A tulaj elmondása alapján még korábban (nem ő csinálta) egy 75-ös alvázra lett rárakva egy 83-as kasztni, a motor pedig 85-ös... Papírok rendben, kasztni elvileg kilakatolva, az ő érdeme a pingálás (kézzel...)
Szóval eléggé meredeken hangzik, de állítólag műszakilag rendben van, minden cserélt lelkiismeretesen amit kellett, számlák megvannak. Nem tudom...
Érdekesen áll a hátsó kerék, a keskeny szárazfutónál jobban szokott dőlni befelé.
Motorikusan tényleg nincs nagy különbség egy Coupé és egy Garde között, de kanyarban és fékezésnél azért vannak különbségek. A Gardét a szárazfutó elég szépen megtartja az úton.
Én S100-Garde vonalon cserélgettem elég sokat, a Gardénak a motorja(S100hoz képest, Coupénál ez nem játszik) a féke és a futóműve érezhetően jobb és csendesebb az autó. Viszont a farhűtős hang, az farhűtős hang :-)
A 136 Rapidban szerintem az ötös váltó és az alufejes motor ami jelentős technikai/kényelmi ugrás, meg a széles száraz futóhoz könnyebb bordástengelyt meg keresztlengőkart szerezni, mint a keskenyhez.
Szóval ha csúcsfaros, akkor 136Rapid, de a "messze elmarad" egy kissé túlzás szerintem( elfogult vagyok, tudom ;-) ).
Egyértelműen csak hobbi célra kellene, napi járósra van 2 kocsi is a családban. Hosszú távon OT-sítani lenne az igazi, mert nyilván befektetésnek sem rossz egy youngtimer/oldtimer. Vezetési élmény, meg műszaki szempontok így annyira nem lényegesek, családdal használnám szép időben.
Sokat gondolkodtam, hogy mi legyen, tetszenek a 850-es Fiat Coupe-k, meg a hatchback Ford Taunus-ok, de azokhoz semmi kötődésem nincs, a Skodához meg ugye van, és már kölök koromban is csodálva néztem a Jaroslav Andrt-féle könyvben, hogy milyen állatul néz ki a Garde/Rapid a mi fehér 120-asunkhoz képest. Szóval ezért is gondolkoznék Skodában.
A keret mindennel együtt kb. 2 millió lenne, de már nagyon esz a fene, hogy végre vegyek valamit, de az eszemmel meg tudom, hogy nem éri meg beleugrani olyanba, amivel később csak a szívás van. Szóval inkább vennék egy olyat ami már "készen" van, de én őszintén szólva külföldön sem nagyon találok olyat, vagy ha igen, az 10+ ezer EUR, ami meg már kicsit sok...
Tapasztalatból mondom, egy ilyen öreg Skodánál a leges-legfontosabb a karosszéria állapota. Nekem a Rapid mellett van egy 110R Coupém is, ahhoz képest nagyságrendekkel könnyebb pl. jó állapotú beltéri elemeket beszerezni. Hidd el, egy jó állapotú komplett Rapid beltér bekerülési költsége elenyésző egy komolyabb lakatolás költségéhez képest.
Ami viszont megfontolandó az az, hogy mire kell autó. Ez egy Garde, tudnod kell, műszakilag és vezetési élményben messze elmarad a Rapid mögött (most még értékben is), de nagyságrendekkel ritkább annál.
Ha OT-s veteránt szeretnél, ami ritka (és szerintem egy szép Garde különlegesebb, mint egy Rapid) és emiatt hosszabb távon is jó értékmegőrző, akkor nem rossz választás egy Garde.
Ha egy napi járós veteránt szeretnél, az más kategória, kevésbé fontos az eredetiség, csak nézzen ki jól és legyen megbízható. Erre ez a gép nem annyira jó választás a keskeny nyomtávjával, négysebességes váltójával, gyengécske motorjával, arra inkább szerezz be egy Rapidot, vagy ezt kell jelentősen átfaragnod.
Ha a faros Skodák csúcsára vágysz, egyértelműen Rapidot keress és mivel ez nem az, lépj tovább.
Egyébként érdekes összehasonlításra volt szerencsém. Nekem 13 éve megvan a gyári állapotú 110R Coupé (kicsit erősebb motorral). Tavaly volt szerencsém gyári Gardet vezetni és nem éreztem átütő különbséget a kettő között (közvetlenül egymás után vezettem a két autót). Február óta van meg a nagyjából gyári Rapid és azt kell mondanom, teljesen más világ. A 110R után igazán óriási a kontraszt. A Rapid nagyságrendekkel jobban tartja az utat, jobban kanyarodik, jobban fékezhető és nagyon sokkal halkabb. Csak azt akarom kihozni ebből, hogy ha a gyárilag legjobb faros Skodára vágysz (és erre rá tudsz szánni egy jó csomó pénzt), akkor igazi, gyári állapotú (nem kókányolt) Rapidot keress, akár külföldről is.
Ha ez az autó egy Garde, magyarázat a fényszóróra is. Kicsit más a homloklemez a keskeny- és szélesfutós szériában, a heskenyre némi kendácsolás után lehet feltenni a trapéz fényszórókat, mert máshogy nem fér el. Szintén ezt támasztja alá, hogy a pótkeréktartó kar sem látszik, de neki van támasztva az autónak a pótkerék (valószínűleg a csomagtartóban utaztatják).
Beszéltem a tulaj feleségével valaki már megy megnézni délután, meglátjuk.
Állítólag 13 éve van náluk és lelkiismeretesen meg lett csinálva rajta minden, de napi használatban volt. Elmondása szerint nem rohad, és ők nem is festették át, szóval ez még egy korábbi gazda műve lehet.
Igazából a belseje aggaszt, mert az ülések is majdnem kuka kategória és minden kárpitot beszerezni nem tűnik egyszerű mulatságnak.
2 millióm lenne rá zsebben, de egy kicsit tartok attól, hogy kintről hozzak be valamit, pedig lehet azt kellene... Auto.bazos-on kívül tudtok javasolni valamit? Az autoscout meg a mobile nem túl erős régi Skodában
Igen, nem túl igényes a festés, a motortér nyitó is piros, a csomagtér zárak is pirosak...
És ezek a dolog arról árulkodnak, hogy a tulajdonos vagy valamelyik előző tulajdonos (már elnézést a minősítésért így ismeretlenül) mennyire igényes. És valószínűsíthető, hogy minden máshoz is ezzel az igényességgel nyúltak az autóban. A beltéren is ez látszik kb., valószínűleg az oldalkárpit sem gyári.
A lámpákat észre sem vettem, de igaz, tényleg furcsán elől vannak.
És hát igen, igyekszem hogy diplomatikus legyek.... :)
Igaza van a kollégának, ez egy garde volt valamikor.
volt ugyan 120-as motorral szerelt rapid, de kevés, nagyobb az esély, hogy garde. Ha az eladó elárulja az alvázszámot, akkor okosabbak leszünk.
Viszont a kormány egyértelműen a gardé-é. A Kerekek nagyon érdekesek, mintha látszana, hogy ki vannak pogácsázva, hogy meglegyen a szélesebb nyomtáv.
a "fény" biztosan nem gyári.
Hiányzik a padlószőnyeg. A bézs ülésekhez bézs szőnyeg való. Az gyakorlatilag pótolhatatlan.
Az autó általános állapota, így ránézésre valahol a menthető környékén van, de ki tudja milyen beavatkozások voltak a kasztniban (miért lett "rapidosítva" az eleje, miért lett festve?), mennyire rozsdás, szerintem a csomagtér alja sem gyári.
Erre az autóra nem pár százezer fog rámenni, hanem jó pár százezer (mondjuk ki nyugattan: 1 misi) Persze, csak ha szép autót szeretnél.
Ha van rá ennyi pénzed (2 misi: megvenni, átíratni, rendbe rakni a kasztnit, futóműveket, motort, új gumik, szép kerekek), akkor bele lehet vágni. De ha ez a pénz zsebben van, akkor legyél türelmes, nézelődj külföldön, ennyiért eredeti állapotút lehet venni. És ami még ez ellen az autó ellen szól, hogy rapidnak nem eredeti, vissza kéne alakítani garde-nak, hogy érjen is valamit. És akkor sok pénzt költöttél egy 120-as motorú, 4-fokozatú autóra. Holott ugyanennyiből lehetne kihozni egy 136-ost is.
Szóval véleményem szerinte nem ez az ideális alap....
Itt pár dolgot elírt a hirdető, egyrészt biztos nem 1975-ös gyártású, másrászt az 1174 cm3 és a 4 fokozatú váltó esetén arra gondolnék hogy ez egy Garde csak az elejét Rapidosították. Bár a korai szériát gyártották így is, de nem túl sokáig.
Régóta szeretnék egy youngtimert és van is Skodás kötődésem, mert egy 120-on tanultam vezetni, volt a családban is. Nem tűnik patikának, de rászánnék még pár százast, hogy szép legyen. Vagy csak kintről érdemes, mert ezzel csak szívnék?
Friss (és teljesen legális) műszakival és "Road Legal" opcióval készülünk a hétvégére. Viccesen megjegyezték, hogy azért nem teljesen tökéletes a gépezet. (Ezt persze tudom...) Majd legközelebb hozzuk el magunkkal a jobb oldali tolatólámpát is, mert az valószínű otthon maradt :) CO méréssel sem kellet tornázni, bőven jó értékeket produkált. Az érvényben lévő rendelet szerint a megengedett CO érték max 1.0 lehet. Lambda 1.02-re végződött.
Bocsi, hétvégén nálam nincs net, csak most reagáltam mindenkinek beérkezési sorrendben. De a napellenzőket leszámítva szerintem jut mindenkinek minden...