Én megint hosszú napot tartottam, és ma, azaz szombaton szeretnék eljutni arnoldsteini szállásomig. Reggel felkelek, felpattanok a bike-ra aztán meglátom, ha a garázsban nem dőlök el, akkor elindulok. :)
Lehet, hogy csak nekem tűnt fel, de az előörs lelkes bejelentkezése Kranjska Gorát említette, az meg ott van közvetlenül Villach alatt a hátár túloldalán kb. 20 km-re.
Arnoldstein az utsó település az olasz határ előtt egyébként, aztán nagyjából Tarvisionál fut össze az osztrák és szlovén főút. :)
Nyilván ha a GMC az ökörhugyozás, azaz mindenki megy akkor amikor és amerre lát metódust választotta, akkor nincs több kérdés. :))
Ha Livorno-ból mennek át, az amúgy is csak egy nap oda-vissza. Persze autóval, nem egy villámgyors motorral:) Tapasztalat. És az olasz szakaszidőméréses autópályákon lehet gyorsan menni, nem küldenek csekket:))))
Elméletben igaza van biztos, gyakorlat szerint azonban Olaszország vagy Dél-Franciaország (spanyolok) felé a leggyorsabb út az M7-Szlovénia-Trieszt (szlovén határ előtt tankolni!:), és után az olasz autópálya. Ausztria felé hosszabb is, meg lassabb is..
Én most értem haza, viszonylag ittasan, így nem indulok el. :)))) De azért irigylem őket, hajnal kettő felé motorral szállást keresni elég vagány dolog. :)))
Ha úgyis a többiek után indulsz, nem lett volna egyszerűbb felejteni Szlovéniát? Villachig legalább 60-80 km-t spórolnál, fogyiban is jól jönne. Km-ben Fürstenfeld, időben Wiener Neustadt felé lehet nyerni viszonylag sokat. Bár aki úgy tervez, hogy bankban vált EUR-t, annak se az idő, se a pénz nem számít. :))
Nem egyszerű a pakolás. Nem tudom eldönteni, hogy kicsi topcase, elé keresztben pedig egy kicsi sporttáska és így csak ruhákat vigyek, vagy nagy topcase, nagy táska és bepakoljak egy "motor szervizt" is? :)
Bár csak az első 300km a necces egyedül, mert utána Veled leszek Császárom és te úgysem vágsz neki egy dagadósabb bankkártya nélkül :D Az meg minden problémát megold ;)
1.) "Állítólag a rendőrök jelenleg kizárólag ezt nézik meg. Amennyiben a rajta lévő dátum lejárt, úgy a helyszínen kötelezően 50.000,- Ft bírságot szabnak ki. "
Na most azt ugye tudjuk, hogy szúrópróba szerűen mindig is ellenőrizték a kresz-tartozékokat (eü-csomag, izzókészlet, elakadásjelző háromszög, stb.). És mindig is volt lehetőség mérlegelni, hogy figyelmeztetés vagy pénzbírság lesz ha nem stimmel valami. Az ORFK szerint nincs és nem is volt kiemelt országos ellenőrzés kifejezetten az eü-csomagra vonatkozóan, több ezer közúti szabálysértési ügyből 100 alatt volt az a szám, ahol az eü-csomag egyáltalán előkerült. A bírság összege - szintén az ORFK szerint - jellemzően a legkisebb kiszabható volt.
2.) "Amennyiben nem tudjátok a helyszínen kifizetni, a rendőrnek kötelessége feljelentést tenni"
Ez tényszerűen nem igaz: a rendőr a helyszínen nem fogadhat el készpénzt, 30 napos fizetési határidővel sárga csekket adnak. Feljelentést akkor tehet a rend derék őre, ha a szabálysértést nem ismeri el az elkövető.
tomcat
ps. az sem igaz, hogy nem kapható a jogszabálynak megfelelő összeállítású "B" típusú, a vaterán 2700 Ft
ps/2. 2013 január 1-től a régi összeállítású EÜ-csomagokat lejárattól függetlenül cserélni kell