Az ütembarmolást múltkor már kitárgyaltuk, azt is, hogy miért nem jó.
Arról viszont mostanában nem esett szó, hogy mit tekintünk kínálati menetrendnek? Mert szerintem előbb-utóbb mindenhol legalább órás alapütemre lenne szükség. Egyelőre szerintem, ami elég gáz, hogy nem úgy van: a 81-esen és a 82-esen hétvégén is kéne, valamint Vámosgyörk és Gyöngyös között is, meg még a 100-ason a bokorugrót lehetne és kéne órásítani, de a 90-est is. Szerintem a 92-esen is jó lenne, az pedig botrány, hogy az 1-esen a gyors és a 135-ösön a személy nem órás. A 108-ason a macsi kereszttel illene megoldani az órás ütemet Balmazújvárosig (és jobb csatlakozásokat), a 155-ösön a félegyházi feles pók miatt. A 130-ason is igazi órás ütem kéne legalább Szolnoktól Szentesig. Aztán még: 75, 101, 142, 120 (vegyes IC). A 2-esen pedig legalább Piliscsabáig elkéne a félórás (szerintem).
Ha az osztály 35 fős, akkor nem lehet 18 jó meg 18 rossz matekos.
Nem is jó meg rossz matekosokról szól a példa, hanem legjobb és legrosszabb matekosokról.
18 legjobb az a matekos és a 18 legrosszabb matekos egy 35 fős osztályban lehetséges, mert ebben az esetben néhány ember besorolható a legjobbak és a legrosszabbak közé is. De ez a feladat egy kicsit hülyeség. Inkább beszéljünk az ütemes menetrendről.
A krakkói rögtön fordul majd, ez szerintem is egyértelmű.
Mondom ez csak a tót tervezet szerint lenne így, amúgy több részről is "sántít" a dolog, mert ezek a vonatszámok már most is foglaltak (az 1863 nem is IC, az 1864 pedig jelenlegi formájában sokkal később ér le Keszthelyre).
"Szlovák SZVÖR-ből azt csiripelik a verebek, megint MÁV-ZSSK szerelvény fog összeforogni, nem megy vissza rögrön Kassára a tót szerelvény. Pedig így doszt elég lenne rá Keszthelyen a 2 óra... Szerintük nyáron 537-2 - 1863 ... 1864 - 536-1 lenne, de ez így elég érdekes lesz...."
Hááát...a két középső számra kiváncsi leszek.... de ne felejtsük el,hogy lesz 2 krakkói kocsi is,melyek viszont aznap mennek vissza...
Hát, én az első alapján majdnem zseni lennék, ami nem hinném, hogy igaz, tehát szerintem kicsit másképp számol :)
A másodikat még 1-2 hónapja töltöttem ki, ami szerintem reálisabb képet adott, az talán már korrektebb értlket ad ki. Tulajdonképpen úgy kell nézni, hogy a 100 a "kiindulási alap", az átlagember IQ-ja, nem?
tényleg: Cellben mi a sz***k csináltak peront az 5 és 6 közé? inkább az 1 és 2 köztit kellett volna megmagasítani az "sk+0"-ról...a 4 vágány ott elég lenne...
Van amikor nem elég. Ha ITF lesz, és celli pók, akkor méginkább kell majd.
pár életkép az állítólag ütemes menetrendő 1-es vonalról:
csüt. este a Pannonia +30-cal jött,majd startolt tovább a Keletiből...a vezérnek dicséret,mert Győrben már csak +10' volt...gondolom mindez a 130/140-es menetrend miatt... igaz, a bautzeniben nem volt fűtés,csak Győrre jött meg...bár lehet Rajkánál a gépcsere után újra elveszett..:)) (IC Traianus érk. +80', K.I. ind. +60')
péntek reggel,Győr: a 920ashoz kimenve hangos közli 7:43-kor,h. az euregio elment a 7ről. Ok. 920-ra kiírva 10perc késés, végül érkezés +16'-tal,mert jó szokáshoz híven Gyárvárosnál kivették 910 elől, így amikor az IC megállt a 2-n,akkor tűnt fel a gyors a toronynál...
...a győri külsős kitett magáért,pont abban a pillanatban küldte el az ic-t tovább,mikor a gyors megállt az 5-ön...vajon mit reagáltak volna,ha egy utas bemegy reklamálni a pénztárhoz,h meghiúsult az átszállása,melyre 10 perce lett volna menetrend szerint? Ismerve a győri forgalmat,simán letagadták volna amit sem sejtő pénztárosnak,h 920 tényleg késett...:(((
920-ról száll le a nép,egy utas épp megkérdezi a tétlenkedő kocsivizsgálkat,h Óvár felé melyikről megy,azok meg lazán közlik vele,h a 7-ről...ja,de csak majd max. 1 óra múlve,mert onnan a regio tényleg időben elment...:(
Nem tudom,mi a lósz****t csinálnak azon vasutasok ott egész nap,de ha azt sem veszik észre,hogy adott vágányon már nincs semmilyen vonat...:(((
920 amúgy elindult 8:00-kor, Cellbe érkezett 59perc múlva...:) Cellben sikerült megvalósítani a közös peronos átszállást a 9617-tel,mert utóbbi az 5 helyett már az 1-ről indult...:)))
tényleg: Cellben mi a sz***k csináltak peront az 5 és 6 közé? inkább az 1 és 2 köztit kellett volna megmagasítani az "sk+0"-ról...a 4 vágány ott elég lenne...
ma este: örömmel tapasztaltam,h a gépészet kitett magáért,mert 991en Győrben gépcsere van,s csak utána áll át 921 elejére.... az persze nem jut eszébe a forgalomnak,hogy mi lenne ha ezen gépcsere alatt már a 921 állna át 991 végére,s akkor nem +8-9'-cel indulna helyből a gyors... (bár 928 úgyis keresztbe tenne neki...)
indulás +8', Komárom már +7', Szőny előtt befékezés,3 perc álldogálás, végül Bp. érk +7'..., szemben 918 és 40 pontosnak tűnt...
Hát ez az. 19-37 közt tetszőleges szám jó válasz, (vagyis akár a),b),c),d) lehet) Ha a), akkor, akkor az állítás tetszőleges Marikára igaz az osztályból, de ez nem volt feltételül szabva.
Ha benne van Marika a 19 legjobb és a 19 legrosszabb matekos között, akkor pont ő a legközepesebb tudású. A 19 legjobb között ő áll az utolsó helyen, a 19 legrosszabb közül pedig a legjobbak között az elsőn.
Tehát:
1. Marika osztálytársa
2. Marika osztálytársa
3....
19. Marika
20. Marika osztálytársa
21. Marika osztálytársa.
Két csoport van: a jó matekosok és a rossz matekosok, de Marika mind a kettőbe besorolható. Ha őt nem nézzük, akkor 18 jó matekos van, 18 rossz, plussz a Marika, tehát az összesen 37 fő.
De biztos hogy ez ilyen egyértelmű? Pl. ha 35 fős az osztály, akkor is igaz lehet az, hogy mind a jók, mind a rosszak körébe beletartozik....
Egyszer régen vettem egy IQ tesztes könyvet, amelyiket pont a főiskolán óraadó pszichotanár készített. (nem az ő ajánlatára vettem, hanem utólag láttam meg ott a nevét)
Abban ca. 10-zel alacsonyabb érték jött ki.
Habár ez sem olyan könnyű, csak a sok egykaptafára készült kérdésre a végén már könnyű rájönni. Abban a könyvben az ábrák kissé nehezebbek voltak.
OFF Hát nekem a 2. dobott ki jobbat, de rühellem a zíkúteszteket. Sok pontot kapsz, ha képes vagy úgy asszociálni, ahogy a többség.
Érdekelne pl., szerintetek erre mi a helyes válasz:
Az osztályban Marika egyszerre van a tizenkilenc legjobb és a tizenkilenc legrosszabb matematikus között. Hányan járnak az osztályba? a) 19 b) 35 c) 36 d) 37 e) 38
Ma ismét volt valami a 70-esen. Én csak annyit éreztem belőle, hogy a 2117 Vácon az első vágányra állt, mellette a harmadikon a 22117 (vagy inkább a 2169?) állt. Néhány perc állás után az utastájékoztatás ennyi: "A harmadik vágányról gyorsított személyvonat indul, a vágány mellett kérjük vigyázzanak!". A fürgébbek még át tudtak ugrani arra. És valóban, a vonat eredeti utasai elképedve jöttek rá, hogy tényleg gyorsítottként folytatta útját (akkor mégis a 22117 volt?).
Rendben. Ha egy irányt nézünk, akkor a délelőtti zsúfolt buszokat párosíthatjuk össze a délutáni üresekkel. Buszonként 35 utas akkor is rengeteg, garantált heringesdoboz a reggeli járatokon.
az egyik irányban az alsó lépcsőn is állnak, míg ellenirányban minden utasnak egy teljes üléssor jut.
Ha jól emlékszem, itt csak a Zirc-Veszprém viszonylatról volt/van szó. Nincs ellenirány, az 58 busz ezen a viszonylaton közlekedik, az adatok szerint ~2050 utassal. Mivel csak oda-vissza utaslétszám volt egy napra megadva, így kénytelen voltam elfelezni, hogy megkapjam a csak "odairányú" utasszámot buszonként.
Az a baj, hogy az utasok nem teszik meg azt a szivességet, hogy megfeleződnek a két irány között. Ha van egy járat, ami reggel 6-kor 60 utassal megy be Zircről Veszprémbe, a párja pedig 10 utassal megy vissza, akkor kijön a buszonként 35 utas átlag, de az egyik irányban az alsó lépcsőn is állnak, míg ellenirányban minden utasnak egy teljes üléssor jut.
És ha megigyeljük, akkor a vonatoknál is hasonló van a forgalmasabb helyeken.
Az a baj, hogy az utasok nem teszik meg azt a szivességet, hogy megfeleződnek a két irány között. Ha van egy járat, ami reggel 6-kor 60 utassal megy be Zircről Veszprémbe, a párja pedig 10 utassal megy vissza, akkor kijön a buszonként 35 utas átlag, de az egyik irányban az alsó lépcsőn is állnak, míg ellenirányban minden utasnak egy teljes üléssor jut.
Az irányonkénti 58 buszra 2050 utast számoltam, ami a monor21 által megadott mindkét irányú utasok fele, tehát mondjuk a páratlan viszonylat. Akárhogy nézzük, ez 35,34 utas buszonként, persze átlagban. Úgyhogy nem értem, hogyan jön ide a kérdésed.
Ha kiállsz reggel 6-7 között a gyömrői állomás peronjára, és figyeled az elhaladó vonatok utasterhelését, szoktál valami különbséget tapasztalni a páros és páratlan irányokba menő vonatok között?:)