Segítségeteket kérném. Van egy 1997-es Mazda 323F autóm. Napok óta melegen rángat, nincs ereje, nem gyorsul, alapjáraton is ingadozik a fordulatszám, majd magától helyrejön egy két percig, aztán kezdi elölről. Gyertyákat és gyújtókábeleket cseréltünk. Semmi változás. Mi lehet az oka? Kezdetleges a komputere, leolvasni a hibát nehéz, Mazda szerviz 2 hétre adott időpontot. Addig is használnom kell, kínszenvedés az autózás, főleg dugóban. Ötleteteket várok. Előre is köszönöm.
Nekünk az 1,5 BJ is csinálta, aztán észrevettük, hogy fogyogat az olaj is. Elvittem olajcserére(meg már azóta is egyszer), kapott Eneos olajat, azóta olajcserék között nem fogy, és nem is füstöl...
Az egy fém vízcső, nincs külön neve. Alvázszám alapján Mazdánál megmondják a gyári számot. Felesleges máshol keresned mert ebből nem létezik utángyártott, csak gyári létezett. Szerintem már rendelni sem lehet. Ha érdekel van 1 darabom kifogástalan, kívül-belül, tömítéssel. A nem megfelelő fagyálló használata esetén szétrohad. A cseréjéhez nem kell szakműhely, magát a csövet néhány csavar fogja illetve a gumi tömítés rögzíti a blokkban. Természetesen néhány dolgot le kell szerelni, hogy hozzáférj. Hűtőfolyadékot leengedni..... esetleg cserélni újra. Az e-mailem publikus.
Nekem is megvan, csak hidegben csinálja és csak néha. Passz. Szelepszár szimeringet mondtak rá. Amíg nem zabálja az olajat és nincs más panasz, addig szerintem nem kell vele foglalkozni.
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni, hátha találkozott valaki hasonló problémával. Van egy 1995-ös évjáratú, 323 1.5 C-m. Hidegben indításkor füstöl. Ez 1-2 percen belül megszűnik. Már látta szerelő is, elvileg megcsinálta...legalábbis fizettem érte nem keveset :( Van tippetek? Köszönöm!
Szasztok. Vettem akkora zsugor csövet, amivel javítható a repedezett cső a levegőszűrő és a blokk között. 1000ft-ért adok elegendő méretű csövet, ha akarod, meg is javítom. Csepel, 20/269-85-83
Igen, időközben sikerült találnom olyat, aki ki is tudta olvasni, a 3. autószerelőnek sikerült. Szintén katalizátor hibát írt ki, de mondta a szerelő, hogy feltehetőleg nem a katalizátorral van a baj, hanem a lambdaszonda okozza a gondot. Elsőkörben a drágább benzint javasolta, illetve Kék Spuri adalékot, azt mondta 3-4 tankolást adjunk neki, mert az esetek többségében megoldja és nem kell lambdaszondát cserélni.
Azonban van egy másik gondom, amire keresem a hiba okát, hátha van valakinek tippje kifejezetten mazdához, vagy bármihez.
Észrevettem, hogy ha tekerem a kormányt, akkor (néha) egy erős kattanást hallok, egyet, nem többet (előlről). Álló helyzetbe is próbáltam, alátekertem teljesen stb... de nem feltétlen jött elő a hiba. Gázadásra sem jött elő, kitekert kormánnyal sem (féltengelyre gondoltam). Ezelőtt volt hasonló hang, csak százszor durvábban, akkor mint kiderült el volt rohadva a toronycsapágy + rugótányér. De akkor az valami kegyetlen volt. Ezek cserélve lettek, elől. Ezenkívül stab.karokat is cseréltem. Esetleg első alsó támasztógömbfej? Nem annyira durva a hangja, hogy nagyon lehet hallani, de az én fülem meghallja. Látatlanban valakinek tippje esetleg? Köszi előre is!
Sziasztok! Pont hasonló hibát észleltem mostanság én is. Kidobta a check engine kis sárga táblát a 2003 -as Mazda 323F BJ-m. Akkusaru lehúzva kb pár száz km-t elment, megint kidobta, megint lehúztam, most viszont már sűrűbben kidobja, kb olyan 40-50 km megtétele után kidobja, lehúzva megint eltünik majd szintén ennyi km után kidobja. Motornak tulajdonképpen nem érzem hibáját. Lehet, hogy nekem is katalizátor?
A szerelőmnek nem sikerült kiolvasni, majd a héten akarok elmenni egy márkaszervizbe ahol kitudják biztosan olvasni a hibakódot, csak érdeklődnék, hogy ebből hátha valakinek valami ad egy tippet. Vagy ne nagyon használjam inkább a kocsit.
Van egy 1,6-os 2003-as 323F-em és világít a motorkontroll de jól megy az autó. Kiolvasták és P0420-as hibakód, Katalizátor hatásfok küszöbérték alatt. Kitörlés után kb. 80-100 km után újra világít. Találkozott már valaki ezzel a hibával?
Gondoltam csak észre veszed, hogy a kérdésedben megjelölt típust kb 15 éven keresztül gyártották, több kivitelben és karosszériaformával. Mindegy. Fókuszból csak benzinest ajánlok, a mazdánál meg majd ha megjelölöd az évjáratot, akkor lesznek válaszok is.
Szia! a kérdésedre nehéz válaszolni, mivel nem tudjuk, a pontos elképzelésed. valóban mind két típus töb generációval és számos motorral rendelkezik. Nejemnek egy 1996 -os évjáratú 323 1.5 C je (3 ajtos cupé) van. A vásárláskor tisztában voltam azzal, hogy japán kocsi lévén Osztrákból szinte biztos hogy karosszériázni kell. Mivel a lakóhelyem körül ez a típus nem köszön szemből ezért döntöttem ez mellett. A krosszériázáson és némi apróbb javításon pld. fékek javítása 2 db szilent csere. tul vagyunk. Most nem adnám el a dupla vétel áráért sem. Az 1.5 ös 88 lovas DOCH motor nagyon jól viszi ezt a kasznit, átlag 7 literes fogyasztás mellett. És meglepően jó az út fekvése. Az egyik kollegámnak F-es van ugyanazzal a motorral, kb 10 éve nyüstöli és esze ágában sincs lecserélni.
Fordn Fokusz is van számos a közelemben. Szerintem a kategóriájában az is egy korrekt technika. Szerintem próbáld ki ezt is azt is és dönsd el magad, hogy neked mejik a szimpatikusabb.
Bátortalanul, remény vesztve kérdem, hogy 323c 1.5BA-hoz bal oldali el. ablak vezérlőpanel akadna-e valakinek Pesten, vagy pest megyében. Ombre jött, hogy lent maradt a jobbos ablak. A lényeg, hogy annyira szétkotorászta, hogy mindenképpen cserés.
2003-as rf4f ditd turbó problémám lenne, nagyobb fordulaton (padlógáz 3,5-4 ezer) szürkés fehér füstöt produkál szép mennyiségben. A szívó oldalon (komp. oldal) található némi olaj, ami utalhat turbó, turbó olajozás, kartergáz, levegőszűrő, egr stb. problémára is. Az olajfogyasztás 0,5-7 liter/5000 km. A turbó lógását kézzel elég nehéz pontosan megállapítani, radiális lógás ha jól tudom max 0,4-0,7 mm lehet, axiálisan pedig nem lehet neki, ezt ma ellenőrzöm le pontosabban. Szerelő kolléga szerint valamennyi van neki.
Az érdekes benne, hogy normális használat mellett (nincs pörgetés, padlógáz), nem produkál szürkés fehér füstöt. A turbónak a megszokottól eltérő hangja sincs, olajat nyilván így is csipeget mert fogyogat. A motor teljesítmény sem csökkent érzésre. Valószínűleg ez egy kezdeti meghibásodás lehet...
Találkozott-e már valaki ilyen problémával? Felújítás esetén kit tudnátok ajánlani?
A felújítással kompletten cserélném az olajozó csöveket is, plusz az egyéb tömítéseket stb.
Sziasztok! Egy 1994-es Mazda 323-asom van (1.3, 16V), jobbkormanyos :) . A hűtés-fűtéssel van most egy kis gondom, engedi a vizet. Több helyet megtalaltam, kicseréltem a gumicsöveket is, de van egy fémcső, ami a motorblokk előtt, a kipufogó csonk alatt megy el, keresztben, majd utana hatra, a radiator felé fordul. Van rajta par leagazas, becsatlakozas. Mi ennek a neve, hogyan tudnék ilyen alkatrészre keresni, vagy hol talalok ilyet, hogy ki tudjam cserélni, vagy cseréltetni? Probaltam mar keresni alaktrész oldalakon, de mivel nem tudom, hogy mi lehet a neve, nem jartam sikerrel. Mennyire bonyolult kicserélni? Esetleg autószerelői gyakorlat nélkül is elvégezhető, vagy mindenképpen szakműhely kell hozza? Előre is köszi minden segítséget! :) (Y)
Nekem egy 2003-as, 1.3 323F BJ mazdám van, 123e km-rel vettük 2009-ben családon belülről, tehát ismert előélete, megbízható gazdája volt. Most 252e km van benne, motorikusan soha semmi baj nem volt vele (inkább arra kell figyelni, el ne felejtse az ember a karbantartást, mert annyira nem kell vele foglalkozni). Elektronikusan vannak apróbb hibái: anyós ülésben a légzsák súlyérzékelője ki lett ülve/térdelve (típushiba), a vezető oldali anyósablak elektromos kapcsolója nem megy (típushiba), néha kontakthibás a középkonzol világítása, de kocogtatásra visszajön, az anyós oldali tükör elektromos mozgatása furcsaságokat csinál (ha először nem lefelé mozgatod, akkor a kocsi leállítása-újraindításáig nem lehet lefelé mozgatni). Ezeket az apróságokat leszámítva soha semmi baja nem volt. 252ezer km után gyári a kuplung, a klímát se kellett még utántölteni, abs, szervó mind gond nélkül működik, a belseje is teljesen jó állapotban van - a más autóknál ilyenkor már esedékes kuplung, lengőkar, hűtő stb cserére se volt még szükség.
Viszont a karosszériája igencsak hajlamos rozsdásodni, szinte mindegyiknek rozsdás a hátsó kerékjárati íve, én már 2x is javítottam, de nem túl tartós sajnos... Ezt nagyon érdemes megnézni, mert egyébként nem olcsó mulatság, ha javítanod kell mindkét oldalon a küszöböt, kerékjárati íveket, ajtók alját, plusz fényeztetni - lazán 2-300ezer is lehet a számla vége. Érdemes a motortérbe is belenézni, nekem most kezd rozsdásodni a torony környéke...
Az 1.3-as motor egyáltalán nem egy erőbajnok a maga 72 lovával, most hétvégén vezettem egy '99-es 1.5-öst (egy barátom vett egy külföldi papírost 280-ért, és +400-ért kijavította a hibákat és magyarította), de az se volt sokkal erősebb - cserébe állítólag nem is igazán fogyaszt kevesebbet.
Én egyébként 3-400 alatt nem igazán nézegetnék, 500 környékén már lehet jókat kapni, de a vásárlás utáni első szervizre mindenféleképpen érdemes félrerakni egy keveset. Kopó alkatrészek ára egyébként nem vészes, pláne ha nem a szerelő hozza az alkatrészeket, hanem te veszed meg a listaárhoz képest 30-40% kedvezménnyel (langauto.hu, zsu.hu, alkatresz.forensis.hu, stb). Viszont mazda specifikus alkatrészek (ablakemelő gomb, stb) már nem olyan könnyen szerezhető, nincs igazán sok ebből a típusból a bontókban - vagy csak én nem találtam még meg ezeket...)
Nekem 1.3-as van, az se egy fogyasztásbajnok, de a 10 litert azért sokallom. Nekem városban inkább csak 7,5 körül szokott fogyasztani. Ha feleségem vezeti, akkor kb. egy fél literrel kevesebb, télen pedig egy fél literrel több.
Autópályán gps szerint 130, mutató szerinti 140-es sebességnél, közepesen megpakolva (2 felnőtt, 2 kisgyerek, tele csomagtartó, BP-Nyíregy táv) olyan 7-8 liter körül szokott fogyasztani, 100-110-es tempónál, vagy országúton szerintem 7 alatt lehet a fogyasztása. A legjobb fogyasztása eddig egy erdélyi túra alkalmával volt, mikor olyan kátyús volt az út, hogy órákon keresztül csak 40-50-el tudtunk haladni, na akkor 5,5 lett a fogyasztás :)
Van egy 323f bj 1.5 2000-es évjáratú gépem. Minden fasza csak a fogyasztása város rövidtávon 10l, kint 100-110km/ó-val 7.5l. Kicsit sokallom városban, gyertyát cseréltem. Ránézésre minden rendben van talán kicsit lomha, ha elviszem kiolvastatni a kompútert kiderülne esetleg hiba vagy nyugodjak bele a 10 literbe? Valaki ötlet? Válaszokat előre is köszönöm.
A régebbi szériánál a 323 volt a sedán, a 323 P a 3-ajtós, a 323f meg egy sportosabb(igaz 5-ajtós) változat. 98-után az F egy kombiszerű 5-ajtóssá szelidült, meg maradt a sedan.
Motorból volt az 1,3 a régebbiekben, mindkét előző autódnál többet tud az is.
Az 1,5 88 LE-s meg szinte versenyautó lesz utánuk. Kialakításban, extrákban, vezetési érzetben lesz a legnagyobb különbség.
A legújabb(és legutolsó egyben) 323-ban meg már 1,6-os a motor.
Nekünk egy 323F 1999-es 5-ajtós 1,5 Safety AC van. 2-éve hajtjuk, napi 40 km. Ez formázott, plüss üléses(a legtöbb nem ilyen), szóval nagyon kényelmes. Hatalmas belül, hátul is sok hely van. Csomagtartó is bőven elég.
Futómű elég feszes, sportos. Minden jó helyen van a műszerfalon, a gombok-kapcsolók 17-évesen is hibátlanul működnek(245.000 km van most kb).
A motor olyan villanymotoros nekem. Alulról is van egész jó nyomatéka, viszont nincs shol nagyobb megugrás, folyamatosan húz végig.
A hangszigetelés talán a gyenge pontja, mert 100 felett már van futóműzaj, szélzaj, motorhang bőven.
Fogyasztás nálunk 7,1-7,5 között.
A leggyengébb pontja az autónak pedig a karosszéria, sajna nagyon rozsdásodik. Főleg a hátsó sárvédőívek körül, küszöbnél, ajtók alján.
Ausztriából behozottat főleg kerülném, azoknak kb szita az alja...
Mi ezt 470-ért vettük, szervizkönyvvel, rengeteg számlával a szervizeléséről, vezérléscserével, + e3xtrákkal(mp3, tolatóradar, stb), 220.000 km-rel. Nem bántuk meg!! Azóta szervizcuccokon kívül csak egy ABS jeladó kellett cseréltetni, meg épp most van szerelőnél egy toronycsapágycserén.