Valószínű azért érzem azt hogy nagyot lép még ezzel a diffivel is, mert ez előtt nem vezettem sorhatost. Igazából egy darabig meghagyom ezt, aztán ha nem vagyok vele teljesen megelégedve akkor cserélem egy rövidre. Bár gondolom nem olcsók a rövid sperr diffik.. Vagy nincs túl nagy árkülönbség a hosszabb és rövidebb sperr árak között?
Az urban legend nem értem, hogy jön ide, az ETK-ról meg még sose hallottam, az valami olyan, mint az ESP...? :-P
@ Petrolhead a legoban tök igazad van, de letekerni egy difit tényleg nem a világ, az általad említett példánál is látható, hogy fél+ pici marad a három kör után, vagy majd háromnegyed.
@ nemes.alex14az eredeti kérdésedre visszatérve: k@rva hosszú difi van a kocsid alatt, cseréld rövidebbre és totál oda leszel, hogy milyen jól is tud menni a kis hat henger.
Teljesítményre kb. ott vagy vele, mint én az M42-vel, én elsírnám magam, ha 120-ig kellene forgatni a kettest... :D A 4.10-ről 4.27-re váltás azonnal érezhető volt a kocsiban, pedig a végáttételt csak ca. 5%-kal rövidítette. Ha neked a ca. 90 helyett ott fogy el a kettes, akkor ott nem egy lépcsővel hosszabbra lett cserélve a difi...
Tegnapi hungaroringes pályázásom során mentem először hűtött difi hátlappal. Tavaly azonos körülmények közt 20perces menet végére 140-150fokos volt az olaj. Ez most 110-116 fok volt maximum. Utcán 90fok.
valoban volt, megha rohadt ritka is, az e30.de-n talalhato tablazatban pl mar szerepel.
en a legelejen direkt nem akartam online talalgatni, a tiltasokhoz tartozo sebessegekkel, amit a kollega megadott, es a tablazattal pontosan kiszamolhato. az auto alatt forgatos modszerrel nem konnyu a meres, pl valasztani egy 3,64 es 3,73 kozul. meg a "mivel jott ki a gyarbol" vonalon sem erdemes sokat rugozni, mert ugye minnyajan tudjuk, hogy a regi bmwk = felnott lego. 25-30 ev tavlataban igen sok minden ki- illetve belekrulhetett az autoba :) kevesen vagyunk elso tulajok...
ui: nem csak nezegetem, sokat hsznalom is az ETK-t, ezert jol tudom, hogy az sem szentiras ;) legutobbi szemelyes pelda: M42 lanchaz, blokk csavarok kivalogatasa galvanizalas utan... nyert a tolomero :D
Volt ilyen e30ban, sportváltós 323i alatt. Mindenkinek javaslom etk nézegetését, mindenféle bizonytalan netes oldalak és urban legendek terjesztése helyett. Persze mindenki azt csinál, amit akar :)
alulrol=90kmh gps szerint. az oran ilyenkor 95-6-ot lathatsz a gyari 'csalas' miatt, gumit tudom, hogy te gyari meretet hasznalsz. ez a 3,73-al is csak 100kmh gps szerint, szvl tovabbra is azt mondom, hogy ez egy viszonylag hosszu difi az E30 attetel kinalatban, megha nem is egy ETA :)
Szerintem eselyes, hogy gyari difi lesz. A 20i-t 3.91 meg 3.73 difikkel szereltek, ha nem csalnak az emlekeim. (e30.de-n van differenzialtabelle, de most lusrta vagyok megnezni.) Szoval nekem 4.1 difivel 2-ben tiltason alulrol karcolja a 100-at az M40.
Nem! Gyari meretet kell megadni, megpedig azert, mert a sebessegjelet a difibol kapja a muszeregyseg es gondolom nem azt akarjuk kiszamitani, hogy gyakorlatilag mennyivel megy az auto, hanem hogy mit mutat az ora.
szia! az okfejtesed a jo, az "egy viszonylag rövidebb sperr diffi van alatta" allitas nem. ha azt feltetelezzuk, hogy gyari valtod van, akkor ez egy hosszu attetelu difinek szamit, a leirtak alapjan. (sperr/nemsperr az itt nem jelent semmit) nem akarok tippelgetni, hogy ez most pontosan milyen attetel, tanulmanyozd ezt az oldalt es ki tudod vele szamolni: http://www.endtuning.com/gearratios/
Az autó egy 125 lovas M20B20 motoros E30 lenne, amiről annyit tudok hogy egy viszonylag rövidebb sperr diffi van alatta, a motor és váltó feltételezem hogy gyári. A tapasztalatom az, hogy kettes fokozatban tiltáson olyan 110-120 körül van a végsebessége. Egy átlag autónál a kettes tiltás olyan 80 km/h-nál van. Ha jól értem, ha rövidebb a diffi áttétel, akkor jobban gyorsul az autó, viszont kisebb a végsebessége, fordítva pedig nagyobb áttétellel lassabban gyorsul viszont nagyobb a végsebesség. Akkor nem úgy kéne hogy történjen az én esetemben hogy hamarabb "fogy el" a sebesség (egyes, kettes jelen esetben) és ezáltal már hamarabb, mondjuk 60-nál tiltáson kéne lennie kettesben, viszont ide nagyon hamar jutok el? (ha egy átlag autót a kettes tiltás 80km/h-val nézünk) Valószínű én értem félre a dolgokat, sőt biztos.. Illetve lehet kicsit keszekuszán fogalmaztam meg. De végül is hogyan működik egy rövidebb sperr? Na és esetleg abból hogy nekem ezzel a konkrét autóval 120 körül van a tiltás kettőben, lehet tudni hozzávetőlegesen hogy mekkora az áttétele a diffinek?
Értem, köszönöm! Szerintem is hűtővel lesz a gond, ahogy néztem elég viharvert szegény. Elviszem akkor klímáshoz, csak próbáltam tájékozódni, hogy mégis mennyibe fog ez kerülni.
Mentem az autoval es megneztem. Nem latszik a mutaton, hogy ingadozik. Pedig tudom, hogy regen en is lattam, de azota mar annyi minden tortent, gozom sincs mitol mult el.
Siman megy az uj hutokozeggel! At kell mosni az egesz rendszert, uj olaj kell bele, ki kell cserelni a szaritoszurot es a nem ugrik be milyen nevu szelepet, ami kozvetlenul az elparologtato elott van es ennyi. A feltolteshez kell keresned valakit, aki megoldja okozban, mert a szelephez valo atalakito csonkot nem lehet feltenni a gepteto zsanerjatol. Igy regi fajta csovel kell tolteni. Szerintem barmalyik klimas megoldja, de privatban tudok neked ajanlani embert. A szaritoszurohoz az uj negyvezetekes nyomasgombat fogod tudni csak feltenni, ezt is meg kell venned es a bekotesevel kicsit jatszani.
Szoval ez volt a dolog egyszeru resze. Ha a klimaban nincs gaz, akkor az azert nincs, mert valami szar benne. Valszeg a huto, de azon kivul barmi lehet. Nyomasprobaval kellene inditani es megkeresni a hiba forrasat.
Van valakinek tapasztalata klíma felújítással kapcsolatban? Gyári klímás az autó, viszont én már úgy vettem (3 éve) hogy gáz sem volt benne. Ahogy néztem minden alkatrész megvan hozzá. Milyen költségre lehet számítani körülbelül? Ja igen és Seiko kompresszorom van, azt olvastam, hogy ez a legalkalmasabb az újjabb típusú hűtőközegekhez.
Saját méréseim és TÜV papírok alapján a 40mm-es ültetőrugók hossza 200-215 mm között szokott lenni, a huzalátmérő 13,5-14 mm. Nekem most egy valamilyen gyári van bent, annak 238 mm a hossza és 14,5mm az átmérője.
Lenne egy olyan kérdésem, hogy tud-e valaki nekem írni első hátsó rugók méreteit, vagy legalább megközelítőleg. Érdekelne a gyári méret is és az ültetőé is 4 hengereshez, esetleg ha van valami függvénye a színeknek (pl keménység vagy bármi), az is segíthet. Az a helyzet, hogy van több pár rugóm is, de nem tudom pontosan melyik miféle, csak sejtem. Remélem tudtok segíteni beazonosítani. Köszi előre is!
En egyszer probaltam meg autoalkatreszre garanciat ervenyesiteni. Mondtak, hogy majd akkor probalkozzak, ha hozom a szervizbol a szamlat, ami igazolja a szakszeru beepitest. Egy csapagynal, aminek repedt volt a perselye meg beepites elott.
Ha itt megveszed elreped és lobogtatod a számlát akkor cserélik. Ugyanezt "eljátszhatod" az ebayről vett termékkel is főleg amit gyárinak hirdetnek és kinai.
Egy használt magnónál, ülésnél stb van értelme onnan vásárolni...na de benzincsövet????
A freemailes cimem elkepzelheto, hogy mar nem mukodik, de masiknak kutya kotelessege volna menni. Mindegy.
En egyszer horganyoztattam a Jasz utcaban (XIII ker), elegedett voltam veluk. Difi haz volt, nem volt tokeletes, de az alap sem volt az. Az a baj, hogy mire a homokfuvotol ater a cucc a horganyzoba mar a levego paratartalma megcsipkedi itt-ott, ugy meg a horgany sem tudja tokeletesen befogni.
Az a minimalis hullamzas emlekeim szerint nekem is megvan, de olyan ritkan jarok mostanaban az autoval, hogy mar nem emlekszem ra. En nem latom ezt gondnak. Az alapjarat 750+/-50 fordulat, ez siman belefer abba a az egy mutatonyi tartomanyban. Tokeletesen analog modon nem tud szabalyozni olyan szenzorokkal, mint a lambda soznda meg a legtomegmero, amibol talan tiz diszkret ertek bir kijonni. Amig nem okoz gondot szerintem ne probald megjavitani!