Hát ez az. 19-37 közt tetszőleges szám jó válasz, (vagyis akár a),b),c),d) lehet) Ha a), akkor, akkor az állítás tetszőleges Marikára igaz az osztályból, de ez nem volt feltételül szabva.
Ha benne van Marika a 19 legjobb és a 19 legrosszabb matekos között, akkor pont ő a legközepesebb tudású. A 19 legjobb között ő áll az utolsó helyen, a 19 legrosszabb közül pedig a legjobbak között az elsőn.
Tehát:
1. Marika osztálytársa
2. Marika osztálytársa
3....
19. Marika
20. Marika osztálytársa
21. Marika osztálytársa.
Két csoport van: a jó matekosok és a rossz matekosok, de Marika mind a kettőbe besorolható. Ha őt nem nézzük, akkor 18 jó matekos van, 18 rossz, plussz a Marika, tehát az összesen 37 fő.
De biztos hogy ez ilyen egyértelmű? Pl. ha 35 fős az osztály, akkor is igaz lehet az, hogy mind a jók, mind a rosszak körébe beletartozik....
Egyszer régen vettem egy IQ tesztes könyvet, amelyiket pont a főiskolán óraadó pszichotanár készített. (nem az ő ajánlatára vettem, hanem utólag láttam meg ott a nevét)
Abban ca. 10-zel alacsonyabb érték jött ki.
Habár ez sem olyan könnyű, csak a sok egykaptafára készült kérdésre a végén már könnyű rájönni. Abban a könyvben az ábrák kissé nehezebbek voltak.
OFF Hát nekem a 2. dobott ki jobbat, de rühellem a zíkúteszteket. Sok pontot kapsz, ha képes vagy úgy asszociálni, ahogy a többség.
Érdekelne pl., szerintetek erre mi a helyes válasz:
Az osztályban Marika egyszerre van a tizenkilenc legjobb és a tizenkilenc legrosszabb matematikus között. Hányan járnak az osztályba? a) 19 b) 35 c) 36 d) 37 e) 38
Ma ismét volt valami a 70-esen. Én csak annyit éreztem belőle, hogy a 2117 Vácon az első vágányra állt, mellette a harmadikon a 22117 (vagy inkább a 2169?) állt. Néhány perc állás után az utastájékoztatás ennyi: "A harmadik vágányról gyorsított személyvonat indul, a vágány mellett kérjük vigyázzanak!". A fürgébbek még át tudtak ugrani arra. És valóban, a vonat eredeti utasai elképedve jöttek rá, hogy tényleg gyorsítottként folytatta útját (akkor mégis a 22117 volt?).
Rendben. Ha egy irányt nézünk, akkor a délelőtti zsúfolt buszokat párosíthatjuk össze a délutáni üresekkel. Buszonként 35 utas akkor is rengeteg, garantált heringesdoboz a reggeli járatokon.
az egyik irányban az alsó lépcsőn is állnak, míg ellenirányban minden utasnak egy teljes üléssor jut.
Ha jól emlékszem, itt csak a Zirc-Veszprém viszonylatról volt/van szó. Nincs ellenirány, az 58 busz ezen a viszonylaton közlekedik, az adatok szerint ~2050 utassal. Mivel csak oda-vissza utaslétszám volt egy napra megadva, így kénytelen voltam elfelezni, hogy megkapjam a csak "odairányú" utasszámot buszonként.
Az a baj, hogy az utasok nem teszik meg azt a szivességet, hogy megfeleződnek a két irány között. Ha van egy járat, ami reggel 6-kor 60 utassal megy be Zircről Veszprémbe, a párja pedig 10 utassal megy vissza, akkor kijön a buszonként 35 utas átlag, de az egyik irányban az alsó lépcsőn is állnak, míg ellenirányban minden utasnak egy teljes üléssor jut.
És ha megigyeljük, akkor a vonatoknál is hasonló van a forgalmasabb helyeken.
Az a baj, hogy az utasok nem teszik meg azt a szivességet, hogy megfeleződnek a két irány között. Ha van egy járat, ami reggel 6-kor 60 utassal megy be Zircről Veszprémbe, a párja pedig 10 utassal megy vissza, akkor kijön a buszonként 35 utas átlag, de az egyik irányban az alsó lépcsőn is állnak, míg ellenirányban minden utasnak egy teljes üléssor jut.
Az irányonkénti 58 buszra 2050 utast számoltam, ami a monor21 által megadott mindkét irányú utasok fele, tehát mondjuk a páratlan viszonylat. Akárhogy nézzük, ez 35,34 utas buszonként, persze átlagban. Úgyhogy nem értem, hogyan jön ide a kérdésed.
Ha kiállsz reggel 6-7 között a gyömrői állomás peronjára, és figyeled az elhaladó vonatok utasterhelését, szoktál valami különbséget tapasztalni a páros és páratlan irányokba menő vonatok között?:)
Utaztam arra. Ki vannak tömve a buszok, és nemcsak munkanapokon a reggeli és délutáni csúcsidőben, hanem szombat délután is utaztam állva Csesznektől Győrig buszon.
Már csak azért kérdezem, mert nekem kicsit soknak tűnik arra a viszonylatra az 58 busz egy munkanap. Gyömrő-Budapest között van 46 vonat egy ugyanilyen napon, míg busz 34. Ha a 2006-os (4100/2=2050) utasnak van jelenleg 58 busz, akkor elég kevésre jön ki buszonként, ~35 fő/busz. Ami nyilván csúcsidőben több, azon kívül meg a nullához közelít.