Keresés

Részletes keresés

crash__override Creative Commons License 2006.09.18 0 0 722
Mellé :-)

Filmforgatáshoz készült a festés.
Előzmény: vaskerék (720)
bézés Creative Commons License 2006.09.18 0 0 721
Van nekem egy Brawa Lfe-Like katalógusom annak az elején az a Rio Grande gépek vannak amire Vágysz.Csak az a baj,kölcsönadtam a barátomnak és nem tudom mikor kapom vissza, de ha meglesz szivesen odaadom.
A te RDC-2 esed milyen gyártmány?
Előzmény: RhB (719)
vaskerék Creative Commons License 2006.09.18 0 0 720
A NoHab mozdonyok 50-ik évfordulójára készült ez a festés. Ezen a találkozón egy M61-is megjelent. Sok fotó készült az alkalomból még 2004-ben.
Előzmény: RhB (716)
RhB Creative Commons License 2006.09.18 0 0 719
Jó neked, már van mozdonyod a California Zephyr-hez! Nekem mikor csinálnak már egy rendes Rio Grande PA+PB+PA kombinációt? :-(((
Előzmény: zorwick (707)
RhB Creative Commons License 2006.09.18 0 0 718
Valami filmezéshez. Majd utánanézek valamelyik Nohabos könyvben...
Előzmény: zorwick (717)
zorwick Creative Commons License 2006.09.18 0 0 717
Valós képet eddig még nem láttam róla! Vicces:) Miért is festették át konkrétan?
Előzmény: RhB (716)
RhB Creative Commons License 2006.09.18 0 0 716
Előzmény: bézés (674)
RhB Creative Commons License 2006.09.18 0 0 715

...nem is nézne ki rosszul egy ilyen gabona szállítós pálya.

Pont ilyen kocsit akarok neked mutatni. :-))) Viszont ez nem a legolcsóbb, kb. 30 dolcsi, de viszont gyönyörű. Fotó lent...

 

Nem te írtál egyszer az RDC motor vonatról/Protó2000/,hogy nem bírja az emelkedőket és elég gagyi?Egyébként ezek szólóban közlekedtek?

 

Szólóban, meg kettesével-hármasával-négyesével, mikor hogy.

 

A gyártó InterMountain, felül a járda maratott fém, átlátni a rácsokon.

 

RDC-2 szólóban (éppen utas száll fel, tehát nem csak leállított kocsi)

 

Itt viszont félne egyedül, ezért négyen vannak...

Előzmény: bézés (714)
bézés Creative Commons License 2006.09.18 0 0 714
régebben volt a tévében valami salátástál express,ami a saláta földek mellett megállt és felpakoltak rá és tűzött is tovább.
Köszi a képet RhB ezekszerint kis asztalon is érdemes Amcsi vasutat modellezni,nem is nézne ki rosszul egy ilyen gabona szállítós pálya.
Nem te írtál egyszer az RDC motor vonatról/Protó2000/,hogy nem bírja az emelkedőket és elég gagyi?Egyébként ezek szólóban közlekedtek?
Előzmény: RhB (713)
RhB Creative Commons License 2006.09.18 0 0 713
Ez nem "tolat"-ós, hanem "húz"-ós... :-))) Egyébként ezek a gabonaszállító vonatok sejtésem szerint úgy működnek, hogy összeszedik a mindeféle vonalakról a silóknál feltöltött kocsikat, összerakják egy q***va nagy (180 kocsis) vontba, aztán uzsgyi... Persze akkor nem 1 mozdony viszi, na meg a terep sem mindig ilyen sík. Visszafele meg ismét szétszórják az üres kocsikat.
Előzmény: division by zero (712)
division by zero Creative Commons License 2006.09.18 0 0 712
Ez egy kis mellékvonali tolatós teher amcsi módra? :-)
Előzmény: RhB (711)
RhB Creative Commons License 2006.09.18 0 0 711

Ezt örömmel hallom ,hogy mehet szólóba is.

 

Na, szóval mint mondtam, előfordul, de ilyen kategóriájú mozdonynál nem jellemző. Mellékvonalon gyakran előfordul, hogy egy rövid vonatot egy darab 4-tengelyes mozdony visz, de nagy hattengelyeseknél ez ritka. Azért találtam egy képet az Eisenbahn Kurier egyik amcsi különkiadásában, egy Canadian National SD75i üres gabonaszállító kocsikkal 2000-ben.

 

Előzmény: bézés (656)
zorwick Creative Commons License 2006.09.18 0 0 710
Fura, hogy ezek nem fényes "rozsdamentes acéllemez"-ből vannak, hanem ezüst/szürke festésűek. Azt hittem, teljesen olyanok mint a California Zephyr kocsik, de nem:)

Nézegettem azt a kevés színes képet amin ezekkel a mozdonyokkal húzott California Zephyr vonatok vannak, és tényleg ilyenek.

Ezek az E5-ösök viszont polirozottak:
e5
Előzmény: zorwick (707)
RhB Creative Commons License 2006.09.18 0 0 709
Abból a F7-ből vonjál ki 4-et. Ez csak F3...
Előzmény: vaskerék (708)
vaskerék Creative Commons License 2006.09.18 0 0 708
Nagyon szép. F7/A+F7/B+F7/A.
Előzmény: zorwick (707)
zorwick Creative Commons License 2006.09.18 0 0 707
Reggel meghozta a postás ezt !!

f3s

Már nagyon várom, hogy lássam együtt az egész szerelvényt! :)
hmsoft Creative Commons License 2006.09.18 0 0 706
kaptunk engedélyt
Hűamindenit. :)))

RS1-est
Az RS1 az RSD1-hez hasonló paraméterek mellett 4 tengelyes (hattyúnyakas forgóvázakkal). Tehát a tengelyterhelése arányosan nagyobbra adódik. Az RSD1 épp azért készült az RS1-ből, hogy európai hadimozdonyként, a kisebb tengelyterhelésű pályákon is megállhassa a helyét. A villamos erőátvitel paraméterei maradtak ugyanazok, mint a 4 tengelyesnél - éppen ezért először A1A A1A -ként akarták megépíteni, de végül 6 vontatómotort kapott. A következmény az lett, hogy a dízelmotor teljesítménye x sebesség felett nem volt kihasználható. Ez a körülmény egy hadimozdonynál "elment", a lemásolt TE1-nél még éppen eltűrték (nem volt más választásuk a rendelkezésre álló idő alatt), de később módosítani kellett a dolgon. Első körben úgy, hogy a TE2-essel visszatértek a 4 tengelyes szekciókhoz, aztán pedig úgy, hogy megváltozott a villamos-oldali vezérlés.

akkor folytasd légyszíves
OK, este leírom a brjanszki fejlesztési utat. A BMZ tolatómozdonyokra specializálódott, úgyhogy a történetben nem lesznek "nagy és erős mozdonyok", csak 1000...1350 LE-sek.

hm
Előzmény: bézés (704)
hmsoft Creative Commons License 2006.09.18 0 0 705
Bizonyítékot találtam, hogy a 201-es motor...
OK, köszi. Ha a 30D motor a 201-esből származik, akkor azt kb. úgy tette, hogy nézegették a tervrajzait, de nem pont azt csinálták meg, hanem "csak" az alapvető szerkezeti elrendezést tekintve hasonlót. Mint amikor valaki azt mondja, hogy ha ez a trendi, akkor rakjunk össze mi is valami ilyen jellegűt. A 30D-t egyértelműen hajókba szánták, viszont ott részben MAN licence-ek (30/38-as), részben egyéb, nagyobb hengerűrtartalmú sorosok vitték a prímet (és viszik egyébként a mai napig). Tehát valaki valami miatt szakítani akart a tradícióval, és ezt a szakítást valahol a 30-as évek legvégén kezdte. És ha az a valaki "csakazértis mást" akart, ahhoz a kétütemű V motorok éppenséggel jó alapot adtak. És erősen úgy tűnik, a kétütemű V motorok a tengerentúl terjedtek el először.

hm
Előzmény: manhattani (703)
bézés Creative Commons License 2006.09.18 0 0 704
Kérlek hmsoft akkor folytasd légyszíves,kaptunk engedélyt.
Egyébként 7578-tól hallottam ,hogy a Magyaroknak is el akartak adni valami gépet,azt hiszem,RS1-est,és a Horvátok ,hogy szerezték az ő gépeiket?Melyík gép hasonlít jobban a Horváth gépekre?/Jó lenne modellbe megcsinálni/.
Előzmény: hmsoft (699)
manhattani Creative Commons License 2006.09.17 0 0 703

Ja, jut eszembe.

Bizonyítékot találtam, hogy a 201-es motor (a Zephyr, az első "boxcar" dízelmozdonyok és az EA - E2 mozdonyok motorja) eredetileg tengeralattjáróba készült, de nagyon jól megfelelt vasúti célra is. Mintha korábban kerestél volna ilyen nyomokat.

 

Egyébként a dízelmozdonyoknak erről a fejlődési szakaszáról hamarosan cikket olvashatsz egy jó tollú szerzőtől a jól ismert honlapon :-))

Előzmény: hmsoft (699)
manhattani Creative Commons License 2006.09.17 0 0 702

>de ha elkezdem itt leírni, manhattani kivág innen. :)))

 

OFF:

 

Ééééén???  :-))

 

Felvezetés kérdése az egész. Amerikában nagy és erős dízelmozdonyokat gyártottak, és nagyon érdekes, hogy pl. a Brjanszki Gépgyár is pont ezt csinálta, csak az ... stb.

Már várom ide v_petit, hogy mikor tiltakozik az amerikai vonalak felszámolása ellen, holott jók lettek volna hajtányozni.

 

ON.

Előzmény: hmsoft (699)
cs1014 Creative Commons License 2006.09.17 0 0 701
Dehogynem.

Azonban adott esetben a kocsik rakománytömegét nem adták meg, így a vonatterhelést a kocsik "szokásos", vagy "átlagos" rakománytömegével számolták.

Azóta ott is szabály, hogy amennyiben a kocsi rakománytömege ismeretlen, maximális tömeggel kell számolni.
Előzmény: bézés (700)
bézés Creative Commons License 2006.09.17 0 0 700
Köszi az infót,igazad van hagyjuk abba mert tényleg kiteszik a szűrőnket a Topikból.
A dinamikus fék témához annyit hogy Amerikában nem számoljáki a vonat megfékezettségét?
Előzmény: hmsoft (699)
hmsoft Creative Commons License 2006.09.17 0 0 699
Nem, az oroszok nem vettek licencet. Az RSD1-ből vettek ötvenet 1946-ban, aztán lemásolták, ez lett a TE1, 1947-től.
Ezután kettévált a családfa: a Brjanszki Gépgyár tolatómozdonyt formált belőle (az eredeti motor PenzaDizelMas általi lemásolásán, majd továbbfaragásán keresztül), Harkov, később Luganszk pedig vonali mozdonyokat. Utóbbiaknál viszont fokozatosan eltávolodva az eredetitől, lassanként csak az alváz alapszerkezete és az erőátviteli elemek, rendszerek elhelyezése emlékeztet az elődre. Lásd például a Szergejt.

Brjanszkban a TE1-ből TEM1 lett, ebből faragták tovább a TEM2-est. És így tovább, a történet hosszú és érdekes, de ha elkezdem itt leírni, manhattani kivág innen. :)))

hm
Előzmény: bézés (698)
bézés Creative Commons License 2006.09.17 0 0 698
Attól,hogy még valamire valami rá van írva nem biztos,hogy az.
Akkor úgy fogalmazok ,hogy szerintem hasonlít az RSC2-es vagy az általad említett RSD gépre. Lehet,hogy az Oroszok megvetteék a licencet és ők gyártják?
Előzmény: hmsoft (695)
cs1014 Creative Commons License 2006.09.17 0 0 697
Kösz!

Aztán a gécc féle böngésző képes volt megnyitni a .ipx-et is.

OFF
Vannak lapok, melyek nem viselik a firefox-ot, a fene sem érti...
Még a frímél se...
:-(
Előzmény: vaskerék (694)
hmsoft Creative Commons License 2006.09.17 0 0 696
a vonat tömege emlékeim szerint több mint 98.000 tonna volt

Irányvonattal meg tudod csinálni, olyan megszorításokkal, hogy ha menetközben valahol meg kell állnia, akkor xy mennyiségű és elhelyezkedésű tolatómozdonnyal, plusz a saját mozdonyokkal így-úgy kell szétszedni a vonatot. Ez elég macerás és hosszadalmas, pláne egy akkora vonattal, amelyik többszörösen meghaladja az állomási vágányok hosszát. (A megnyert pályakapacitást egy ilyennel többszörösen elveszted.)
Ha semmi ilyesmivel nem kell számolni - pl. bányától kikötőig vezető, aránylag rövid szakasz -, akkor akár üzemszerűen is neki lehet fogni. Bár kiszámolandó, hogy ezzel mennyi pályakapacitást nyersz, ugyanakkor a vonatban elosztott, több mozdonycsoport vezérléséből milyen problémák fakadhatnak.
Szóval, ezeket a rövid "tiszta" szakaszokat is talán jobb kettő, max. három mozdonycsoporttal abszolválni. Ahhoz pedig tartozik egy valamekkora maximális tömeg: egy-egy "szakaszon" (egy mozdonycsoport által "betakart" vonatrész) belül a hosszirányú erők nem lehetnek nagyobbak, mint amit az adott technológia megenged.

Ha nagyobb távolságra szállítasz, ott már egyre inkább idomulnod kell az állomásokhoz - vagy az állomásoknak hozzád.

hm
Előzmény: vaskerék (686)
hmsoft Creative Commons License 2006.09.17 0 0 695
Szerintem ez egy RSC-3 as
Nem nyert, mert az egy TEM2-es, oda is van írva. :)
Egyébként az RSD1-ből származtatható.

hm
Előzmény: bézés (676)
vaskerék Creative Commons License 2006.09.17 0 0 694

Van egy nagyon jó vasúti honlap.

 

www.railpictures.net 

 

Főként USA vasútjairól, de Európai fotókat is találsz. Szerintem 155.000 kép között találsz ízlésedre valót, mert én is onnan merítek...  :-)

 

A lap keresőjéből kiválasztod a mozdonytípust, de azok kabinfotóit is.  :-)

 

Jó szórakozást!

Előzmény: cs1014 (691)
cs1014 Creative Commons License 2006.09.17 0 0 693
A film szerint adott helyzetben a légfékkel nem volt gond.

A masiniszta nem ismerte a:
- vonat tényleges tömegét (a valós 2/3-adával számolt csupán),
- a nem működő dinamikus fékekről sem tudott,

így a fékezés módját is rosszul választotta meg (folyamatosan, hosszabb ideig), ezért a túlhevült mechanikus elemek érdemben már nem voltak alkalmasak a vonat lassítására.

Az információk birtokában a kolléga nyilván a megfelelő fékezési módszerrel (fűrészfog), és a vonat sebességének alacsonyan tartásával elkerülhette volna a tragédiát.

A bíróság így nem is találta hibásnak, a mai napig mozdonyt vezet, véleményem szerint is így helyes.
Előzmény: vaskerék (692)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!