Keresés

Részletes keresés

D55 Creative Commons License 2008.01.08 0 0 15325

Úgy van, az sokkal szebb :)

 

Az ütembarmolást múltkor már kitárgyaltuk, azt is, hogy miért nem jó.

Arról viszont mostanában nem esett szó, hogy mit tekintünk kínálati menetrendnek? Mert szerintem előbb-utóbb mindenhol legalább órás alapütemre lenne szükség. Egyelőre szerintem, ami elég gáz, hogy nem úgy van: a 81-esen és a 82-esen hétvégén is kéne, valamint Vámosgyörk és Gyöngyös között is, meg még a 100-ason a bokorugrót lehetne és kéne órásítani, de a 90-est is. Szerintem a 92-esen is jó lenne, az pedig botrány, hogy az 1-esen a gyors és a 135-ösön a személy nem órás. A 108-ason a macsi kereszttel illene megoldani az órás ütemet Balmazújvárosig (és jobb csatlakozásokat), a 155-ösön a félegyházi feles pók miatt. A 130-ason is igazi órás ütem kéne legalább Szolnoktól Szentesig. Aztán még: 75, 101, 142, 120 (vegyes IC). A 2-esen pedig legalább Piliscsabáig elkéne a félórás (szerintem).

Előzmény: hivi (15323)
D55 Creative Commons License 2008.01.08 0 0 15324
Nekem pedig periodikusan változik :)
Előzmény: v_peti (15321)
hivi Creative Commons License 2008.01.08 0 0 15323

Ha az osztály 35 fős, akkor nem lehet 18 jó meg 18 rossz matekos.

 

Nem is jó meg rossz matekosokról szól a példa, hanem legjobb és legrosszabb matekosokról.

18 legjobb az a matekos és a 18 legrosszabb matekos egy 35 fős osztályban lehetséges, mert ebben az esetben néhány ember besorolható a legjobbak és a legrosszabbak közé is. De ez a feladat egy kicsit hülyeség. Inkább beszéljünk az ütemes menetrendről.

Előzmény: v_peti (15313)
alex_86 Creative Commons License 2008.01.08 0 0 15322

A krakkói rögtön fordul majd, ez szerintem is egyértelmű.

Mondom ez csak a tót tervezet szerint lenne így, amúgy több részről is "sántít" a dolog, mert ezek a vonatszámok már most is foglaltak (az 1863 nem is IC, az 1864 pedig jelenlegi formájában sokkal később ér le Keszthelyre).

Előzmény: mcg (15320)
v_peti Creative Commons License 2008.01.08 0 0 15321

Viszont ha a második korrekt, akkor nekem nőtt az IQ-m! :)))

 

Azt is tudom, hogy 100 a kiindulási alap.

 

Viszont a korábban (10 éve) mért értéket reálisabbnak tartom.

 

 

Előzmény: D55 (15319)
mcg Creative Commons License 2008.01.08 0 0 15320
"Szlovák SZVÖR-ből azt csiripelik a verebek, megint MÁV-ZSSK szerelvény fog összeforogni, nem megy vissza rögrön Kassára a tót szerelvény. Pedig így doszt elég lenne rá Keszthelyen a 2 óra...
Szerintük nyáron 537-2 - 1863 ... 1864 - 536-1 lenne, de ez így elég érdekes
lesz...."


Hááát...a két középső számra kiváncsi leszek....
de ne felejtsük el,hogy lesz 2 krakkói kocsi is,melyek viszont aznap mennek vissza...
Előzmény: alex_86 (15196)
D55 Creative Commons License 2008.01.08 0 0 15319

Hát, én az első alapján majdnem zseni lennék, ami nem hinném, hogy igaz, tehát szerintem kicsit másképp számol :)

A másodikat még 1-2 hónapja töltöttem ki, ami szerintem reálisabb képet adott, az talán már korrektebb értlket ad ki. Tulajdonképpen úgy kell nézni, hogy a 100 a "kiindulási alap", az átlagember IQ-ja, nem?

Előzmény: v_peti (15310)
v_peti Creative Commons License 2008.01.08 0 0 15318

Miért ne!

1 Ukk-Tapolca

2 Veszprém személy

3 Szhely gyors (személyként)

4 Bp (Veszprém felé) gyors

5 Bp (Győr felé) 2 sebes

 

Előzmény: mcg (15317)
mcg Creative Commons License 2008.01.07 0 0 15317
vagy méginkább nem....
Előzmény: v_peti (15316)
v_peti Creative Commons License 2008.01.07 0 0 15316

tényleg: Cellben mi a sz***k csináltak peront az 5 és 6 közé?
inkább az 1 és 2 köztit kellett volna megmagasítani az "sk+0"-ról...a 4 vágány ott elég lenne...

 

Van amikor nem elég. Ha ITF lesz, és celli pók, akkor méginkább kell majd.

 

 


Előzmény: mcg (15315)
mcg Creative Commons License 2008.01.07 0 0 15315
pár életkép az állítólag ütemes menetrendő 1-es vonalról:


csüt. este a Pannonia +30-cal jött,majd startolt tovább a Keletiből...a vezérnek dicséret,mert Győrben már csak +10' volt...gondolom mindez a 130/140-es menetrend miatt...
igaz, a bautzeniben nem volt fűtés,csak Győrre jött meg...bár lehet Rajkánál a gépcsere után újra elveszett..:))
(IC Traianus érk. +80', K.I. ind. +60')


péntek reggel,Győr:
a 920ashoz kimenve hangos közli 7:43-kor,h. az euregio elment a 7ről. Ok.
920-ra kiírva 10perc késés, végül érkezés +16'-tal,mert jó szokáshoz híven Gyárvárosnál kivették 910 elől, így amikor az IC megállt a 2-n,akkor tűnt fel a gyors a toronynál...

...a győri külsős kitett magáért,pont abban a pillanatban küldte el az ic-t tovább,mikor a gyors megállt az 5-ön...vajon mit reagáltak volna,ha egy utas bemegy reklamálni a pénztárhoz,h meghiúsult az átszállása,melyre 10 perce lett volna menetrend szerint?
Ismerve a győri forgalmat,simán letagadták volna amit sem sejtő pénztárosnak,h 920 tényleg késett...:(((

920-ról száll le a nép,egy utas épp megkérdezi a tétlenkedő kocsivizsgálkat,h Óvár felé melyikről megy,azok meg lazán közlik vele,h a 7-ről...ja,de csak majd max. 1 óra múlve,mert onnan a regio tényleg időben elment...:(

Nem tudom,mi a lósz****t csinálnak azon vasutasok ott egész nap,de ha azt sem veszik észre,hogy adott vágányon már nincs semmilyen vonat...:(((

920 amúgy elindult 8:00-kor, Cellbe érkezett 59perc múlva...:)
Cellben sikerült megvalósítani a közös peronos átszállást a 9617-tel,mert utóbbi az 5 helyett már az 1-ről indult...:)))

tényleg: Cellben mi a sz***k csináltak peront az 5 és 6 közé?
inkább az 1 és 2 köztit kellett volna megmagasítani az "sk+0"-ról...a 4 vágány ott elég lenne...


ma este: örömmel tapasztaltam,h a gépészet kitett magáért,mert 991en Győrben gépcsere van,s csak utána áll át 921 elejére....
az persze nem jut eszébe a forgalomnak,hogy mi lenne ha ezen gépcsere alatt már a 921 állna át 991 végére,s akkor nem +8-9'-cel indulna helyből a gyors...
(bár 928 úgyis keresztbe tenne neki...)

indulás +8', Komárom már +7', Szőny előtt befékezés,3 perc álldogálás, végül Bp. érk +7'..., szemben 918 és 40 pontosnak tűnt...


vrobee Creative Commons License 2008.01.07 0 0 15314
Hát ez az. 19-37 közt tetszőleges szám jó válasz, (vagyis akár a),b),c),d) lehet)
Ha a), akkor, akkor az állítás tetszőleges Marikára igaz az osztályból, de ez nem volt feltételül szabva.

Ez a másik, amiért utálom az IQ-teszteket...
Előzmény: hivi (15312)
v_peti Creative Commons License 2008.01.07 0 0 15313

Ha az osztály 35 fős, akkor nem lehet 18 jó meg 18 rossz matekos.

 

Előzmény: hivi (15312)
hivi Creative Commons License 2008.01.07 0 0 15312

Ha benne van Marika a 19 legjobb és a 19 legrosszabb matekos között, akkor pont ő a legközepesebb tudású. A 19 legjobb között ő áll az utolsó helyen, a 19 legrosszabb közül pedig a legjobbak között az elsőn.

Tehát:

1. Marika osztálytársa

2. Marika osztálytársa

3....

19. Marika

20. Marika osztálytársa

21. Marika osztálytársa.

 

Két csoport van: a jó matekosok és a rossz matekosok, de Marika mind a kettőbe besorolható. Ha őt nem nézzük, akkor 18 jó matekos van, 18 rossz, plussz a Marika, tehát az összesen 37 fő.

 

De biztos hogy ez ilyen egyértelmű? Pl. ha 35 fős az osztály, akkor is igaz lehet az, hogy mind a jók, mind a rosszak körébe beletartozik....

 

Előzmény: vrobee (15309)
hivi Creative Commons License 2008.01.07 0 0 15311

Szerintem a második teszt közelebb állhat a valósághoz, mert több konstanst is figyelembe vesz, történetesen bekéri az életkort is.

Előzmény: D55 (15307)
v_peti Creative Commons License 2008.01.07 0 0 15310

A másodikat megcsináltam.

Kissé tényleg okosabb vagyok.

Egyszer régen vettem egy IQ tesztes könyvet, amelyiket pont a főiskolán óraadó pszichotanár készített. (nem az ő ajánlatára vettem, hanem utólag láttam meg ott a nevét)

 

Abban ca. 10-zel alacsonyabb érték jött ki.

 

Habár ez sem olyan könnyű, csak a sok egykaptafára készült kérdésre a végén már könnyű rájönni. Abban a könyvben az ábrák kissé nehezebbek voltak.

 

 

 

Előzmény: D55 (15307)
vrobee Creative Commons License 2008.01.07 0 0 15309
OFF
Hát nekem a 2. dobott ki jobbat, de rühellem a zíkúteszteket.
Sok pontot kapsz, ha képes vagy úgy asszociálni, ahogy a többség.

Érdekelne pl., szerintetek erre mi a helyes válasz:

Az osztályban Marika egyszerre van a tizenkilenc legjobb és a
tizenkilenc legrosszabb matematikus között.
Hányan járnak az osztályba?
a) 19 b) 35 c) 36 d) 37 e) 38
Előzmény: D55 (15307)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.07 0 0 15308
???
Előzmény: pallee (15297)
D55 Creative Commons License 2008.01.07 0 0 15307

OFF

Nézzétek már meg ezt a két IQ-tesztet, mert ez így nekem egy kicsit furcsa.

 

Ez a teszt szerintem "kicsit" többet mutat, mint amennyit kéne:

http://www.szankinfo.hu/jatek/iq-teszt.html

 

Ez pedig már talán reálisabb képet ad, bár nem tudom:

http://alfa.webdesign.hu/jatek/iq/index2.shtml

 

Köszi!

 

ON

NoZoli Creative Commons License 2008.01.07 0 0 15306
Ma ismét volt valami a 70-esen.
Én csak annyit éreztem belőle, hogy a 2117 Vácon az első vágányra állt, mellette a harmadikon a 22117 (vagy inkább a 2169?) állt. Néhány perc állás után az utastájékoztatás ennyi: "A harmadik vágányról gyorsított személyvonat indul, a vágány mellett kérjük vigyázzanak!". A fürgébbek még át tudtak ugrani arra. És valóban, a vonat eredeti utasai elképedve jöttek rá, hogy tényleg gyorsítottként folytatta útját (akkor mégis a 22117 volt?).
orangutan Creative Commons License 2008.01.07 0 0 15305

Rendben. Ha egy irányt nézünk, akkor a délelőtti zsúfolt buszokat párosíthatjuk össze a délutáni üresekkel. Buszonként 35 utas akkor is rengeteg, garantált heringesdoboz a reggeli járatokon.

Előzmény: Bahn (15302)
sosiforda Creative Commons License 2008.01.07 0 0 15304

"127-es és 128-as vonalak: A vésztői Térségi vasút a tavalyi menetrendet kérte. Ennyi."

 

És akkor miért nem azt kapták?


Előzmény: looksharp (15247)
D55 Creative Commons License 2008.01.07 0 0 15303
Kajdacs, Kölesd-Alsótengelic, Szedres, Tengelic, Szekszárd-Palánk, Vajta, Sárpilis-Várdomb és Rétszilas röpülhet?
Előzmény: Törölt nick (15301)
Bahn Creative Commons License 2008.01.07 0 0 15302
az egyik irányban az alsó lépcsőn is állnak, míg ellenirányban minden utasnak egy teljes üléssor jut.

Ha jól emlékszem, itt csak a Zirc-Veszprém viszonylatról volt/van szó. Nincs ellenirány, az 58 busz ezen a viszonylaton közlekedik, az adatok szerint ~2050 utassal. Mivel csak oda-vissza utaslétszám volt egy napra megadva, így kénytelen voltam elfelezni, hogy megkapjam a csak "odairányú" utasszámot buszonként.
Előzmény: orangutan (15300)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.07 0 0 15301

Az a baj, hogy az utasok nem teszik meg azt a szivességet, hogy megfeleződnek a két irány között. Ha van egy járat, ami reggel 6-kor 60 utassal megy be Zircről Veszprémbe, a párja pedig 10 utassal megy vissza, akkor kijön a buszonként 35 utas átlag, de az egyik irányban az alsó lépcsőn is állnak, míg ellenirányban minden utasnak egy teljes üléssor jut.

 

És ha megigyeljük, akkor a vonatoknál is hasonló van a forgalmasabb helyeken.

Előzmény: orangutan (15300)
orangutan Creative Commons License 2008.01.07 0 0 15300

mindkét irányú utasok fele

 

Az a baj, hogy az utasok nem teszik meg azt a szivességet, hogy megfeleződnek a két irány között. Ha van egy járat, ami reggel 6-kor 60 utassal megy be Zircről Veszprémbe, a párja pedig 10 utassal megy vissza, akkor kijön a buszonként 35 utas átlag, de az egyik irányban az alsó lépcsőn is állnak, míg ellenirányban minden utasnak egy teljes üléssor jut.

Előzmény: Bahn (15299)
Bahn Creative Commons License 2008.01.07 0 0 15299
Az irányonkénti 58 buszra 2050 utast számoltam, ami a monor21 által megadott mindkét irányú utasok fele, tehát mondjuk a páratlan viszonylat. Akárhogy nézzük, ez 35,34 utas buszonként, persze átlagban.
Úgyhogy nem értem, hogyan jön ide a kérdésed.
Előzmény: orangutan (15298)
orangutan Creative Commons License 2008.01.07 0 0 15298

elég kevésre jön ki buszonként, ~35 fő/busz

 

Ha kiállsz reggel 6-7 között a gyömrői állomás peronjára, és figyeled az elhaladó vonatok utasterhelését, szoktál valami különbséget tapasztalni a páros és páratlan irányokba menő vonatok között?:)

Előzmény: Bahn (15291)
pallee Creative Commons License 2008.01.07 0 0 15297
"A "hülyék a másik oldalon ülnek".

Helyesen: a hülyék mindig a másik oldalon ülnek!

No comment...

Előzmény: Törölt nick (15277)
v_peti Creative Commons License 2008.01.07 0 0 15296

Vagy ennyit jelent az, ha hiányzik a normális vasúti összeköttetés.

 

Előzmény: v_peti (15295)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!