Nekem 2001-es Astra G (kombi) -m van ugyan ez a helyzet. Fogalmam sincs honnan kerülhet oda víz. Végigtapogattam már mindent de a box-nál és a pedáloknál csont száraz minden "csak" az ülés előtt középen vizes. Fagyállós víznek tűnik. Szaga nincs ellenben tapintásra olyan mintha olajos víz lenne. (A kezem csúszik tőle mint a fene). A kiegyenlítő tartályból nem fogy vészesen a hűtőfolyadék, úgyhogy abszolút nem értem. Meg hát a hűtővíz mit keresne a sofőrülés előtt, hogy kerül oda a "semmiből"?
A küszöb takarót meg a kárpitot csak úgy lehetne elbontani ha kiszedem az ülést is amihez se szerszámom se kedvem nincs hacsak nem lesz muszáj.
Az a "jó" benne, hogy csak annyit tudtak kiolvasni, hogy az 1-es henger nem ment. Ráadásul a check engine másnapra kialudt. Most pedig már nem is marad égve. Pihen fél percet, majd utána úgy indul és megy, mintha sosem lett volna semmi baja.
van egy 2004-es Opel Astra Classic II, 1.4-es autóm. Kezdetektől az enyém.
Pár éve jelentkezett a következő hiba. Télen, hideg és főként párás időben az elindulás után pár perccel, az 1-es henger leáll és kigyullad a check engine lámpa. Amikor először jelentkezett ez a hiba, rohantam vele a márkaszervízbe, ahol nem találtak semmit és ami legfurcsább, mikor újraindították, mind a 4 henger szépen ment. Azt mondták, ha megint jelentkezik, álljak félre, állítsam le a motort, várjak és utána minden o.k. lesz. Azt is montdták, hogy néha jkól hajtsam meg és pörgessem a motort, hadd égjen ki minden szutyok...
Ez kb. 3 éve tart. Minden nap legalább 100 km-t megyek vele, nem városi környezetben. Legutóbb elvittem szerelőhöz ismét, mert kicsit durvult a helyzet. Miután leállt az 1-es henger, alig tudtam újra indítani, csak köszörült. 5 napig volt náluk és végül arra jutottak, hogy a gyújtótrafó a hibás. Kicserélték, kipróbálták, azt mondták most már rendben van. Tévedtek.
Mi lehet a baj? Miért indul újra simán, mintha mi sem történt volna, ha várok max. 1 percet?
Segítséget szeretnék kérni, mert már lassan az ingem-gatyám, és az összes idegszálam rámegy az autószerelők próbálkozásaira.
OPEL Corsa B 1999-es és fél éve nem tudják a hibát megoldani a szerelők.
Első hibaként a motor rángatózása volt a probléma, alapjárati motor csere történt, rángatózás megszünt, de az alaphiba ami a mai napig is fenn áll nem szünt meg. 50-60 km , 90-110 km között olyan, mintha beragadna a gázpedál hiába nyomom, lemegy 50-60 km között 40-km-re majd magához tér, és ismét megy, vagy vissza kell váltani. Ez az egyik hibajelenség, amivel még tudnék élni.
Miután az alapjárati motor cserélve lett (nem gyári, utángyártottra), kb. 1-2 hónapra rá, a Tátrából lefelé önálló életre kelt a kocsi, és magától ment, akkor valami besült rajta egy panelen, (állítólag kicserélték 70ezerért-később kiderült, csak megforrasztották).
Ez a hiba, hogy önálló életet élt a kocsi, megszünt. A fenti hiba (km-es) nem.
Majd múlt héten egyszercsak piros lámpánál leállt a kocsi, 10 perc várakozás után beindult, ment kb. 1-2 km-t ismét leállt ismét várakozás, majd 5x-i próbálkozásánál végképp megadta magát, és nem indult be. Elvontatták a szervízbe.
A hibakód olvasónál mindig alapjárati motor hibát jelzett ki, így nem tudtak vele mit kezdeni,de most végre kijelezte, hogy jeladó hiba.
Ok. gondoltam, na végre megszűnik a hiba, 36ezerét csere. Tegnap elhoztam szervízből. Hiba ismét fenn áll. Beragad a bizonyos km-nél, és fékezésnél ismét sárga lámpa kigyullad, visszaesik a fordulat, és le akar állni. Ha gyorsan benyomom a kuplungot és váltok egyet vissza életre kel.
Valakinek akinek sikerült hasonló hibát megoldani írjon légy szíves, mert lassan megőrülök. 60ezer km van a kocsiban, anyumtól kaptam, garázsban tartotta, csak vásárolni járt vele, tehát nem egy agyonstrapált autó.
Hali. Kösz a tippeket, sorra vesszük. Sajnos eddig semmi javulás.
A szénné rohadt bilincs fogságából végül flexszel sikerült kiszabadítani a szűrőt. Szerencsére le lehetett operálni a felxelés előtt az autóról a konzollal együtt.
Azóta kapott új gyújtáselosztót és trafó(?) kábelt, de semmi.
Holnap megy elektronyos szakemberhez.
Az elehet gond, hogy egy korábbi szerelő a 4 közül csak 2 gyertyakábelt cserélt le?
Ja, még annyi adalékot az esethez, hogy olcsó kúton tankolt bele, ezt orvoslandó dyno tabbal etettem a csillagot, de (még) halottnak a csók szindróma esete áll fent...
Nálunk a 92-es 1,6-os Astránk csinálja azt, hogy először is erősen elkezdett gyengülni és kb. 10 litert fogyasztani (a korábbi 6 helyett) kb. 3 hónapja, most meg már ott tartunk, hogy lerobbantunk vele 2-szer.
Amit művel: kb. 20 percig jár a motor, aztán elkezd egyenetlenül járni a motor, kicsit be is remeg, mintha nem minden henger járna, nyeklik-nyaklik, aztán leáll, mintha nem kapna kakaót. Pár perc után újra indítható, de már hamarabb jelentkezik a K.O.
Először az üzemanyagszűrőre tippeltünk, de sztem ha az lenne rommá dugulva, akkor nem lehetne pár perc után újra indítani.
A sógornőmé az autó, már 4 gyertyacserén, gyújtáselosztó relé cserén és egy teljes generátorfelújításon van túl /a kocsi:)/, de egyre csak rosszabb.
Szervízelés után, mivel gondolom kivették, vagy lekötötték az aksik a rendszerről, a gyári rádió elfelejtette a biztonsági kódját, ami kvázi természetes jelenség. (kevésbbé természetes, de megszokott jelenség, hogy a szerelő sosem úgy adja vissza kocsit, hogy 100%-osan tudnám használni).
Próbáltam visszaütni a kódot, de valószínüleg rosszat adtam be, most viszont nem tudom visszacsalogatni a kód beütésének lehetőségét. A szervízkönyv azt javasolja forduljak szakkereskedőhöz, vagy szakszervízhez, ahol pénzzért megoldják. Ezt megelőzendő nincs valakinek tippje, hogy mégis hogyan tudnám elkerülni, hogy súlyos tízezrek helyett milyen módon tudom én vissza lehelni az életet a rádiómba?
Nekem egy olyan problémám volna, hogy tegnap megálltam a kocsival, ma meg se kép se hang. (Astra H 2004-es 1.4) Aksi rendben, de ha indítózók semmi nem történik. Csak a szervíz ikon elkezdett villogni, illetve nagyonmagas hang jön a motor felől indításkor (már majdnem sípoló, olyan 15-20 kHz)
Esetleg valakinek volna ötlete merre induljak, mi lehet a gond?
Nekem lenne egy olyan problémám hogy nem tudom állítani a fényszóró magasságát(astra g angel eyes lámpa) hogy lehetne megcsinálni. Azt monták hogy valami műanyag kiakadt benne.
2001-es Opel Astra G-m van.Hosszú ideje ilyen hibával kínlódtam.Múlt héten lett kész az autó,ami most működik. Pár szelepet kellett cserélni,mert szorultak. Azóta rendben van.
Én is gondoltam a hengerekre, csak nem értem akkor, hogy mitől van az, hogy leállítom a kocsit és újra indítom akkor megszünik a probléma. Nyáron nem csinálta ezt az autó. Lehet, hogy a hideggel van összefüggésben?
Ha régi kocsim lenne akkor a szivatóra gondolnék, csak az már autómatikus..
Nekem is hasonló henger problémám van, szintén 2004-es évjárat, 1.4 Opel Astra G.
Amikor beindítom a kocsit akkor megy mind a 4 henger, aztán 2-3 perc után már csak 3 henger megy.
Ezután jön a "trükk" ami segít. Amikor már kicsit be van melegedve a kocsi, leállítom a motort és újraindítózom, ezután már megy mind a 4 henger. Minden reggel ez megy..
Sajna fogalmam sincs mi lehet a baja.
Trafósor és az összes gyertya ki lett már cserélve. Én a motorvezérlőre gyanakszom, de az elég drága dolog lenne.
Abban szeretnék segítséget kérni, hogy egy 1.6i 16v F Astra Caravan (16XEL, '96-os évjárat) egyik hengere szinte folyamatosan áll. A gyertya mindig ugyan annál a hengernél kormolódik (vezérléstől nézve az első), a többi jó. Gyújtótrafó szinte teljesen új, gyertyák jók, trafó és a gyertyák közötti kábelek is újak, olajcsere fél éve volt kb (előtte is csinálta ezt a hibát, de az olajcsere segített rajta egy pár hónapig), injektorok porlasztása is jónak tűnik (nyomja is rendesen a benzint), a szelepek (injektoroknál) tiszák. Egyedül ami szemmel látható, hogy az a szelep (kb 10 cm széles, nem tudom mi a neve, talán a kartel megy oda), ami a motor mellett van, 1-2 napon belül tiszta olaj lesz. Mértünk kompressziót is, mind a 4 hengernél hibátlan volt. Benzinszűrő ki lett cserélve. Eddig egy olajcsere segített valamennyi ideig, és ha pl a benzinhez szeleptisztítót töltök, vagy E85-öt, akkor 1-2 napig szépen megy, aztán újra kezdi. Mit lehete még megnézni rajta? Már tényleg csak a hengerfej felújítás segít rajta?