavar. Nem is gondolják a kiterjesztett szó néha rövidebb intervallumot takar.,-)

Előzmény: stevie-w (28130)
stevie-w Creative Commons License 2012.04.08 0 0 28130

Wartungsintervallverlängerung
Magyaraul: kiterjesztett szervizintervallum.

 

 

Nem akarok még fordítást is tanítani neked, de azt azért vegyük észre, hogy az eredeti német szóból a fordításod teljesen kihagyja a Wartung (figyelmeztetés) szót, pedig éppen az a lényeg, hogy nem sima Intervallverlängerung (legyen "kiterjesztett szervizintervallum"), hanem olyan, hogy majd ő figyelmeztet, hogy mikor aktuális a csere.

 

A Porsche Hungária ezt rugalmas szervizperiódusnak fordította, így szerepel az összes kezelési- és szervizutasításukban, katalógusukban.

 

 

Előzmény: mantec (28127)
mantec Creative Commons License 2012.04.08 0 0 28129

T Dodekovics76!

" ... kerüljük ..."
Ez "félreértés", vagy elavult.

"... 4-5000Ft-al olcsóbban ..."
Hol van az pénz?
Én nem látom.

VW 502 00, PAO alapolaj:
Mobil 1 New Life 0W-40 5 liter: 11.900,-
Castrol Edge 0W-30 4 + 1 liter: 13.500,-
-
-

VW 502 00, HC alapolaj:
Mobil Super 3000 X1 5W-40 5 liter: 9.750,-
Castrol Magnatec 5W-40 4 + 1 liter: 9.840.-
Divinol Sintholight 5W-40 5x1 liter: 7.525,-
Meguin Low Emission 5W-40 5 liter: 8.500,-

VW 504 00:
Mobil 1 ESP Formula 5W-30 5 liter: 11.990,-
Castrol Edge 5W-30 4 + 1 liter: 11.490,-
Divinol Syntholight Dpf 5W-30 5 x 1 liter: 10.000,-
Meguin Compatible VW 5W-30 5 liter: 10.350,-



Előzmény: Dodekovics76 (28124)
hupihuny Creative Commons License 2012.04.08 0 0 28128

Gondolom azért mert az üza. árát nem tudja megválasztani a kedves vevő az adott :) és hát ha eljő a csere ideje az egyszeri kiadás ugyanúgy mint egy tankolás erős a kísértés hogy faragjon mert senki sem fog minden egyes kilóméterkőné 10 filléreseketl a műszerfalon virító rózsaszín malacperselybe dobni majd a pulton ripityára törni mondván adjál egy 0w-40 PAO-t de iziben.

Előzmény: stevie-w (28126)
mantec Creative Commons License 2012.04.08 0 0 28127

T stewie-w!

"... rugalmas csereperiódus ..."
Nem.
WIV: Wartungsintervallverlängerung
Magyaraul: kiterjesztett szervizintervallum.

"... QC1 ..."
Nem.
QG1

Mondom, ismét, előbb felkészülés, azután észosztás.

Előzmény: stevie-w (28125)
stevie-w Creative Commons License 2012.04.08 0 0 28126

A Divinol, és Meguin nem egy Mobil 1, vagy Motul de véleményekre lennék kiváncsi a két említett márkával kapcsolatban. Nem sok spór de 4-5000Ft-al olcsóbban lehet ezeket az olajokat megvásárolni versenytársaival szemben.

 

 

8 literes fogyasztással és 450 forintos benzinárral számolva egy km üzemanyagköltsége 36 ft.

 

A 15 ezres csereperiódusra elosztott 5.000 forint "felár" a minőségi kenőanyagon, 0.3 ft kilométerenként.

 

Kevesebb, mint 1%. 

 

Most komolyan, miről beszélünk? :-)

 

 

Előzmény: Dodekovics76 (28124)
stevie-w Creative Commons License 2012.04.08 0 0 28125

bővített csereciklussal (WIV) 30 ekm / 2 év

 

 

- rugalmas csereperiódus

- QC1

- max 30e km / 2 év

Előzmény: mantec (28121)
Dodekovics76 Creative Commons License 2012.04.08 0 0 28124

Köszönöm válaszod!

 

A cseréket 10.000km ént ejtettem meg előző autóimnál, ennél is ezt a folyamatot tartom szem előtt. Az xxW30-as olajokat nem igazán önteném bele, már abból kifolyólag hogy a gépkönyvében is írja a gyártó hogy ha ilyen kenőanyag van a motorban, kerüljük az erős terhelést, illetve a tartósan magas fordulatszámot. Ez a motor meg eléggé sereg. Ezért szeretnék egy minőségi elfogadható árú olajat öteni a gépbe. A Divinol, és Meguin nem egy Mobil 1, vagy Motul de véleményekre lennék kiváncsi a két említett márkával kapcsolatban. Nem sok spór de 4-5000Ft-al olcsóbban lehet ezeket az olajokat megvásárolni versenytársaival szemben.

Előzmény: mantec (28121)
Dodekovics76 Creative Commons License 2012.04.07 0 0 28123

A prémium az ami az Eneosnál elérhető áron van, a Sustina már vastagabb pénztárcához lett fejlesztve! Néztem egyébkét ezt a gyártót is, de a megfizethető kategóriában szeretnék maradni. 10.000km -es csere ciklussal csináltam eddigi autóimnál (Felicia 1.3Lxi) (Vectra A C20NE) mindkettőnél 10W40-et használtam. Castrol Magnatec-et. A Meguin és a Divinol nagyon jó áron van több helyen is a neten. Kiváncsi vagyok ezekkel a márkákkal kapcsolatban.

Előzmény: Wild_Wind (28120)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.07 0 0 28122

Kedves olajszakik! a véleményetekre lennék kívácsi! A kétütemű motorolajok viszkozitásával kapcsolatos. Pontosabban, hogy milyen összefüggés van az olaj 40, 100 °C-on mért viszkozitása, és a kenőképesség között? Illetve, a lobbanáspontnak van-e valami jelentősége?

A kérdés azért merült fel bennem, mert az eddig megszokott olajam helyett, Castrol Power 1 Racing olajat sikerült vennem, és meglepődtem, hogy az olaj elég folyós, az eddig használthoz képest. Gyors adatlap keresés, és igen, a számok alá is támaszották.

De akkor hogy is van ez? Azt tudjuk, hogy a versenyolajaknak igen magas a viszkozitásértékük, az "utcai" olajokéhoz képest. Gondolom, meg van az oka. Nyilván itt a Racing csak fantázianév, nem valódi "versenyolajról" van szó.

De az olajszivattyús üzemmel való kompatibilitáson kívül van-e valami oka, hogy az ennek az olajnak ilyen alacsony a viszkozitása? Lehet-e hátránya, ennek az olajnak a használatából, egy nagyobb teljesítményű, léghűtéses gépnek, illetve a jövőben inkább magasabb viszkozitású olajat keressek (léghűtés=magasabb henger hőmérséklet)?

Előre is köszi!

mantec Creative Commons License 2012.04.07 0 0 28121

T Dodekovics76!

Ha 15 ekm / 1 év csereciklussal használod, akkor a VW 502 00-t teljesítő Mobil 1 New Life 0W-40-t, vagy a Castrol Edge 0W-30-t ajánlom, a korszerűbb PAO alapolaj okán.

Ha bővített csereciklussal (WIV) 30 ekm / 2 év
használod, akkor VW 504 00-t teljesítő motorolajat kell használni.

 

VW 504 00-t teljesítő motorolajok:

 

eni i-Sint 5W-30
Aral SuperTronic Longlife III 5W-30
Castrol Edge 5W-30
BP Visco 7000 5W-30
Elf Solaris LLX 5W-30
LIQUI MOLY Top Tec 4200 5W-30
Mobil 1 ESP Formula 5W-30
Mol Dynamic Gold Longlife 5W-30
ÖMV Bixxol Special V7 5W-30
Shell Helix Ultra Extra 5W-30
Shell Helix Ultra VX 5W-30
Total Quartz INEO VW 504-507 5W-30
Fina First 500 5W-30
Valvoline SynPower XL-III 5W-30
Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30
Addinol Giga Light MV 0530 LL 5W-30
Addinol Mega Light MV 0539 LE 5W-30
Q8 Formula V Long Life 5W-30
Repsol Elite Longlife 50700/50400 5W-30
Motul Specific 504 00-507 00 5W-30
Selénia Multipower VW 5W-30
Statoil LazerWay LL 507/504 5W-30
Texaco Havoline Ultra V 5W-30
Meguin Compatible VW 5W-30
Divinol Syntholight Dpf 5W-30
Austroil Futura 5W-30

Előzmény: Dodekovics76 (28116)
Wild_Wind Creative Commons License 2012.04.07 0 0 28120

sztem ha nincs gond a motorral, nem 20K óta van benne pl az olaj akkor nem erőltetném az öblitőt.Sztem olajok terén helyezd látótérbe még az Eneos-t is pl.:ár/értékben az 5w 40et.

Előzmény: Dodekovics76 (28116)
mantec Creative Commons License 2012.04.07 0 0 28119

T dumb20!

A gépjármű gyártója MB 229.3 követelményt ír elő.

Előzmény: dumb20 (28113)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!