Keresés

Részletes keresés

RhB Creative Commons License 2021.07.11 0 0 14393

Na, Amfleet folytatás...

 

Mindkét Amfleet típusnál van coach és food service car. Az Amfleet I-nek (1976-77, 492 db) mindkét végén van ajtaja, alapvetően rövidebb távú utazásokra tervezték, és valamennyi kocsi rendelkezik átmenő vezérlési kábellel.

 

Az Amfleet II-nél (1981 150 db: 125 db coach és 25 db food service car) csak az egyik végén van ajtó és a hosszú távú utazásokra szolgál - a coach-nál 59 vagy 55 ülés van.

 

Az Amfleet I coach 84 üléssel rendelkezik (#21000-21270), de épült  90 db kocsi kevesebb (60), de nagyobb lábközzel rendelkező üléssel a hosszabb távú utakra (#21800-21889). A két összetartozó rajz közül az elsőn az oldalnézet és a 84 üléses változat belső elrendezése látható, a második rajzon az alváz elrendezés és a 60 üléses verzió.

 

 

Előzmény: paca664 (14350)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.09 -1 0 14392
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.08 -1 0 14391

Ebbol is lehetett tanulni valamit: letezik 60 labas kontener!

Előzmény: róbertke (14390)
róbertke Creative Commons License 2021.07.08 0 0 14390

Revelstoke, British Columbia, Canada | Virtual Railfan LIVE

 

https://www.youtube.com/watch?v=FEfNcfkfobA

 

Előzmény: Törölt nick (14389)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.08 -1 0 14389

A CP az SD70ACU-kat nyugat Kanadaban hasznalja a Sziklas Hegyseg maszasahoz. Keleten az ES44 (EVO) a kiraly. Azt beosztjak ugy hogy kettot elore, egyet kozepre-ketharmadra, ha nagyon hoszu egyet hatra. Igy leveszik a huzoterhet a kapcsolokrol es a megbizhatosag is jobb.

Előzmény: obb 1014 fans (14386)
manhattani Creative Commons License 2021.07.08 -1 0 14388

Az SD90MAC-ból már volt, amit szétvágtak, mozdonyszekrényestül, főkeretestül. Azok "trouble makerek" voltak, gyakran maradtak fekve, egy combos teherre is két SD90MAC elég volt, de ha az egyik megállt, a másik már nem húzta be a tehervonatot épeszű sebességgel. De ha három SD47xx-ből egy fekszik meg, a kettő még jól teljesít.

 

Amelyik mozdonyokban az amik még látnak fantáziát, azokat viszont gondosan tárolják: Világvasutai: mozdonyok naftalinba.

Előzmény: róbertke (14387)
róbertke Creative Commons License 2021.07.08 0 0 14387

NS maga építi át.   CP külsös céggel. 

Már ez is Achilles sarok - ha érted.

Az sem mindegy, hogy az évekig leállított SD90MAC gépeket, hol és milyen körülmények között tárolják. 

Aztán fokozhatjuk, hogy a gépezetből mit hagynak meg, mit cserélnek ki. 

 

Végeredmény: Kettő SD70ACU géptípust kapunk

Előzmény: obb 1014 fans (14386)
obb 1014 fans Creative Commons License 2021.07.08 0 0 14386

Viszont a CP további 40 darab SD9043MAC-ot vesz meg az UP-tól,hogy ezeket is átépítsék SD70ACU-vá. Érdekes,hogy a CP-nél problémamentesen üzemel ez a típus lehet,hogy a végén hozzájuk kerül az ex NS állomány is. 

obb 1014 fans Creative Commons License 2021.07.08 0 0 14385

Elvileg nem mindegyik kapta meg a Tier 1+ motorfrissítést, amelyik nem kapott azokon csak a szükséges elkopott alkatrészeket cserélték. Kabin átalakítást mindegyiken elvégezték és kicserélték a teljes Siemens elektronikát Mitsubishi gyártmányúra.Érdemes megnézni ezt a fórumot itt felsorolnak néhány gépet,hogy milyen hibával álltak meg. 

 

7231 - crankcase overpressure, would not run. Water coming from #5 pa. #5 pa replaced,  still get crankcase overpressure and will not run - placed into storage

7233 - crankcase overpressure tripped. Piston found on engine compartment floor. Oil on walkways.  Placed into storage

7286 - fire in electrical cabinet in back wall of cab. Electric fire in nose. Fire require fire department. Placed into storage

7316 - alternator fire required fire department.  Towed to Chattanooga and stored. 

7323 - long list of electrical and wiring issues.  Ground relay lockout, unit will not load. Placed into b/o storage Jan 2019 account poor performance 

7293 - drops load. Computer issues. Placed into long term cold storage Nov 2019 account poor performance. 

7264 - alternator. Wiring problems. Repeated cab signal problem.  Placed into storage Nov 2019 account poor performance. 

7238 - low coolant pressure. External water leaks. 1-8 rob bearing deeply pitted, copper debris in mich filters. Needs complete overhaul. 

Thats 8 random units of of the 46. The only 8 I pulled reports on. Something tells me the other 38 are not cherries either.

 

 https://www.trainorders.com/discussion/read.php?2,5126284 

Előzmény: róbertke (14369)
obb 1014 fans Creative Commons License 2021.07.08 0 0 14384

Szerintem igen. 

Előzmény: manhattani (14367)
róbertke Creative Commons License 2021.07.07 0 0 14383

17,5% kapacítás csökkenés az már tényleg gondolkodóba ejtő, hogy ragaszkodjon-e az UP az adott géphez, vagy csináljon valamit vele? 

Előzmény: róbertke (14382)
róbertke Creative Commons License 2021.07.07 0 0 14382

Egy előző típusnak megfelelően volt megtervezve az alváz és a tartály felfüggesztése, nem a megnövelt tartályéra. 

1000 gallon (5200 liter) kevesebb üzemanyag/mozdony induláskor azért q..va nagy érvágás. 

Előzmény: Törölt nick (14381)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.07 -1 0 14381

As originally built by EMD, the SD90MAC had a fuel tank capacity of 5,700 gallons. While owned by Union Pacific,
the units started developing cracks in the frames around the fuel tank mounts.  UP worked with EMD to solve the
frame cracking problem by adding additional mounting brackets between the frame and fuel tank. In addition, the fuel
filler pipes were modified to only allow a maximum of 4,700 gallons of fuel to be added. All of the former UP units had
this modification when they were delivered to NS. NS did this modification to the former CIT units during rebuilding.

 


Ez a teny is tisztara a kapzsisagra vall hogy a mozdony vaza nem birja az teli uzemanyagtartaly sulyat!

Előzmény: róbertke (14371)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.07 -1 0 14380

Ha pedig csak ugy bedobtad, akkor en is bedobom ezt:

 

https://www.trains.com/trn/train-basics/free-downloads/podcasts/conversations-with-brian-solomon/

 

Melo kozben is lehet hallgatni :-)

Törölt nick Creative Commons License 2021.07.07 -1 0 14379

Mondjuk innen nem derul ki, de te tudod hogy Brian magyar szarmazasu? A neve nem kifejezetten az (kozel-keleti - zsido, gorog nev)

Előzmény: róbertke (14378)
róbertke Creative Commons License 2021.07.07 0 0 14378

1996 óta több mint 60 könyvet és tucatnyi folyóiratcikket írt és illusztrált. 

 https://reedsy.com/brian-solomon 

Előzmény: manhattani (14377)
manhattani Creative Commons License 2021.07.07 -1 0 14377

Nekem ez a Brian Solomon, gőzös szakíró is gyanús. Salamon Béla?

Törölt nick Creative Commons License 2021.07.07 -1 0 14376

Szuper! Kosz.

Előzmény: paca664 (14375)
paca664 Creative Commons License 2021.07.07 0 0 14375
Előzmény: Törölt nick (14373)
róbertke Creative Commons License 2021.07.06 0 0 14374

Felőlem akár a kongói Unga-bunga is írhatta volna .... 

Előzmény: manhattani (14372)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.06 -1 0 14373

Trump elnok megbizott vasutfonoke is magyar nevu:

https://en.wikipedia.org/wiki/Ronald_Batory

 

Előzmény: manhattani (14372)
manhattani Creative Commons License 2021.07.06 -1 0 14372

"This is the personal website of Chris R. Toth"

 

Sok a magyar név az amerikai vasútbarátok - szakszerzők között, most hirtelen egy Oroszira emlékszem.

Előzmény: róbertke (14371)
róbertke Creative Commons License 2021.07.06 0 0 14371

Ezt egy hónapja frissítették. 

 

http://www.nsdash9.com/rosters/7229.html 

Előzmény: Törölt nick (14370)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.06 -1 0 14370

Ezeket talatam gyors googlizas utan:

 

https://www.trainorders.com/discussion/read.php?2,5126284

 

http://railroadfan.com/phpbb/viewtopic.php?t=36988

 

Hogy mi az oka? 

Szerintem ket oka van. Tul sokat vasaroltak anno mozdonybol (a 6000 loeros mozdonyok is a kapzsisag jele) meredekebb szallitasi igeny novekedese joslatan felbuzdulva, a masikat meg ugy hivjak hogy "Precision Scheduled Railroading" amit a CN kezdett el es midnegyik Class 1 atvett azutan. Hosszabb egysegvonatok ritkabban jaratva kevesebb dolgozoval, csak a profit erdeket (operating ratio) nezve.

Nezzetek meg a UP-nak hany mozdonya taroloban varakozik. 

Mennyi uj amerikai mozodonyt gyartottak az utobbi 2-3 evben? Nagyon keveset. Nincs igeny.

róbertke Creative Commons License 2021.07.06 0 0 14369

Én is csak nézem, hogy mi ez az NS vasútnál? 

Megvesz egy halom UP gépet, beleöl csilliónyi dollárt 2016-2018 között az átalakításukba/Tier 1+ modernizálásukba, azt most kidobálják őket?

Előzmény: obb 1014 fans (14366)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.06 0 0 14368

...Canadian Pacific, nem a National....

Előzmény: manhattani (14367)
manhattani Creative Commons License 2021.07.06 -1 0 14367

Átlapoztam az idei TRAINS-eket, nem volt hír róluk. Nem lehetett nagyon sikertelen az átalakítás, mert a 2015-ben kezdődött átalakítás után a Canadian 2018-ban is tett ilyet. Vajon az U az Ultra Cabot jelenti, aminek a beépítése része az átépítésnek?

Előzmény: obb 1014 fans (14366)
obb 1014 fans Creative Commons License 2021.07.05 -1 0 14366

Sziasztok 

 

Nemrég láttam a Norfolk Southern egyik SD70ACU-ját a Roanoke-i webkamerán keresztül. Ha minden igaz már eléggé kivesző félben van ez a típus ennél a cégnél. Idén már 46 darabot eladtak/visszaadtak a Progress Rail-nek,pedig néhány éve újítottak fel és alakították át őket az SD9043MAC-ből. Képen látható példány is eredetileg az Union Pacific-nél volt kezdte a pályafutását,majd 2014-ben adták el az NS-nek jó pár társával együtt.

 

 

manhattani Creative Commons License 2021.07.03 -1 0 14365

Nagyon vacak ez a helyesírás ellenőrző! :-) Kösz.

Előzmény: róbertke (14364)
róbertke Creative Commons License 2021.07.03 0 0 14364

Huh, ez szép anyag ... Nem is tudtam, hogy a Metra vasút ilyen idős... 127 éves. 😀

Előzmény: manhattani (14363)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!