Meg még a zónázók, meg a páratlan Latorca IC és ki tudja még, mi?
Úgy tudom, most nincsenek olyan szép vonali menetrendek, amelyeken csak az ütem van feltüntetve, mindenesetre ha lenne (de még így is), meglátásom szerint érdemes lenne a páros 22.56-os veresi személyt Őrbottyánban 2 perccel többet álltatni, mert ez még nem nagy menetidőtöbblet, viszont ütemessé tenné a vonatot.
Nem tudom, mi számít siralmas kihasználtságnak, de a hétvégi legkisebb utasszámnak sok bezárt sőt nem bezárt mellékvonalunk is nagyon örülne. Ehhez képest az órás ütemet a 81 és 82 vonalakon több mint támogatandónak gondolom.
A Vámosgyörk-Gyöngyösön (a délelőtti lyukat leszámítva) nagyjából adott az órás ütem, ez szerintem maximálisan kielégít minden igényt és ahogy az utasszámokat látom, meg is hozta az eredményét.
Tehát ez majdnem órás ütem, amit nem lenne nagy ügy tényleg azzá tenni.
A 81-82-esen szerintem reális a jelenlegi (munkanapon órás) ütem
Csak nem racionális :)
ott is vannak olyan járatok, amelyek eléggé siralmas kihasználtsággal futnak.
Aki nem érti az ütemes menetrend lényegét, az olvassa el még egyszer! Nem hinném, hogy munkanapokon megérni, hétvégén meg nem.
de a 82-esen 20-30 fővel járatni egy 4 kocsis ingát, hát eléggé elgondolkodtató
Szerintem érdemes. Inkább azon kéne elgondolkozni (szerintem), hogy néhány ilyen kihasználatlan vonatot usgyiból kiállítani, így erre mennének haza Szentesre.
* * * * * * * *
Annak lenne értelme, hogy Usgyi menjen Hatvan-Aszód (S), majd Aszód-Bgyarmat-Bgyarmat-Nyugati-Egom és vissza útvonalon? A gyarmati gyors át lenne téve a Nyugatiba és 100-al mehetne és így lenne megoldva az egomi oldalban is az Usgyi-közlekedtetés.
Igen ez hülyeség, nem is értem ezzel mit spórolnak. talán 1-2 ilyen van, de szerintem összességében a 100-ason jó, tipikus ITF menetrend van. A 19:30-as monori persze kilóg.
Meg az se lenne baj, ha kezdenének valamit a kocsik fűtőberendezéseivel, mert az sajnos a Bz-től a gyorsvonati kocsikon át az IC kocsikig mindegyikben szar. Rendszeresek az utasok jogos panaszai, hogy hideg van a kocsikban, pedig a fűtés be van kapcsolva!
Pontosan melyik szakaszra és melyik vonatra gondolsz? Úgy tudom az egész 100-as vonal napközben le van fedve órás követésben. 1-2 kis kivételtől eltekintve.
Tehát le van fedve? Nincs és nem is volt (eddig :) ).
A 130-as vonallal kapcsolatban, ezzel lehetne kezdeni valamit? A 2 óránként Hódmezővásárhelyre közlekedő személyvonat után 3 perccel ér be a zónázó vonat a Keletiből. Ugyanis most XX óra 55-kor indul a vonat Szolnokról Hódmezővásárhelyre a zónázó, ha nem késik XX óra 58-kor érkezik Szolnokra és a következőre ami végigmegy 1 óra 57 percet kell várni.
Kérdés még: Az XX óra 05-kor a 130-asról érkező személyvonatot megvárja az XX óra 05 perckor Vámosgyörkre közlekedő személyvonat? Ezt még nem volt módomban kitapasztalni. Valaki esetleg?
Nem csak a fővizsgákkal van baj (azzal most három BDzx felállításával még előnybe is kerültek pár évvel ezelőtti önmagukhoz), hanem az ajtókkal, fűtőkazánnal, graffitivel, stb. Alkatrész nincs, anélkül meg nem adják forgalomba őket (mert az még egy igényes fűtőház). Kb. ennyi. Komo9lyan kérem, hogy írjatok panaszleveleket a felsőbb vezetésnek - Gyarmat egyébként is kevesebbet jkap, mint más helyek, főleg alkatrészben. Három Dácsiából mindig egy működik, hat Bobóból szintén, a Bzmot dögsor pedig kilóg az állomásról... Egyébként a területen egyedül az igen szakadt Bzmot 241-et nyerték vissza ( http://benbe.extra.hu/gallery/tolmacs/pic35_noframe_hun.php ).
Én ca. 10 éve mértem utoljára, igaz, akkor több teszten, és úgy jött ki egy átlag, amit szerintem most azért múltam felül jópár ponttal, mert túl könnyűnek találtam néhány kérdést a másik teszthez képest.
szerintem előbb-utóbb mindenhol legalább órás alapütemre lenne szükség....
Jajj, megint ez az optimista hozzáállás :) Sajnos az utasszámok sok helyen egyáltalán nem erre az irányba mozdulnak.
Keleten az általad felsoroltak közül egyedül a 90-esen látnám értelmét a sűrítésnek, ott azért a két órás ütemben vannak olyan lyukak, amelyeket be lehetne tömni és igény is lenne rá.
A Vámosgyörk-Gyöngyösön (a délelőtti lyukat leszámítva) nagyjából adott az órás ütem, ez szerintem maximálisan kielégít minden igényt és ahogy az utasszámokat látom, meg is hozta az eredményét.
A 92-esen sajnos nem látom realitását a dolognak, helyi forgalomban egyértelműen a busz a nyerő, ráhordással és rugalmasabb csatlakozással a távolsági utasokat
lehetne megtartani illetve idecsábítani, de itt jelenleg inkább csökken az utasszám és szerintem itt az ütemes menetrenddel sem sikerült ezt megállítani. Kísérleti jelleggel néhány csúcsban közlekedő vonatot esetleg fel lehetne gyorsítani Kazincbarcikáig, így a putnoki/ózdi utasoknak csökkenne a menetidő, de ez borítaná a jelenlegi ütemest.
A 81-82-esen szerintem reális a jelenlegi (munkanapon órás) ütem, ott is vannak olyan járatok, amelyek eléggé siralmas kihasználtsággal futnak. Ez még a 81-esen nem is annyira szembetűnő (és pazarló), de a 82-esen 20-30 fővel járatni egy 4 kocsis ingát, hát eléggé elgondolkodtató (itt pl. a Hatvanból 9:15-kor induló szolnokira gondolok, azon nyáron megfordultam jópárszor, egyszer sem volt a fent említett utasszámnál több. Hétvégén teljesen felesleges ilyen vonatokat járatni.
Ha már sűrítés, minkanapokon egy órás ütemen felüli mentesítő vonatra lehet, hogy reális igény lenne, a hatvani/jászberényi diákok körében. Szerintem ilyen irányban kellene elindulni, ha sűrítésről beszélünk.
De mondjuk vasárnap, az ingázó diákok kedvéért néhány délutáni, alapütemen felüli vonat korlátozását lehetne [B]-re módosítani, szerintem igény is lenne rá. Itt elsősorban a tarjáni vonatokra gondolok...
Pontosan melyik szakaszra és melyik vonatra gondolsz? Úgy tudom az egész 100-as vonal napközben le van fedve órás követésben. 1-2 kis kivételtől eltekintve.
Tehát le van fedve? Nincs és nem is volt (eddig :) ).
a 100-ason a bokorugrót lehetne és kéne órásítani,
Pontosan melyik szakaszra és melyik vonatra gondolsz? Úgy tudom az egész 100-as vonal napközben le van fedve órás követésben. 1-2 kis kivételtől eltekintve.
Az ütembarmolást múltkor már kitárgyaltuk, azt is, hogy miért nem jó.
Arról viszont mostanában nem esett szó, hogy mit tekintünk kínálati menetrendnek? Mert szerintem előbb-utóbb mindenhol legalább órás alapütemre lenne szükség. Egyelőre szerintem, ami elég gáz, hogy nem úgy van: a 81-esen és a 82-esen hétvégén is kéne, valamint Vámosgyörk és Gyöngyös között is, meg még a 100-ason a bokorugrót lehetne és kéne órásítani, de a 90-est is. Szerintem a 92-esen is jó lenne, az pedig botrány, hogy az 1-esen a gyors és a 135-ösön a személy nem órás. A 108-ason a macsi kereszttel illene megoldani az órás ütemet Balmazújvárosig (és jobb csatlakozásokat), a 155-ösön a félegyházi feles pók miatt. A 130-ason is igazi órás ütem kéne legalább Szolnoktól Szentesig. Aztán még: 75, 101, 142, 120 (vegyes IC). A 2-esen pedig legalább Piliscsabáig elkéne a félórás (szerintem).
Ha az osztály 35 fős, akkor nem lehet 18 jó meg 18 rossz matekos.
Nem is jó meg rossz matekosokról szól a példa, hanem legjobb és legrosszabb matekosokról.
18 legjobb az a matekos és a 18 legrosszabb matekos egy 35 fős osztályban lehetséges, mert ebben az esetben néhány ember besorolható a legjobbak és a legrosszabbak közé is. De ez a feladat egy kicsit hülyeség. Inkább beszéljünk az ütemes menetrendről.
A krakkói rögtön fordul majd, ez szerintem is egyértelmű.
Mondom ez csak a tót tervezet szerint lenne így, amúgy több részről is "sántít" a dolog, mert ezek a vonatszámok már most is foglaltak (az 1863 nem is IC, az 1864 pedig jelenlegi formájában sokkal később ér le Keszthelyre).
"Szlovák SZVÖR-ből azt csiripelik a verebek, megint MÁV-ZSSK szerelvény fog összeforogni, nem megy vissza rögrön Kassára a tót szerelvény. Pedig így doszt elég lenne rá Keszthelyen a 2 óra... Szerintük nyáron 537-2 - 1863 ... 1864 - 536-1 lenne, de ez így elég érdekes lesz...."
Hááát...a két középső számra kiváncsi leszek.... de ne felejtsük el,hogy lesz 2 krakkói kocsi is,melyek viszont aznap mennek vissza...
Hát, én az első alapján majdnem zseni lennék, ami nem hinném, hogy igaz, tehát szerintem kicsit másképp számol :)
A másodikat még 1-2 hónapja töltöttem ki, ami szerintem reálisabb képet adott, az talán már korrektebb értlket ad ki. Tulajdonképpen úgy kell nézni, hogy a 100 a "kiindulási alap", az átlagember IQ-ja, nem?
tényleg: Cellben mi a sz***k csináltak peront az 5 és 6 közé? inkább az 1 és 2 köztit kellett volna megmagasítani az "sk+0"-ról...a 4 vágány ott elég lenne...
Van amikor nem elég. Ha ITF lesz, és celli pók, akkor méginkább kell majd.
pár életkép az állítólag ütemes menetrendő 1-es vonalról:
csüt. este a Pannonia +30-cal jött,majd startolt tovább a Keletiből...a vezérnek dicséret,mert Győrben már csak +10' volt...gondolom mindez a 130/140-es menetrend miatt... igaz, a bautzeniben nem volt fűtés,csak Győrre jött meg...bár lehet Rajkánál a gépcsere után újra elveszett..:)) (IC Traianus érk. +80', K.I. ind. +60')
péntek reggel,Győr: a 920ashoz kimenve hangos közli 7:43-kor,h. az euregio elment a 7ről. Ok. 920-ra kiírva 10perc késés, végül érkezés +16'-tal,mert jó szokáshoz híven Gyárvárosnál kivették 910 elől, így amikor az IC megállt a 2-n,akkor tűnt fel a gyors a toronynál...
...a győri külsős kitett magáért,pont abban a pillanatban küldte el az ic-t tovább,mikor a gyors megállt az 5-ön...vajon mit reagáltak volna,ha egy utas bemegy reklamálni a pénztárhoz,h meghiúsult az átszállása,melyre 10 perce lett volna menetrend szerint? Ismerve a győri forgalmat,simán letagadták volna amit sem sejtő pénztárosnak,h 920 tényleg késett...:(((
920-ról száll le a nép,egy utas épp megkérdezi a tétlenkedő kocsivizsgálkat,h Óvár felé melyikről megy,azok meg lazán közlik vele,h a 7-ről...ja,de csak majd max. 1 óra múlve,mert onnan a regio tényleg időben elment...:(
Nem tudom,mi a lósz****t csinálnak azon vasutasok ott egész nap,de ha azt sem veszik észre,hogy adott vágányon már nincs semmilyen vonat...:(((
920 amúgy elindult 8:00-kor, Cellbe érkezett 59perc múlva...:) Cellben sikerült megvalósítani a közös peronos átszállást a 9617-tel,mert utóbbi az 5 helyett már az 1-ről indult...:)))
tényleg: Cellben mi a sz***k csináltak peront az 5 és 6 közé? inkább az 1 és 2 köztit kellett volna megmagasítani az "sk+0"-ról...a 4 vágány ott elég lenne...
ma este: örömmel tapasztaltam,h a gépészet kitett magáért,mert 991en Győrben gépcsere van,s csak utána áll át 921 elejére.... az persze nem jut eszébe a forgalomnak,hogy mi lenne ha ezen gépcsere alatt már a 921 állna át 991 végére,s akkor nem +8-9'-cel indulna helyből a gyors... (bár 928 úgyis keresztbe tenne neki...)
indulás +8', Komárom már +7', Szőny előtt befékezés,3 perc álldogálás, végül Bp. érk +7'..., szemben 918 és 40 pontosnak tűnt...