Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
Szomorúan tapasztaltam, hogy a CKD EMU-k (a régebbi villamosok) már nem közlekednek, pedig a kocsikiadás, azaz, hogy valamennyi csorbatói vonat dupla legyen, megkívánná.
Van- avalmi infó esetleg szlovák részről is, hogy a szeptember 10.-i zólyomi nosztalicska vonat tényleg Bp-Párkány-Ipolyság-Zólyom útvonalon fog menni-e?
Nem tudom, hogy összejön-e ott az a jegyváltás annyi idő alatt, hiszen még határellenőrzés is van, és az a személyvonat sem mindig pontos. Én a lévait a múltkor csak úgy értem el, hogy letámadtam a határőrt, aztán rohantam a vonathoz.
kora délelőttre vonattal csak úgy tudsz odaérni, ha elmész előző este az Urpinnal és megalszol valahol Zólyomban, vagy Besztercebányán (a pályaudvarokat éjszakára bezárják), onnan reggel tovább.
Ha "kicsit" később is jó, akkor elmész a Nyugatiból a hajnali 5-kor induló személyvonattal, az 6:42-kor ér Párkányban, ott átszállsz a 6:51-es lévai személyre (gyors jegyvétel után), majd ott a Horehronec gyorsvonatra, az 11:09-kor van Chvatimec állomáson (ami a kisvasút alsó végállomása). A Horehronec szombatonként jól ki van tömve, érdemes lenne előre helyjegyet venni (bár volt, hogy rajtam az se segített).
pénzben ez útvonaltól függően olyan 5000 Ft-ból kijön menettérti (de ez csak becslés, nem számoltam utána!!).
Sziasztok! Ki tud tanácsot adni? Hogyan lehet Budapestről C. Balog-ra eljutni vonattal a kisvasúti napra szombat kora délelőttre? (lehetőleg olcsó módon) Szlovák vasúti térképet hol találok a Net-en? Köszi: Feri
350 010- 1977.06.28.-án a 271-es számú Meridian gyorsvonatot vontatva kisiklott, mindössze a vonat utolsó kocsija maradt a síneken. Élt összesen 2 évet.
És egy újdonság: június 12. óta cseh 242-es gépek visznek két pár gyorsvonatot Pozsony és Zólyom között.
350 009- 1989.11.10-én a 372 Balt-Orient Expresszvonatot vontatva utolérte a 9622 számú személyvonatot Nové Kopistynél (Roudnice és Lovosice között). A személyvonat 460 081+082 villamos motorkocsik által hajtott szerelvény volt, a 081-est két mellékkocsival együtt szintén selejtezték és szétvágták.