Nem rossz amit írsz, de kivételesen van egy 2007 februári Almera gépkönyvem és ott nem ragadnak le az 5w-30 ajánlásnál. Mint a kollegának, szép sor van leírva.:)
A 10w-40 is szerepel, persze tudom, a másik modernebb. Csak a kartársanak már így is csipegeti az olajat, szvsz azzal talán még jobban fogja. Csak elmélkedek, mert a milyenk nem csipegeti és 5w-40 olaj használatával köszöni elvan.
Sziasztok!
Opel vectra f40-es váltóhoz milyen olajat javasoltok a gyárin kívül?
A gm olaj nem igazán jött be ,hidegen az első három fokozat
nehezen kapcsolható.Castrol 75w90 gl4 multivehicle mehet bele?
Köszönöm
Üdv:
R
Az autó havonta kb. 5000 km-t fut, jelenleg 200.000 km van benne (plusz egy kevés apró)
Az autóban most 10w-40 olaj van, szervízben lehet választani az 5w és 10 w között. Még szűk 10.000 km szükséges a következő szervízig. Akkor 5w-30 kérek majd bele, de addig, amennyiben szükséges olyan olajjal pótlom, ami 10w, ezért abból kisebb kiszerelést veszek.
Azért kérlek, erősítsetek meg (vagy cáfoljatok) abban, hogy ez a jó taktika!
Az API-t azt általában teljesíti az olaj, ILSAC sokszor nincs jelölve (ez nem tudom, baj-é) de az ACEA A2-t, na aztán azt senki nem tudja. Tunak mindenféle A3 meg A4, meg B3 meg B4-e, de ami elő van írva, azt nem.
Az ACEA szabványok sehogysem kompatibilisek egymással.
Az ACEA A2 egy megszűnt osztály, 8 éve vonták vissza.
"The categories A2 and B2 are not included in this edition of the ACEA European Oil Sequences because they are unsuitable for some of the current engines and will be unsuitable for many future engines."
Személy szerint azt gondolom, egy korszerű, (fél)szintetikus, alacsony viszkozitású olajjal bőven elégedett lesz a szívó benzines Almera.
Az árról is kérdeztél: én egy márkás, 5W-40-es viszkozitású API SL ACEA A3 olajat használok a szívó benzines autóimhoz, a 4 literes kiszerelés ára 7000 ft körül van. A lényegesen egyszerűbb, ásványi alapú, gyengébb hidegoldali viszkozitású, márkátlan olajokból a 4 literes cucc ritkán olcsóbb 4-5 ezer forintnál, éves szinten tehát igen kicsi a megtakarítás az egyszerűbb olajok használatával.
Ez a pici megtakarítás ráadásul át is fordulhat veszteséggé, ha elfogadjuk, hogy a korszerűbb olajok képesek csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást. Ha csak fél százalék fogyasztáscsökkenést tulajdonítunk a korszerűbb olajnak, 8 literes átlagfogyasztás esetén a mai benzinárakkal (450 ft/l) a 15 ezres tipikus csereciklus alatt 2.700 forintot takarítunk meg.
Nissan Almerába keresek értelmes áru motorolajat. A kezelési kézikönyve azt írja benzinmotorok esetén:
API SG, SH, SJ vagy SL
ILSAC GF-I, GF-II vagy GF-III
ACEA A2
Nem írja, hogy együttesen / vagy külön külön kellene megfelelni.
A szervízben 10W-40-t raknak bele (nissan hordóból)
Szintén a kezelési kézikönyv szerint használható viszkozitás szerint a 5W-30, 10W-30, 10W-40, 10W-50, 15W-40, 15W-50 is, csak a külső hőmérsékleti viszonyok függvénye a viszkozitás.
Kerestem az olajshop.hu-n a 10W-40 közül (az van benne, ugye) olyan olajat, ami tudja a fenti szabványokat (vagy előírásokat, vagy minek nevezik) és a következőket tapasztaltam:
Az API-t azt általában teljesíti az olaj, ILSAC sokszor nincs jelölve (ez nem tudom, baj-é) de az ACEA A2-t, na aztán azt senki nem tudja. Tunak mindenféle A3 meg A4, meg B3 meg B4-e, de ami elő van írva, azt nem.
Példa:
Castrol Magnatec 10W-40:
API SL/CF (ez ok) ACEA A3/B3 MB 229.1 és VW 505.00 (ezek gondolom gyártói előírások)
Tehát itt az acea nem megfelelő. Vagy esetleg itt is "felülről" kompatibilisek a szabványok? Tehát az, ami tudja az A5-t az tudja már az A4, A3, A2 és A1-t is ?
Bő fél évvel ezelőtt érdeklődtem,hogy egy 2006-os Octavia II-be(1.9 pd,BXE motorkód,GQQ váltókód)milyen követelményű a megfelelő váltóolaj.
Akkor ajánlottad többek között a Castrol Syntrans Transaxle 75w90-es olajat.Ennek a jóváhagyása VW501.50
Csak az zavart meg egy cseppet,hogy ez biztosan jó e ,mert különböző vw-es cikkszámok más olajakat takarnak:G060726A2
G052726A2
G052911 -többek között ez van a Castrol dobozára is írva,és az ember csak áll és néz,hogy most melyiket is vegye meg!(érdeklődtem márkaszervízben is a megfelelő olaj után,de csak azt szajkózzák,hogy élettartam feltöltött,nem kell vele foglalkozni................ja, persze...............!
Jól gondolom, hogy Edge FST olajra (505.01) rátölthetek régebbi, nem FST Edge olajat (505.01)? Maradt még egy bontatlan literes, utántöltésre felhasználnám...
Amúgy elolvastam a bookletet:
"The site was acquired by Castrol in 1976. Castrol moved its UK research and development centre to the site from Bracknell. Since then the laboratory buildings have been extensively modified and a number of new facilities have been added. In June 2000, BP acquired the site with the Castrol purchase."
Ha az egész Edge termékválaszték csak névváltozásról szólna és a Castrol továbbra is a 10-15 éve fejlesztett termékeit kínálná más néven akkor szerinted hogy lehet az Edge olajoknak (néhány éve bevezetett) PSA vagy Dexos2 jóváhagyása?