Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

B-csabi Creative Commons License 2008.09.01 0 0 3664
Igen csak én nem a gányolásokra gondoltam hanem a rendes módszerekre,ahogy kell egy aratógéppel dolgozni.és persze normál helyzetekre.egyébként lehet hogy fiatal vagyok a szakmában de én még olyat nem láttam hogy gabonaasztallal vágták volna a kukoricát úgyhogy nem is tudom miről van szó!másrészt mindenki azt hisz vagy vél a dolgokról amit akar
Előzmény: vendel. (3660)
Mr.omnibusz Creative Commons License 2008.09.01 0 0 3662

 

 Köszönjük szépen, sokat pihenjen mert VÁRJUK ! baráti tisztelettel .

Előzmény: haflinger (3656)
FügeGLX Creative Commons License 2008.09.01 0 0 3661
A majdnem a semminek a tesója tudod:D:D Amugy, csak azt tudom ami lett neked ajánlgatva jómultkorokba, más nincs egyenlőre kilátásba! Valamikor gyere el aztán hallgatsd meg az újnak a hangját megéri!!!!!!!!!!!
Előzmény: Bubu1985 (3659)
vendel. Creative Commons License 2008.09.01 0 0 3660
"Csabi, Laci akik konkrét aratók vagytok mit tudtok a legendáról, hogy a kis kombájnokkal simán vágják a kukoricát is kis gabonaasztal átalakítással, persze csak saját szükséglet szinten"

Tehát kis átalakítás. Gondolom a szárt levágja és bekerül a kombájnba, ami kb annyi mint a szalma 50-60 t/ha
Előzmény: dutráslaci (3658)
Bubu1985 Creative Commons License 2008.09.01 0 0 3659

Jó állapotú motort nem tudsz esetleg? Tartaléknak akarok venni egyet. Hétvégén majdnem össze jött egy 60 000-ért.

Előzmény: FügeGLX (3657)
dutráslaci Creative Commons License 2008.09.01 0 0 3658

Az én véleményem a következő:a kukorica dobkosár erősebb köracéllal van fűzve,és ritkább is mint a gabonás.Csabinak igaza van,szerintem sem nagyobb a terhelés,mert szem több,de szalma nincs, a csutka meg elenyésző.A dobfordulat is lényegessen kevesebb,ami kíméli a motort.Az mondják hogy tönkreteszi a kombájnt.Ebben is van igazság,de nem a munka közben,hanem utána!Vagyis az a gond hogy a kukorica savas kémhatása erősen korrodálja a fényesre kopott alkatrészeket:verőlécek,dobkosár,stb.Ennek az az ellenszere hogy kuk.után le kell zsízozni az érintett részeket.Van mégegy kritikus pont:a szalmarázók elejére nagy erővel vágódik rá az utóverőről a tuskő,ami mechanikussan nagyonn igénybe veszi.E-516 nál pl.-ul le kell lemezelni az első két lépcsőt.A terményfelhordó ha nem bírja akkor egy kicsit lassabban kell menni.Naprakorgót aratni lehet úgy ahogy a Csabi írja de ha a motolla 6 szög alakú akkor nem kell kicserélni,hanem minden második tagot le kell szerelni,ha van sok időd akkor a motolla ujjak hejett lemezcsíkot teszel a csőre,ezzel kiüszöbölöd hogy a napraforgó tényérba belebökjön a motolla és tekerje körbe.A legjobb konzerválás a kombájnk ha napraforgó arat utoljára.

Előzmény: pléhúsz (3647)
FügeGLX Creative Commons License 2008.09.01 0 0 3657
Áhh, olyat nem lehet, ez mind mind alkalmi vétel ha van egy jó azt meg kell venni! Nem nagyon lehet a jók között válogatni, szakadtak között viszont annál inkább, ha vkit érdekel pl fülke nélküli, igazából jó állapotban csak nagyon régen használták ilyen is van a tarsolyomban adok címet!
Előzmény: B-csabi (3655)
haflinger Creative Commons License 2008.09.01 0 0 3656
Dutrancs mester üdvözletét küldi Hévízről. Még pár hétig nem lesz itt a fórumon, de reméljük mire hazamegy, már ülni is tud majd a számítógép előtt a hévíz csodálatos erejének köszönhetően :-)
B-csabi Creative Commons License 2008.08.31 0 0 3655
A következő dutrát is kinézted már magadnak! ez csak vicc volt.már majdnem irigy vagyok.......
Előzmény: FügeGLX (3653)
B-csabi Creative Commons License 2008.08.31 0 0 3654
A kukoricakosár nem erősebb mint a gabona még a rostanyilás is nagyobb a kukorica inkább a tisztamagfelhordót terheli legjobban a mennyisége miatt,a rázóládáknál lévő csutka súlya és tömege sem nagyobb mint a gabonánál csalós az egész de csak abba gondolj bele mennyi bála szalma jőn le egy hektárról és jó pár kocsi lesz mig csutkából nem tudnál annyi súlyt összeszedni,ráadásul ha szecskázni akarnád a csutkát és szármaradványt a szecskázóra is fel kell rakni a lassitószijjtárcsát A termésátlag valóban több mint a gabonánál ez átlagosan a duplája ha azt vesszük figyelembe hogy egy átlagos búza 40 mázsa ,egy átlagos kukorica 80 mázsa legalábbis felénk de a maghoz viszonyitott szár és pejva a gabonánál legalább a 3 szorosa azt viszont mindenki tudja hogy nem a tisztamag terheli a gépet hanem maga a tisztitás De ha te másképp gondolod nem baj ahány ember annyi variáció ez csak az én szerény véleményem ami nem okvetlenül hibátlan.Figyelmedbe ajánlom a mezögazdasági technika 2 legútobbi számát pont erről van benne szó.
Előzmény: vendel. (3650)
FügeGLX Creative Commons License 2008.08.31 0 0 3653
Előzmény: FügeGLX (3652)
FügeGLX Creative Commons License 2008.08.31 0 0 3652
Na itt a szerszám, a csóri kinézet ne tévesszen meg senkit, műszakilag kifogástalan!! Ahogy egy autókereskedő mondja hibátlan:D:D
vendel. Creative Commons License 2008.08.31 0 0 3650
Szia!
Én másként gondolom ezt, ha nem lenne nagyobb az igénybevétel akkor miért erősebb a kukoricakosár mint a gabona. A termésátlag is magasabb a kukoricánál, tehát nagyobb a tömeg, és nefeledkezzünk meg a csutárol sem ami a szalmarázóládákat erősen igénybe veszi. Ha gabona asztallal aratjuk akkor még a szár is + terhelés.
Bocs, hogy beleszóltam.

Előzmény: B-csabi (3649)
B-csabi Creative Commons License 2008.08.31 0 0 3649
Kis kombájnnal is ugyanúgy ,kell és lehet aratni mindent mint a nagyobbal! a lényeg csak abban van hogy kisebb a telíesitmény kisebb az áteresztő képesség mire jobban ügyelni kell a zöld gyomos gazos részeket ki kell kerülni mert könnyebben eldugul és persze a földet homokot se szereti ha beeteted a gabonaasztallal mert eldugul a kosárrései és a szalmarázóknál intenziv szórás lesz .
kukorica vágásnál sincs baj a parcellakombájnokkal minden további nélkül lehet dolgozni vele értelemszerűen csak kisebb 4 vagy2 soros adapterrel,a dobot nem eszi meg a kukorica, a gabona jobban igénybe veszi,ott több az áteresztett mennyiség is és alkalmanként homok vagy föld is megy ami megeszi a verőléceket vagyis lekopik a rovátok róla és nem csépel rendesen benne marad a szem a kalászban,kopott léceknél napraforgó vágásánál mivel olajos növény nem képes behúzni a terményt és feltekeri a ferdefelhordó felső tengelyére
kukorica és napraforgó adapterhez kellenek un.dobburkoló lemezek amik rá vannak a dobra csavarozva a lécek közé,kisebb dobfotdulat, nagyobb cséplőhézag,kevesebb levegő stb.
kukoricát gabona adapterrel még nem hallottam dolgozni,ellenben a gabona adaptert át lehet alakitani napraforgó adapterra,itt cserélni kell a motollát egy olyan motollára aminek 3 lapátja van teliben a motollaújjak helyett,
Összegzés képen kis kombájnnal még nem dolgoztam de ez majdnem olyan mint a kis autó és a nagy autó ,mindegyiknek megvannak az előnyei és hátrányai de vezetni mindkettőt úgyanúgy kell.kis massey kombájnt bácsalmáson is tudok egyet kukorica adapterrel és gabonasztallal" pÖrkins szivvel",hogy mennyit kérnek érte nem tudom bent áll a szinben vagy 5 éve nem volt vele semmi csinálva és van egy a vaterán is!nézd meg
Előzmény: pléhúsz (3647)
RS-250 Creative Commons License 2008.08.31 0 0 3648

Szia Laci!

 

Én úgy tudom hogy 2002-ben a Magyar motor hiánya miatt hagyták abba a gyártást, egy időben amikor felszámolták a Rába Motorgyártó Kft.-t Azóta biztos nem raktak össze traktor ezt a gyárban dolgozóktól tudom. Azt mondták bármikor újra tudnak gyártani, mert a futóművet most is készítik, és az alvázgyártó üzemben  le tudják gyártani a fülkét és az alvázat, mint ahogy régen. Ha külföldi import motort építenek be, akkor van lehetőség.

 

Amúgy volt már ilyen gyártás szünet 1991 és 1994 között akkor sem készült egyetlen darab sem, aztán 94-től újra indult. Case-IH traktorokat akart forgalmazni akkoriban helyette a 90-es évek elején a Rába, valami agyatlan ezt találta ki a gyárban.

A gyártás újra índításakor 94-ben a Gyár egy új Rábáért 5,5 milliót kér míg egy ugyan ilyen méretű, teljesítményű és kialakítású import nyugati traktorért (direkt nem írtam márkát) 10,5 milliót kértek (az ár FVM MGI adat)

Előzmény: dutráslaci (3646)
pléhúsz Creative Commons License 2008.08.31 0 0 3647

Sziasztok, kombájn téma lenne újra. Kaptam egy jónak tűnő ajánlatot egy kis massey fergusonra, amíg mások nagyobbra, én kisebbre cserélném a betakarítóm.

Csabi, Laci akik konkrét aratók vagytok mit tudtok a legendáról, hogy a kis kombájnokkal simán vágják a kukoricát is kis gabonaasztal átalakítással, persze csak saját szükséglet szinten. Halfi te nem ismersz konkrét ilyesmit művelőt? Meg olyat is hallottam, hogy a kukorica megeszi a dobot? Azért kérdezek ilyen kukákat mert nem az én területem.

dutráslaci Creative Commons License 2008.08.31 0 0 3646

Itt az igazság!De én úgy tudom hogy Rába Steiger-t is gyártanak,de csak megrendelésre,és van egy minimál db.szám amit összevárnak Ha minden igaz 5 db.

Előzmény: RS-250 (3631)
vendel. Creative Commons License 2008.08.30 0 0 3645
elosztó
Előzmény: Törölt nick (3599)
Jawa lovas Creative Commons License 2008.08.30 0 0 3644
Sziasztok!

Sándor: Egy DT-75 nem szeretnéd bővíteni a gyűjteményedet! A 45 MTZ megmentetted jó lenne ha ez is jó kezekbe kerülne!

Szántásnál a 4 fejes ekével 40cm szántási mélységnél 30L hektáronként!
Előzmény: Levays (3632)
vendel. Creative Commons License 2008.08.30 0 0 3643
Ellenőrizd a hármassal jelölt szelepet nincs-e felverődve. Sok sikert.
Előzmény: Törölt nick (3599)
B-csabi Creative Commons License 2008.08.30 0 0 3642
Majd Dutrancs mester segit ha visszajön a korházból!
Előzmény: Törölt nick (3640)
B-csabi Creative Commons License 2008.08.30 0 0 3641
Teljesen egyetértek a hozzászólással,mert ha nincs téma akkor nincs miről beszélni,írni,és nem szabad lehet lenézni senkit és semmit mert van akinek csak egy trakesz van akinek több a lelkesedés a lényeg és a vasszeretet mert a vasat szeretjük itt elég sokan szerencsére!
Előzmény: pléhúsz (3639)
pléhúsz Creative Commons License 2008.08.30 0 0 3639

Én már csettintettem, akkor inkább most beszélj róla. Ha legalább egy traktoros buli vasárnap lenne, szombaton nem tudok menni mindíg piacozom, most meg még lagzi is lesz.

Azért néha kellenek provokatív vitaindítók, mert nagyon le tud ülni. Azért ezeket egészségesen nem kell túl komolyan venni. A dutra fanság egészséges, meg a másik traktorba habarodás is. Ellenben a lókupecséget nem nagyon kedvelem itt a fórumon.

A jó egészséget teljesen jogos, meg esetleg kívánok jobbakat.

Előzmény: Levays (3632)
dutráslaci Creative Commons License 2008.08.30 0 0 3638
Szerintem bele lehet tenni,csak a gázpedállal kell nagyon óvatossan bánni,nehogy kifeszüljön a váltó.
Előzmény: Csőlámpás Beni (3637)
Csőlámpás Beni Creative Commons License 2008.08.30 0 0 3637
Dutra modernizálással kapcsolatban. Csak úgy eszembe jutott.Szerintetek kivitelezhető lenne egy Rába D10 blokkal való összeházasítás? (D4K-val)
dutráslaci Creative Commons License 2008.08.30 0 0 3636
Az a helyzet hogy mikor a Skanzenben mesélted a kígyós történetet akkor esett le hogy ki is az a Levays a fórumon. Na de sebaj majd majd legközelebb bepótoljuk a +ismerkedést.
Előzmény: Levays (3622)
dutráslaci Creative Commons License 2008.08.30 0 0 3635
Nem felejtettem el válaszolni,de kicsit húzós volt ez a hét.Köszönöm a jó szavakat a Dutrámról,mindenkinek van benne igazsága.Én elszánt dutrás vagyok,szeretem őket,de ez mellett én is tisztába vagyok a hiányosságokkal is.Pl.: nekem az nem fér a fejembe hogy menet közben miért nem fejlesztettek? legalábbis a széria gépeken(1-2 apróságot kivéve) Tudomásom szerint a D4K-B 1964 es gép sebességváltója megegyezett az utolsó 1000-es váltójával 1975-ben.Annyira meg nem momdhatnám tökéletesnek hogy nem kellett volna fejleszteni.Én évek óta használom az ezrest taljmunkára, nagyon jó,és azért nem panaszkodom rá,mert szerintem ott követjük el a hibát,hogy a mai traktorokkal hasonlítjuk össze!!! Hát persze hogy majdnem mindenben jobbak az újak,azóta mekkorát fejlődött a technika.Pl.:Egy barátom apja nagy Dutrás volt a TSZ-ben,és neki panaszkodtam hogy a kormányszervóval nem vagyok kibékülve.Ő erre azt mondta hogy az akkoriban az királynak számított aki ilyen szervós gépet vezethetett.Mi meg már alig tudjuk orbit szervó nélkül elképzelni a világot.Szerintem nagyon jó gép de egy strapabítóbb motorral,egy több fokozatú váltóval,egy jó hydraulikával és egy kicsit jobb fülkével a mai konak is megfelelne.1 szónak is 100 a vége: Igy kell elfogadnom a Dutrát ahogy van,vagy át kell alakítani sok száz munkaórával egy korszerűbb traktorrá ahogy Nagy Vilmos barátom tette.Legyen ez a kép tanúság számunkra hogy ha a gyártást nem állítják le ilyen -olyan okok miatt,akkor a mai Dutra épp olyan modern lehetne mint a mai nyugati gépek.
Előzmény: pléhúsz (3605)
puby09 Creative Commons License 2008.08.30 0 0 3634
     hektáronként hány litert hajlando megenni??? remélem nem tul indiszkrét a kérsés... tetszenek az ilyen gépek.
Előzmény: Jawa lovas (3609)
FügeGLX Creative Commons License 2008.08.30 0 0 3633

bvamosi@konkoord.hu

 

Magánba folytassuk a részleteket, amúgy kartonpapír van hozzá ami a Csepel alá van téve ha épp gázolajcsepegtetős kedve van!

Előzmény: 1102 (3628)
Levays Creative Commons License 2008.08.30 0 0 3632
Sajnos elég jól ismerem már a végkifejletet a Rába és az Ikarus ügyben is mivel tevékeny részese vagyok inkább ennek a továbbéltetésének (ami még maradt belőle) Azon kukák közé tartoztam akik az utolsó utáni percig biztak a folytatásban.... Szóval még anyagilag is érintett mivel elfelejtettek fizetni.... Dutra ügyben vegyétek észre ha valaki csak a hozzászólásokat provokálja ki... Tudtam, hogy Plé barátunk ugrik először (pedig Ő még valamennyire ismer is) Nem én vagyok az autentikus személy aki mélyreható véleményt formálhat mivel gyerekkoromban ( ami elég rég volt vezettem az ÉDESAPÁM öléből) Dutra fronton ha tudnátok mire készülök úgy gondolom,hogy még csettintenétek is , hogy ez igen. Majd irok róla ha sikerül... Nagy dolog lenne!!!! Mezőkövesdre koncentráljatok most inkább mert szept.6.-án várnak bennünket. A saját gépeimmel sem közlekedtem még egy találkozón sem mert ez a kollégáim kiváltsága hiszen egész évben ŐK kinlódanak a rendbetételükkel ilyenkor meg ne tolakodjak eléjük. Szóval jó egészséget (mostanában igy köszönök mert ez a legfontosabb) DUTRANCS barátunknak főként

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!