Húsvét hétfőn bejártam a Rózsa bánya altáróit! Katasztrofális állapotok uralkodnak lent beborulva bedülve minden, folyik be a víz, a járatok itt-ott olyan CO-sak hogy húzott a fejem. A régi altáró bejárat felé akkora víz áll, hogy csónakázni lehet benne legalábbis gumicsizmával hamar vége volt az útnak ebbe az irányba.
A Pécshez tartozó Vasas bánya Petőfi aknája volt összekötve a Komlón lévő Béta aknával. A Béta akna és Zobák akna is össze volt kötve, de mindkettő Komlóhoz tartozott. A komlói Anna akna közelében induló központi altáróra emlékeim szerint minden komló akna rá volt kötve, hisz a szállítás a központi osztályzóra történt. Komló térségében a jóval korábbi táróbányászatról nemrég (a BKL. 148.évf. 2015/1 számában) jelent meg egy igen alapos és részletes tanulmány.
Meglehet, valóban hasonló, tán pont az, Az erőmű valószínűleg először és utoljára tűnik fel videón… Persze nem füstöl. Azt mondják sajtóképeken soha sem tette…
A képen "Clayton" angol akkumulátoros bányamozdony és finn gyártmányú "Parkano" ingakocsik (nyomtáv: 760 mm) Recsken a -700. méteres szint (mintegy 1000 méteres mélységben) feltárása közben kb 1978-ban.
Talán Zobák akna III. szint lehetett, ami Béta aknán a IX.szintnek felelt meg, de ha pontosan akarod tudni utána kell néznem illetve meg kell kérdeznem egy pécsi barátomat.
A komlói tárók városhoz képest való elhelyezkedéséről volna valakinek térképe? Esetleg még a főbb földalatti vágatok térképe is kellene. Moldova komlói könyvéből tartok könyvismertetőt, ahhoz kéne, hogy a hallgatóság jobban megértse a bányaüzemek elhelyezkedését.
Más: melyik komlói bánya volt összekötve melyik pécsi bányával a föld alatt? Vagy ez csak városi legenda?