Keresés

Részletes keresés

vaskerék Creative Commons License 2006.09.17 0 0 678
Na, hogy most a sokkhatás elmúlt, javítanom kell. :-)

A szerelvény élén 9db új GE ES44AC, és 2db EMD SD-70ACe található, de ez a műszaki adatok valóságtartalmát ez nem befolyásolja, azonos nagyságuk miatt.

Érdekes gondolatokat indít még el, hogy a 11 mozdonyba mintegy 200 köbméter üzemanyagot lehet tankolni...
Előzmény: vaskerék (677)
vaskerék Creative Commons License 2006.09.17 0 0 677

Akinek a tegnapi géperő nem elég, annak itt van még több!!!

(gyenge idegrendszerűeknek Esc, vagy Alt és F4 gomb együttes lenyomása javasolt)

 

 

Egy tehervonat éllén 11 darab(!) új GE ES44AC pöffeszkedik büszkén BNSF színekben.

 

Összteljesítmény:  35.310KW    (11x3210KW)

Össztapadás:        2090 tonna  (11x190 tonna)

Indító vonóerő:     8250KN         (11x750KN)

 

A képaláírás szerint 27.960h.p. dolgozik, ami kb:21MW teljesítmény....

 

 

 

 

 

Előzmény: vaskerék (665)
bézés Creative Commons License 2006.09.17 0 0 676
Lassan rájövök ,hogyan kell képeket betenni,igen elolvastam amaerklin katalógust valóban írja,hogy filmforgatás volt a dologban.
A Francia szinezéssel meg lehet azért látták el lehet ,hogy a Franciák is vegyenek Mechanót.
Egyébként rengeteg olyan gép van Európában, Ázsiában amiket Amcsi Gyárak készítettek.
Szerintem ez egy RSC-3 as
bézés Creative Commons License 2006.09.17 0 0 675
bézés Creative Commons License 2006.09.17 0 0 674
seTTebello Creative Commons License 2006.09.17 0 0 673
http://zabawki-sklep.infox.net.pl/images/mehano_t038.jpg
Csak nem erre gondolsz? Mert ez egy olcsó játék-készletből származik, nem sok köze van a valósághoz.
Előzmény: bézés (666)
manhattani Creative Commons License 2006.09.17 0 0 672

>Lehet ,hogy a gyár akarta eladni a Franciáknak és csak kipróbálásra adta oda õket?
A modell közép ütközõs.

 

Gyanús… Közép kapcsolókészülékkel nem sokra megy Franciaországban, hacsak nem egy óriási gyár belsõ hálózatán, kompatibilis kocsikkal járt volna. Az USA adott mozdonyt Franciaországnak a II. VH végén (gõzt), de akkor a GP7 még nem volt meg. Exportra pedig könnyebb mozdonyokat kínált, mert a külföldi sínek azt bírják. De persze minden lehetséges.

 

 

>A Marklin katalógusban meg Great Northerm-es Nohabot láttam.

 

Na, az meg egy nagy fake! :-) Úgy hallottam, egy NOHABot átfestettek Great Northern színekre, filmezés kedvéért. Az átlag nézõ szem meg nem veszi észre, hogy más az orr dõlése.

 

(Azt sem vették észre, hogy a Mission Impossible-ben, amikor a Tom Cruise küzd a TGV tetején (ami fölött nincs drót…), a szerelvényt dízelmozdony húzza (látni egy pillanatra).

Előzmény: bézés (670)
manhattani Creative Commons License 2006.09.17 0 0 671

>Ekkor a sakk-játék lényege: a nem azonos módon kiterhelt, rövidebb élettartamú motorok csere/javítás költsége hogyan viszonyul egy hosszabb élettartamú, de nehezebb, nagyobb, drágább motor csere/javítás költségeihez.

 

Lehet, hogy ez a gyártó sakk-játéka magával :-))

1999-ben több helyről is tudom, hogy a vasúttársaságok úgy kapták a gyártól az új mozdonyokat, hogy a dolgozott idejük alapján fizettek érte. Ingyen jött, adott időnként megnézte a gyár, hogy mennyit dolgozott, és az alapján számlázott. Ehhez tartozott, hogy a gyár saját személyzetet telepített a társaság műhelyébe, és ők tartották karban a mozdonyt. Hiába, a piac nagy úr...

 

Ha a társaságoknak eszük volt, akkor a tolatósokra is kiterjesztették eme, számukra nagyon előnyös konstrukciót. Akkor, ha a gyárnak ötlete támadt, a társaság azt mondta: "Felőlem..."

 

 

Előzmény: hmsoft (669)
bézés Creative Commons License 2006.09.16 0 0 670
Igen még részletesen is ki van elemezve az S.N.C.F. rövidítés.
Lehet ,hogy a gyár akarta eladni a Franciáknak és csak kipróbálásra adta oda őket?
A modell közép ütközős.
A Marklin katalógusban meg Great Northerm-es Nohabot láttam.
Előzmény: manhattani (668)
hmsoft Creative Commons License 2006.09.16 0 0 669
A "nem minden hengerét járatják" alapjáraton, terhelés nélkül szokásos megoldás. Először azért csinálták, mert a hosszú ideig tartó, alapjáratban való "pötyögés" közben egyes motortípusokban így kevésbé hígult fel a motorolaj gázolajjal. Aztán arra is rájöttek, hogy ahol megvalósítható, ott ezzel alapjáraton valamekkora fogyasztáscsökkenés érhető el (a működő hengerek jobb hatásfokkal fognak működni).
Egy másik megoldás pl. a D100 motorokban süthető el: ott két-két porlasztó van hengerenként, ebből az egyik sor alapjáraton leáll, mert máskülönben a porlasztás már túl gyenge lenne, és ezzel meg éppenhogy túlfogyasztana.

A három motoros megoldás két okból is érdekes lehet. Egyfelől valóban el lehet játszani vele azt, hogy háromból egy motor teljes teljesítményen kedvezőbb fogasztású lesz, mint egy darab, háromszor akkora motor, harmad-teljesítményen. Másfelől, talán azt is be lehet dobni, hogy a három kisebb motort meg lehet csinálni könnyebb, bár rövidebb élettartamú kivitelben. Ekkor a sakk-játék lényege: a nem azonos módon kiterhelt, rövidebb élettartamú motorok csere/javítás költsége hogyan viszonyul egy hosszabb élettartamú, de nehezebb, nagyobb, drágább motor csere/javítás költségeihez.

Persze az ilyen mozdonyhoz a beugró az, hogy a három főgépcsoport üzemkészsége legyen olyan magas, hogy fel se merüljön a három (vs. egy) rendszerből elvileg fakadó hibaforrás.

hm
Előzmény: crash__override (667)
manhattani Creative Commons License 2006.09.16 0 0 668

> ...létezett-e a Franciáknál is GP-18 as,mert van egy Mechano katalógusom és abban is szerepel,meg készletbe is láttam.

Francia társasági (netán az SNCF) festéssel?

 

Előzmény: bézés (666)
crash__override Creative Commons License 2006.09.16 0 0 667
Nem semmi :-) Három kisebb motot egy mozdonyban....
...az orosz oldalon valami olyasmit hallottam - bár hmsoft majd cáfol vagy megerősít - hogy a motor nem minden hengerét "járatják"...
Előzmény: manhattani (661)
bézés Creative Commons License 2006.09.16 0 0 666
Azt szeretném kérdezni,hogy valóban létezett-e a Franciáknál is GP-18 as,mert van egy Mechano katalógusom és abban is szerepel,meg készletbe is láttam.
vaskerék Creative Commons License 2006.09.16 0 0 665

Egy szép kép, négy új SD-70ACe mozdony gépmenetéről. A szinezés Union Pacific.

 

Összteljesítmény: 12.840KW  (4x3210KW)

Össztapadás:       760 tonna  (4x190tonna)

Indító vonóerő:  ~3000KN      (4x750KN)

 

 

 

A kép a www.railpictures.net  -ről származik.

 

etwg Creative Commons License 2006.09.15 0 0 664

A keleti portálja valoban iszonyatosan magas, és gondolom eredetileg mint egy tölcsért kivánták kialakitani, ami keletfelé vastagodo keresztmetszetet adott, igy automatikusan lett volna benne a huzat, de valoszinüleg ez nem lett elég nagy látván a mai hatalmas ventillátorokat.

Amúgy én is a 2. verziora tenném le a voksot.

Előzmény: bodecsabi (663)
bodecsabi Creative Commons License 2006.09.15 0 0 663
Köszi, én is keresek. Párszor már mesélted ezt, és nagyon tetszett az ötlet, de még sehol sem láttam cicafüles alagútról fényképet. (Elképzelni el tudom :)))) )

Mellesleg, a képeken elnézve a Moffat alagút méreteit, szép magasnak tűnik, el tudom képzelni, hogy elfér ott az emeletes konténer.

Persze felmerül az emberben a kérdés: miért ilyen magas az alagút? A húszas években, az alagút építésekor is már ekkora volt felfelé az űrszelvény voltak ilyen magas vonatok? Nem hinném, hogy előrelátóan nagyobbra építették az alagutat, inkább két dolgot tudok elképzelni:

1: később átépítették az alagutat?
2: 1928-ban adták át, hossza kábé 10 kilométer. Akkor még gőzösök jártak benne, így a nagyobb keresztmetszet a jó szellőzéshez volt elengedhetetlen, a dízelkorszakban ennek hasznaképpen ki lehetett használni a nagyobb belmagasságot.

Csabi
Előzmény: manhattani (660)
manhattani Creative Commons License 2006.09.15 0 0 662
Előzmény: manhattani (661)
manhattani Creative Commons License 2006.09.15 0 0 661

Találtam valami érdekeset a TRAINS-ben.

A genset, jellemzõen tolató (bár road-switchernek hívják) mozdonyokban több (ebben három) dízelmotor-generátor együttes van, és annyi jár, amennyi épp kell. Nyugalomban meg valamelyik egy idõre beindul, hogy készenlétben tartsa a mozdonyt. Jobb, mint a dízelmotoros és akkumulátoros hibrid mozdony. Érthetõ, kis vonatsúlynál és kis gyorsulásnál vagy csak sebességtartásnál több energia kell egy nagy motor dugóit fel-le rángatni, mint a vonatot mozgatni.

Ez a mozdony 3 x 667 LE-s, az UP máris rendelt 80-at, mások meg még 60-at.

A Railpower Technologies képei, a TRAINS-bõl.

manhattani Creative Commons License 2006.09.15 0 0 660
Azt a cicafül egy, az amerikai tévéről vett VHS felvételemen látom. Ezekből néhányat már DVD-re írtak, amikből néhány épp zorwicknál van, úgyhogy fogalmam sincs, hogy megvan-e nála DVD-n. Mostantól úgy nézem az ami kazettáim, hogy keresem a cicafület, és ha megtalálom, akkor gőzöm sincs, mit teszek, esetleg lerajzolom és beszkennelem...
Előzmény: bodecsabi (649)
vaskerék Creative Commons License 2006.09.15 0 0 659

Ne keverd a Turbotraint a JetTrainnal...

 

http://en.wikipedia.org/wiki/JetTrain

 

Nem a CN, illetve az Amtrak két különböző, gázturbinás motorvonatára gondoltam,

hanem a Bombardier 2000-ben sínretett vontatófejére, ami az Acela vontatófeje tervei alapján épült.

Előzmény: 007Gergő (658)
007Gergő Creative Commons License 2006.09.15 0 0 658
Jet-trainről az Eisenbahn Magazinban 2006/9-ben van egy cikk.
84-ben még használta őket a CN Kanadában, a 2db amerikai még a 7-es években kiszált. a Newyork - Boston között közlekedett.
Sok probléma volt velük, nem váltakbe, bár a kanadaiak az utolsó évben egyszer sem hibásodtak meg.
Előzmény: vaskerék (641)
RhB Creative Commons License 2006.09.15 0 0 657

Ezt örömmel hallom ,hogy mehet szólóba is.

...de azért nem ez a jellemző... :-)))

 

Eddig csak Mechanó kocsijaim voltak/ de nem nagyképűségből/ szerintem elég elnagyoltak,bár kisúlyoztam őket mégis rosszul futottak.

 

Azt jól látod, hogy elnagyoltak. Ezek a kocsik pont ugyanazok, mint amelyeket 25 évvel ezlőtt is gyártottak, csak most már fém kerékkel vannak és talán a feliratok élesebbek. Neked még műanyag kerekűek vannak, vagy a fémkerekű futott rosszul?

 

...állítólag már nem használják,de egy Gaboos-kocsival...

 

Nem "Gaboos", hanem "caboose"! :-))) Nemcsak állítólag nem használják, hanem ténylegesen sem. Pontosan a modern mozdonyok tágasabb és kényelmesebb kabinjai miatt szorultak ki (de erről majd úgyis írok egy cikket az usavasut.hu-ra :-)))) ). Az viszont eltérő, hogy melyik vasút mikor szüntette meg a használatát. Pl. a CP néhány éve még használta őket a gabonaszállító vonatok végén, talán még most is.

 

Végül is tetszik mindegyik kocsi talán az hosszú négyten gelyes alacsony oldalfalú kevésbé.

 

...az manapság úgysem jellemző, bár egy általad említett SD7/GP7 mögé azért nem árt egy-kettő... :-)))

 

Nem tudod a Láng börzén előszoktak fordulni nem Mechanó amerikai cuccok is?

Nem jellemző, de ha mégis, azt mi úgyis megvesszük előled. :-)))

 

Nekem is rémlik ilyen kép ,hogy valami más társaság gépe elé CP gépet tettek,majd utána nézek...

 

Sokféle mozdonnyal megy együtt (pl. UP, CSX, NS), ilyenekről vannak képeim. Ne strapáld magad a keresgéléssel, csak akkor szóljál, ha BNSF-fel látod... :-)))

 

------------

Amúgy szoktál menni a Lángba? Én megyek most vasárnap is, esetleg ott találkozhatnánk. Tudok vinni mutatni dögös teherkocsikat is. Ha oké a dolog, akkor email-ben vegyük fel a kapcsolatot (miről ismerjük meg egymást, mobilszám meg ilyesmi).

 

 

Előzmény: bézés (656)
bézés Creative Commons License 2006.09.15 0 0 656
Ezt örömmel hallom ,hogy mehet szólóba is.
Egyenlőre /csak nehogy Zorwick meglássa/ Európai javában négytengelyes kocsikból álló vonatokat vontatok vele.Eddig csak Mechanó kocsijaim voltak/ de nem nagyképűségből/ szerintem elég elnagyoltak,bár kisúlyoztam őket mégis rosszul futottak.Az E-bayon szoktam látni gyönyörű kocsikat,de elég húzós az áruk.
Egyszer talán sikerül beszerezni néhányat.Amúgy nagyon tetszene egy zárt tartályvonat a végén ,állítólag már nem használják,de egy Gaboos-kocsival,de jólenne sok kocsiból élló érc vagy szénszállító.Végül is tetszik mindegyik kocsi talán az hosszú négyten gelyes alacsony oldalfalú kevésbé.Nem tudod a Láng börzén előszoktak fordulni nem Mechanó amerikai cuccok is?
Nekem is rémlik ilyen kép ,hogy valami más társaság gépe elé CP gépet tettek,majd utána nézek ,kaptam egy CDnyi fotót amerikai gépekről,meghát itt a neten is rengeteg van ,én a Siti Fotografici-t szoktam böngészni.
Kár,hogy a Kato csak modern gépekkel foglalkozik az a GP 35 ös nem nagyon tettszik.
Előzmény: RhB (652)
bodecsabi Creative Commons License 2006.09.15 0 0 655
Előzmény: etwg (653)
bodecsabi Creative Commons License 2006.09.15 0 0 654
Köszönöm, ezeket a képeket már megtaláltam (sőt, még többet is), de egyiken sem látom a cicafüleket...

Csabi
Előzmény: etwg (653)
etwg Creative Commons License 2006.09.15 0 0 653

Ime a link

 

moffat

 

 

nagyon sokszor át lett alakitva, 1999-ben amikor utoljára jártam ott éppen egy ugy ventillátor szreltek be, ami akkor volt, hogy 2 vagonon hozták és rámolták éppen le.

Előzmény: bodecsabi (649)
RhB Creative Commons License 2006.09.15 0 0 652

Ezért gondoltam az SD-70 esem elé egy Switchert bár jehet,hogy nem lenne szép látvány.

 

Ez tényleg nem lenne szép látvány. Na meg a valóságtól is egy kicsit elrugaszkodott lenne... :-)))

 

Esetleg adjál tanácsot mi illik előfogatnak.

Itt két dologra kell figyelni:

 

1) A valóságban mivel szokták előfogatolni.

 

Itt gyakorlatilag minden, abban az időszakban használt vonali gép előfordulhat. Kinézetre legjobban egy hasonló kategóriájú modern gép passzol, tehát egy SD50, SD60, SD70, SD80, SD90 valamelyik variációja vagy egy GE gép (Dash-8, Dash-9, AC6000). Természetesen lehet második generációs dízel is (pl. SD40, SD45, U...C), de előfordulhat 4-tengelyesel is (pl. GP40, GP50, GP60, U...B stb.). Na persze a típus felsorolás nem teljes. Viszont tolatómozdonnyal nehezen tudom elképzelni...

 

Tartozhat más társasághoz is, de azért lehetőleg fotó alapján válassz mellé "társat", bizonyos kombinációkat pl. még nem láttam. (Sajnos ilyen a korábban szóba került BNSF-CP kombináció is, pedig egymás mellett mászkálnak, mégsem láttam fotót ilyen párosról. Ha valaki tud ilyen fotót, plíz...)

 

2) Modellben hasonló menettulajdonságuk legyen.

 

Ha a két mozdony sebessége eltér egymástól, akkor az erő nagy része egymás szivatására megy el, és nem a vonat húzására. Ebből a szempontból célszerű azonos gyártótól választani, és megintcsak a fent említett hasonló kategóriából. Sajnos a menettulajdonság a vásárlás előtt nem biztos, hogy kiderül. (Pl. nekem a két Athearn GP60M között baromi nagy a sebesség különbség, pedig látszólag két tök egyforma mozdonyról van szó.) Természetesen más modellgyár terméke is lehet hasonló sebességű, de erről egyelőre nekem sincs tapasztalatom. Digit gépeknél a mindenféle CV-értékekkel ezt jobban be lehet játszani.

 

A tolatómozdony ebből a szempontból sem ajánlott, mert ezek modellhű sebesség esetén sokkal lassabbak. Ha mindenképpen rövidebb mozdonyt szeretnél, akkor egy 4-tengelyes vonali gépet válasszál. Sajnos a KATO-nak csak GP35-ese van, amit ebben az időszakban már csak leginkább tolatószolgálatra használtak, tehát nem igazán passzol az SD70 mellé. Viszont ha nem vagy ennyire szigorú, akkor mehet...

 

Amúgy olyat is csinálhatsz, hogy az SD70 szolóban viszi a vonatját, és egy másikat pedig két 4-tengelyessel húzol.

 

-------

 

Milyen tehervonat(ok)at szeretnél?

 

Előzmény: bézés (650)
hmsoft Creative Commons License 2006.09.15 0 0 651
A régi expressz kocsik voltak olyan magasak, mint ma két konténer egymáson, csak a személykocsik teteje domború, a konténer meg szögletes.

Tehát elég nagymértékben előrelátó vagy szerencsés volt a társaság: az idők során megúszta a cicafülekkel. (Amihez az kellett, hogy már a vonal építésekor legyen elég nagy forgalom, ami elég sok és elég nagy kocsit igényel, vagy legyen elég olcsó munkaerő, amely a magasabb és szélesebb alagutat még a költségvetési lehetőségeken belül megcsinálja, vagy a beruházónak legyen annyi lehetősége, hogy 100 évre tervezhessen.)

Na, de inkább megvárom a készülő összeállítást, amihez előre is minden jót kívánok.

hm
Előzmény: manhattani (647)
bézés Creative Commons License 2006.09.15 0 0 650
Azt hiszem már beszélgettünk a Topikban arról,hogy többféle Vasuttársaság mozdonyait is egybekapcsolták,gondolom bérelték ezeket.Ezért gondoltam az SD-70 esem elé egy Switchert bár jehet,hogy nem lenne szép látvány.Meg elég kicsi terepasztalom van Ezért gondoltam egy hosszú és egy rövid gépet.
A többi jelzett gép pedig egyszerűen tettszik.Esetleg adjál tanácsot mi illik előfogatnak.
Még azt szeretném kérdezni ,hogy ezek a mostani vasuttársaságok nyereségesek,nincs állami dotáció?Mert ha igen adhatnának tanácsot a MÁV Cargónak,mert egyes vonalakon veszteséges az áruszállítás.
A gázturbinás mozdonyról van egy szép kép a Mezei féle könyvben./Union Pacifik/.
Előzmény: RhB (645)
bodecsabi Creative Commons License 2006.09.15 0 0 649
"Ezért a Moffat-alagút felsõ részébe két vájatot csináltak, így olyan, mint a cica feje a két fülével."

Erről van képed? Idáig egyetlen, Moffat-alagútról készült képen sem láttam a cicafüleket...

Csabi
Előzmény: manhattani (647)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!